Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται το έργο αναβάθμισης της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης, το γνωστό και ως Flyover.

Πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο που, όταν λάβει «σάρκα και οστά», θα αλλάζει ριζικά το πρόσωπο της Θεσσαλονίκης, δίνοντας λύση στο κυκλοφοριακό της πρόβλημα και παρέχοντας εύκολη πρόσβαση σε ολόκληρη τη συμπρωτεύουσα.

Το απόγευμα της Τρίτης ανακοινώθηκε η λίστα των υποψηφίων που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο έργο, το οποίο έχει προϋπολογισμό 370 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί με ΣΔΙΤ.

Οι πέντε διαγωνιζόμενοι είναι:

-       ΑΒΑΞ Α.Ε.

-       ΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ Α.Ε.

-       ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.

-       ΙΝΤΡΑΚΑΤ

-       ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ "ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. - INTERTOLL EUROPE ZRt

Την επόμενη εβδομάδα θα γίνει η ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών από την Επιτροπή Διαγωνισμού, η οποία θα εξετάσει την πληρότητά τους, ώστε να ακολουθήσει η επόμενη φάση του διαγωνισμού με την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών εντός του πρώτου εξαμήνου του 2021.

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης θα είναι ένας νέος, υπερσύγχρονος εναέριος αυτοκινητόδρομος που θα εξασφαλίσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης και θα καταστήσει τις μετακινήσεις πολύ πιο γρήγορες, οικονομικές και πιο ασφαλείς από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον.

Τι είναι το Flyover

Πρόκειται, επί της ουσίας, για έναν «δρόμο πάνω από τον δρόμο», τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, με συνολικό μήκος έργου 13 χιλιόμετρα, που περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, καθώς και 9 ανισόπεδους κόμβους και 3 νέες σήραγγες.

Ο νέος δρόμος θα αποτελείται από τέσσερις λωρίδες, δύο -συν τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ)- ανά κατεύθυνση.

Το Flyover θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση και θα σώζει ζωές, καθώς σήμερα ο δείκτης θνησιμότητας στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης είναι 12 φορές μεγαλύτερος σε σχέση με την Αττική Οδό στην Αθήνα.

Στην κατασκευή του έργου αναμένεται να απασχοληθούν περισσότεροι από 1.000 εργαζόμενοι.

Η φάση κατασκευής θα διαρκέσει 3 - 4 χρόνια

Εκτίμηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι ότι στο τέλος του 2021 ή στις αρχές του 2022 θα έχει προκηρυχθεί οριστικός ανάδοχος για το έργο, ενώ η φάση κατασκευής θα διαρκέσει 3 - 4 χρόνια.

Παρουσιάζοντας τον περασμένο Ιούνιο όλο το σχέδιο για τη νέα οδό, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, είχε επισημάνει ότι το συγκεκριμένο πρωτοποριακό έργο, μοναδικό στην Ελλάδα, διακρίνεται σε δύο μέρη:

-Το ένα είναι η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός του υφιστάμενου αυτοκινητοδρόμου, στο σύνολό του.

-Και το άλλο είναι η δημιουργία ενός εντελώς νέου, εναέριου αυτοκινητοδρόμου, που εντός εισαγωγικών θα «πετάει» πάνω από τον ανατολικό περιφερειακό.

Ο κ. Καραμανλής είχε εξηγήσει τότε ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος θα αυξήσει εντυπωσιακά την ασφαλή ταχύτητα της μετακίνησης, με τις πρόσθετες λωρίδες κυκλοφορίας που θα δημιουργηθούν στα υπερυψωμένα και «εναέρια» τμήματα, αλλά και με καλά μελετημένες παρεμβάσεις στους κόμβους που οδηγούν και συνδέουν όλες τις περιοχές, με τις οποίες θα μειωθούν όλες οι χιλιομετρικές αποστάσεις.

Οι παρεμβάσεις θα είναι τεσσάρων ειδών:

-Πρώτον, στοχευμένες απλές επεμβάσεις, σε κόμβους όπως η σύνδεση με ΤΙΤΑΝ, η σύνδεση Λ. Κατσιμίδου, Τούμπας, η σύνδεση Κωνσταντινοπολίτικων.

-Δεύτερον, μείζονες επεμβάσεις, στους κόμβους στο Επταπύργιο, την Πυλαία, και το Πανόραμα.

-Τρίτον, πλήρης ανασχεδιασμός των κόμβων Πεύκων – Νεάπολης και Αγ. Παύλου.

-Και τέταρτον, κατασκευή νέου κόμβου σύνδεσης με Θέρμη - Πανόραμα - Νέα Ραιδεστό, και Γαλάτιστα, Πολύγυρο, Σιθωνία.