Tip of the Day

Πώς το Greenwashing θέτει σε κίνδυνο την φήμη μιας εταιρείας

Newsroom
26-03-2024 | 08:14
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς το Greenwashing θέτει σε κίνδυνο τη φήμη μιας εταιρείας

Η βιωσιμότητα δεν αποτελεί πλέον απλώς ένα χαρακτηριστικό ενός προϊόντος, αλλά έχει καταστεί απαίτηση ιδιαίτερα για τους νεότερους καταναλωτές. Σύμφωνα με την McKinsey & Co., «όταν οι καταναλωτές ερωτώνται αν ενδιαφέρονται να αγοράζουν περιβαλλοντικά και ηθικά βιώσιμα προϊόντα, η συντριπτική πλειοψηφία απαντά ναι». Στην πραγματικότητα, περισσότερο από το 60% των ερωτηθέντων είπαν ότι θα πλήρωναν περισσότερα για ένα προϊόν με βιώσιμη συσκευασία.

Οι καταναλωτές έλκονται από «φιλικά προς το περιβάλλον» προϊόντα. Η ανάδειξη των προσπαθειών που καταβάλλονται για να γίνουν πιο βιώσιμες επιλογές και να πουληθούν προϊόντα που είναι φιλικά προς το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει στη διαφοροποίηση μιας εταιρείας από τον ανταγωνισμό. Ωστόσο, εάν μια επιχείρηση κάνει ψευδείς ή παραπλανητικούς ισχυρισμούς βιωσιμότητας ή φιλικούς προς το περιβάλλον, οι συνέπειες μπορεί να είναι σημαντικές για την φήμη της εταιρείας.

Ο όρος «greenwashing» αναφέρεται στην τακτική κάποιων των εταιρειών που διαφημίζουν προϊόντα είτε ως βιώσιμα είτε ως καλά για το περιβάλλον όταν υπάρχουν ελάχιστα έως καθόλου στοιχεία ότι το προϊόν έχει πραγματικά περιβαλλοντικό όφελος. Δεν αναφέρεται σε μία τάση βιωσιμότητας συγκεκριμένα, αλλά μπορεί να επηρεάσει όλες τις τάσεις.

Οι καταναλωτές, ιδιαίτερα οι Gen Z και Millennials, φαίνεται ότι θέλουν να υποστηρίξουν επωνυμίες που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους, οι οποίες περιλαμβάνουν περιβαλλοντική και κοινωνική ευθύνη.
Σύμφωνα με μια έκθεση βιωσιμότητας του 2022 από τους FMCG Gurus, το 52% των καταναλωτών στη Βόρεια Αμερική δήλωσαν ότι έκαναν αλλαγές στη διατροφή τους τα τελευταία δύο χρόνια για να ακολουθήσουν έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής. Αυτοί οι καταναλωτές θα είναι πιο πιθανό να αγοράσουν μια επωνυμία εάν ευθυγραμμίζεται με τις βασικές τους αξίες και εξίσου γρήγορα θα την εγκαταλείψουν εάν κάνει οτιδήποτε βλάπτει την εμπιστοσύνη τους στην επωνυμία.

Ένα ακόμη στοιχείο που δεν πρέπει να αγνοείται είναι ότι οι καταναλωτές (ιδιαίτερα οι νεότεροι) μπορεί να είναι πιο πιθανό να πάνε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να μοιραστούν τις εμπειρίες τους σχετικά με το greenwashing, ενθαρρύνοντας άλλους να μποϊκοτάρουν την μάρκα. Είτε απαιτούν λογοδοσία για την πλαστική ρύπανση των εταιρειών ποτών είτε επικαλούνται επωνυμίες τροφίμων που συμβάλλουν στις εκπομπές γεωργικών προϊόντων και μεταφορών, οι καταναλωτές δεν διστάζουν να κατονομάσουν επωνυμίες που ακολουθούν παραπλανητικές τακτικές ή δεν εκπληρώνουν τις υποσχέσεις τους.

