Οι περισσότερες εταιρείες έχουν θέσει στόχους μείωσης των εκπομπών της εφοδιαστικής αλυσίδας

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Οι περισσότερες εταιρείες έχουν θέσει στόχους μείωσης των εκπομπών της εφοδιαστικής αλυσίδας
Πρόοδος καταγράφεται στις βασικές αρχικές φάσεις μείωσης των εκπομπών της αλυσίδας εφοδιασμού, με τις περισσότερες εταιρείες να θέτουν ένα είδος στόχων μείωσης των εκπομπών του Πεδίου 1 και 2.

Πρόοδος καταγράφεται στις βασικές αρχικές φάσεις μείωσης των εκπομπών της αλυσίδας εφοδιασμού, με τις περισσότερες εταιρείες να θέτουν ένα είδος στόχων μείωσης των εκπομπών του Πεδίου 1 και 2, σύμφωνα με έκθεση της πλατφόρμας EcoVadis.

Η πλατφόρμα αξιολόγησης βιώσιμων πρακτικών σε έκθεσή της περιγράφει τις αποδόσεις των εταιρειών που έχουν ενταχθεί στο δίκτυό της και τις ενέργειες που κάνουν για την απαλλαγή από τον άνθρακα.Έχει εκδώσει 15.000 κάρτες αποτελεσμάτων, οι οποίες είναι προσαρμοσμένες με βάση το μέγεθος της εταιρείας και τον κλάδο, αποκαλύπτοντας πόσο έχουν προχωρήσει οι επιχειρήσεις στην επίτευξη των στόχων τους αξιολογώντας τες με βάσει συγκεκριμένη κλίμακα πέντε βαθμίδων (με την κατώτερη βαθμίδα να αποδίδει το χαρακτηρισμό της «ανεπαρκούς» επιχείρησης).

Η ανάλυση βαθμολογεί τις εταιρείες με βάση τις δεσμεύσεις, τις ενέργειες και τις αναφορές τους σε 10 σημεία δεδομένων. Αυτά περιλαμβάνουν την πρόοδο σε εκπομπές του Πεδίου 1, 2 και 3, σχέδια δράσης και παρακολούθηση της αλυσίδας εφοδιασμού.

Η έκθεση διαπιστώνει ότι οι εταιρείες όλων των μεγεθών έχουν θέσει τουλάχιστον στόχους μείωσης των εκπομπών του πεδίου 1 ή 2. Ωστόσο, οι στόχοι του πεδίου 3 είναι λιγότερο συνηθισμένοι. Οι περισσότερες μικρομεσαίες εταιρείες, που αποτελούν το 70% των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού, μόλις ξεκινούν τις προσπάθειές τους, με την πλειονότητα να θεωρείται ότι βρίσκεται σε εμβρυική φάση, σύμφωνα με την έκθεση.

Συνολικά, το 60% των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα έχουν θέσει στόχους μείωσης των εκπομπών και δηλώνουν ότι βρίσκονται σε καλό δρόμο για την επίτευξη αυτών των στόχων. Οι μεγάλες εταιρείες, σύμφωνα με την έκθεση, είναι πιο πιθανό να σκοράρουν σε προχωρημένο επίπεδο ωριμότητας ή σε επίπεδο ωριμότητας ηγέτη, με το 10% από αυτές να εμπίπτουν σε αυτές τις κατηγορίες.

Από τις εταιρείες που έχουν βαθμολογηθεί με την κάρτα βαθμολογίας άνθρακα, 7.500 αναφέρουν τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου τους. Από αυτές τις εταιρείες, το 16% έχει αρχίσει να παρέχει μετρήσεις έντασης άνθρακα παράλληλα με τα ευρύτερα δεδομένα εκπομπών και το 14% από αυτές τα αναφέρει δημόσια.

Τα κύρια βήματα που κάνουν οι εταιρείες για να μειώσουν τις επιπτώσεις τους στον άνθρακα είναι η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (26,5%), η αναβάθμιση και η εφαρμογή τεχνολογίας για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης (19,5%) και η εκπαίδευση των εργαζομένων σε προσπάθειες εξοικονόμησης ενέργειας και βιωσιμότητας (21,5%). Ορισμένες εταιρείες χρησιμοποιούν επίσης μεθόδους όπως συστήματα ανάκτησης θερμότητας και αντιστάθμιση άνθρακα και κάποιες από αυτές αναφέρουν την πρόοδο των εκπομπών τους έχουν χρησιμοποιήσει τρίτους (8%).

Όπως προκύπτει όλο και περισσότερες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν εργαλεία βιωσιμότητας για να τις βοηθήσουν να παρακολουθούν την πρόοδο στις αλυσίδες εφοδιασμού τους. Τα συστήματα παρακολούθησης, οι καλύτερες πληροφορίες δεδομένων και η τεχνολογία για τη βελτίωση σκληρών στόχων, όπως οι εκπομπές του Πεδίου 3, χρησιμοποιούνται ευρέως σε όλους τους κλάδους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Deutsche Bank: Βλέπει πιθανή «φούσκα» στις αγορές άνθρακα

Γιατί οι ιδιωτικές επιχειρήσεις επενδύουν στη δέσμευση άνθρακα

ΕΕ - Πράσινη Συμφωνία: Αλλάζουν οι κανόνες για τις βιομηχανικές εκπομπές

gazzetta
gazzetta reader insider insider