Tip of the Day

Πώς το Greenwashing θέτει σε κίνδυνο την φήμη μιας εταιρείας

Newsroom
26-03-2024 | 08:14
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς το Greenwashing θέτει σε κίνδυνο τη φήμη μιας εταιρείας

Η βιωσιμότητα δεν αποτελεί πλέον απλώς ένα χαρακτηριστικό ενός προϊόντος, αλλά έχει καταστεί απαίτηση ιδιαίτερα για τους νεότερους καταναλωτές. Σύμφωνα με την McKinsey & Co., «όταν οι καταναλωτές ερωτώνται αν ενδιαφέρονται να αγοράζουν περιβαλλοντικά και ηθικά βιώσιμα προϊόντα, η συντριπτική πλειοψηφία απαντά ναι». Στην πραγματικότητα, περισσότερο από το 60% των ερωτηθέντων είπαν ότι θα πλήρωναν περισσότερα για ένα προϊόν με βιώσιμη συσκευασία.

Οι καταναλωτές έλκονται από «φιλικά προς το περιβάλλον» προϊόντα. Η ανάδειξη των προσπαθειών που καταβάλλονται για να γίνουν πιο βιώσιμες επιλογές και να πουληθούν προϊόντα που είναι φιλικά προς το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει στη διαφοροποίηση μιας εταιρείας από τον ανταγωνισμό. Ωστόσο, εάν μια επιχείρηση κάνει ψευδείς ή παραπλανητικούς ισχυρισμούς βιωσιμότητας ή φιλικούς προς το περιβάλλον, οι συνέπειες μπορεί να είναι σημαντικές για την φήμη της εταιρείας.

Ο όρος «greenwashing» αναφέρεται στην τακτική κάποιων των εταιρειών που διαφημίζουν προϊόντα είτε ως βιώσιμα είτε ως καλά για το περιβάλλον όταν υπάρχουν ελάχιστα έως καθόλου στοιχεία ότι το προϊόν έχει πραγματικά περιβαλλοντικό όφελος. Δεν αναφέρεται σε μία τάση βιωσιμότητας συγκεκριμένα, αλλά μπορεί να επηρεάσει όλες τις τάσεις.

Οι καταναλωτές, ιδιαίτερα οι Gen Z και Millennials, φαίνεται ότι θέλουν να υποστηρίξουν επωνυμίες που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους, οι οποίες περιλαμβάνουν περιβαλλοντική και κοινωνική ευθύνη.
Σύμφωνα με μια έκθεση βιωσιμότητας του 2022 από τους FMCG Gurus, το 52% των καταναλωτών στη Βόρεια Αμερική δήλωσαν ότι έκαναν αλλαγές στη διατροφή τους τα τελευταία δύο χρόνια για να ακολουθήσουν έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής. Αυτοί οι καταναλωτές θα είναι πιο πιθανό να αγοράσουν μια επωνυμία εάν ευθυγραμμίζεται με τις βασικές τους αξίες και εξίσου γρήγορα θα την εγκαταλείψουν εάν κάνει οτιδήποτε βλάπτει την εμπιστοσύνη τους στην επωνυμία.

Ένα ακόμη στοιχείο που δεν πρέπει να αγνοείται είναι ότι οι καταναλωτές (ιδιαίτερα οι νεότεροι) μπορεί να είναι πιο πιθανό να πάνε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να μοιραστούν τις εμπειρίες τους σχετικά με το greenwashing, ενθαρρύνοντας άλλους να μποϊκοτάρουν την μάρκα. Είτε απαιτούν λογοδοσία για την πλαστική ρύπανση των εταιρειών ποτών είτε επικαλούνται επωνυμίες τροφίμων που συμβάλλουν στις εκπομπές γεωργικών προϊόντων και μεταφορών, οι καταναλωτές δεν διστάζουν να κατονομάσουν επωνυμίες που ακολουθούν παραπλανητικές τακτικές ή δεν εκπληρώνουν τις υποσχέσεις τους.

Οι καταναλωτές αναζητούν τελικά επωνυμίες που εκπληρώνουν τις υποσχέσεις και τις αξιώσεις τους. Αυτή η ευθύνη ανήκει στους κατασκευαστές να τηρήσουν το τέλος την συμφωνίας Αυτό σημαίνει επιλογή αξιόπιστων προμηθευτών με ιχνηλασιμότητα και ηθικές πρακτικές. Η προμήθεια από προμηθευτές που δεν έχουν πλήρη διαφάνεια στην εφοδιαστική τους αλυσίδα μπορεί τελικά, ακόμη και εάν δεν γίνεται αντιληπτό εξαρχής, να θέσουν σε κίνδυνο την φήμη της εταιρείας.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

21:43

Βατικανό: Ο νέος πάπας δεν αναμένεται να προχωρήσει σε ραγδαίες αλλαγές

21:29

Τραμπ: Ο πρωθυπουργός του Καναδά θα επισκεφθεί το Λευκό Οίκο την επόμενη εβδομάδα

21:16

Η Ινδία κλείνει τον εναέριο χώρο της για τις πακιστανικές αερογραμμές

21:02

Frigoglass: Πράσινο φως από τη ΓΣ για αύξηση μετοχικού κεφαλαίου

21:02

Ο νέος ΥΠΟΙΚ της Γερμανίας: Οι μεγάλες προκλήσεις της οικονομίας και του εμπορίου – Η υπόσχεση της «ήρεμης δύναμης»

20:50

Λίβανος: Ο στρατός ολοκλήρωσε τη διάλυση του 90% και πλέον της στρατιωτικής υποδομής της Χεζμπολάχ

20:30

Αντιπαράθεση Κωνσταντοπούλου - Γεωργιάδη στη Βουλή

20:06

Σωληνουργεία Τζιρακιάν: Υποχώρηση του κύκλου εργασιών στα 25,69 εκατ. ευρώ το 2024

19:56

Βέβαιος για την αποκατάσταση των σχέσεων Ρωσίας - Ευρώπης ο Πούτιν

19:42

Ευρωαγορές: Θετικό κλείσιμο μετά τα στοιχεία για το αμερικανικό ΑΕΠ

19:30

Κατασκοπικό θρίλερ στην Αλεξανδρούπολη: Συνελήφθη 59χρονος που φωτογράφιζε στρατιωτικό υλικό

19:22

Yalco: Έπεσαν οι υπογραφές για τη συμφωνία εξυγίανσης - Στις 20/5 η ΕΓΣ

19:22

Ο Τραμπ «εξετάζει προσεκτικά» δικαστική προσφυγή σε βάρος των New York Times

19:11

Ο Όμιλος Aktor εξαγόρασε την Άκτωρ Παραχωρήσεις

19:04

Noval Property: Απέκτησε οικόπεδο 241,67 τ.μ. στο Μαρούσι

18:50

Η Hellenic Cables στη λίστα «EU Climate Leaders 2025» των Financial Times

18:50

Πρόγραμμα «ΑΙΓΙΣ»: Προμήθεια 8 νέων πυροσβεστικών ελικοπτέρων

18:47

Αφοι Κορδέλλου: Πτώση πωλήσεων 19% στα 44,28 εκατ. ευρώ το 2024

18:46

ΑΑΔΕ: Υπογράφηκε η σύμβαση για το νέο ΚΕΦ - Σύγχρονες υπηρεσίες για πολίτες και επιχειρήσεις

18:43

Fais Group: Ισχυρή ανάπτυξη το 2024 - Άνοδος κατά 170% στα καθαρά κέρδη - Μέρισμα €0,04395 ανά μετοχή

18:39

Alpha Real Estate Services: Υπερδιπλασιασμός καθαρών κερδών το 2024 - Πρόταση για μικτό μέρισμα 0,50 ευρώ ανά μετοχή

18:34

AVE: Επέστρεψε σε κέρδη το 2024 - Αύξηση κατά 48,58% στον τζίρο

18:33

Εκτέρ: Αυξημένα μεγέθη το 2024 - Στα 86,24 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών

18:32

Άνοδος 118% για τον τζίρο της Μπλε Κέδρος το 2024 - Στα 9 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη

18:30

Κλωστοϋφαντουργία Ναυπάκτου: Μείωση 13,95% στις πωλήσεις το 2024

18:24

Ίλυδα: Άλμα 233% στα καθαρά κέρδη το 2024 - Στα 3,82 εκατ. ευρώ

18:16

Κυριακούλης: Ζημιές 2,13 εκατ. ευρώ το 2024 - Oριακή αύξηση τζίρου

18:13

Galaxy Cosmos Mezz: Ζημιές 4,5 εκατ. ευρώ το 2024

18:12

Centric: Αύξηση 10,9% στον κύκλο εργασιών το 2024

18:09

Στα 60,9 εκατ. ευρώ τα EBITDA της Cairo Mezz το 2024