Οι καταναλωτές αναζητούν τελικά επωνυμίες που εκπληρώνουν τις υποσχέσεις και τις αξιώσεις τους. Αυτή η ευθύνη ανήκει στους κατασκευαστές να τηρήσουν το τέλος την συμφωνίας Αυτό σημαίνει επιλογή αξιόπιστων προμηθευτών με ιχνηλασιμότητα και ηθικές πρακτικές. Η προμήθεια από προμηθευτές που δεν έχουν πλήρη διαφάνεια στην εφοδιαστική τους αλυσίδα μπορεί τελικά, ακόμη και εάν δεν γίνεται αντιληπτό εξαρχής, να θέσουν σε κίνδυνο την φήμη της εταιρείας.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

22:36

Εκατοντάδες θέσεις εργασίας «κόβει» η American Airlines

22:30

Γαλλία: Έρευνα για τον αλγόριθμο του TikTok που ενδέχεται να ωθεί ανηλίκους προς την αυτοκτονία

22:17

Πτώση άνω του 1% για τον χρυσό

22:09

Κλήρωση Τζόκερ: Οι τυχεροί αριθμοί που κερδίζουν 2 εκατ. ευρώ

21:59

Κάγια Κάλας: Πρωτοφανής πρόοδος από την Αλβανία για την ένταξη στην ΕΕ

21:59

Βέλγιο: Έκλεισε προσωρινά το διεθνές αεροδρόμιο των Βρυξελλών λόγω drone

21:48

ΗΠΑ: Εφετείο έκρινε ότι η Φλόριντα μπορεί να απαγορεύσει σε Κινέζους πολίτες να αγοράζουν ακίνητα και γη

21:39

ΗΠΑ: «Καμπανάκι» για «μαζικό χάος» στις αερομεταφορές εάν συνεχιστεί το shutdown

21:28

Κλήρωση Eurojackpot: Οι αριθμοί που κερδίζουν 42 εκατ. ευρώ

21:17

Διεύρυνση ΕΕ: Κάτω από τη βάση η Βόρεια Μακεδονία - Τι αναφέρεται για Συμφωνία των Πρεσπών

21:06

Bitcoin: Κάτω από τα 100.000 δολάρια για πρώτη φορά από τα τέλη Ιουνίου

21:00

Σύμπραξη Aktor – ΔΕΠΑ Εμπορίας για μεταφορά αερίου

20:48

Καθυστερήσεις και συνωστισμός στο μετρό Θεσσαλονίκης - Τι διευκρινίζεται

20:37

Δημοσκόπηση Alco: Πόσοι εμπιστεύονται τον Αλέξη Τσίπρα μετά την παραίτηση από τον ΣΥΡΙΖΑ

20:25

Σαφείς αποστάσεις Μακρόν από την αύξηση φόρων στις πολυεθνικές

20:15

Καθηλώθηκαν όλες οι πτήσεις στο αεροδρόμιο της Ουάσινγκτον για ζήτημα ασφαλείας

20:12

Διπλωματικές επαφές από Κρεμλίνο και Λούλα απέναντι σε εισβολή των ΗΠΑ στη Βενεζουέλα

20:00

Κίμπερλι Γκιλφόιλ: Το «μάτι» της Ουάσιγκτον στην Αθήνα

19:46

Τσιάρας: Στα δικαστικά όργανα κάθε καταγγελία για ΟΠΕΚΕΠΕ - Γνωστά σε όλες τις κυβερνήσεις τα προβλήματα

19:37

Τραμπ: Επιδόματα μέσω SNAP μόνο εάν οι Δημοκρατικοί βάλουν τέλος στο shutdown

19:28

Ετήσια Έκθεση Διεύρυνσης 2025: Μεγάλη πρόοδος για Μαυροβούνιο και Αλβανία στον δρόμο προς ΕΕ

19:19

Ιθάκη: Αυτό είναι το εξώφυλλο του βιβλίου του Αλέξη Τσίπρα - Πότε κυκλοφορεί

19:10

«Κόκκινες» και σε χαμηλό 2 εβδομάδων οι ευρωαγορές

19:01

Ουκρανία και Μολδαβία πατάνε «γκάζι» για την ένταξή τους στην ΕΕ

18:52

Plenitude: Ολοκληρώθηκε η πώληση μεριδίου 20% στην Ares

18:43

Κοινή απάντηση σε «μονομερείς» κυρώσεις από Πεκίνο και Μόσχα

18:34

Eli Lilly και Novo Nordisk κοντά σε deal με Λευκό Οίκο για τις τιμές στα φάρμακα

18:25

NielsenIQ: Αύξηση τζίρου στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων το εννεάμηνο του 2025

18:16

Πηγές ΝΔ για ΟΠΕΚΕΠΕ: Απέναντι στην πολιτική τοξικότητα, η κυβέρνηση απαντά με σχέδιο, διαφάνεια και ευθύνη

18:10

E.In.S.: Ενεργοποιεί πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών - Σε ισχύ για 24 μήνες