Ελλάδα
17-08-2021 | 08:30

Πώς η εξαγορά της Wind αλλάζει το τοπίο στις τηλεπικοινωνίες

Νίκη Παπάζογλου
Μοιράσου το
Πώς η εξαγορά της Wind αλλάζει το τοπίο στις τηλεπικοινωνίες
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Ένα νέο, ισχυρό σχήμα στην εγχώρια τηλεπικοινωνιακή αγορά δημιουργεί η εξαγορά της Wind από την United Group, με παράγοντες να επισημαίνουν ότι ο ανταγωνισμός θα ενταθεί οδηγώντας και σε ανακατάταξη δυνάμεων στην κλάδο των telcos.

Να θυμίσουμε ότι η συμφωνία η οποία αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες του κλάδου στην Ελλάδα -  το τίμημα σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr κινείται λίγο πάνω από τα επίπεδα του 1 δισ. ευρώ, προβλέπει την απόκτηση του 100% της Wind Ελλάς από την United Group. Παρά τον ηχηρό αντίκτυπό της μάλιστα, η συμφωνία δεν ήταν καινοφανής, αφού η BC Partners - το επενδυτικό σχήμα που ελέγχει την United Group και η Crystal Almond Holdings Limited, μητρική εταιρεία της Wind Ελλάς, είχαν καθίσει και στο παρελθόν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, συγκεκριμένα πριν την εξαγορά της Forthnet, έχοντας ολοκληρώσει μάλιστα και τον έλεγχο των οικονομικών στοιχείων της Wind. Αυτός ήταν και ο λόγος που το πολυσυζητημένο deal προχώρησε σε σύντομο χρονικό διάστημα από την στιγμή που οι μέτοχοι ξεκίνησαν τον δεύτερο γύρο των συζητήσεων. 

Και εγένετο... ο δεύτερος μεγαλύτερος τηλεπικοινωνιακός παίκτης

H συνένωση των δυνάμεων, η οποία υπολογίζεται να ολοκληρωθεί το 2022, θα δημιουργήσει τον δεύτερο μεγαλύτερο τηλεπικοινωνιακό όμιλο της χώρας, δεδομένου ότι το νέο σχήμα ξεκινά με συνολικές πωλήσεις της τάξεως άνω των 750 εκατ. ευρώ ετησίως.

Οι πρώτες ισορροπίες που αναμένεται να ανατραπούν είναι αυτές που αφορούν στη σταθερή τηλεφωνία και τις σταθερές ευρυζωνικές συνδέσεις, αφού η συνδρομητική βάση της νέας εταιρείας θα είναι κατά πολύ ενισχυμένη. Παράλληλα βέβαια αλλαγές θα δούμε και στο πεδίο της συνδρομητικής τηλεόρασης.  

Να θυμίσουμε ότι με βάση τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις της Νova, ο Όμιλος αριθμούσε στο τέλος του 2020, 869 χιλιάδες συνδρομές λιανικής, εξυπηρετώντας 653 χιλιάδες μοναδικούς πελάτες. Η συνδρομητική βάση των συνδέσεων broadband έφτανε τις 550 χιλιάδες ενώ οι συνδρομητές pay TV λιανικής και χονδρικής σε Ελλάδα και Κύπρο αριθμούσαν περί τις 463 χιλιάδες (318.629 λιανική και 144.865 χονδρική).  Αντίστοιχα βάσει των οικονομικών καταστάσεων της Wind οι πελάτες σταθερής, έφτασαν το 2020 τους 630.000 συνολικά ενώ η πελατειακή βάση της Wind Vision υπολογίζεται κοντά στους 80 χιλιάδες συνδρομητές.

Κι όλα αυτά την στιγμή που η Nova εντείνει τις προσπάθειές της να ισχυροποιηθεί στον τομέα του περιεχομένου, έναν χώρο με έντονη κινητικότητα τους τελευταίους μήνες ειδικά σε επίπεδο αναμεταδόσεων αθλητικών αγώνων. Ασχέτως του ελληνικού πρωταθλήματος, το οποίο φαίνεται να μοιράζεται μεταξύ Nova και Cosmote TV, στην πρώτη φαίνεται να καταλήγει η αναμετάδοση των αγώνων του αγγλικού πρωταθλήματος για την περίοδο 2022-2025, οι οποίοι αποτελούν ένα από τα πιο εμπορικά πακέτα ξένων αθλητικών διοργανώσεων. 

Πέρα από την ενδυνάμωση της θέσης της νέας εταιρείας, η συμφωνία εκτιμάται ότι θα επηρεάσει και την πορεία των συζητήσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη μεταξύ της Nova και της Vodafone Ελλάδος αφενός για την ενσωμάτωση των καναλιών Novasports στο «μπουκέτο» της Vodafone TV κι αφετέρου για την είσοδο της πρώτης στην κινητή τηλεφωνία ως εικονικός πάροχος (MVNO). Κι αυτό γιατί πλέον η εταιρεία που δημιουργείται, ξεκινά με 924 χιλιάδες πελάτες συμβολαίου κινητής της Wind στην συνδρομητική της βάση καθώς και υποδομές νέας γενιάς χάρη στις επενδύσεις της εξαγορασθείσας εταιρείας σε δίκτυα οπτικών ινών και 5G, το λανσάρισμα των οποίων ξεκίνησε στο τέλος του 2020. Η ενίσχυση του μεριδίου στην κινητή μάλιστα φέρεται να αποτελεί έναν από τους πρώτους στόχους του νέου σχήματος, σύμφωνα με πηγές των δύο εταιρειών. 

Παράλληλα βέβαια γεννώνται οι προϋποθέσεις για ισχυροποίηση της θέσης των Nova- Wind και σε άλλους τομείς όπως στο χώρο των έργων ψηφιακών τεχνολογιών (ICT) για τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, όπου την πρωτοκαθεδρία είχε μέχρι σήμερα ο ΟΤΕ. Να σημειωθεί ότι και εδώ η κινητικότητα αναμένεται μεγάλη λόγω των έργων που θα δημοπρατηθούν το προσεχές διάστημα με την αρωγή του Ταμείου Ανάκαμψης. Τα προαναφερθέντα έργα άλλωστε ήταν και ο λόγος που και οι δύο εταιρείες δημιούργησαν αντίστοιχα τμήματα το τρέχον έτος. Συγκεκριμένα η Wind ήδη από τις αρχές του 2021 ενσωμάτωσε στο εργατικό της δυναμικό τον μέχρι πρότινος ICT Senior Sales Segment Leader του Ομίλου ΟTΕ, Αλέξανδρο Μπρέγιαννη, με στόχο να δημιουργήσει μονάδα υλοποίησης έργων πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών ενώ μόλις προ εβδομάδων στο δυναμικό της Nova προστέθηκε ο Γιάννης Λουσίδης, αναλαμβάνοντας επικεφαλής του τμήματος Δημοσίων έργων και έργων Πληροφορικής. 

Τέλος η ένταξη της Wind Ελλάς στη United Group αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση του ομίλου στην νοτιοανατολική Ευρώπη καθιστώντας την Ελλάδα στρατηγικό κόμβο. Βάσει των πρώτων εκτιμήσεων, από τη χώρα μας θα προέρχεται πάνω από το 30% των εσόδων της UG. Σημειώνεται ότι η UG δραστηριοποιείται σε 8 χώρες της ΝΑ Ευρώπης (Σερβία, τη Σλοβενία, την Κροατία, τη Βουλγαρία, την Ελλάδα, τη Βοσνία & Ερζεγοβίνη, το Μαυροβούνιο και τη Βόρεια Μακεδονία) έχοντας ήδη περίπου 11 εκατ. πελάτες, περίπου 14.500 υπαλλήλους και ετήσια έσοδα της τάξεως των 2 δισ. ευρώ. Η απόκτηση της Wind Ελλάς θα ενισχύσει τόσο την πελατειακή βάση όσο και τα έσοδα της UG καθώς η πρώτη έχει πάνω από 4,1 εκατ. πελάτες και έσοδα άνω των 500 εκατ. ευρώ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Στη United Group περνά η Wind, με τίμημα κοντά στο 1 δισ. ευρώ

Φουντώνει η μάχη Cosmote TV - ΝΟVA για το αθλητικό περιεχόμενο - Θέμα ημερών οι ανακοινώσεις

«Ζυμώσεις» στην ελληνική αγορά ICT φέρνουν τα ψηφιακά έργα του Ταμείου Ανάκαμψης