Ράνια Λάμπρου: «Αν κάνεις δύσκολο για τον καταναλωτή να ολοκληρώσει την αγορά του, απλώς θα εγκαταλείψει»

Νατάσσα Σχοινά
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ράνια Λάμπρου: «Αν κάνεις δύσκολο για τον καταναλωτή να ολοκληρώσει την αγορά του, απλώς θα εγκαταλείψει»
Η Co-Founder και CEO της Simpler μάς μίλησε για όλα σχετικά με την πρωτοποριακή start-up, από τα πλεονεκτήματα που προσφέρει στον καταναλωτή και τους εμπόρους μέχρι τους μελλοντικούς στόχους.

Η Co-Founder και CEO της Simpler μάς μίλησε για όλα σχετικά με την πρωτοποριακή start-up, από τα πλεονεκτήματα που προσφέρει στον καταναλωτή και τους εμπόρους μέχρι τους μελλοντικούς στόχους.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί όλο και περισσότερο μέρος της ζωής μας. Βασικό λόγο αποτελεί η ευκολία που προσφέρει στην καθημερινότητα, γλιτώνοντάς μας από σπατάλη χρόνου και ταλαιπωρία, αφού πλέον το μόνο που χρειάζεται είναι να διαλέξουμε ένα προϊόν από την οθόνη του κινητού μας, καθώς και το πού και πότε να έρθει. Ωστόσο, τα πράγματα απλουστεύονται ακόμα περισσότερο.

Όλοι ξέρουμε πόσο κουραστικές είναι οι φόρμες με στοιχεία που πρέπει να συμπληρώνουμε κάθε φορά που θέλουμε να αγοράσουμε κάτι. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε αποφασίσει ακόμα και να μην ολοκληρώσουμε μία αγορά, επειδή η διαδικασία είναι πολύπλοκη, χρονοβόρα και απαιτεί πολλά στοιχεία. Η Simpler ασχολείται με αυτό το πρόβλημα και μας δίνει τη λύση που ζητούσαμε, δημιουργώντας ένα «ψηφιακό διαβατήριο αγορών». Μέσω αυτού, μπορούμε πλέον να ολοκληρώνουμε τις αγορές μας μόλις με ένα κλικ, παρακάμπτοντας τη συμπλήρωση προσωπικών στοιχείων, καθώς και στοιχείων καρτών. Τόσο εύκολα και απλά. Επιπλέον, η πρωτοποριακή start-up που ιδρύθηκε το 2021 προσφέρει κι άλλες λειτουργίες, μεταξύ των οποίων το Click & Buy και Scan & Buy όπου δίνει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να έχουν την ίδια εμπειρία αγορών με ένα κλικ σε οποιοδήποτε κανάλι, ακόμα και σε φυσικά καταστήματα.

Εμείς, λοιπόν, μιλήσαμε με τη Ράνια Λάμπρου, Co-Founder και CEO της εταιρείας και παρακάτω βρίσκονται τα όσα μας είπε.

Πώς γεννήθηκε η ιδέα της Simpler;

Η ιδέα της Simpler προέκυψε κατά την καραντίνα του Covid, καθώς ήταν μια εποχή που όλοι μας στραφήκαμε στις online αγορές, εφόσον δεν υπήρχε και άλλη επιλογή. Τότε ανακαίνιζα το διαμέρισμά μου, οπότε πραγματοποιούσα πολλές online αγορές από διαφορετικά καταστήματα και κάθε φορά ένιωθα την ίδια ενόχληση όταν έφτανα στο checkout.

Κάθε φορά μου ζητούνταν τα ίδια στοιχεία - επικοινωνίας, χρέωσης/αποστολής, πληρωμής - ξανά και ξανά, σε μια διαδικασία που στην καλύτερη περίπτωση διαρκούσε 3 με 4 λεπτά κάθε φορά. Οι περισσότεροι καταναλωτές εγκαταλείπουν τα "καλάθια” τους στο τελευταίο βήμα της διαδικασίας αγοράς και ένας από τους κύριους λόγους είναι η πολύ περίπλοκη διαδικασία ολοκλήρωσης της.

