«Κερδίζουν» τους καταναλωτές τα Online σούπερ μάρκετ και μετά το lockdown

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Κερδίζουν» τους καταναλωτές τα Online σούπερ μάρκετ και μετά το lockdown
Η επόμενη μέρα μετά την κρίση του κορονοϊού βρίσκει τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ να προχωρούν σε νέες επενδύσεις με τα eshop τους να βρίσκονται στο επίκεντρο.

Σε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης συνεχίζουν τα Online σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα και μετά την άρση του lockdown επιβεβαιώνοντας, τουλάχιστον προς το παρόν, τις προβλέψεις ότι η νέα καταναλωτική συμπεριφορά που αναδύθηκε εν μέσω πανδημίας, ήρθε για να μείνει.

Ο κλάδος των σούπερ μάρκετ ήταν γενικότερα από τους «κερδισμένους» της αγοράς κατά την περίοδο που ίσχυαν τα μέτρα περιορισμού, με τον συνολικό τζίρο από τις 24 Φεβρουαρίου έως και το τέλος Μαΐου να ξεπερνά τα 1,8 δισ. ευρώ σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI. Παράλληλα από τις αρχές του έτους έως τις 7 Ιουνίου 2020 οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ έχουν αυξηθεί κατά 14% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Οι πωλήσεις στα φυσικά καταστήματα σούπερ μάρκετ, οι οποίες την περίοδο του lockdown εκτινάχθηκαν με αποκορύφωμα την εβδομάδα που τελείωσε στις 17 Μαρτίου (κατά την οποία ανακοινώθηκε το κλείσιμο των σχολείων) όταν καταγράφηκε αύξηση ρεκόρ 95,7%, έχουν πλέον επιστρέψει στα κανονικά επίπεδα. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της IRI, την εβδομάδα που τελείωσε στις 7 Ιουνίου 2020 οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ κατέγραψαν αύξηση 5,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή ενώ την εβδομάδα που τέλειωσε στις 14 Ιουνίου κινήθηκαν πτωτικά κατά -5,6% σε σχέση με πέρσι.

Μετά την άρση του lockdown πάντως πολλοί καταναλωτές δεν επέστρεψαν στα φυσικά καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ αλλά συνέχισαν να κάνουν τα ψώνια της εβδομάδας από το σπίτι τους μέσω των e-shop. Ενδεικτικό είναι ότι σύμφωνα με έρευνα της Convert Group, την εβδομάδα από 15 έως 21 Ιουνίου η αύξηση των πωλήσεων στα online σούπερ μάρκετ έφτασε το 151% σε σύγκριση με πέρσι ενώ μία εβδομάδα νωρίτερα είχε αγγίξει το 190%.

Η αύξηση των καταναλωτών που παρήγγειλαν από ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ το 2020 ξεπερνά το 1.000% σε σχέση με πέρσι όπως επισημαίνει το ΙΕΛΚΑ. Το 2019 το ποσοστό ήταν κάτω του 1% ενώ τον Μάιο του 2020 ,το 12% των χρηστών διαδικτύου παραγγέλνει πλέον συστηματικά online.

Οι συνεργασίες που έγιναν και οι επενδύσεις που έρχονται

Η επόμενη μέρα μετά την κρίση του κορονοϊού βρίσκει τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ να προχωρούν σε νέες επενδύσεις με τα eshop τους να βρίσκονται στο επίκεντρο.

Άλλωστε ακόμη και την περίοδο του lockdown, προκειμένου να ανταποκριθούν στην απροσδόκητα αυξημένη ζήτηση οι μεγάλες αλυσίδες προχώρησαν σε συνεργασίες με πλατφόρμες και εταιρείες κούριερ, αναβάθμιση των υπηρεσιών τους αλλά και προσλήψεις.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επικεφαλής των αλυσίδων ΑΒ Βασιλόπουλος και METRO ΑΒΕΕ, κατά τη διάρκεια συζήτησης στο πλαίσιο των εργασιών του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών προανήγγειλαν ότι στα άμεσα πλάνα των εταιρειών τους είναι η ενδυνάμωση των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων.

Υπενθυμίζεται άλλωστε και η Σκλαβενίτης η οποία εν μέσω πανδημίας ξεκίνησε τη συνεργασία της με την πλατφόρμα efood στην Αθήνα, από τα μέσα Μαΐου την επέκτεινε ήδη στη Θεσσαλονίκη.

Όσον αφορά πάντως, την εξέλιξη των πωλήσεων του κλάδου έως το τέλος του 2020 η εταιρεία IRI έχει παρουσιάσει δύο σενάρια. Σε κάθε περίπτωση ωστόσο το δεύτερο εξάμηνο του έτους, δεν αναμένεται τα σούπερ μάρκετ να δουν ανάπτυξη ανάλογη με τους πρώτους μήνες του 2020.

Έτσι, σύμφωνα με το πρώτο σενάριο που προβλέπει δεν θα υπάρξει νέο κύμα κορονοϊού το φθινόπωρο, η IRI αναμένει άνοδο 5,3% στον τζίρο των σούπερ μάρκετ στο σύνολο της χρονιάς.Εφόσον επαληθευτεί το δεύτερο σενάριο ότι δηλαδή θα υπάρξει νέο κύμα κορονοϊού, η εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά 8,1% στο σύνολο του 2020

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider