Όπως επισημαίνει η τράπεζα, οι συνθήκες έκτακτης ανάγκης λόγω του Covid-19 έχουν δημιουργήσει πρόσφορο έδαφος για τους απατεώνες του διαδικτύου. Εκμεταλλεύονται την αυξημένη χρήση ηλεκτρονικών υπηρεσιών για να εξαπατούν, να διαδίδουν κακόβουλο λογισμικό και να υποκλέπτουν ευαίσθητα στοιχεία ή κωδικούς με email, SMS, μηνύματα στα κοινωνικά μέσα και άλλα τεχνάσματα phishing.
Ποιες είναι οι τακτικές των απατεώνων του διαδικτύου
• Απομιμήσεις επίσημων ειδοποιήσεων για κορωνοϊό με email ή SMS
• Ψεύτικα e-shop για αγορά μασκών και απολυμαντικών
• Τηλεφωνήματα για επισκευή υποτιθέμενης βλάβης υπολογιστή
• Αγγελίες στο διαδίκτυο ή τα κοινωνικά δίκτυα για εικονικές θέσεις εργασίας
• Απατηλές εντολές πληρωμής με email
Πώς να προστατευτείτε
•
Ελέγξτε τη διεύθυνση email του αποστολέα. Μην επιλέγετε υπερσυνδέσμους (link) που βρίσκετε σε email ή SMS από μη αξιόπιστους ή άγνωστους αποστολείς.
•
Μην αποκαλύπτετε τα προσωπικά και οικονομικά στοιχεία σας εάν δεν είστε σίγουροι ότι η ταυτότητα του εμπόρου είναι έγκυρη. Ελέγξτε ότι η σελίδα στην οποία τα συμπληρώνετε βρίσκεται σε ασφαλές ηλεκτρονικό περιβάλλον.
•
Όταν πληρώνετε με κάρτα, επιλέξτε e-shop που δίνουν τη δυνατότητα πληρωμής με ισχυρή ταυτοποίηση πελάτη, π.χ. με πρωτόκολλο: Verified by Visa, Mastercard Secure Code.
•
Πριν κάνετε την πληρωμή, διασταυρώστε τον αριθμό λογαριασμού με τον προμηθευτή ή τον πελάτη σας με τον οποίο συναλλάσσεστε. Μετά την πληρωμή, κατεβάστε και αποθηκεύστε την απόδειξη της συναλλαγής σας.
Πώς προστατεύει η Eurobank
•
Εφαρμόζουμε σύγχρονα πρωτόκολλα ασφαλείας και αναπτύσσουμε τεχνολογίες αιχμής για να διασφαλίζουμε τις συναλλαγές σας με e-Banking, Eurobank Mobile App και EuroPhone Banking, αλλά και με τις κάρτες σας Eurobank.
•
Δεν θα σας στείλουμε ποτέ μήνυμα (π.χ. email, SMS) για να σας ζητήσουμε να αποκαλύψετε προσωπικά στοιχεία σας, όπως στοιχεία λογαριασμών και καρτών, κωδικούς ΑΤΜ και κωδικούς εισόδου στις υπηρεσίες e-Banking, Eurobank Mobile App ή EuroPhone Banking.
•
Στα περισσότερα email μας, στην αρχή του μηνύματος θα δείτε την περιοχή πιστοποίησης ασφάλειας με τα στοιχεία του λογαριασμού σας, ώστε να σας προστατεύουμε από κακόβουλες ενέργειες (phishing).
Πώς να μας ενημερώσετε για πιθανή απόπειρα εξαπάτησης
Εάν υποπτευθείτε ότι τα στοιχεία σας έχουν υποκλαπεί, τηλεφωνήστε αμέσως στο EuroPhone Banking: 2109555000.
Σας προτρέπουμε να ενημερωθείτε αναλυτικά για τις διαδικτυακές απάτες, να δείτε πώς κάνετε αγορές online με ασφάλεια και να ακολουθείτε ορισμένους βασικούς κανόνες ασφαλείας για τις συναλλαγές σας.