Με πιο απλά λόγια, αν το κάνεις δύσκολο για τον καταναλωτή να ολοκληρώσει την αγορά του, απλώς θα εγκαταλείψει τη διαδικασία. Τα χρόνια που εργάστηκα στο χώρο του adtech, είδα εκ των έσω σε τι μεταφράζεται αυτό και από την οπτική του εμπόρου, δηλαδή εκατομμύρια δολάρια σε χαμένα έσοδα. Παρόλα αυτά, οι επιχειρήσεις εξακολουθούν να βελτιστοποιούν μόνο σε αυτό που λέμε "top of the funnel”, ενώ τείνουν να παραμελούν το τελευταίο στάδιο της αγοράς και πιθανώς αυτό με τον μεγαλύτερο αντίκτυπο σε διαφυγόντα κέρδη – αυτό του checkout. Σκεφτόμουν ότι πρέπει να υπάρχει καλύτερος τρόπος.

Εάν μπορώ να χρησιμοποιήσω τα social logins - π.χ. Google, Facebook - για να συνδεθώ σε ένα website, γιατί να μην μπορώ να χρησιμοποιήσω μια τέτοια υπηρεσία για να κάνω checkout; Μια ανεξάρτητη υπηρεσία που είναι η πηγή αλήθειας για τα δεδομένα μου, ώστε να τα καταχωρήσω μία φορά και μετά να μπορώ να τα επαναχρησιμοποιήσω σε κάθε eshop που αγοράζω, χωρίς να χρειάζεται να μοιραστώ ευαίσθητα δεδομένα με κάθε μεμονωμένο site ή να δημιουργήσω λογαριασμούς. Και έπειτα, γιατί να μην έχω όλες μου τις αγορές μαζεμένες από όλα τα καταστήματα σε ένα μέρος και αντί γι’ αυτό να πρέπει να ψάχνω μια παραγγελία ανάμεσα στις χιλιάδες emails μου; Έτσι, λοιπόν, δημιουργήθηκε η Simpler.

Η Simpler ιδρύθηκε το 2021 στην «καρδιά» της πανδημίας, όταν η ανάγκη για διαδικτυακές αγορές κορυφώθηκε. Η digital ζήτηση του αγοραστικού κοινού συνεχίζει να έχει αυτήν την ανοδική πορεία σήμερα και σήμερα που σιγά-σιγά έχουμε επανέλθει στην προ-πανδημική πραγματικότητα;

Πιστεύω ότι ήταν αναπόφευκτο να δούμε αυτή την άνοδο στις διαδικτυακές αγορές ανεξαρτήτως της πανδημίας. Σαφώς, η καραντίνα και ο covid ήταν καταλύτης και δημιούργησε μία ραγδαία έκρηξη των online αγορών. Ωστόσο το ηλεκτρονικό εμπόριο λύνει ένα πραγματικό πρόβλημα για αυτό και πράγματι η digital ζήτηση του αγοραστικού κοινού όχι απλά δεν έχει μειωθεί μετά την πανδημία, αντιθέτως αυξάνεται.

Σίγουρα υπάρχουν κάποια “ups and downs”, άλλωστε το λιανικό εμπόριο πάντα το χαρακτήριζε η εποχικότητα. Παρόλα αυτά η ανοδική του πορεία δε φαίνεται μόνο από την αύξηση των online τζίρων, αλλά και από τη στάση των επιχειρήσεων. Πέραν της αύξησης των online εμπόρων, πολλά παγκοσμίου φήμης brands πλέον σχεδιάζουν μακροπρόθεσμα να στραφούν 100% σε διαδικτυακά καταστήματα, σε μία προσπάθεια να περάσει το physical σε δεύτερο πλάνο.

