Γ.Αληγιζάκης (ΕΛΙΝΟΙΛ): «Αντίδοτο» στην πανδημία η ανάπτυξη των πωλήσεων στο εξωτερικό

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Γ.Αληγιζάκης (ΕΛΙΝΟΙΛ): «Αντίδοτο» στην πανδημία η ανάπτυξη των πωλήσεων στο εξωτερικό
Όπως ανέφερε ο CEO στη χθεσινή Τακτική Γενική Συνέλευση, οι πωλήσεις στο εξωτερικό αντιπροσωπεύουν το 70% των συνολικών πωλήσεων, κατατάσσοντας την ΕΛΙΝΟΙΛ σε έναν από τους μεγαλύτερους εξαγωγικούς Ομίλους της χώρας

Η εξωστρέφεια της ΕΛΙΝΟΙΛ προσέδωσε στην εταιρεία ανθεκτικότητα στην καθίζηση της εγχώριας αγοράς καυσίμων καθ΄ όλο το διάστημα που διαρκεί η πανδημία, όπως σημείωσε στη χθεσινή Τακτική Γενική Συνέλευση ο Διευθύνων Σύμβουλος, Γιάννης Αληγιζάκης. Έτσι, όπως συνέβη και το 2020, η εταιρεία παρέμεινε κερδοφόρα και στο πρώτο πεντάμηνο του τρέχοντος έτους, κατά το οποίο οι πωλήσεις σημείωσαν ακόμη μεγαλύτερη «βουτιά».

Σε αυτό το πλαίσιο, και παρά την πτώση της εγχώριας ζήτησης, η στρατηγική της ΕΛΙΝΟΙΛ που βασίζεται σε ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων σε διαφορετικές αγορές, της επέτρεψαν να καλύψει τις απώλειες που είχε από την εσωτερική αγορά.

Σύμφωνα με τον κ. Αληγιζάκη, το γεγονός αυτό συνιστά μια δικαίωση της εμπορικής στρατηγικής της ΕΛΙΝΟΙΛ, καθώς η ανάπτυξη πωλήσεων στο εξωτερικό τής δίνει τη δυνατότητα να επηρεάζεται ελάχιστα από την πορεία της εγχώριας αγοράς. Όπως συμπλήρωσε, ήδη οι πωλήσεις στο εξωτερικό αντιπροσωπεύουν το 70% των συνολικών πωλήσεων, ενώ έχει εξαγωγική δραστηριότητα σε 40 χώρες, στοιχεία που την κατατάσσουν σε έναν από τους μεγαλύτερους εξαγωγικούς Ομίλους της χώρας.

Κάνοντας έναν απολογισμό των επιπτώσεων της πανδημίας στην ελληνική αγορά, σημείωσε πως οι πωλήσεις το 2020 υποχώρησαν κατά 8%. Το περασμένο έτος, βασική προτεραιότητα της ΕΛΙΝΟΙΛ ήταν η εξασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων, εφαρμόζοντας αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα διενέργειας PCR και RAPID TEST, και αξιοποιώντας την ψηφιακή τεχνολογία, ώστε να αναβαθμίσει τις υποδομές της τηλεργασίας. Επίσης, στόχος ήταν η ομαλή λειτουργία της εταιρίας, που να διασφαλίζει ότι θα εκμεταλλευθεί τις όποιες ευκαιρίες, προκειμένου να περιορίσει τις αναπόφευκτες απώλειες.

Σύμφωνα πάντως με τον κ. Αληγιζάκη, οι πραγματικές επιπτώσεις της κρίσης στον κλάδο αποτυπώνονται όμως στο πρώτο πεντάμηνο του 2020. Η πτωτική πορεία του πετρελαίου θέρμανσης σε αντίθεση με ό,τι συνέβη το 2020, σε συνδυασμό με τη μεγάλη μείωση των καυσίμων κίνησης, οδήγησαν την αγορά σε μια περαιτέρω μείωση 15%.

