Αν έπρεπε να συγκρίνει κανείς το νέο tablet της Apple, iPad Pro, με ένα αμάξι, αυτό θα ήταν σίγουρα το G550 της Mercedes, ένα αυτοκίνητο με εξαιρετικές επιδόσεις και χαρακτηριστικά, σίγουρα δημιούργημα ενός ταλαντούχου μηχανικού. Ωστόσο, πόσοι θα διέθεταν 113.000 δολάρια - ακόμη και αν τα είχαν - για ένα μοντέλο το οποίο δεν είναι καν αυτοκίνητο πόλης και που μπορεί να υπερκαλύπτει ουσιαστικά τις καθημερινές τους ανάγκες; Μήπως το ίδιο συμβαίνει και με το νέο tablet της Apple, την πιο σύγχρονη συσκευή στο είδος της, η οποία μπορεί να καταστεί τελικά ιδιαίτερα δύσχρηστη;

Μήπως η Apple θα πρέπει λανσάροντας τη συσκευή να στοχεύσει σε ένα άλλο, διαφορετικό κοινό, περισσότερο επαγγελματικό που κινείται σε ένα B2B πεδίο; Μια απλή περιγραφή της συσκευής, αρκεί για να αντιληφθεί κανείς, ότι το νέο «υπερεργαλείο» της Apple που διατίθεται στην αγορά από τις 11 Νοεμβρίου ίσως να προκαλέσει μεικτές αντιδράσεις στην αγορά.

Τα χαρακτηριστικά του iPad Pro

Το νέο  tablet με οθόνη 12.9 ιντσών πωλείται από 799 έως 1079 δολάρια και είναι το καλύτερο στο είδος του με μεγάλη οθόνη, πληκτρολόγιο αφής και αξεσουάρ όπως ειδικό στυλό και πρόσθετο πληκτρολόγιο. H συσκευή έχει την υψηλότερη δυνατή ευκρίνεια, τη μεγαλύτερη οθόνη και τέσσερα ηχεία, υψηλής πιστότητας ενσωματωμένα απευθείας στο περίβλημα unibody.

Ο επεξεργαστής τρίτης γενιάς  A9X που διαθέτει με αρχιτεκτονική 64 bit επιπέδου επιτραπέζιου υπολογιστή, προσφέρει έως 1,8 φορές υψηλότερες επιδόσεις CPU και διπλάσιες επιδόσεις γραφικών σε σχέση με το iPad Air 2.

Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα εξατομικευμένο προϊόν που διαθέτει εφαρμογές για πολλές διαφορετικές επαγγελματικές ανάγκες (από Adobe μέχρι dashboards,  ιατρικές εφαρμογές και άλλα εξειδικευμένα προγράμματα).

Η συσκευή συνοδεύεται από ένα «έξυπνο» φορητό πληκτρολόγιο που συνδέει το iPad Pro με το smart connector, με τρόπο που επιτρέπει την αμφίδρομη ανταλλαγή ρεύματος και δεδομένων. Έναν επιπλέον αξεσουάρ αποτελεί το ειδικό στυλό, με το οποίο ο χρήστης «γράφει» επάνω στην οθόνη. το Apple Pencil αναγνωρίζει την κλίση και την πίεση για να μπορεί ο χρήστης να δημιουργεί από λεπτές γραμμές έως ανεπαίσθητες σκιάσεις.

Oι επιφυλάξεις της αγοράς

Ωστόσο, πολλοί καταναλωτές εκφράζουν τις επιφυλάξεις τους για το πόσο εύχρηστο ή απαραίτητο μπορεί να είναι ένα τόσο «τέλειο» εργαλείο καθώς οι πιο συνηθισμένες χρήεις όπως είναι η αποστολή e-mail ή η δακτυλογράφηση μπορούν να καλυφθούν από ένα laptop. Και αυτό γεννά ερωτήματα για το ποιο τελικά είναι το κοινό του νέου tablet. Η απάντηση ίσως να βρίσκεται στις επιχειρήσεις και τις βιομηχανίες οι οποίες δραστηριοποιούνται περισσότερο στην B2B αγορά και πιθανότητα αυτή να είναι και μία niche αγορά για το νέο tablet.

Ο στόχος της Apple και οι προβλέψεις των ειδικών

Σημειώνεται ότι τον τελευταίο χρόνο οι πωλήσεις του iPad σημείωσαν πτώση 19% , μια τάση που η εταιρεία συσχετίζει με την αντίστοιχη άνοδο των πωλήσεων iPhone Plus, τα οποία φαίνεται να προτιμούνται αντί των tablet. Η στροφή αυτή ακολουθεί την αλλαγή στις καταναλωτικές προτιμήσεις από τα tablet στα μεγάλα smartphone και με το λανσάρισμα του μεγαλύτερου iPad Pro η Apple ελπίζει να αντεπιτεθεί στο ανταγωνιστικό Surface Pro 3 της Microsoft και να προσελκύσει περισσότερους πελάτες που το χρησιμοποιούν για επαγγελματικούς λόγους.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της συμβουλευτικής εταιρείας Forrester, η Apple αναμένεται να έχει πουλήσει 250 εκατομμύρια iPad παγκοσμίως.

Το iPad Pro  είναι διαθέσιμο από την Τετάρτη, 11 Νοεμβρίου για ηλεκτρονικές παραγγελίες ενώ εντός των ημερών θα βρίσκεται στα ράφια των καταστημάτων σε περισσότερες από 40 χώρες (στις οποίες δεν συμπεριλαμβάνεται η Ελλάδα).