Tip of the Day

Πώς το Greenwashing θέτει σε κίνδυνο την φήμη μιας εταιρείας

Newsroom
26-03-2024 | 08:14
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς το Greenwashing θέτει σε κίνδυνο τη φήμη μιας εταιρείας

Η βιωσιμότητα δεν αποτελεί πλέον απλώς ένα χαρακτηριστικό ενός προϊόντος, αλλά έχει καταστεί απαίτηση ιδιαίτερα για τους νεότερους καταναλωτές. Σύμφωνα με την McKinsey & Co., «όταν οι καταναλωτές ερωτώνται αν ενδιαφέρονται να αγοράζουν περιβαλλοντικά και ηθικά βιώσιμα προϊόντα, η συντριπτική πλειοψηφία απαντά ναι». Στην πραγματικότητα, περισσότερο από το 60% των ερωτηθέντων είπαν ότι θα πλήρωναν περισσότερα για ένα προϊόν με βιώσιμη συσκευασία.

Οι καταναλωτές έλκονται από «φιλικά προς το περιβάλλον» προϊόντα. Η ανάδειξη των προσπαθειών που καταβάλλονται για να γίνουν πιο βιώσιμες επιλογές και να πουληθούν προϊόντα που είναι φιλικά προς το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει στη διαφοροποίηση μιας εταιρείας από τον ανταγωνισμό. Ωστόσο, εάν μια επιχείρηση κάνει ψευδείς ή παραπλανητικούς ισχυρισμούς βιωσιμότητας ή φιλικούς προς το περιβάλλον, οι συνέπειες μπορεί να είναι σημαντικές για την φήμη της εταιρείας.

Ο όρος «greenwashing» αναφέρεται στην τακτική κάποιων των εταιρειών που διαφημίζουν προϊόντα είτε ως βιώσιμα είτε ως καλά για το περιβάλλον όταν υπάρχουν ελάχιστα έως καθόλου στοιχεία ότι το προϊόν έχει πραγματικά περιβαλλοντικό όφελος. Δεν αναφέρεται σε μία τάση βιωσιμότητας συγκεκριμένα, αλλά μπορεί να επηρεάσει όλες τις τάσεις.

Οι καταναλωτές, ιδιαίτερα οι Gen Z και Millennials, φαίνεται ότι θέλουν να υποστηρίξουν επωνυμίες που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους, οι οποίες περιλαμβάνουν περιβαλλοντική και κοινωνική ευθύνη.
Σύμφωνα με μια έκθεση βιωσιμότητας του 2022 από τους FMCG Gurus, το 52% των καταναλωτών στη Βόρεια Αμερική δήλωσαν ότι έκαναν αλλαγές στη διατροφή τους τα τελευταία δύο χρόνια για να ακολουθήσουν έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής. Αυτοί οι καταναλωτές θα είναι πιο πιθανό να αγοράσουν μια επωνυμία εάν ευθυγραμμίζεται με τις βασικές τους αξίες και εξίσου γρήγορα θα την εγκαταλείψουν εάν κάνει οτιδήποτε βλάπτει την εμπιστοσύνη τους στην επωνυμία.

Ένα ακόμη στοιχείο που δεν πρέπει να αγνοείται είναι ότι οι καταναλωτές (ιδιαίτερα οι νεότεροι) μπορεί να είναι πιο πιθανό να πάνε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να μοιραστούν τις εμπειρίες τους σχετικά με το greenwashing, ενθαρρύνοντας άλλους να μποϊκοτάρουν την μάρκα. Είτε απαιτούν λογοδοσία για την πλαστική ρύπανση των εταιρειών ποτών είτε επικαλούνται επωνυμίες τροφίμων που συμβάλλουν στις εκπομπές γεωργικών προϊόντων και μεταφορών, οι καταναλωτές δεν διστάζουν να κατονομάσουν επωνυμίες που ακολουθούν παραπλανητικές τακτικές ή δεν εκπληρώνουν τις υποσχέσεις τους.

