H απεργία των προμηθευτών προκάλεσε διακοπή στην παραγωγή του Ford Focus

Κώστας Παστρίμας
Viber Whatsapp Μοιράσου το
H απεργία των προμηθευτών προκάλεσε διακοπή στην παραγωγή του Ford Focus
Το Focus είναι το μόνο μονέλο που παράγεται στο εργοστάσιο της Ford στη Γερμανία (Πηγή: Ford)
Το εργοστάσιο της Ford στη Γερμανία έμεινε χωρίς ανταλλακτικά και η αναγκαστική παύση της παραγωγής κοστίζει ένα εκατ. ευρώ την ημέρα.

Η παραγωγή έχει σταματήσει στο εργοστάσιο της Ford στο Σάαρλουι της Γερμανίας, μετά από μια απεργία σε γειτονικούς προμηθευτές που διέκοψε τις παραδόσεις ανταλλακτικών. Η απεργία κοστίζει στη Ford περίπου 1 εκατομμύριο ευρώ την ημέρα, δήλωσε ο επικεφαλής του συμβουλίου εργασίας του εργοστασίου, Μπέντζαμιν Γκρούσκα.

Περίπου 500 μέλη του IG Metall στις εταιρείες Magna Stanztechnik, Benteler, Tenneco, Rhenus LMS και Lear προχώρησαν σε απεργία την Παρασκευή, αναγκάζοντας τη Ford να σταματήσει την παραγωγή του μοναδικού μοντέλου του εργοστασίου, του Focus. Η απεργία επηρέασε τις παραδόσεις εξαρτημάτων κινητήρα/μετάδοσης, αξόνων, αμαξωμάτων, συστημάτων καλωδίωσης και εξατμίσεων. Ο Γκρούσκα δήλωσε πάντως ότι η παραγωγή θα μπορούσε να ξαναξεκινήσει «αρκετά γρήγορα» όταν τελειώσει η απεργία. Μια εκπρόσωπος της Ford όμως δήλωσε τη Δευτέρα ότι η διακοπή της παραγωγής συνεχίζεται. Δεν σχολίασε τις οικονομικές συνέπειες.

Η Ford σχεδιάζει να τερματίσει την παραγωγή του Focus στο εργοστάσιο το επόμενο έτους, κάτι που θα είχε συνέπεια την απώλεια 3,500 θέσεων εργασίας καθώς η εταιρεία θα πουλάει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία στην Ευρώπη. Σύμφωνα με το σχέδιο της Ford,τα επόμενης γενιάς ηλεκτρικά οχήματα θα κατασκευάζονται στη Βαλένθια της Ισπανίας. Ένα συμφωνητικό έχει τεθεί σε ισχύ για τους εργαζόμενους στο εργοστάσιο της Ford από το τέλος Φεβρουαρίου, περιλαμβάνοντας τη συνεχιζόμενη απασχόληση 1,000 από τους 3,750 εργαζόμενους μέχρι το τέλος του 2032. Θα δοθούν αποζημιώσεις και μπόνους και θα δημιουργηθούν μια εταιρεία μεταφοράς και προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης.

Οι εργαζόμενοι στους προμηθευτές ζητούν την ίδια «ελκυστική και καλά χρηματοδοτούμενη» συμφωνία όπως αυτήν των εργαζομένων της Ford. Σύμφωνα με το IG Metall, οι εργαζόμενοι στις εταιρείες προμηθευτών είναι κατά μέσο όρο πάνω από 50 ετών και φοβούνται ότι δεν θα έχουν πλέον δουλειά. Η Ford αναζητά έναν επενδυτή για να αναλάβει το εργοστάσιο του Σάαρλουι. Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της BYD, είχαν ενδιαφερθεί αλλά αργότερα αποσύρθηκαν, σύμφωνα με αναφορές.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider