Tip of the Day

Πώς το Greenwashing θέτει σε κίνδυνο την φήμη μιας εταιρείας

Newsroom
26-03-2024 | 08:14
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς το Greenwashing θέτει σε κίνδυνο τη φήμη μιας εταιρείας

Η βιωσιμότητα δεν αποτελεί πλέον απλώς ένα χαρακτηριστικό ενός προϊόντος, αλλά έχει καταστεί απαίτηση ιδιαίτερα για τους νεότερους καταναλωτές. Σύμφωνα με την McKinsey & Co., «όταν οι καταναλωτές ερωτώνται αν ενδιαφέρονται να αγοράζουν περιβαλλοντικά και ηθικά βιώσιμα προϊόντα, η συντριπτική πλειοψηφία απαντά ναι». Στην πραγματικότητα, περισσότερο από το 60% των ερωτηθέντων είπαν ότι θα πλήρωναν περισσότερα για ένα προϊόν με βιώσιμη συσκευασία.

Οι καταναλωτές έλκονται από «φιλικά προς το περιβάλλον» προϊόντα. Η ανάδειξη των προσπαθειών που καταβάλλονται για να γίνουν πιο βιώσιμες επιλογές και να πουληθούν προϊόντα που είναι φιλικά προς το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει στη διαφοροποίηση μιας εταιρείας από τον ανταγωνισμό. Ωστόσο, εάν μια επιχείρηση κάνει ψευδείς ή παραπλανητικούς ισχυρισμούς βιωσιμότητας ή φιλικούς προς το περιβάλλον, οι συνέπειες μπορεί να είναι σημαντικές για την φήμη της εταιρείας.

Ο όρος «greenwashing» αναφέρεται στην τακτική κάποιων των εταιρειών που διαφημίζουν προϊόντα είτε ως βιώσιμα είτε ως καλά για το περιβάλλον όταν υπάρχουν ελάχιστα έως καθόλου στοιχεία ότι το προϊόν έχει πραγματικά περιβαλλοντικό όφελος. Δεν αναφέρεται σε μία τάση βιωσιμότητας συγκεκριμένα, αλλά μπορεί να επηρεάσει όλες τις τάσεις.

Οι καταναλωτές, ιδιαίτερα οι Gen Z και Millennials, φαίνεται ότι θέλουν να υποστηρίξουν επωνυμίες που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους, οι οποίες περιλαμβάνουν περιβαλλοντική και κοινωνική ευθύνη.
Σύμφωνα με μια έκθεση βιωσιμότητας του 2022 από τους FMCG Gurus, το 52% των καταναλωτών στη Βόρεια Αμερική δήλωσαν ότι έκαναν αλλαγές στη διατροφή τους τα τελευταία δύο χρόνια για να ακολουθήσουν έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής. Αυτοί οι καταναλωτές θα είναι πιο πιθανό να αγοράσουν μια επωνυμία εάν ευθυγραμμίζεται με τις βασικές τους αξίες και εξίσου γρήγορα θα την εγκαταλείψουν εάν κάνει οτιδήποτε βλάπτει την εμπιστοσύνη τους στην επωνυμία.

Ένα ακόμη στοιχείο που δεν πρέπει να αγνοείται είναι ότι οι καταναλωτές (ιδιαίτερα οι νεότεροι) μπορεί να είναι πιο πιθανό να πάνε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να μοιραστούν τις εμπειρίες τους σχετικά με το greenwashing, ενθαρρύνοντας άλλους να μποϊκοτάρουν την μάρκα. Είτε απαιτούν λογοδοσία για την πλαστική ρύπανση των εταιρειών ποτών είτε επικαλούνται επωνυμίες τροφίμων που συμβάλλουν στις εκπομπές γεωργικών προϊόντων και μεταφορών, οι καταναλωτές δεν διστάζουν να κατονομάσουν επωνυμίες που ακολουθούν παραπλανητικές τακτικές ή δεν εκπληρώνουν τις υποσχέσεις τους.

Οι καταναλωτές αναζητούν τελικά επωνυμίες που εκπληρώνουν τις υποσχέσεις και τις αξιώσεις τους. Αυτή η ευθύνη ανήκει στους κατασκευαστές να τηρήσουν το τέλος την συμφωνίας Αυτό σημαίνει επιλογή αξιόπιστων προμηθευτών με ιχνηλασιμότητα και ηθικές πρακτικές. Η προμήθεια από προμηθευτές που δεν έχουν πλήρη διαφάνεια στην εφοδιαστική τους αλυσίδα μπορεί τελικά, ακόμη και εάν δεν γίνεται αντιληπτό εξαρχής, να θέσουν σε κίνδυνο την φήμη της εταιρείας.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

17:39

Τουρκία: Ο πρόεδρος Ερντογάν ελπίζει οι Σύροι να βρουν την ειρήνη που ονειρεύονται εδώ και 13 χρόνια

17:00

Εξοικονομώ: Τα προγράμματα για νοικοκυριά και επιχειρήσεις – Οι επιδοτήσεις και οι ωφελούμενοι

16:56

Ρωσία και Ιράν επιθυμούν διάλογο μεταξύ της κυβέρνησης και της νόμιμης αντιπολίτευσης στη Συρία

16:49

Σε ΦΕΚ η αύξηση αποδοχών για μαθητές Σχολών των ΕΔ και της ειδικής αποζημίωσης νυχτερινής απασχόλησης για ένστολους

16:40

Ανήσυχη η κοινή γνώμη για τη νεανική παραβατικότητα σύμφωνα με έρευνα της Prorata

16:31

To νέο πρόγραμμα της ΠΔΕ-Κεντρικής Μακεδονίας και του ΣΕΒΕ για τα ΕΠΑΛ

16:08

Τι αλλάζει στις μεταμοσχεύσεις το 2025 στην Ελλάδα

15:58

Νότια Κορέα: Απορρίφθηκε η πρόταση μομφής κατά του προέδρου Γιουν

15:45

Αγρίνιο: Συνελήφθη πατέρας για επιθέσεις σε βάρος πέντε ανήλικων παιδιών του

15:28

Συρία: Οι αντάρτες άρχισαν να περικυκλώνουν τη Δαμασκό

15:13

Από το 5G στο 6G και στον κυβερνο-φυσικό κόσμο με τους "ψηφιακούς διδύμους" το 2030

15:01

ΕΛΑΣ: Προσοχή στις παραπλανητικές διαφημίσεις που προωθούν δήθεν επενδυτικά ή άλλα προϊόντα

14:57

Ισραήλ: Ο στρατός ενισχύει τις δυνάμεις του στα κατεχόμενα Υψώματα του Γκολάν

14:44

Γερμανικές εκλογές: Η οικονομία το «φλέγον» ζήτημα της κάλπης

14:34

Ουκρανία: Το Κίεβο παρέλαβε από τη Δανία τη δεύτερη παρτίδα μαχητικών αεροσκαφών F16

14:30

Σύσκεψη στην Πάτρα για συντονισμό και σχέδιο δράσης στη Δ. Ελλάδα ενόψει της χειμερινής περιόδου

14:13

Μάχη για τη ζωή του δίνει ο Νίκος Σαργκάνης

14:08

ΕΛΑΣ: Στις 112 οι συλλήψεις από τα χθεσινά επεισόδια, οι τρεις ανήλικοι

14:02

Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα είναι ποτέ η βολική αντιπολίτευση σε μία δεξιά αντιλαϊκή κυβέρνηση

13:56

Ολλανδία: Πολυκατοικία στη Χάγη «κατέρρευσε εν μέρει» έπειτα από έκρηξη

13:51

Διαπιστώνεται εύκολα η πλαστογραφία έργων τέχνης - Τι επιλέγουν οι επιτήδειοι να αντιγράψουν

13:47

Ανδρουλάκης: Καθαρές λύσεις είναι η απάντηση μας στην κυβερνητική αλαζονεία

13:43

Κοντογεώργης: Η συνάντηση Μητσοτάκη – Ανδρουλάκη θα παράξει αποτελέσματα

13:37

Τριαντόπουλος: Η Ελλάδα ακολουθεί μια ολιστική στρατηγική απέναντι στις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης

13:17

Ρουμανία: Έρευνες της εισαγγελίας και της αστυνομίας για ρωσική ανάμιξη στις εκλογές

13:00

Τράπεζες: Οι επενδυτές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης – Ποια είναι τα βασικά ζητούμενα για το 2025

12:55

Οικουμενικός Πατριάρχης: Εκτόξευσε μύδρους κατά Πούτιν και Πατριάρχη Μόσχας

12:43

Κικίλιας: Έρχονται μετεωρολογικοί σταθμοί και ραντάρ μέσω του ΑΙΓΙΣ

12:31

ΔΥΠΑ: Εκτός συνόρων «ταξιδεύει» η «Ημέρα Καριέρας»

12:19

Πέθανε ο κριτικός θεάτρου, μεταφραστής και συγγραφέας Κώστας Γεωργουσόπουλος

sponsor appearance