Tα 10 πιο εκκεντρικά πρωτότυπα του Σαλονιού Aυτοκινήτου της Γενεύης

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Tα 10 πιο εκκεντρικά πρωτότυπα του Σαλονιού Aυτοκινήτου της Γενεύης
Κάθε χρόνο εκτίθενται δίπλα στα νέα μοντέλα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης και ορισμένα πρωτότυπα, που προκαλούν αίσθηση στο κοινό.

Οι πρεμιέρες των νέων μοντέλων αποτελούν για κάθε διεθνή έκθεση αυτοκινήτου το…παντεσπάνι. Κερασάκι στην τούρτα είναι ωστόσο τα πειραματικά μοντέλα, άσχετα αν πολλά από αυτά δεν εξελίσσονται σε αυτοκίνητα παραγωγής και περνούν σαν κομήτες και διάττοντες αστέρες από τον ουρανό της αυτοκίνησης. Εξαίρεση δεν αποτελεί βεβαίως ούτε το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το οποίο φιλοξενεί παραδοσιακά τέτοια πρωτότυπα. Το insider.gr επέλεξε τα 10 πιο τρελά στην ιστορία της ελβετικής έκθεσης, που ξεχώρισαν είτε για τον cool χαρακτήρα τους είτε για τον τρελό σχεδιασμό τους είτε για τις καινοτόμες τεχνολογίες τους.

Το πρωτότυπο ενός ιπτάμενου αυτοκινήτου συγκλόνισε το 2017 τους επισκέπτες του Σαλονιού της Γενεύης. Το Pop.Up εξελίχθηκε από τον ιταλικό οίκο Italdesign και την Airbus, ενώ διέθετε μία καμπίνα δύο επιβατών. Ανάλογα με τις συνθήκες, μπορούσε να κουμπώσει ο διθέσιος θάλαμος επιβατών είτε σε μία τετράτροχη πλατφόρμα με ηλεκτροκινητήρα είτε σε τέσσερις ρότορες για πτήσεις στον αέρα.

Aπό το 2002 σχεδίαζαν να εξελίξουν οι άνθρωποι της VW ένα μοντέλο, που θα κατανάλωνε μόνον ένα λίτρο καύσιμα ανά 100 χλμ. Τελικά παρουσίασαν το 2013 στη Γενεύη το XL1 σε αεροδυναμικό σχήμα και με Plug-in υβριδική τεχνολογία. Το XL1 κατανάλωνε μόλις 0,9 λίτρα ντίζελ ανά 100 χλμ., ενώ κατασκευάστηκαν συνολικά 200 τέτοια αυτοκίνητα.

To πρωτότυπο της Aston Martin έμοιαζε με διαστημικό όχημα και διέθετε συστήματα αυτόνομης οδήγησης, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας του προσέφερε έως και 600 χλμ. αυτονομία. Η βρετανική εταιρεία θα κατασκευάζει με την υπομάρκα της Lagonda από το 2021 και μετά ηλεκτρικές λιμουζίνες πολυτελείας.

H ιταλική Covini είχε παρουσιάσει στη Γενεύη το 2004 ένα τριαξονικό supercar με έξι τροχούς. Το μήκους 4,18 μ. μοντέλο ζύγιζε 1.150 κιλά, ο κινητήρας του απέδιδε 380 ίππους και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 300 χλμ./ώρα. Οκτώ χρόνια αργότερα, το 2012, το Covini C6W βγήκε κανονικά στην παραγωγή!

Ο Ελβετός ιδιοκτήτης της Rinspeed συμμετέχει εδώ και 41 χρόνια με τρελές κατασκευές στο Σαλόνι της Γενεύης. Το 2004 είχε εκπλήξει με το αμφίβιο όχημα Splash, ένα πειραματικό μοντέλο βάρους μόνον 825 κιλών, που έπιανε στο νερό έως 80 χλμ./ώρα και στη στεριά 200 χλμ./ώρα.

Oυσιαστικά ήταν τέσσερα αυτοκίνητα σε ένα. Μέσα σε μόλις 15 λεπτά μπορούσες να μετατρέψεις το καινοτόμο πειραματικό μοντέλο από Cabrio σε Coupe, σε στέισον βάγκον ή σε Pick up. Ήταν άλλη μία έμπνευση, η οποία κρίθηκε τελικά ασύμφορη για να υλοποιηθεί στην πράξη.

Το πρωτότυπο ενός μοντέλου πόλης αιφνιδίασε τους πάντες στη Γενεύη ως σχεδιασμός και ως σύλληψη. Η πισωκίνητη BMW Z13 είχε κεντρικά τοποθετημένο το κάθισμα του οδηγού και λοξά αριστερά και δεξιά του βρίσκονταν τα δύο πίσω καθίσματα.

Φτιάχτηκε κατά παραγγελία ενός εκκεντρικού Γερμανού, που ζούσε μόνιμα στο Λος Άντζελες. Η ελβετική Sbarro δημιούργησε ένα πραγματικό «κτήνος» με τετρακίνηση, V8 κινητήρα της Mercedes και τους τροχούς ενός αεροσκάφους Boeing 747. Προσδεθείτε και…απογειωνόμαστε…

Oι επισκέπτες του Σαλονιού της Γενεύης υποδέχθηκαν το συγκεκριμένο πρωτότυπο με ενθουσιασμό. Η Οpel το είχε εφοδιάσει όμως με περιστροφικό κινητήρα Βάνκελ, ο οποίος απορρίφθηκε ωστόσο στην πορεία από τη μητρική General Motors και αυτό έδωσε τη χαριστική βολή στο GTW Geneve.

