Επιχειρήσεις
03-12-2020 | 16:03

«Mπλόκαρε» στα e-shop ο σάκος του Αϊ-Βασίλη

Ρομίνα Νικηφόρου
Μοιράσου το
«Mπλόκαρε» στα e-shop ο σάκος του Αϊ-Βασίλη

Με υπομονή και αισιοδοξία θα πρέπει να οπλιστούν όσοι θέλουν να κάνουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους από τα καταστήματα παιχνιδιών, καθώς το ένα μετά το άλλο τα e-shop των μεγάλων αλυσίδων, όσο μετράμε αντίστροφα προς τα Χριστούγεννα, βγαίνουν νοκ άουτ.

Μετά το e-shop του Jumbo, το οποίο πριν από μερικές μέρες σταμάτησε να δέχεται νέες παραγγελίες και επανήλθε μεν, με μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις δε, η αλυσίδα Μουστάκας ενημέρωσε σήμερα τους καταναλωτές ότι σταματά προσωρινά να δέχεται παραγγελίες στο ηλεκτρονικό της κατάστημα.

Εφόσον λοιπόν τα ηλεκτρονικά καταστήματα αποτελούν πλέον τον μοναδικό τρόπο προκειμένου οι καταναλωτές να κάνουν τις αγορές τους από τα καταστήματα παιχνιδιών, φαίνεται τελικά ότι σε αρκετές περιπτώσεις θα παραλάβουν τελικά τις παραγγελίες τους μετά τις γιορτές. Υπενθυμίζεται ότι κάτι αντίστοιχο είχε παρατηρηθεί και το Πάσχα, πάλι εν μέσω lockdown, όταν οι παραγγελίες για λαμπάδες και παιχνίδια έφτασαν σε αρκετούς, μετά την Ανάσταση.

Από τότε μέχρι σήμερα ωστόσο, έχουν μεσολαβήσει αρκετοί μήνες κατά τη διάρκεια των οποίων οι επιχειρήσεις βλέποντας την έκρηξη των ηλεκτρονικών παραγγελιών το πρώτο διάστημα της πανδημίας, είχαν προαναγγείλει ενίσχυση των υποδομών τους και επενδύσεις στο ηλεκτρονικό κανάλι. Φαινόταν δηλαδή πως θα εμφανίζονταν περισσότερο προετοιμασμένες για τις αντίστοιχες συνθήκες ενός δεύτερου lockdown, όταν θα βρίσκονταν εκ νέου αντιμέτωπες με νέο «κύμα» παραγγελιών.

Ενδεικτικά, η αλυσίδα Jumbo κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown κατέγραψε ανάπτυξη 120% στο ηλεκτρονικό της κατάστημα, ενώ συγκράτησε έναν ανοδικό ρυθμό της τάξεως του 30% σε σχέση με πέρσι και μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων.

Αυτή τη στιγμή κι ενώ το e-shop της αλυσίδας επανήλθε σε λειτουργία μετά από αρκετές μέρες σε αναστολή, όποιος καταναλωτής από την περιοχή της Αττικής, επιχειρήσει να κάνει νέα παραγγελία, ενημερώνεται σχετικά με την εκτιμώμενη ημέρα παράδοσής της, ότι η εκτέλεση από το κατάστημα θα γίνει την Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου ωστόσο η παράδοση από την εταιρεία κούριερ με την οποία συνεργάζονται τα Jumbo, θα γίνει τη Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου. Η παραγγελία δηλαδή που κάνει στις αρχές Δεκεμβρίου θα παραδοθεί, στην καλύτερη περίπτωση, τέσσερις μέρες πριν από τα Χριστούγεννα.

Το πρόβλημα που υπάρχει σχετικά με τις παραδόσεις από τις εταιρείες κούριερ είναι τεράστιο όπως επισημαίνουν πηγές της αγοράς,  καθώς τα συστήματα τους έχουν «φρακάρει» από τον όγκο των παραγγελιών. Αντίστοιχα προβλήματα αντιμετωπίζουν μάλιστα  και εταιρείες σε άλλους κλάδους του λιανεμπορίου που συνεργάζονται με εταιρείες κούριερ για την παράδοση των παραγγελιών. Υπενθυμίζεται ότι και το το eshop της αλυσίδας ειδών σπιτιού Jysk, είχε βγει προσωρινά εκτός λειτουργίας λόγω της δυσκολίας στην εξυπηρέτηση των παραγγελιών.

Όσον αφορά πάντως στον κλάδο των παιχνιδιών, ο οποίος τις γιορτές δέχεται τεράστια πίεση, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών και Αμαξών Ιωάννης Παπαδόπουλος, σημείωνε στο insider.gr ότι οι υπηρεσίες κούριερ με μπορούν να καλύψουν μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό της τάξεως του 5% με 10% των παραδόσεων παιχνιδιών. Εξηγούσε παράλληλα ότι είναι χρονοβόρα και η ίδια η διαδικασία διεκπεραίωσης της παραγγελίας από τους υπάλληλους του ίδιου καταστήματος.

Μετά το άνοιγμα πάντως από τη Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου των εποχικών καταστημάτων αρκετές από τις χριστουγεννιάτικες αγορές αναμένεται πλέον να «μεταφερθούν» εκεί.  Σε κάθε περίπτωση πάντως, ενώ στελέχη της αγοράς αναγνωρίζουν πως η στροφή των καταναλωτών στις Οnline αγορές είναι μία καταναλωτική συνήθεια που αναδύθηκε στην πανδημία αλλά θα παραμείνει σε μεγάλο βαθμό και μετά, τα e-shop και στο δεύτερο αυτό lockdown δεν μπόρεσαν να αποφύγουν τις καθυστερήσεις στην εξυπηρέτησή τους.  

Διαβάστε επίσης:

Μουστάκας: Κλειστό προσωρινά για νέες παραγγελίες το e-shop

 

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.