Tip of the Day

Πώς το Greenwashing θέτει σε κίνδυνο την φήμη μιας εταιρείας

Newsroom
26-03-2024 | 08:14
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς το Greenwashing θέτει σε κίνδυνο τη φήμη μιας εταιρείας

Η βιωσιμότητα δεν αποτελεί πλέον απλώς ένα χαρακτηριστικό ενός προϊόντος, αλλά έχει καταστεί απαίτηση ιδιαίτερα για τους νεότερους καταναλωτές. Σύμφωνα με την McKinsey & Co., «όταν οι καταναλωτές ερωτώνται αν ενδιαφέρονται να αγοράζουν περιβαλλοντικά και ηθικά βιώσιμα προϊόντα, η συντριπτική πλειοψηφία απαντά ναι». Στην πραγματικότητα, περισσότερο από το 60% των ερωτηθέντων είπαν ότι θα πλήρωναν περισσότερα για ένα προϊόν με βιώσιμη συσκευασία.

Οι καταναλωτές έλκονται από «φιλικά προς το περιβάλλον» προϊόντα. Η ανάδειξη των προσπαθειών που καταβάλλονται για να γίνουν πιο βιώσιμες επιλογές και να πουληθούν προϊόντα που είναι φιλικά προς το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει στη διαφοροποίηση μιας εταιρείας από τον ανταγωνισμό. Ωστόσο, εάν μια επιχείρηση κάνει ψευδείς ή παραπλανητικούς ισχυρισμούς βιωσιμότητας ή φιλικούς προς το περιβάλλον, οι συνέπειες μπορεί να είναι σημαντικές για την φήμη της εταιρείας.

Ο όρος «greenwashing» αναφέρεται στην τακτική κάποιων των εταιρειών που διαφημίζουν προϊόντα είτε ως βιώσιμα είτε ως καλά για το περιβάλλον όταν υπάρχουν ελάχιστα έως καθόλου στοιχεία ότι το προϊόν έχει πραγματικά περιβαλλοντικό όφελος. Δεν αναφέρεται σε μία τάση βιωσιμότητας συγκεκριμένα, αλλά μπορεί να επηρεάσει όλες τις τάσεις.

Οι καταναλωτές, ιδιαίτερα οι Gen Z και Millennials, φαίνεται ότι θέλουν να υποστηρίξουν επωνυμίες που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους, οι οποίες περιλαμβάνουν περιβαλλοντική και κοινωνική ευθύνη.
Σύμφωνα με μια έκθεση βιωσιμότητας του 2022 από τους FMCG Gurus, το 52% των καταναλωτών στη Βόρεια Αμερική δήλωσαν ότι έκαναν αλλαγές στη διατροφή τους τα τελευταία δύο χρόνια για να ακολουθήσουν έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής. Αυτοί οι καταναλωτές θα είναι πιο πιθανό να αγοράσουν μια επωνυμία εάν ευθυγραμμίζεται με τις βασικές τους αξίες και εξίσου γρήγορα θα την εγκαταλείψουν εάν κάνει οτιδήποτε βλάπτει την εμπιστοσύνη τους στην επωνυμία.

Ένα ακόμη στοιχείο που δεν πρέπει να αγνοείται είναι ότι οι καταναλωτές (ιδιαίτερα οι νεότεροι) μπορεί να είναι πιο πιθανό να πάνε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να μοιραστούν τις εμπειρίες τους σχετικά με το greenwashing, ενθαρρύνοντας άλλους να μποϊκοτάρουν την μάρκα. Είτε απαιτούν λογοδοσία για την πλαστική ρύπανση των εταιρειών ποτών είτε επικαλούνται επωνυμίες τροφίμων που συμβάλλουν στις εκπομπές γεωργικών προϊόντων και μεταφορών, οι καταναλωτές δεν διστάζουν να κατονομάσουν επωνυμίες που ακολουθούν παραπλανητικές τακτικές ή δεν εκπληρώνουν τις υποσχέσεις τους.

