Ελλάδα
19-10-2021 | 10:49

Απλές λύσεις για καθημερινά προβλήματα με 8 + 1 διαλογισμούς

Newsroom
Μοιράσου το
Απλές λύσεις για καθημερινά προβλήματα με 8 + 1 διαλογισμούς
live updates: Ανανεώθηκε πριν

«Η ζωή είναι σαν ένα κουτί σοκολατάκια. Ποτέ δεν ξέρεις τι πρόκειται να βρεις»
Forrest Gump

Αισθάνεστε συχνά ότι είστε κουρασμένοι, απογοητευμένοι και αντιδραστικοί; Μήπως νιώθετε κολλημένοι σε αρνητικά μοτίβα και στον αυτόματο πιλότο; Αν είστε έτοιμοι να απελευθερωθείτε από το άγχος, το φόβο, την αυτοκριτική, τις αρνητικές σκέψεις, τότε η πρακτική Μindfulness είναι επιστημονικά αποδεδειγμένη ως μια από τις καλύτερες μεθόδους για να κατανοήσουμε τα μοτίβα του νου μας και να ζήσουμε μια ζωή με μεγαλύτερη ικανοποίηση και λιγότερο στρες

Ένα βιβλίο οδηγός ζωής!

Αν η πρώτη ερώτηση που κάνεις στο πρώτο ξεφύλλισμα είναι «αν αυτό το βιβλίο είναι για εμένα» η απάντηση «ναι» ή «όχι» μπορεί να μην έχει τόση σημασία. Αυτό που έχει, όμως, είναι πως κάτι σε έκανε να πέσεις πάνω του, και να σε τώρα εδώ να το ξεφυλλίζεις, σημειώνει η συγγραφέας του βιβλίου – οδηγού ΜINDFULNESS: τι (θα) κάνεις με τη ζωή σου; κυρία Όλγα Παπατριανταφύλλου.

Τι μπορεί να σε έφερε, όμως, εδώ;
Ίσως το ότι ακούς όλο και πιο συχνά για αυτό το Μindfulness, που φαίνεται να έχει γίνει πολύ της μόδας, αλλά δεν καταλαβαίνεις τι είναι ακριβώς και θες να μάθεις περί τίνος πρόκειται. Ή πέφτεις συνεχώς πάνω σε επιστημονικές έρευνες που αποδεικνύουν τα οφέλη του, ή κάποιος φίλος σου ορκίζεται για το πόσο τον βοήθησε η Μindfulness πρακτική.

Μπορεί κάτι μέσα σου να σου ψιθυρίζει ότι η απάντηση για τα υπαρξιακά σου ερωτήματα βρίσκεται κλειδωμένη μέσα σου και το Μindfulness είναι το χρυσό κλειδί που θα λύσει τους γρίφους σου. Μπορεί ακόμη να αντιμετωπίζεις διάφορες προκλήσεις στη ζωή σου, δυσκολίες, αινίγματα, εμπόδια και όλο το σώμα, το μυαλό, η ψυχή αλλά και το νευρικό σου σύστημα να νιώθουν εξαντλημένα και να μην μπορούν άλλο να αντέξουν την ένταση και την πίεση της καθημερινότητας. Αν νιώθεις ότι έχεις περισσότερο άγχος από όσο αντέχει η ψυχολογία σου. Αν είσαι πολυάσχολος. Αν δεν έχει χρόνο για τον εαυτό σου...και άλλα τόσα ΑΝ, τότε το βιβλίο αυτό είναι η πρακτική απάντηση στα ΑΝ σου!

Μέσα από τις πρώτες κιόλας σελίδες του αρχίζεις να τοποθετείς τον εαυτό σου. Αναρωτιέσαι ποια είναι πραγματικά τα θέλω σου και τι μπορείς να κάνεις γι’ αυτά. Πως να σταθείς απέναντι το ίδιο τον εαυτό σου και να αναγνωρίσεις τις μη χρήσιμες συνήθειες σου και να αποδεχθείς τις δυσκολίες.. Αλλά και να πάρεις τη μεγάλη απόφαση. Να αλλάξεις τα κακώς κείμενα!

Πώς μπορούμε να «ξεκλειδώσουμε» τις δυνατότητες μας για να παραμένουμε ήρεμοι μέσα την αβεβαιότητα; Τι πρέπει να συμβεί για να αφήσετε πίσω σας αυτά που σας κρατούν πίσω και να αξιοποιήσετε τις εσωτερικές δυνάμεις και σοφία σας;

Η απάντηση είναι να είμαστε συνειδητοί στην παρούσα στιγμή. Το Mindfulness είναι η απάντηση για τα προβλήματα της σύγχρονης ζωής.

