Διεθνή
17-03-2021 | 10:22

«Όπισθεν ολοταχώς» (-19,3%) στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. – Πτώση 18,1% στην Ελλάδα στο δίμηνο

«Όπισθεν ολοταχώς» (-19,3%) στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. – Πτώση 18,1% στην Ελλάδα στο δίμηνο
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Με… όπισθεν κινήθηκαν στις αρχές του 2021 οι νέες εγγραφές επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ενωση, σύμφωνα με την σχετική ευρωπαϊκή ένωση κατασκευαστών (European Automobile Manufacturers Association), με την εικόνα στην Ελλάδα να είναι σχετικά αντίστοιχη με άλλες αγορές/χώρες της Γηραιάς Ηπείρου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, καταγράφηκε ‐21,7% στις εγγραφές στους δύο πρώτους μήνες του 2021. Ειδικότερα για τον Φεβρουάριο το «κοντέρ έγραψε» ‐19,3% στις νέες εγγραφές επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς τα μέτρα περιορισμού και η αβεβαιότητα λόγω COVID συνεχίζουν να επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τη ζήτηση.

Οσον αφορά στην Ελλάδα, τον Φεβρουάριο του 2021 σημειώθηκαν 6,689 νέες εγγραφές, έναντι 7,862 τον ίδιο μήνα πέρυσι (‐14,9%), ενώ στο δίμηνο ανήλθαν συνολικά σε 14.455 από 17.647 πέρυσι (‐18,1%).

Με 771.486 μονάδες εγγεγραμμένες σε ολόκληρη την ΕΕ, σημειώθηκε το χαμηλότερο ποσοστό που έχει παρατηρηθεί μήνα Φεβρουαρίου από το 2013. Πέρυσι οι εγγραφές έφτασαν τις 956.430 για τον ίδιο μήνα (Φεβρουάριο). Συνολικά στο πρώτο δίμηνο οι εγγραφές ανήλθαν σε 1.498.116 (έναντι 1.912.877 στο πρώτο δίμηνο του 2020)

insider

Οι τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν απώλειες τον περασμένο μήνα. Η Ιταλία σημείωσε τη μικρότερη πτώση (‐12,3%), ενώ οι άλλες αγορές αντιμετώπισαν ισχυρότερες πτώσεις: Γερμανία (‐19,0%), Γαλλία (‐20,9%) και Ισπανία (‐38,4%). Από τον Ιανουάριο έως τον Φεβρουάριο του 2021, οι συνολικές εγγραφές νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν 21,7% χαμηλότερες από ό, τι κατά την ίδια περίοδο το 2020. Μέχρι στιγμής φέτος, η ζήτηση μειώθηκε σε όλες τις μεγάλες αγορές. Η Ισπανία ήταν η πιο χτυπημένη, με τις πωλήσεις σχεδόν στο ήμισυ (‐44,6%) σε σύγκριση με πέρυσι, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (‐25,1%), τη Γαλλία (-14,2%) και την Ιταλία (‐13,1%).

Αξίζει να σημειωθεί ότι υπήρχαν και χώρες με θετικό πρόσημο, όπως η Σουηδία (+5,3%) για τον Φεβρουάριο αλλά και το δίμηνο συνολικά (+12,8%) ή η Ιρλανδία με +4,9% για τον Φεβρουάριο.

Μια και ο λόγος περί ευρωπαϊκής ηπείρου, θετικό πρόσημο είχε και η Νορβηγία, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο οι εγγραφές νέων επιβατικών αυτοκινήτων κινήθηκαν με -35% ή -38% περίπου (Φεβρουάριο και δίμηνο αντίστοιχα).

Οσον αφορά στους κατασκευαστές (Ε.Ε. + Η.Β.), η WV Group εμφάνισε μείωση 19% τον Φεβρουάριο και σχεδόν 24% στο δίμηνο, η Stellantis -22,4 και -24,7% αντίστοιχα, η Renault Group εμφάνισε -28,6% και -25,8% αντίστοιχα, η HYUNDAI Group ‐19,1 και ‐20,4% αντίστοιχα (Φεβρουάριο και δίμηνο), η BMW Group ‐13.1% και ‐14.9% αντίστοιχα, η TOYOTA Group ‐11.8% και ‐16.0% αντίστοιχα, η DAIMLER ‐20.4% και ‐19.1% αντίστοιχα (αλλά τα SMART κινήθηκαν με σχεδόν +64% και +112% αντίστοιχα), η FORD κινήθηκε με ‐22.5% και -24.4% αντίστοιχα, η VOLVO CAR CORP. είχε άνοδο +1.4% +2.4% αντίστοιχα, η NISSAN πτώση 34.5% και 37.2% αντίστοιχα, η JAGUAR LAND ROVER Group «έγραψε» ‐29.4% και ‐34.6% αντίστοιχα. Επίσης, η MAZDA εμφάνισε μείωση 22.9% και 31.4% σε Φεβρουάριο και δίμηνο αντίστοιχα, η MITSUBISHI εμφάνισε ‐57% και ‐60.3% αντίστοιχα, ενώ η HONDA είχε πτώση 49.1% και 52.8% αντίστοιχα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.