Παρομίως, σύμφωνα με αποτελέσματα έρευνας που διεξήχθη από την Segment, το 71% των καταναλωτών παραπονέθηκαν ότι η εμπειρία που είχαν με το εκάστοτε brand κατά την διάρκεια των αγορών τους ήταν πολύ απρόσωπη. 

Η εξατομίκευση της εμπειρίας που προσφέρουμε στον πελάτη είναι πλέον μία από τις βασικές προϋποθέσεις για να νικήσει η επιχείρησή μας το παιχνίδι του ανταγωνισμού.Το αγοραστικό μας κοινό δεν ακολουθεί τυφλά και μόνο τα εκάστοτε “trends” της αγοράς αλλά μέσω της καταναλωτικής τους συμπεριφοράς επιδιώκουν την ελευθερία να εκφράσουν την διαφορετικότητα, μοναδικότητα και ξεχωριστή προσωπικότητά τους μέσα από την δημιουργία της δικής τους «προσωπικής έκδοσης» προιόντων/υπηρεσιών αλλά και εμπειριών που λαμβάνουν σε κάθε επαφή με το brand σας. Ωστόσο, η εξατομίκευση που οι περισσότεροι ως επί το πλείστον γνωρίζουμε μέχρι στιγμής αφορά την προσαρμογή των διαφημιστικών ερεθισμάτων που λαμβάνει ο καταναλωτής και βασίζεται στην γνώριμη καταναλωτική του συμπεριφορά. Το ερώτημα όμως είναι τι είδους εξατομίκευση αναζητά το κοινό μας όσων αφορά την face-to-face επαφή τους με τις επιχειρήσεις μας;

1. Διαδραστικά καταστήματα και συσκευασίες προϊόντων
Ένας τρόπος για να προσφέρετε τις πολυπόθητες εξατομικευμένες εμπειρίες στους πελάτες σας μέσω του φυσικού χώρου των καταστημάτων σας είναι η δημιουργία διαδραστικών displays όπου ο επισκέπτης θα έχει την δυνατότητα να επιλέξει την μουσική αλλά και το άρωμα των προϊόντων ή του χώρου ανάλογα με τις επιλογές της αρεσκείας τους. Ένας ακόμα διαδραστικός τρόπος για να εξατομικεύσετε την εμπειρία που λαμβάνει ο πελάτης σας μέσα στο κατάστημά σας είναι μέσω των γνωστών “photo booths” όπου δίνεται στον επισκέπτη η δυνατότητα να βγάλει την προσωπική του φωτογραφία με τα προϊόντα/υπηρεσίες σας και να τα μοιραστεί με τους φίλους του μέσω των κοινωνικών δικτύων (social media). Με την ίδια λογική, μπορείτε να εξατομικεύσετε τις συσκευασίες των προϊόντων σας δημιουργώντας διαγωνισμούς δίνοντας την δυνατότητα στους πελάτες σας να “ψηφίσουν” για την αγαπημένη τους συσκευασία, επιλέγοντας βασικά χαρακτηριστικά της (χρώμα, σχήμα, υλικό κτλ.).

2. Τοπικές δραστηριότητες 
Εάν η επιχείρησή σας έχει παρουσία σε διάφορα μέρη της χώρας ή και σε άλλες χώρες παγκοσμίως, παρόλο που το κοινό σας θέλει να έχει την δυνατότητα να βρίσκει τα ίδια προϊόντα σε όποιο κατάστημά σας και εάν βρεθεί, πως θα αντιδρούσε άραγε εάν τα ίδια προϊόντα είχαν και κάποιου είδους αναφορά και συσχέτιση με τον τόπο τους;  Αυτή η τοπική αναφορά μπορεί να γίνει μέσα από κάποια συσχέτιση με τοπικές επιχειρήσεις, οργανισμούς, αθλητικές ομάδες, μη κερδοσκοπικές οργανώσεις ή και τοπικές εκδηλώσεις, παραδόσεις και έθιμα. Αυτή η σύνδεση ενός διεθνούς brand ή προϊόντος/υπηρεσίας με τοπικά χαρακτηριστικά μπορεί να δημιουργήσει μία δυνατή συναισθηματική σύνδεση η οποία ασθενεί την αντίληψη ενός απρόσωπου brand.

3. Δεδομένα/Ιστορικό Αγοραστικού Κοινού
Τα δεδομένα των καταναλωτών μας είναι πλέον γνωστό ότι κάνουν θραύση στην εξατομίκευση του digital marketing. Πως μπορούμε όμως να χρησιμοποιήσουμε την πολύτιμη γνώση του αγοραστικού μας κοινού για να εξατομικεύσουμε την φυσική επαφή μέσω του καταστήματός μας; Ίσως εάν τα προϊόντα ήταν σχετικά με κατοικίδια θα μπορούσαμε να προσφέρουμε επαναχρησιμοποιήσιμη σακούλα με εκτύπωση φωτογραφίας του κατοικιδίου τους για μεταφορά των προϊόντων. Ανάλογα τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρει η επιχείρησή σας, μπορείτε να εφαρμόσετε την εξατομίκευση με ποικίλους τρόπους. 

Σημαντικό είναι επίσης να αναφέρουμε ότι παρόλο το ντόρο που υπήρξε την περσινή χρονιά σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα και το GDPR, πρόσφατη έρευνα της Accenture και Retail Industry Leaders Association αποκαλύπτει ότι το 64% των καταναλωτών παγκοσμίως είναι πρόθυμοι να μοιραστούν προσωπικές πληροφορίες όταν έχετε να τους προσφέρετε κάτι ελκυστικό ως αντάλλαγμα όπως για παράδειγμα εκπτωτικά κουπόνια, κάποια extra υπηρεσία δώρο ή απλά παραπάνω loyalty πόντους.