Όταν αποκαλύφθηκε στη Γενεύη, έμειναν όλοι με το στόμα ανοιχτό. Το τετραθέσιο μοντέλο διεκδικούσε το βραβείο…διαφάνειας, καθώς οι γυάλινες πόρτες και η οροφή σχημάτιζαν ένα εντυπωσιακό ενιαίο σύνολο με το μπροστινό και το πίσω παρμπρίζ. Eνας από τους λόγους, που δεν πέρασε στην παραγωγή, ήταν επειδή οι γυάλινες πόρτες άφηναν να φαίνονται έξω τα πόδια των γυναικών επιβατών!

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

16:34

Κικίλιας: Ένταξη έργων λιμενικών υποδομών σε Σούδα και Λευκάδα, ύψους 26 εκατ. ευρώ

16:29

ΟΔΔΗΧ: Τρεις επανεκδόσεις ομολόγων το α' εξάμηνο του 2026

16:25

Ακίνητα: Νέα υποχώρηση 23,9% στις ξένες εισροές, στα 1,46 δισ. στο 9μηνο - Οι προοπτικές και οι προκλήσεις

16:17

Sky express: Νέα απευθείας σύνδεση Αθήνα - Λυών δύο φορές την εβδομάδα

16:16

Σδούκου: Το ΠΑΣΟΚ δεν θέλει να αλλάξει απολύτως τίποτα

15:59

Οι 5 πιο καλοπληρωμένοι ηγέτες του κόσμου

15:38

Euronext: Κορυφαίος προορισμός παγκοσμίως για εισαγωγές εταιρειών-ομολόγων και το 2025

15:22

Δάνεια σε ελβετικό φράγκο: Χαμηλές προσδοκίες για μαζική ένταξη στη ρύθμιση

15:21

Τιτάν: Στρατηγική συνεργασία με τον Όμιλο F.H.L. Η. Κυριακίδης

15:19

Υπό ρωσική πολιορκία η Οδησσός - Ζελένσκι: Η Μόσχα θέλει να σπείρει το χάος

15:14

Πρόστιμο σχεδόν 100 εκατ. ευρώ στην Αpple από την ιταλική Αρχή Ανταγωνισμού

14:55

Γίνεται πράξη το Ταμείο Αγροτικής Επιχειρηματικότητας - 365 εκατ. ευρώ για τον αγροδιατροφικό τομέα

14:49

Ελληνικό Πάνελ Οικονομολόγων του ΚΕΦίΜ: Ναι στην πρόωρη αποπληρωμή του δημόσιου χρέους

14:37

Κίνα: Σοβαρή παραβίαση του διεθνούς δικαίου η κατάσχεση πλοίων από τις ΗΠΑ στην Βενεζουέλα

14:35

Οι νέοι Γενικοί Γραμματείς στα Υπουργεία

14:34

Η LPC στηρίζει τις οικογένειες του Ασπροπύργου

14:34

Lamda Development: Δωρεάν ίδιες μετοχές σε 25 στελέχη

14:32

Μητσοτάκης προς Αμπάς: Η Ελλάδα είναι έτοιμη να συμβάλει στην ανοικοδόμηση της Γάζας

14:30

Συνάντηση Παπασταύρου - Γκίλφοϊλ: Η ενέργεια βρίσκεται στον πυρήνα της σχέσης ΗΠΑ - Ελλάδας

14:24

Μαρινάκης: Δεν υπάρχει τίποτα εκδικητικό απέναντι στους αγρότες - Το πάρτι των επιδοτήσεων τελείωσε

14:20

Κίνα: Προσωρινοί δασμοί σε εισαγωγές γαλακτοκομικών προϊόντων από την ΕΕ

14:10

ΔΥΠΑ: 2.000 νέες θέσεις εργασίας για ΑμεΑ σε Δήμους - Λήγει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων

14:06

Ιαπωνία: Ετοιμάζεται να θέσει ξανά σε λειτουργία το μεγαλύτερο πυρηνικό σταθμό του κόσμου

14:03

Πιερρακάκης: Η πολιτική μας στοχεύει σε συνολική και διαρκή ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος

14:00

Δημοσκόπηση Interview: Σταθερό προβάδισμα για τη ΝΔ - Τα πρόσωπα της χρονιάς

13:55

ΔΕΠΑ Εμπορίας: Από το φυσικό αέριο στην καθετοποίηση και τη διαφοροποίηση

13:52

Τσιάρας: Ο διάλογος είναι απόδειξη ευθύνης και όχι υποχώρησης – Τα βασικά αιτήματα των αγροτών έχουν αντιμετωπιστεί

13:47

Οι καλύτεροι χειμερινοί προορισμοί στην Ελλάδα

13:42

Ιράν: Το πρόγραμμα βαλλιστικών πυραύλων δεν είναι διαπραγματεύσιμο

13:32

Μαρινάκης: Η επίσκεψη του πρωθυπουργού στην Ιερουσαλήμ θα ενισχύσει τη συνεργασία Ελλάδας, Κύπρου, Ισραήλ

gazzetta
gazzetta reader insider insider