Οι καταναλωτές αναζητούν τελικά επωνυμίες που εκπληρώνουν τις υποσχέσεις και τις αξιώσεις τους. Αυτή η ευθύνη ανήκει στους κατασκευαστές να τηρήσουν το τέλος την συμφωνίας Αυτό σημαίνει επιλογή αξιόπιστων προμηθευτών με ιχνηλασιμότητα και ηθικές πρακτικές. Η προμήθεια από προμηθευτές που δεν έχουν πλήρη διαφάνεια στην εφοδιαστική τους αλυσίδα μπορεί τελικά, ακόμη και εάν δεν γίνεται αντιληπτό εξαρχής, να θέσουν σε κίνδυνο την φήμη της εταιρείας.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

13:34

Ρούτε: Οι ΗΠΑ υποστηρίζουν πλήρως το ΝΑΤΟ και την Ευρώπη

13:27

Απεργούν αύριο ηθοποιοί και μουσικοί

13:18

Συνάντηση Ζελένσκι-Τραμπ την Κυριακή

12:45

Τρίκαλα - Ελάτη - Περτούλι: Ένα ταξίδι γεμάτο εκπλήξεις

12:30

Η Ιαπωνία περιμένει το πρώτο πρωτογενές πλεόνασμα μετά από 28 χρόνια

12:05

Τέλος στην «άβολη» διεύθυνση Gmail: Η Google επιτρέπει επιτέλους αλλαγή διεύθυνσης email

11:55

Θεσσαλονίκη: Σε πιλοτική 24ωρη λειτουργία αύριο το μετρό

11:53

Γουόρεν Μπάφετ: Η σημαντικότερη κίνηση στην καριέρα μου ήταν και η πιο χαζή

11:35

Δημοσίευμα Kommersant: Ο Πούτιν ίσως είναι ανοικτός σε ανταλλαγή εδαφών στο πλαίσιο συμφωνίας για την Ουκρανία

11:19

Το Ιράν λέει ότι συνέλαβε ξένο τάνκερ που μετέφερε λαθραία καύσιμα στον Κόλπο

11:14

H Taylor Swift έκανε δωρεά 1 εκατ. δολαρίων στον οργανισμό Feeding America

10:57

Όταν οι ΗΠΑ στόχευαν την Κίνα, αλλά «χτύπησαν» τους δικούς τους αγρότες

10:31

Taste Atlas: Στην κορυφή του κόσμου η Γραβιέρα Νάξου ΠΟΠ

10:22

Ιαπωνία: Προϋπολογισμό-ρεκόρ ενέκρινε η κυβέρνηση - Αυξάνονται οι στρατιωτικές δαπάνες

10:16

Αγροτικά μπλόκα σε όλη τη χώρα: Κρίσιμες αποφάσεις για κλιμάκωση – «Χωρίς συγκεκριμένες εγγυήσεις από την κυβέρνηση»

10:07

Οι ευκαιρίες απασχόλησης για τους άνεργους στη Γερμανία «λιγότερες από ποτέ»

10:03

ESG 2026: Ποιους πράσινους δείκτες αναζητούν οι επενδυτές και τι δείχνουν οι διεθνείς τάσεις

09:47

Τα 75 δολάρια «είδε» για πρώτη φορά το ασήμι -Νέα ρεκόρ για χρυσό, πλατίνα

09:39

Πώς αμείβονται οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά

09:35

Ζελένσκι: Συμφωνία με Τραμπ για συνάντηση

09:31

ΤτΕ: Κλειδί η αύξηση της παραγωγικότητας – Πόσο απέχουμε από την ΕΕ

09:16

Smartphones: Χρονιά ανατιμήσεων και ελλείψεων το 2026 - Πώς και γιατί θα αλλάξει η αγορά

09:15

Οι ΗΠΑ εξαπέλυσαν βομβαρδισμούς εναντίον του ΙΚ στη Νιγηρία

08:49

Τρόφιμα-Ποτά: Ένα deal κάθε 15 ημέρες

23:55

Τανζανία: Πέντε νεκροί από συντριβή ελικοπτέρου στο Κιλιμάντζαρο

23:35

Τουρκία: Ο ντε φάκτο ηγέτης του Σουδάν συναντήθηκε με τον πρόεδρο Ερντογάν

23:08

Τζίμι Κίμελ: Το 2025 ήταν «μια πολύ καλή χρονιά για τον φασισμό»

22:39

Σομαλία: Οι κάτοικοι του Μογκαντίσου ψηφίζουν για πρώτη φορά εδώ και 60 χρόνια σε άμεσες εκλογές

22:15

Τουρκικό Υπ. Άμυνας: Η ασυνέπεια της ελληνικής προσέγγισης ευθύνεται για τις παραβιάσεις στο Αιγαίο

21:44

Επικοινωνία Γεραπετρίτη με τον Αιγύπτιο ομόλογό του Aμπντελάτι