Ένα σημαντικό βιβλίο που μέσα σε 14 κεφάλαια αναλύει και εξηγεί και εκπαιδεύει

Mέσα σε αυτό το βιβλίο θα βρείτε 8+1 διαλογισμούς ή, αλλιώς, τυπικές πρακτικές Μindfulness οι οποίες, μαζί με τις ασκήσεις που υπάρχουν- θα σας βοηθήσουν να καλλιεργήσετε εκείνες τις δεξιότητες του νου που οδηγούν σε μεγαλύτερη ευημερία, νοητική ευλυγισία, ηρεμία και ψυχική ανθεκτικότητα. Όλες οι εσωτερικές σας δυνάμεις στην τσέπη σας!

Ποια τα οφέλη από το βιβλίο

  • Γίνε φίλος με τον εαυτό σου μαθαίνοντας να εμπιστεύεσαι τη σοφία του
  • Νίκησε το στρες και το φόβο
  • Αγκάλιασε τον αυθεντικό σου εαυτό χωρίς κριτική
  • Απελευθερώσου από τον φαύλο κύκλο της αυτοκριτικής
  • Βρες ηρεμία και ικανοποίηση ανακαλύπτοντας απλά εργαλεία για διαχείριση του νου σου

Σύμφωνα με τη συγγραφέα αυτό το βιβλίο να γίνει οδηγός και να φέρει στον καθένα από εσάς ηρεμία, καθαρότητα νου και να σας βοηθήσει να πάρετε τον έλεγχο του νου σας και να γνωρίσετε τον πραγματικό σας εαυτό, που είναι και η μεγαλύτερη δύναμη.

Για το βιβλίο

Συγγραφέα του βιβλίου είναι η Όλγα Παπατριανταφύλου. Την επιμέλεια έκδοσης έχει κάνει η Φωτεινή Σίμου και τις τυπογραφικές διορθώσεις η Αφροδίτη Πετροπούλου. Ο σχεδιασμός του εξωφύλλου ανήκει στη Νατάσα Πολύζου.

Το βιβλίο μπορείτε να το βρείτε: https://mindfulnessinstitute.gr/ebook/

Τι είναι το Mindfulness

To Μindfulness δεν είναι κάτι μυστήριο ή πολύπλοκο. Είναι προσβάσιμο και πρακτικό. Τα οφέλη του είναι διαθέσιμα για όλους μας. Η λέξη «Μindfulness» αφορά τη διερεύνηση και ανακάλυψη του εαυτού μας.

Όπως εξηγεί η συγγραφέας του βιβλίου Όλγα Παπατριανταφύλλου το Μindfulness είναι η καλλιέργεια της βασικής ανθρώπινης ικανότητας να είμαστε πλήρως παρόντες και να έχουμε επίγνωση του πού είμαστε, τι κάνουμε, τι αισθανόμαστε, τι σκεφτόμαστε και να μην αντιδρούμε αυτόματα σε ότι μας συμβαίνει.  «Το Μindfulness δεν είναι η απάντηση σε όλα τα προβλήματα της ζωής. Όμως, όλα τα προβλήματα της ζωής μπορούμε να τα δούμε καθαρά μέσα από τον φακό ενός καθαρού μυαλού» όπως λέει ο διεθνώς γνωστός συγγραφέας, επιστήμονας και δάσκαλος του διαλογισμού Jon Kabat Zinn,

Η συγγραφέας Όλγα Παπατριανταφύλλου

Η Όλγα Παπατριανταφύλλου M.A., είναι ιδρύτρια του Mindfulness Institute (www.mindfulnessinstitute.gr), πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια Mindfulness από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης, ψυχοθεραπεύτρια και coach. Συνθέτει τη συστημική ψυχοθεραπεία με πρακτικές Mindfulness για μεγαλύτερη ψυχική και συναισθηματική ισορροπία.

Εργάζεται με στελέχη που επιθυμούν μεγαλύτερη εσωτερική ισορροπία και βελτίωση των επιπέδων ευεξίας, υποστηρίζει άτομα και ομάδες με σκοπό την ανάπτυξη δεξιοτήτων ανθεκτικότητας και εργάζεται με άτομα που πάσχουν από χρόνιες ασθένειες.

Πιστεύει ότι όλοι έχουμε εσωτερικές δυνατότητες και μπορούμε να απαλλαγούμε από τα συνήθη μοτίβα μας που μας διατηρούν παγιδευμένους στο άγχος, να ηρεμήσουμε τον ανήσυχο νου μας ώστε να ζήσουμε με λιγότερο στρες.

Σκοπός της είναι να κάνει γνωστό το Mindfulness στην Ελλάδα απλοποιώντας το και δείχνοντας τις επιστημονικές έρευνες που το υποστηρίζουν. Για το λόγο αυτό, εδώ και πολλά χρόνια η Όλγα δίνει το παρόν σε εκδηλώσεις, συνέδρια και συνεντεύξεις. Καλλιεργεί μια καθημερινή πρακτική διαλογισμού και επειδή πιστεύει ότι η μάθηση δεν τελειώνει ποτέ, συνεχίζει να σπουδάζει με καθηγητές από όλο τον κόσμο και να λαμβάνει εποπτείες.