Οι ιδρυτές της Simpler: Ράνια Λάμπρου, Αλέξανδρος Κυριακόπουλος και Σπύρος Μανδέκης

Το βιογραφικό σας περιλαμβάνει leading θέσεις τόσο σε sales όσο και σε product με ομάδες σε 6 χώρες, ενώ τώρα είστε Co-Founder και CEO της Simpler. Ποια είναι για εσάς τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας ηγέτης;

Αυτό που έχω δει από την προσωπική μου εμπειρία είναι ότι για να πετύχει μία εταιρεία θα πρέπει οι άνθρωποι της να έχουν τα κατάλληλα προσόντα και να πιστεύουν όλοι σε ένα κοινό όραμα. Κατά συνέπεια, ένας αποτελεσματικός ηγέτης θα πρέπει να έχει δύο κύρια χαρακτηριστικά: Να μπορεί να εμπνεύσει μία ομάδα ανθρώπων με στόχο να πιστεύουν όλοι στο ίδιο όραμα, αλλά και να μπορεί να επιλέξει τους κατάλληλους ανθρώπους στις κατάλληλες θέσεις.

Ο κάθε ηγέτης έχει το δικό του στυλ, ωστόσο σε όλες τις επιτυχημένες εταιρείες οι άνθρωποι που ήταν σε καίριες θέσεις είχαν αυτά τα δύο χαρακτηριστικά, τα οποία ακούγονται απλά, αλλά είναι ιδιαίτερα σύνθετα.

Ποιο είναι το μεγαλύτερο ρίσκο που έχει πάρει η εταιρεία μέχρι σήμερα;

Θα έλεγα η επέκταση μας στις αγορές της Ισπανίας και της Αγγλίας ήταν τα δύο μεγαλύτερα “ανοίγματα” που έχουμε κάνει. Όταν ξεκινήσαμε, δεν ήταν απλό να μας εμπιστευτεί η ελληνική αγορά, καθώς το επίπεδο είναι ιδιαίτερα υψηλό. Παρόλα αυτά, η Ελλάδα είναι μία αγορά που γνωρίζουμε, και στο τέλος της ημέρας, είμαστε εδώ και έχουμε φυσική παρουσία. Οι επαγγελματίες μας έμαθαν και μας εμπιστεύτηκαν.

Από την άλλη, οι αγορές της Ισπανίας και της Αγγλίας είναι αρκετά διαφορετικές και δεν ήταν, ούτε και παραμένει δεδομένο ότι θα κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των αγορών αυτών. Ιδιαίτερα στα πρώτα μας βήματα εκεί πήραμε κάποια σκληρά μαθήματα. Βέβαια αν δεν πάρεις το ρίσκο δεν πρόκειται να μάθεις. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχει ένα ρητό που αναφέρει ότι “θα αναγκαστείς να πάρεις ρίσκα είτε το θέλεις, είτε όχι. Οπότε όσο νωρίτερα τα πάρεις, τόσο το καλύτερο για σένα.” Ας πούμε ότι το έχουμε ενστερνιστεί σαν εταιρεία.

Ποια είναι τα σημαντικότερα οφέλη που η Simpler δίνει στον χρήστη και επομένως αυτά που αποτελούν τους βασικούς λόγους για τους οποίους ένας έμπορος πρέπει να την επιλέξει;

Ουσιαστικά το Simpler είναι για τον κάθε καταναλωτή το “ψηφιακό διαβατήριο αγορών” του. Χρησιμοποιώντας το Simpler, οι καταναλωτές μπορούν να ολοκληρώνουν τις αγορές τους σε οποιοδήποτε κατάστημα εύκολα, γρήγορα, και με ασφάλεια μόνο με ένα κλικ. Ακόμη, ο κάθε καταναλωτής μπορεί να πληρώσει με τον τρόπο που αυτός θέλει, αλλά και να παραλάβει τα προϊόντα του επίσης με τον τρόπο που επιθυμεί, προσωποποιώντας με αυτό τον τρόπο την εμπειρία του.

Επιπλέον, με κάθε αγορά μέσω της Simpler βοηθάμε να μειωθεί το CO2 από την ατμόσφαιρα, στα πλαίσια του προγράμματος βιωσιμότητας της εταιρείας όπου λανσάραμε πρόσφατα. Γενικότερα, ο τομέας της βιωσιμότητας και του περιβάλλοντος αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι και της εταιρικής μας κουλτούρας.