Οι καταναλωτές αναζητούν τελικά επωνυμίες που εκπληρώνουν τις υποσχέσεις και τις αξιώσεις τους. Αυτή η ευθύνη ανήκει στους κατασκευαστές να τηρήσουν το τέλος την συμφωνίας Αυτό σημαίνει επιλογή αξιόπιστων προμηθευτών με ιχνηλασιμότητα και ηθικές πρακτικές. Η προμήθεια από προμηθευτές που δεν έχουν πλήρη διαφάνεια στην εφοδιαστική τους αλυσίδα μπορεί τελικά, ακόμη και εάν δεν γίνεται αντιληπτό εξαρχής, να θέσουν σε κίνδυνο την φήμη της εταιρείας.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:55

ΗΠΑ: Απομακρύνθηκαν τουρίστες από το Γκραν Κάνιον λόγω πυρκαγιάς

23:45

BBC: Τους 118.139 έφτασαν οι νεκροί Ρώσοι στρατιωτικοί στην Ουκρανία - Πάνω από 500 είναι ξένοι

23:35

ΟΗΕ: Περισσότεροι από 3.000 άνθρωποι έχουν σκοτωθεί στην Αϊτή από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούνιο φέτος

23:25

Το AI chatbot Grok-3 απαντά συμβουλευόμενο τις απόψεις του Έλον Μασκ

23:15

ΟΗΕ: Στις 28 και 29 Ιουλίου η διεθνής διάσκεψη για το Μεσανατολικό

23:08

Στο «κόκκινο» η Wall Street μετά τους νέους δασμούς Τραμπ - Πτώση σχεδόν 300 μονάδων για Dow

22:47

Άνοδος άνω του 2% για το πετρέλαιο - Κέρδη στην εβδομάδα

22:27

Στο Τέξας ο Τραμπ επτά ημέρες μετά τις καταστροφικές πλημμύρες

22:14

Politico: Νίκη Τραμπ καθώς η ΕΕ αποσύρει τους φόρους στις Big Tech

22:11

Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 18 Ιουλίου

22:05

Σε υψηλό μιας εβδομάδας ο χρυσός

21:48

Πυροσβεστική: 41 αγροτοδασικές πυρκαγιές το τελευταίο 24ωρο σε όλη τη χώρα

21:39

Σύνοδος Πρυτάνεων: Στήριξη για χρηματοδότηση και αλλαγές για διαγραφές φοιτητών και ασφάλεια των πανεπιστημίων

21:30

Κομισιόν: Νέος φόρος στις μεγάλες επιχειρήσεις για την ενίσχυση του προϋπολογισμού της Ε.Ε.

21:15

Κινέζος ΥΠΕΞ: Η Κίνα και ο Καναδάς θα πρέπει να ενισχύσουν τη συνεργασία τους

20:55

Ο καύσωνας «χτύπησε» ακόμα και τη Μόσχα - Ρεκόρ 30 ετών σπάνε οι θερμοκρασίες

20:46

Τραμπ για Βραζιλία: Φέρονται πολύ άδικα στον πρόεδρο Μπολσονάρου

20:31

Μιχαηλίδου: Η συμπερίληψη στο εργασιακό περιβάλλον είναι μια πραγματική ανάγκη

20:21

ΥΠΑΑΤ: Καμία ανοχή στην «ανοσία αγέλης» για την ευλογιά των αιγοπροβάτων

20:02

Αλλεπάλληλα ρεκόρ για το Bitcoin: Νέος γύρος ανόδου ή προσωρινή έκρηξη;

19:56

Βουλή: Ξεκίνησε η επεξεργασία του νομοσχεδίου για τον σιδηρόδρομο

19:46

Σεισμός 5 Ρίχτερ ανοιχτά της Ζακύνθου

19:38

ΑΑΔΕ: Διετές «λουκέτο» σε 3 πρατήρια καυσίμων

19:34

Βουλή: Ξεκίνησε η επεξεργασία του νομοσχεδίου για τον σιδηρόδρομο

19:28

Ευρωαγορές: Πιέσεις στους δείκτες εν αναμονή της επιστολής

19:24

Στη Βόρεια Κορέα ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών Λαβρόφ

19:15

Στέιτ Ντιπάρτμεντ: Απολύει πάνω από 1.300 διπλωμάτες και υπαλλήλους

19:04

Ζαχαράκη προς πρυτάνεις: «Καθαροί κανόνες – Καθαρές ευθύνες»

19:01

Χουάνγκ (Nvidia): Πούλησε μετοχές αξίας 36,4 εκατ. δολαρίων - «Παραβγαίνει» με Μπάφετ στον πλούτο

18:59

Ερντογάν για αφοπλισμό PKK: Σημαντικό βήμα για μια Τουρκία χωρίς τρομοκρατία