Στον αντίποδα της 14ης Φεβρουαρίου, της ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου όπου απανταχού ερωτευμένοι ανταλάσσουν λουλουδάκια, σοκολάτες, αρκουδάκια, κοσμήματα, και γενικά όποιο αντικείμενο δύναται να κυκλοφορήσει σε σχήμα καρδιάς, υπάρχει η 11 Νοεμβρίου ή αλλιώς η ημέρα των Singles. Εορτάζεται στις 11 Νοεμβρίου,  γιατί η ημερομηνία της ημέρας αυτής(11/11) θυμίζει τη λέξη που χρησιμοποιούν οι κινέζοι για τους εργένηδες και τις γεροντοκόρες, κι αν και πρωτοκαθιερώθηκε σαν μια σκοτεινή επέτειος το 1990 στην Κίνα, ανταγωνίζεται επάξια την καταναλωτική φρενίτιδα της γιορτής των ερωτευμένων.

Η μέρα των Singles βέβαια τείνει να μετατραπεί σε καταναλωτικό φαινόμενο κυρίως χάρη στην Alibaba Group Holding Ltd, την μεγαλύτερη σήμερα online αγορά, η οποία ιδρύθηκε από τον Jack Ma.

Το 2009 η Alibaba άναψε την φλόγα για να μετατραπεί σε αυτό που είναι σήμερα, μια εταιρεία που πουλάει χονδρική και λιανική από ηλεκτρονικές συσκευές μέχρι καλλυντικά και τρόφιμα με μεγάλες εκπτώσεις. Η Alibaba διευρύνει της πωλήσεις της μέσω άλλων ιστοτόπων  όπως το Tmall, AliExpress and Taobao Marketplace platforms αλλά και μέσω εμπορικών αντιπροσώπων ενώ ταυτόχρονα διατηρεί και φυσικά καταστήματα. Ποια είναι όμως τα στοιχεία που αποδεικνύουν πως η γιορτή των Singles και η εταιρεία που την λάνσαρε κοντεύουν να μετατραπούν σε επιχειρηματικό φαινόμενο;

Εκτίναξη των πωλήσεων

Οι ειδικοί ισχυρίζονται πως οι πωλήσειν χτυπάνε κάθε φορά και νέο ρεκόρ. Ενδεικτικό είναι πως την τελευταία χρονιά, η Alibaba πούλησε αγαθά αξίας μεγαλύτερης του 1 δισ. τα πρώτα τρία λεπτά μετά το άνοιγμα των εκπτώσεων. Ταυτόχρονα οι συνολικές πωλήσεις της ημέρας των Singles, εκτινάχθηκαν κατά 57,1 δισ. γιουάν ( 9 δισ. δολάρια) μέσα σε 24 ώρες, ποσό κατά 4 φορές μεγαλύτερο από την αμερικανική, Cyber Monday, την Δευτέρα των Ευχαριστιών που μετονομάστηκε σε Διαδικτυακή Δευτέρα μετά τα μεγάλα ποσοστά των διαδικτυακών αγορών. Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα πως στην περίπτωση της Alibaba το 43% των συναλλαγών γίνονται μέσω κινητών.

Εκατομμύρια προϊόντα από αμέτρητα brands

Σύμφωνα με το Comscore, το παρατηρητήριο της διαδικτυακής αγοράς, περισσότερα από 1 εκατ. αγαθά διατέθηκαν με έκπτωση την προηγούμενη χρονιά. Οι πελάτες φέτος θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε 6 εκατ. προϊόντα από 40.000 χιλιάδες εμπόρους και 30.000 brands. Επίσης οι καταναλωτές αναμένεται να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 1.761 γιουάν το άτομο, ποσοστό 22% μεγαλύτερο από τον προηγούμενο χρόνο, σύμφωνα με έρευνα της Nielsen που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.000 και πλέον κινέζων  καταναλωτών.

Εντυπωσιασμός και στα Logistics

Η Alibaba εκτιμά ότι 1,7 εκατομμύρια κούριερς, 400.000 οχήματα, 5.000 αποθήκες και 200 αεροπλάνα θα παραταχθούν από τους συνεργάτες της εταιρείας για να μπορέσουν να αποσταλούν οι παραγγελίες. Το κινεζικό ταχυδρομείο υπολογίζει πως την μέρα των singles εστάλησαν 760 εκατ. πακέτα από διάφορες κινεζικές ιστοσελίδες, δηλαδή πως παρακσευάστηκαν τον τελευταίο χρόνο 540 εκατ. πακέτα. Η άνοδος των διαδικτυακών αγορών είναι άλλωστε γνωστή και ενισχύεται από τα διάφορα προνόμια που επωφελούνται οι ιντερνετικοί καταναλωτές, όπως επιστροφή μέρους των χρημάτων τους με την επόμενη αγορά.

Επώνυμα brands

Η ημέρα των Sinlges, έχει γίνει πλέον ευρέως γνωστή. Σύμφωνα με την Alibaba, εταιρείες όπως Costco Wholesale Corp., LG Electronics Inc., Walt Disney Co., Fisher-Price Inc., Lego AS, Metro AG and J Sainsbury PLC, θα είναι ανάμεσα στα παγκοσμίου φήμης brand που θα ενταχθούν μέσα στον επόμενο χρόνο. Οι προηγούμενες αφίξεις περιλάμβαναν άλλωστε εξίσου ηχηρά ονόματα όπως Apple Inc., Calvin Klein Inc., Macy's Inc. and Burberry Group PLC. Οι βασικότεροι λιανέμποροι χρησιμοποιούν την ημέρα των Singles σαν μια ευκαιρία να συστήσουν την εταιρεία τους στο κινεζικό καταναλωτικό κοινό, αναφέρει ο Brian Buchwald, ο γενικός διευθυντής της Bomoda, με έδρα την Νέα Υόρκη.

Ενδεικτικά μερικοί επώνυμοι εκτός διαδικτύου που θα συμμετάσχουν την ημέρα των Singles είναι οι Shanghai Jahwa United Co. Ltd., Suning Commerce Group Ltd., Intime Retail Group Co. Ltd., Estee Lauder Companies Inc. and BAIC Motor Corp. Ltd., όπως σημειώνει η Barclays PLC note.

Οι αστέρες δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν

H Alibaba προσθέτει λίγη ακόμα λάμψη στο γεγονός/event, με μια guest list που περιλαμβάνει ονόματα όπως ο αμερικανός τραγουδιστής Adam Lambert και ο κινέζος κινηματογραφιστής Feng Xiaogang κι άλλες διασημότητες από την Ταιβάν και την Κίνα συμπεριλαμβάνομένου του ποπ τραγουδιστές Jolin Tsai, η ηθοποιός Vicki Zhao και πολλοί άλλοι είναι προσκεκλημένοι στο γκαλά της 10ης Νοεμβρίου που θα ανοίξει την πολυπόθητη ημέρα , σύμφωνα με την Barclays.