Aνάκαμψη της αγοράς το τελευταίο δίμηνο

Όπως πάντως συμπλήρωσε, στους 2 τελευταίους μήνες η αγορά δείχνει καθαρά σημεία ανάκαμψης. Τον Μάιο καλύπτει το 50% των απωλειών του 2020, ενώ τον Ιούνιο όχι μόνο καλύπτει τις απώλειες του 2020, αλλά κινείται καλύτερα και από τον Μάιο του 2019.

Κατά συνέπεια, οι προοπτικές για το δεύτερο εξάμηνο είναι θετικές. Παραμένει όμως πρόβλημα η έξαρση των κρουσμάτων και η εμφάνιση της μετάλλαξης «ΔΕΛΤΑ», που περιορίζει σε κάποιο βαθμό τις πολύ θετικές προοπτικές για τη φετινή τουριστική κίνηση.

Όπως πρόσθεσε, πάρα την πανδημία, το μεγαλύτερο «αγκάθι» για τον κλάδο παραμένει η παραβατικότητα στην εγχώρια αγορά. Η πολιτική της ΕΛΙΝΟΙΛ απέναντι σε μια αγορά φθηνών τιμών, λόγω πολλαπλών φαινομένων παραβατικότητας, ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα, είναι:

1. Τα νέα διαφοροποιημένα προϊόντα “CRYSTAL NEXT”, τα οποία λύνουν προβλήματα όπως η μικροβιακή μόλυνση και προσφέρουν οικονομία και ισχύ.

2. Συγχρόνως, το πρόγραμμα «Δέσμευση Ποιότητας», που εφαρμόζει σε όλες τις διαδικασίες της χάρις στη συνεργασία με την BUREAU VERITAS και τους LlOYD΄S REGISTER, όπου μαζί με τους ελέγχους που πραγματοποιεί η ΕΛΙΝΟΙΛ πιστοποιούν ότι τηρούνται όλες οι απαιτούμενες διαδικασίες, προκειμένου ο καταναλωτής να απολαμβάνει εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα και υπηρεσίες.

3. Το πλάνο της ενεργειακής εξέλιξης. Μετά την είσοδο της ηλεκτρικής ενέργειας και του φυσικού αερίου (με εμπορικά σήματα “ELECTRICON” και το “AERION” αντίστοιχα), η στρατηγική συνεργασία με τη ΔΕΗ για ένα -εξαιρετικής σημασίας- επενδυτικό πλάνο, που προβλέπει σε βάθος τριετίας την τοποθέτηση φορτιστών στο δίκτυο πρατηρίων «ελίν», συνιστά την υλοποίηση της δημιουργίας ενός εκ των μεγαλύτερων δικτύων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα.

4. Παράλληλα, η ίδρυση της νέας εταιρίας BlueFuel με στόχο τη δημιουργία 3 σταθμών ανεφοδιασμού LNG και CNG, προκειμένου να εξυπηρετηθούν μεταφορικοί στόλοι, βιομηχανίες, αλλά και Ι.Χ. αυτοκίνητα, της επιτρέπει έγκαιρα να τοποθετηθεί σε μια αγορά η οποία τα επόμενα χρόνια αναμένει να αναπτυχθεί και να προσφέρει πέραν της ενεργειακής διαφοροποίησης, μια νέα πηγή εσόδων για την ΕΛΙΝΟΙΛ.

Στόχος της εταιρείας είναι η ενδυνάμωση της θέσης της στην εσωτερική αγορά και η εξέλιξη σε ολοκληρωμένο ενεργειακό όμιλο. Υπό αυτό το πρίσμα, το 2021 προχωρά σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες, ώστε όπως προβλέπει ο σχεδιασμός της, σε βάθος τριετίας να έχει υλοποιήσει το πλάνο που θα της διασφαλίζει ανάπτυξη και κερδοφορία, και την επόμενη δεκαετία.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider