Κατά 9,7% αυξήθηκε το 2020 ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου (αίθουσες άνω 100 τ.μ. ηπειρωτικής Ελλάδας και Κρήτης, συμπεριλαμβανομένων και των Discounters) σε σχέση με το 2019.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Nielsen, η ανάπτυξη της τάξεως του 9,7% αποτελεί την υψηλότερη ετήσια μεταβολή τουλάχιστον της τελευταίας δεκαπενταετίας και προήλθε από όλες τις ευρύτερες υπερκατηγορίες προϊόντων.

Αναλυτικά τα φρέσκα/χύμα προϊόντα αυξήθηκαν κατά 7,2% και τα είδη bazaar κατά 10,7% παρά το γεγονός ότι για αρκετές εβδομάδες τους δύο τελευταίους μήνες, σε πολλά από αυτά τα είδη, δεν πραγματοποιήθηκαν περαιτέρω πωλήσεις, λόγω των κυβερνητικών ρυθμιστικών απαγορεύσεων.

Τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα αναπτύχθηκαν κατά 10,5% με την αύξηση αυτή να οφείλεται κυρίως στις κατηγορίες καθαρισμού και υγιεινής του σπιτιού (18,0%), καθώς και στα τυποποιημένα τρόφιμα και ροφήματα (9,8%), ενώ χαμηλότερος συγκριτικά ήταν ο ρυθμός ανάπτυξης για τις κατηγορίες των καλλυντικών και της ατομικής περιποίησης (5,4%).

Την προτίμηση των καταναλωτών συγκέντρωσαν κυρίως οι μεγαλύτερες αίθουσες: τα Hypermarkets (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) αναπτύχθηκαν το 2020 κατά 17,7%, τα Large Supermarkets (καταστήματα 1.000-2.499 τ.μ.) κατά 9,8%, ενώ χαμηλότεροι ήταν οι ρυθμοί αύξησης των πωλήσεων για τις μικρότερες αίθουσες.

Όσον αφορά στη γεωγραφική κατανομή, ο νομός Θεσσαλονίκης κατέγραψε την υψηλότερη ανάπτυξη (11,8%) και η Κρήτη τη χαμηλότερη (3,1%), η οποία προφανώς επηρεάστηκε από τη μειωμένη τουριστική κίνηση.