Tα 10 πιο εκκεντρικά πρωτότυπα του Σαλονιού Aυτοκινήτου της Γενεύης

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Tα 10 πιο εκκεντρικά πρωτότυπα του Σαλονιού Aυτοκινήτου της Γενεύης
Κάθε χρόνο εκτίθενται δίπλα στα νέα μοντέλα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης και ορισμένα πρωτότυπα, που προκαλούν αίσθηση στο κοινό.

Οι πρεμιέρες των νέων μοντέλων αποτελούν για κάθε διεθνή έκθεση αυτοκινήτου το…παντεσπάνι. Κερασάκι στην τούρτα είναι ωστόσο τα πειραματικά μοντέλα, άσχετα αν πολλά από αυτά δεν εξελίσσονται σε αυτοκίνητα παραγωγής και περνούν σαν κομήτες και διάττοντες αστέρες από τον ουρανό της αυτοκίνησης. Εξαίρεση δεν αποτελεί βεβαίως ούτε το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το οποίο φιλοξενεί παραδοσιακά τέτοια πρωτότυπα. Το insider.gr επέλεξε τα 10 πιο τρελά στην ιστορία της ελβετικής έκθεσης, που ξεχώρισαν είτε για τον cool χαρακτήρα τους είτε για τον τρελό σχεδιασμό τους είτε για τις καινοτόμες τεχνολογίες τους.

Το πρωτότυπο ενός ιπτάμενου αυτοκινήτου συγκλόνισε το 2017 τους επισκέπτες του Σαλονιού της Γενεύης. Το Pop.Up εξελίχθηκε από τον ιταλικό οίκο Italdesign και την Airbus, ενώ διέθετε μία καμπίνα δύο επιβατών. Ανάλογα με τις συνθήκες, μπορούσε να κουμπώσει ο διθέσιος θάλαμος επιβατών είτε σε μία τετράτροχη πλατφόρμα με ηλεκτροκινητήρα είτε σε τέσσερις ρότορες για πτήσεις στον αέρα.

Aπό το 2002 σχεδίαζαν να εξελίξουν οι άνθρωποι της VW ένα μοντέλο, που θα κατανάλωνε μόνον ένα λίτρο καύσιμα ανά 100 χλμ. Τελικά παρουσίασαν το 2013 στη Γενεύη το XL1 σε αεροδυναμικό σχήμα και με Plug-in υβριδική τεχνολογία. Το XL1 κατανάλωνε μόλις 0,9 λίτρα ντίζελ ανά 100 χλμ., ενώ κατασκευάστηκαν συνολικά 200 τέτοια αυτοκίνητα.

To πρωτότυπο της Aston Martin έμοιαζε με διαστημικό όχημα και διέθετε συστήματα αυτόνομης οδήγησης, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας του προσέφερε έως και 600 χλμ. αυτονομία. Η βρετανική εταιρεία θα κατασκευάζει με την υπομάρκα της Lagonda από το 2021 και μετά ηλεκτρικές λιμουζίνες πολυτελείας.

H ιταλική Covini είχε παρουσιάσει στη Γενεύη το 2004 ένα τριαξονικό supercar με έξι τροχούς. Το μήκους 4,18 μ. μοντέλο ζύγιζε 1.150 κιλά, ο κινητήρας του απέδιδε 380 ίππους και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 300 χλμ./ώρα. Οκτώ χρόνια αργότερα, το 2012, το Covini C6W βγήκε κανονικά στην παραγωγή!

Ο Ελβετός ιδιοκτήτης της Rinspeed συμμετέχει εδώ και 41 χρόνια με τρελές κατασκευές στο Σαλόνι της Γενεύης. Το 2004 είχε εκπλήξει με το αμφίβιο όχημα Splash, ένα πειραματικό μοντέλο βάρους μόνον 825 κιλών, που έπιανε στο νερό έως 80 χλμ./ώρα και στη στεριά 200 χλμ./ώρα.

Oυσιαστικά ήταν τέσσερα αυτοκίνητα σε ένα. Μέσα σε μόλις 15 λεπτά μπορούσες να μετατρέψεις το καινοτόμο πειραματικό μοντέλο από Cabrio σε Coupe, σε στέισον βάγκον ή σε Pick up. Ήταν άλλη μία έμπνευση, η οποία κρίθηκε τελικά ασύμφορη για να υλοποιηθεί στην πράξη.

Το πρωτότυπο ενός μοντέλου πόλης αιφνιδίασε τους πάντες στη Γενεύη ως σχεδιασμός και ως σύλληψη. Η πισωκίνητη BMW Z13 είχε κεντρικά τοποθετημένο το κάθισμα του οδηγού και λοξά αριστερά και δεξιά του βρίσκονταν τα δύο πίσω καθίσματα.

Φτιάχτηκε κατά παραγγελία ενός εκκεντρικού Γερμανού, που ζούσε μόνιμα στο Λος Άντζελες. Η ελβετική Sbarro δημιούργησε ένα πραγματικό «κτήνος» με τετρακίνηση, V8 κινητήρα της Mercedes και τους τροχούς ενός αεροσκάφους Boeing 747. Προσδεθείτε και…απογειωνόμαστε…

Oι επισκέπτες του Σαλονιού της Γενεύης υποδέχθηκαν το συγκεκριμένο πρωτότυπο με ενθουσιασμό. Η Οpel το είχε εφοδιάσει όμως με περιστροφικό κινητήρα Βάνκελ, ο οποίος απορρίφθηκε ωστόσο στην πορεία από τη μητρική General Motors και αυτό έδωσε τη χαριστική βολή στο GTW Geneve.

Όταν αποκαλύφθηκε στη Γενεύη, έμειναν όλοι με το στόμα ανοιχτό. Το τετραθέσιο μοντέλο διεκδικούσε το βραβείο…διαφάνειας, καθώς οι γυάλινες πόρτες και η οροφή σχημάτιζαν ένα εντυπωσιακό ενιαίο σύνολο με το μπροστινό και το πίσω παρμπρίζ. Eνας από τους λόγους, που δεν πέρασε στην παραγωγή, ήταν επειδή οι γυάλινες πόρτες άφηναν να φαίνονται έξω τα πόδια των γυναικών επιβατών!

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

13:26

Μητσοτάκης: Η κυβέρνηση είναι ανοιχτή στον διάλογο με τους αγρότες - Eίμαστε εδώ να κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε

13:14

Τσιάρας: Ανοιχτή η πόρτα του υπουργείου για διάλογο με τους αγρότες

13:01

ΓΓΠΠ: Έως το απόγευμα και με μειούμενη ένταση τα καιρικά φαινόμενα

12:54

Δένδιας: Δημιουργούμε το πιο ισχυρό Ναυτικό στην ιστορία της Ελλάδας

12:46

Ουκρανοί και Αμερικανοί συνεχίζουν τις συνομιλίες τους στη Φλόριντα

12:35

ΔΥΠΑ: Ενδυναμώνει τους πολίτες μέσω συμβουλευτικών δράσεων

12:26

Bloomberg: Η διατλαντική συμμαχία διαρρηγνύεται - Μπορεί η Ευρώπη να υπερασπιστεί τον εαυτό της;

12:05

Γερμανία: Ο καγκελάριος Μερτς επισκέπτεται την Ιορδανία και το Ισραήλ

11:53

Θεοδωρικάκος: Ο νέος αναπτυξιακός νόμος προβλέπει την διάθεση ενός δισ. ευρώ για στήριξη παραγωγικών επενδύσεων

11:44

Τέσσερις νεκροί σε ανταλλαγές πυρών στα σύνορα Αφγανιστάν-Πακιστάν

11:34

ΔΟΑΕ: Το προστατευτικό κέλυφος στο Τσερνόμπιλ δεν προστατεύει απ' τη ραδιενέργεια λόγω χτυπημάτων drones

11:25

ΗΠΑ: Νέες απελάσεις παράτυπων μεταναστών από τη Βενεζουέλα

11:16

Πτώση βράχων στη λεωφόρο Αθηνών-Σουνίου, έκλεισε η δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας

10:56

Σκληραίνουν τη στάση τους οι αγρότες - Μπλόκα μέχρι και τις γιορτές

10:24

Πράγα: Χριστούγεννα στη «χρυσή πόλη»

09:59

Ρωσία: Η χρήση ρωσικών πόρων για χρηματοδότηση της Ουκρανίας θα είχε πολύ σοβαρές συνέπειες για την ΕΕ

09:49

Κυρανάκης: Τα τρόλεϊ υπηρέτησαν αποτελεσματικά την Αττική για πάνω από μισό αιώνα

09:38

Καναδάς: Αφαίρεσε τη Συρία από τον κατάλογο των κρατών που υποστηρίζουν την τρομοκρατία

09:28

Μηνύματα επιβράβευσης της ελληνικής οικονομίας από Λονδίνο και Βρυξέλλες

09:04

Κακοκαιρία Byron: Διακόπηκε η σιδηροδρομική συγκοινωνία Αθηνών - Θεσσαλονίκης στο Δομοκό

08:47

Τέλη κυκλοφορίας: Πώς θα γλιτώσετε την πληρωμή τους - Τα βήματα που οδηγούν στην ψηφιακή ακινησία οχημάτων

08:41

Δώρο Χριστουγέννων: Πότε θα το λάβουν οι άνεργοι - Γιατί θα δοθεί νωρίτερα στους μισθωτούς

08:27

ΕΕ: Νέα «ένεση» 5,2 δισ. ευρώ για καθαρές τεχνολογίες και πράσινη βιομηχανία – Τι αλλάζει με το Innovation Fund 2025

08:18

Υπερταμείο: Πώς επανεκκινεί ο διαγωνισμός αξιοποίησης του «Ολυμπιακού Ιππικού Κέντρου Μαρκόπουλου» – Το προηγούμενο «ναυάγιο»

08:11

Η εφορία αλλάζει εποχή: Τεχνητή νοημοσύνη, ψηφιακοί έλεγχοι και νέα φορολογικά εργαλεία από το 2026

08:01

Τα τουριστικά ρεκόρ βάζουν την Αθήνα στο ραντάρ των επενδυτών 

08:00

Ολυμπία Οδός: «Στο κάδρο» η επέκταση από Πύργο σε Τσακώνα – Τα σενάρια και ο «αλμυρός λογαριασμός»

23:54

Το κρασί, το ελαιόλαδο και ο πολιτισμός της Πελοποννήσου «κέρδισαν» τους Ιταλούς

23:47

Δικογραφία για τα επεισόδια στο μπλόκο των αγροτών κοντά στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»

23:38

Σρι Λάνκα: Στους 607 οι νεκροί από τις πλημμύρες και τις κατολισθήσεις

gazzetta
gazzetta reader insider insider