Τι λένε τα ποσοστά του conversion rate των εμπόρων μετά τη Simpler; Πόσο έχει βοηθήσει τον χρήστη αυτό το μέγεθος της πρακτικότητας και της ευκολίας ώστε να ολοκληρώνει τις αγορές του;

Κατά μέσο όρο οι έμποροι που δουλεύουν με τη Simpler βλέπουν μία αύξηση της τάξης του 26% στο conversion rate τους. Βέβαια, όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, το ακριβές ποσοστό διαφέρει ανάλογα με την περίπτωση. Ένα ακόμα εντυπωσιακό νούμερο είναι ότι περίπου το 79% των αγορών μέσω Simpler γίνεται από θέσεις πριν από τη σελίδα του checkout, δηλαδή νωρίτερα στο funnel. Αυτό για εμάς αποτελεί μία τεράστια απόδειξη ότι μία από τις βασικές μας υποθέσεις όταν ξεκινούσαμε ισχύουν, δηλαδή ότι οι καταναλωτές θέλουν ένα συντομότερο ταξίδι αγορών, με λιγότερα κλικ και μεγαλύτερη ευκολία.

Η Simpler εξαφανίζει την κουραστική συμπλήρωση φορμών, κάτι που αλλάζει ριζικά την εμπειρία του χρήστη. Ποιο είναι το “next big thing” της εταιρείας τεχνολογικά; Τι άλλο μπορούμε να περιμένουμε στο μέλλον;

Σύντομα θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε διάφορα πράγματα στα οποία δουλεύουμε αρκετό καιρό τώρα. Πιστεύω τα σημαντικότερα από αυτά είναι ότι θέλουμε να συστήσουμε τρόπους ώστε να εκμεταλλευτούμε καλύτερα το δίκτυο καταναλωτών που ήδη έχουμε, και αποτελείται από πάνω από 130,000 ανθρώπους. Με αυτό τον τρόπο πέραν της βελτίωσης του conversion rate στα e-shops των πελατών μας, θέλουμε να βοηθήσουμε τα e-shops αυτά να έχουν και μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και κατά συνέπεια πωλήσεις σε νέους πελάτες.

Έπειτα, θέλουμε να εκμεταλλευτούμε τα δεδομένα που ήδη έχουμε και με τη βοήθεια τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης, να προσφέρουμε λύσεις όπου θα κάνουν ακόμα πιο προσωποποιημένη την εμπειρία του καταναλωτή, αλλά και θα αυξήσουν τη μέση αξία των καλαθιών για τους πελάτες μας.

Αυτήν τη στιγμή, η Simpler συνεργάζεται με περισσότερους από 150 εμπόρους σε Ελλάδα, Αγγλία και Ισπανία. Ποιοι είναι οι επόμενοι βραχυπρόθεσμοι και μακροπρόθεσμοι στόχοι της εταιρείας;

Αυτή τη στιγμή οι κυριότερες προτεραιότητές μας είναι η περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας μας στην ελληνική αγορά, όπου υπάρχει ήδη μία ισχυρή βάση και κυρίως να δούμε κάποια σημαντικά αποτελέσματα στην αγορά της Ισπανίας, όπου έχουμε κάνει μία σημαντική επένδυση. Στο πλαίσιο αυτό προσαρμόζουμε ανάλογα τις υπηρεσίες μας, ώστε να ταιριάζουν καλύτερα με τις επιταγές της κάθε αγοράς.

Εφόσον αυτό συμβεί, σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο, στοχεύουμε στο να καθιερώσουμε την παρουσία μας στις αγορές της Ευρώπης, αλλά και να λανσάρουμε νέες λειτουργίες στο προϊόν μας, όπου θα μας επιτρέψει να προσφέρουμε μία top class εμπειρία αγορών και στα φυσικά καταστήματα.

Έπειτα, μια startup πρέπει να έχει πάντα ένα μακροπρόθεσμο όραμα, ωστόσο σε επίπεδο planning είναι δύσκολο κανείς να κοιτάξει πολύ μακριά στο μέλλον.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider