Tip of the Day

Πώς το Greenwashing θέτει σε κίνδυνο την φήμη μιας εταιρείας

Newsroom
26-03-2024 | 08:14
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς το Greenwashing θέτει σε κίνδυνο τη φήμη μιας εταιρείας

Η βιωσιμότητα δεν αποτελεί πλέον απλώς ένα χαρακτηριστικό ενός προϊόντος, αλλά έχει καταστεί απαίτηση ιδιαίτερα για τους νεότερους καταναλωτές. Σύμφωνα με την McKinsey & Co., «όταν οι καταναλωτές ερωτώνται αν ενδιαφέρονται να αγοράζουν περιβαλλοντικά και ηθικά βιώσιμα προϊόντα, η συντριπτική πλειοψηφία απαντά ναι». Στην πραγματικότητα, περισσότερο από το 60% των ερωτηθέντων είπαν ότι θα πλήρωναν περισσότερα για ένα προϊόν με βιώσιμη συσκευασία.

Οι καταναλωτές έλκονται από «φιλικά προς το περιβάλλον» προϊόντα. Η ανάδειξη των προσπαθειών που καταβάλλονται για να γίνουν πιο βιώσιμες επιλογές και να πουληθούν προϊόντα που είναι φιλικά προς το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει στη διαφοροποίηση μιας εταιρείας από τον ανταγωνισμό. Ωστόσο, εάν μια επιχείρηση κάνει ψευδείς ή παραπλανητικούς ισχυρισμούς βιωσιμότητας ή φιλικούς προς το περιβάλλον, οι συνέπειες μπορεί να είναι σημαντικές για την φήμη της εταιρείας.

Ο όρος «greenwashing» αναφέρεται στην τακτική κάποιων των εταιρειών που διαφημίζουν προϊόντα είτε ως βιώσιμα είτε ως καλά για το περιβάλλον όταν υπάρχουν ελάχιστα έως καθόλου στοιχεία ότι το προϊόν έχει πραγματικά περιβαλλοντικό όφελος. Δεν αναφέρεται σε μία τάση βιωσιμότητας συγκεκριμένα, αλλά μπορεί να επηρεάσει όλες τις τάσεις.

Οι καταναλωτές, ιδιαίτερα οι Gen Z και Millennials, φαίνεται ότι θέλουν να υποστηρίξουν επωνυμίες που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους, οι οποίες περιλαμβάνουν περιβαλλοντική και κοινωνική ευθύνη.
Σύμφωνα με μια έκθεση βιωσιμότητας του 2022 από τους FMCG Gurus, το 52% των καταναλωτών στη Βόρεια Αμερική δήλωσαν ότι έκαναν αλλαγές στη διατροφή τους τα τελευταία δύο χρόνια για να ακολουθήσουν έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής. Αυτοί οι καταναλωτές θα είναι πιο πιθανό να αγοράσουν μια επωνυμία εάν ευθυγραμμίζεται με τις βασικές τους αξίες και εξίσου γρήγορα θα την εγκαταλείψουν εάν κάνει οτιδήποτε βλάπτει την εμπιστοσύνη τους στην επωνυμία.

Ένα ακόμη στοιχείο που δεν πρέπει να αγνοείται είναι ότι οι καταναλωτές (ιδιαίτερα οι νεότεροι) μπορεί να είναι πιο πιθανό να πάνε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να μοιραστούν τις εμπειρίες τους σχετικά με το greenwashing, ενθαρρύνοντας άλλους να μποϊκοτάρουν την μάρκα. Είτε απαιτούν λογοδοσία για την πλαστική ρύπανση των εταιρειών ποτών είτε επικαλούνται επωνυμίες τροφίμων που συμβάλλουν στις εκπομπές γεωργικών προϊόντων και μεταφορών, οι καταναλωτές δεν διστάζουν να κατονομάσουν επωνυμίες που ακολουθούν παραπλανητικές τακτικές ή δεν εκπληρώνουν τις υποσχέσεις τους.

Οι καταναλωτές αναζητούν τελικά επωνυμίες που εκπληρώνουν τις υποσχέσεις και τις αξιώσεις τους. Αυτή η ευθύνη ανήκει στους κατασκευαστές να τηρήσουν το τέλος την συμφωνίας Αυτό σημαίνει επιλογή αξιόπιστων προμηθευτών με ιχνηλασιμότητα και ηθικές πρακτικές. Η προμήθεια από προμηθευτές που δεν έχουν πλήρη διαφάνεια στην εφοδιαστική τους αλυσίδα μπορεί τελικά, ακόμη και εάν δεν γίνεται αντιληπτό εξαρχής, να θέσουν σε κίνδυνο την φήμη της εταιρείας.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:50

Βραζιλία-δημοσκόπηση: Ο Λούλα θα κέρδιζε έναντι όλων των δεξιών αντιπάλων του στις εκλογές του 2026

23:40

Ρωσία: Τρεις νεκροί από ουκρανικά drones στην περιοχή του Ροστόφ

23:26

Wall Street: «Έσπασε» το 4ημερο πτωτικό σερί ο S&P 500 - Ώθηση από την Micron

23:10

ΕΥΔΑΠ: Αυτές είναι οι προτάσεις προς τη ΡΑΑΕΥ για τις νέες τιμές στο νερό

22:57

Μικρή άνοδος για το πετρέλαιο με φόντο τις κυρώσεις ΗΠΑ στη Ρωσία

22:47

Φον ντερ Λάιεν: Αναβάλλεται για τον Ιανουάριο η υπογραφή της συμφωνίας με τη Mercosur

22:37

Χρυσοχοΐδης στην Τουρκία: «Ανοιχτή γραμμή» και κοινές επιχειρήσεις κατά του οργανωμένου εγκλήματος

22:22

Τραμπ: Ζητεί από την Ουκρανία να «κινηθεί γρήγορα» στις διαπραγματεύσεις για το τέλος του πολέμου

22:09

Σδούκου: Οι πληρωμές των αγροτών ολοκληρώνονται σύντομα - Αναγκαιότητα ο διάλογος

21:58

Οριακές απώλειες για τον χρυσό - Υποχώρησε από τα ιστορικά υψηλά το ασήμι

21:42

ΕΥΔΑΠ: Κατέθεσε πρόταση στη ΡΑΑΕΥ για τις αυξήσεις στα τιμολόγια νερού

21:31

Ιταλία για Mercosur: Έτοιμοι να την υπογράψουμε μόλις δοθούν οι αναγκαίες απαντήσεις στους αγρότες

21:22

Δημοσκόπηση Metron Analysis: Πτώση για ΝΔ - Στο πλευρό των αγροτών το 81%

21:19

FedHATTA: Ενισχύονται οι τουριστικοί δεσμοί Ελλάδας - Ιράν

21:02

ΗΠΑ: Κυρώσεις σε δύο ακόμη δικαστές του ΔΠΔ επειδή διεξήγαγαν έρευνα για το Ισραήλ

20:46

Δανία: Αποδίδει δύο κυβερνοεπιθέσεις σε ομάδες που συνδέονται με το ρωσικό κράτος

20:33

Μεξικό: Η Σεϊνμπάουμ προτείνει να μεσολαβήσει για να αποφευχθεί μια ένοπλη επέμβαση στη Βενεζουέλα

20:20

Τρία pause και μία μείωση: Οι τελευταίες αποφάσεις των κεντρικών τραπεζών για το 2025

20:13

Σύνοδος Κορυφής: Στόχος μια συμφωνία έως το τέλος του 2026 για το νέο Δημοσιονομικό Πλαίσιο

20:07

Στα 50 δισ. ευρώ το χρέος των «Ρωσικών Σιδηροδρόμων» - Κυβερνητική εντολή να πουλήσουν ουρανοξύστη στη Μόσχα

19:57

ΑΑΔΕ: Yπογραφή συμφωνίας Ελλάδας–Αλβανίας για τους «Πράσινους Διαδρόμους»

19:53

ΗΠΑ: Ιδιωτικό αεροσκάφος συνετρίβη στη Βόρεια Καρολίνα

19:48

Κοντογεώργης: Το πεδίο για τους αγρότες το 2026 θα είναι πολύ καλύτερο

19:45

Πηγές ΥΠΑΑΤ για αγρότες: Ναι στο διάλογο, ναι στα λογικά αιτήματα, όχι στην ταλαιπωρία της κοινωνίας

19:37

Συνάντηση για τη Γάζα αύριο στο Μαϊάμι μεταξύ ΗΠΑ, Κατάρ, Αιγύπτου και Τουρκίας

19:31

Ευρωαγορές: Κέρδη στον απόηχο των κεντρικών τραπεζών

19:22

Γιώργος Κώτσηρας: Δίκαιη, ισορροπημένη και θεσμικά ανθεκτική παρέμβαση για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο

19:12

Alpha Bank: Στο 7,33% θα αυξηθεί το ποσοστό της JPMorgan

19:11

ΟΗΕ: Συνεδρίαση του Συμβουλίου Ασφαλείας την Τρίτη για τη Βενεζουέλα

19:08

Τσιάρας: Γυρίζουμε σελίδα - Δεν θα δημιουργηθεί κανένα κενό, δεν θα κινδυνέψουν οι πληρωμές των αγροτών