Έχει αρθρογραφήσει στην Ναυτεμπορική, Huffington Post, capital.gr, insider.gr., Ε.Ε.Δ.Ε, Elle κ.ά. Διεξάγει σεμινάρια, εκπαιδεύσεις και workshops σε μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό θέλοντας να δημιουργήσει υγιή, υποστηρικτικά, συμπονετικά και περισσότερο ανθρωποκεντρικά εργασιακά περιβάλλοντα.

Λένε για το βιβλίο

Στην καθημερινή μας ζωή διατελούμε -ως επί το πλείστον- σε κατάσταση ανησυχίας, άγχους, φόβου, οργής, δηλαδή σε θυμικώς αρνητική κατάσταση για τρεις, κυρίως, λόγους. Πρώτον, διότι η πλειονότητα των εξωτερικών ερεθισμάτων μάς αναγκάζει να δράσουμε ώστε να διαχειριστούμε κινδύνους και κακοτοπιές, είτε αποφεύγοντάς τες είτε αντιμετωπίζοντάς τες κατά μέτωπο, πράγμα που συνεπάγεται ενεργοποίηση του συμπαθητικού νευρικού συστήματος με αποτέλεσμα τη συγκινησιακή φόρτιση. Δεύτερον, διότι οι αντιδράσεις μας είναι είτε αυτόματες είτε αυτοματοποιημένες, πράγμα που σημαίνει ότι δεν έχουμε επίγνωση, δεν αντιλαμβανόμαστε, δηλαδή, συνειδητά τη φύση των ερεθισμάτων, επομένως αντιδρούμε σε όλα με τον ίδιο τρόπο, είτε αυτό είναι αναγκαίο είτε όχι. Τρίτον, διότι, εφόσον αντιδρούμε πριν προλάβουμε να διαπιστώσουμε τη φύση των αιτίων της φόρτισής μας, αντί συγκεκριμένων και σωστών για την κάθε περίσταση αντιδράσεων, παράγουμε συγκινησιακή φόρτιση και βιώνουμε άγχος.

Οι περισσότερες, όμως, περιβαλλοντικές περιστάσεις που προκαλούν φόρτιση, όπως θάνατοι ή αρρώστιες αγαπημένων προσώπων και παντός είδους ατυχήματα και αντιξοότητες, είναι πέραν των δυνατοτήτων μας να τις αποφύγουμε ή να τις αντιμετωπίσουμε επαρκώς, οπότε αγχωνόμαστε αυτομάτως χωρίς λόγο. Επομένως, η αναγνώριση της φύσης των περιστάσεων και η καταστολή της αυτόματης συγκινησιακής φόρτισης είναι αναγκαίες για την αποφυγή του άγχους. Επιτυγχάνονται δε με πρακτικές, γνωστές προ αιώνων στους περισσότερους πολιτισμούς της Ανατολής και της Δύσης, οι οποίες συνίστανται σε δύο βασικές διαδικασίες: Η μία είναι ο αναστοχασμός. Δηλαδή η συνειδητοποίηση της φύσης των ερεθισμάτων, με σκοπό την ταξινόμησή τους σε αυτά που μπορούμε να ελέγξουμε και σε εκείνα που είναι μάταιο να προσπαθήσουμε να ελέγξουμε. Η άλλη είναι η καταστολή της αυτόματης φόρτισης και η διατήρηση της ψυχοσωματικής ηρεμίας, η οποία επιτυγχάνεται μέσω των διαφόρων μεθόδων διαλογισμού.

Ο όρος Mindfulness, που σημαίνει «συνειδητοποίηση», αναφέρεται και στις δύο διαδικασίες. Κάθε μέθοδος είναι συνήθως συνυφασμένη με κάποια θεωρία. Κάποιες θεωρίες αναφέρονται σε μη τεκμηριωμένες μορφές «ενέργειας» και άλλες σε τεκμηριωμένους νευρωνικούς μηχανισμούς.

Το ηλεκτρονικό βιβλίο Mindfulness: Tι (θα) Κάνεις με τη Ζωή σου; περιγράφει μεν το θεωρητικό υπόβαθρο του αναστοχασμού και του διαλογισμού με απλό, μάλιστα, και κατανοητό τρόπο, αλλά, κυρίως, επικεντρώνεται, με επίσης περισσή διαύγεια, στις αντίστοιχες πρακτικές και μεθόδους, προσφέροντας έτσι «απλές λύσεις για καθημερινά προβλήματα».

Ανδρέας Κ. Παπανικολάου

Ομότιμος καθηγητής Κλινικών Νευροεπιστημών

Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου του Τεννεσί, ΗΠΑ

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.