Προάστιο της Αθήνας γίνεται το Λουτράκι - Παίρνει εμπρός η επέκταση του προαστιακού

Ελένη Μπότα
Μοιράσου το
Προάστιο της Αθήνας γίνεται το Λουτράκι - Παίρνει εμπρός η επέκταση του προαστιακού

Στην τελική ευθεία, έγκρισης από το Ελεγκτικό Συνέδριο μπαίνει η σύμβαση για την επέκταση του προαστιακού στο Λουτράκι, το οποίο γίνεται πλέον προάστιο της Αθήνας, μειώνοντας σημαντικό το χρόνο μετάβασης.

Mετά την έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, η σύμβαση θα τεθεί προς ψήφιση στη Βουλή και εν συνεχεία, θα είναι όλα έτοιμα για να ξεκινήσει το έργο.

Ανάδοχος του έργου έχει αναδειχτεί η κοινοπραξία η Μυτιληναίος-Ξανθάκης, ενώ το κόστος του έργου ανέρχεται στα 14,88 εκατ. ευρώ.

Το έργο περιλαμβάνει διπλή γραμμή τρένου 6,4 χλμ από τον Ισθμό ως το Λουτράκι με ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση, αποβάθρες σε Ισθμό, Καζίνο – Μηχανικό και Λουτράκι (οδός Αιγαίου), δευτερεύουσα γραμμή στον Ισθμό για διέλευση προς Κόρινθο και Λουτράκι, ανακαίνιση σιδηροδρομικού σταθμού Ισθμού και διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου, τοποθέτηση αυτόματων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων, δυνατότητα απευθείας σύνδεσης Λουτρακίου με Κόρινθο και Αθήνα.

Η διάρκεια κατασκευής του έργου έχει οριστεί στους 18 μήνες και στόχος του Υπουργείου είναι να ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2020.

Μέσα στο 2019 η επέκταση προς Λαύριο

Μέσα στο 2019, σύμφωνα με τα όσα έχει δηλώσει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης θα βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για την επέκταση του προαστιακού προς το Λαύριο

Οι καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου τα τελευταία χρόνια είναι συνεχείς. Άλλωστε η επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο έχει εξαγγελθεί από το 2007, όταν υπουργός Μεταφορών ήταν ο Μιχάλης Λιάπης, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2012.

To Υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ, κατόπιν πίεσης της Δημοτικής Αρχής, έχουν προτείνει την επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου από το Κορωπί έως το Λαύριο, σε συνδυασμό με την οδική σύνδεση με την Αττική Οδό και την αναβάθμιση και πλήρη λειτουργία του λιμανιού ως επιβατικού και τουριστικού (φιλοξενία κρουαζιερόπλοιων, γιοτ κ.α.)

Η υλοποίηση του έργου με την παραπάνω μέθοδο θα έχει τεράστιο όφελος για τους πολίτες, καθώς θα εξοικονομηθεί σημαντικός χρόνος (έως και δύο περίπου χρόνια) για την ολοκλήρωση των προαναφερθέντων έργων.

Η νέα γραμμή, μήκους 32 χλμ., σύμφωνα με παλαιότερο σχεδιασμό, προβλεπόταν να διαθέτει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς (στο Μαρκόπουλο και στο Λιμάνι του Λαυρίου) και επτά στάσεις (Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρόπη, Περιγιάλι, Θορικό, Εκπαιδευτικό Κέντρο Λαυρίου), με τη διαδρομή Αθήνα - Λαύριο θα γίνεται σε λιγότερο από μία ώρα, σε 55 λεπτά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

09:41

Arogi.gov.gr: Σε λειτουργία η πλατφόρμα για τους πληγέντες από τις φυσικές καταστροφές

09:35

Τσίπρας: Σε όλη την Ευρώπη έχουμε κρατικοποιήσεις, εδώ έχουμε μοντέλο πριμοδότησης της αισχροκέρδειας

09:20

Νέο «τσεκούρι» από Goldman Sachs στην τιμή στόχο του Χρηματιστηρίου

09:05

Space X και NASA θέλουν να παρατείνουν τη «ζωή» του τηλεσκοπίου Hubble στέλνοντάς το ψηλότερα

09:00

Ευκαιρία εισόδου στις ευρωπαϊκές μετοχές ή περισσότερος «πόνος»; - Τι απαντά η Société Générale

08:58

Κυκλώνας Ίαν: Τουλάχιστον 12 νεκροί και εικόνες καταστροφής στη Φλόριντα

08:54

Times: Η Κάλυμνος, ο καλύτερος αναρριχητικός προορισμός της Ελλάδας

08:43

Τρία Data Centers στην Αττική περιλαμβάνει η επένδυση της Google στην Ελλάδα

08:40

ΗΠΑ: «Πολύ νωρίς» για να βρούμε ποιος ευθύνεται για τις διαρροές στον Nord Stream 1 και 2

08:24

Google Stadia: «Τίτλοι τέλους» στην υπηρεσία cloud gaming - Θα αποζημιωθούν οι χρήστες

08:08

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις: Μείωση φόρου για «πράσινες», ψηφιακές και ενεργειακές επενδύσεις

08:07

Πούτιν: Θέλει να «τελειώνει» με τις προσαρτήσεις - «Ανεξάρτητα κράτη» Χερσώνα και Ζαπορίζια

07:58

REDS: Αύξηση σε τζίρο και επισκεψιμότητα στο Smart Park – Έρχονται νέες συμφωνίες

07:52

Παγκρήτια: Συνεδριάζει η Επ. Κεφαλαιαγοράς για το Ενημερωτικό – Μικρή παράταση για την υποβολή του capital plan έδωσε η ΤτΕ

07:47

Οι business της Dimand στη Βόρεια Ελλάδα – Το logistics park, οι εκτάσεις και τα γραφεία

07:41

Lamda Development: Πώς πάνε τα Malls, ξεχωρίζει το Golden Hall – Το ενδιαφέρον για τα εμπορικά κέντρα στο Ελληνικό

07:39

Κομισιόν προς Ελλάδα: Μαζεμένα δημοσιονομικά και μεταρρυθμίσεις με το βλέμμα στις αγορές - Μετά τις εκλογές η επενδυτική βαθμίδα

07:31

Attica Bank: «Βρείτε τα μέχρι την Κυριακή» διαμηνύει η ΤτΕ σε ΤΧΣ και Ellington - Γάμο με συστημική τράπεζα προβλέπει το plan B

07:28

ΕΡΓΟΣΕ: Νοέμβριο «πέφτουν» υπογραφές σε projects 200 εκατ. ευρώ – «Σήμα εκκίνησης» για σιδηροδρομικά έργα 4 δισ.

07:22

Σίμσον (Επ. Ενέργειας): Στη σημερινή Σύνοδο η μελέτη για τον δυναμικό δείκτη αερίου της ΕΕ

07:20

Το αγαπημένο σύννεφο του Πρωθυπουργού - Ποιος έχει την ευθύνη για τις Φοιτητικές Εστίες;

07:15

Σύνοδος υπουργών Ενέργειας: Τι προβλέπει το προσχέδιο για πλαφόν στο ρεύμα, «κλειδώνει» η φορολόγηση εταιρειών ορυκτών καυσίμων και η μείωση κατανάλωσης

07:06

Κληρώνει για Attica και Pancreta - Λύσεις αλά Πορτογαλικά - Το μήνυμα από τα άλευρα

07:04

Μια υπόσκαφη βίλα 7,5 εκατ. ευρώ στην Αντίπαρο ψάχνει ιδιοκτήτη μέσω Sotheby's

07:01

PrEp: Και στην Ελλάδα η προφυλακτική θεραπεία κατά του HIV/AIDS

07:01

Ο κόμπος των γερμανικών ομολόγων έφτασε... στο χτένι;

23:59

Μετσόλα: Η Ευρώπη δεν μπορεί να είναι ολόκληρη όσο η Κύπρος παραμένει διαιρεμένη

23:46

Διάστημα: Νέες ενδείξεις για την ύπαρξη υγρού νερού κάτω από τον νότιο πόλο του Άρη

23:31

Φινλανδία-Σουηδία-Λιθουανία: Ενίσχυση των μέτρων ασφαλείας μετά τη διαρροή στον Nord Stream

23:23

Πατούλης: «Στόχος μας είναι μέχρι το 2030 η Περιφέρεια Αττικής να διαθέτει ψηφιακά το 80% των υπηρεσιών που προσφέρει»