Tip of the Day

Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

17-07-2023 | 08:00
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πράσινο Μάρκετινγκ: Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις
Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ για τις μικρές και τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για το περιβάλλον και τις επιπτώσεις των προϊόντων που καταναλώνουν σε αυτό. Τα απόβλητα τροφίμων, τα πλαστικά στους ωκεανούς, η υπερθέρμανση του πλανήτη και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικές από τις σημαντικές ανησυχίες των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων οι οποίες σε ένα πρώιμο στάδιο είχαν ασχοληθεί με την κοινωνική ευθύνη και κατόπιν στράφηκαν στο πράσινο marketing και το ESG το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη της ΕΚΕ.

Ο επιχειρηματικός κόσμος βρίσκεται υπό πίεση σήμερα να ανταπεξέλθει σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων και τάσεων. Αν και η ώθηση προς βιώσιμες τεχνολογίες και προϊόντα για τη διάσωση του περιβάλλοντος δεν είναι νέα, ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική από ό,τι είναι σήμερα.

Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για να συμβάλουν στην οικοδόμηση ενός πράσινου μέλλοντος και μέσω του πράσινου μάρκετινγκ αναζητούν να κερδίσουν την υποστήριξη πελατών και να μειώσουν τις βλάβες στο περιβάλλον.

Το πράσινο marketing, δηλαδή η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών με την ανάδειξη των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν απασχολεί πλέον τις διοικήσεις μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ οι καταναλωτές αναφέρονται σε επωνυμίες που ενσωματώνουν πράσινο μάρκετινγκ με όρους όπως «βιώσιμο», «φιλικό προς το περιβάλλον», «βιολογικό» και «ανακυκλώσιμο».
Αν και η συγκεκριμένη στρατηγική θεωρείται από κάποιες εταιρείες αρκετά κοστοβόρα καθώς θα πρέπει να αλλάξουν κάποιες υποδομές και λειτουργίες προκειμένου να γίνουν πιο «πράσινες», τα οφέλη, όταν αυτή εφαρμόζεται, ξεπερνούν τα μειονεκτήματα.

Τα οφέλη του πράσινου μάρκετινγκ

Το ενδιαφέρον για την κοινωνική ευθύνη και το περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, ακόμη και αν υπάρχει βραχυπρόθεσμη απώλεια. Μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες, θα είναι πιστοί στις εταιρείες που τα παρέχουν.Και μάλιστα, ήδη είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα και ακολουθούν εταιρείες που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες για την κλιματική αλλαγή.

Όταν μια εταιρεία κάνει μια προσπάθεια να γίνει πράσινη, οι πελάτες και οι υπάλληλοί θα το παρατηρήσουν. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν να συνεργάζονται με επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και την υγεία τους.

Μάλιστα αυτό μεταφέρεται και από στόμα σε στόμα, κάτι που αποτελεί έναν οικονομικό τρόπο προώθησης της επιχείρησης. Οι χαρούμενοι εργαζόμενοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή, να αναπτύξουν δημιουργικές λύσεις και να βελτιώσουν τη φήμη της επωνυμίας.

Ωστόσο, προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα είναι πιο περίπλοκη από την επένδυση σε ηλιακούς συλλέκτες ή τη μετάβαση σε μια νέα μονάδα παραγωγής. Για να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη από το πράσινο μάρκετινγκ θα πρέπει οι εταιρείες να ξεκινήσουν από το μηδέν. Θα πρέπει να εξετάσουν εάν το προϊόν τους μπορεί να κατασκευαστεί με διαφορετικά, πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανακυκλωμένα υλικά ή εάν τα προϊόντα μπορούν να μεταποιηθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

22:44

ΗΠΑ: Ο γιος του Ρομπ Ράινερ συνελήφθη για τις δολοφονίες των γονιών του

22:31

Δήμας: Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί περισσότερα από 65 οδικά έργα

22:15

Το Τρινιντάντ και Τομπάγκο έδωσε την άδεια στις ΗΠΑ να χρησιμοποιούν τα αεροδρόμιά του

22:10

Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συμβούλιο: Επισημαίνει αδυναμίες στην ΕΕ για την καταπολέμηση της απάτης

22:09

Νέες απώλειες για το πετρέλαιο με φόντο Ουκρανία και Βενεζουέλα

21:59

Πιερρακάκης: Η Ελλάδα σύντομα στην πρώτη πεντάδα της Ευρώπης στην ψηφιακή πολιτική

21:55

Nέα άνοδος για τον χρυσό - Με άλμα και το ασήμι

21:48

Ευρωπαίοι ηγέτες: Καμία εδαφική παραχώρηση χωρίς τη συμφωνία του ουκρανικού λαού

21:39

Τουρκία: Κατάρριψη drone που πλησίαζε τον εναέριο χώρο από τη Μαύρη Θάλασσα

21:25

Έγραψε ιστορία ο Έλον Μασκ: Πρώτος άνθρωπος με πλούτο 600 δισ. δολαρίων

21:10

ΗΠΑ: Οι εκτελέσεις αυξάνονται, η στήριξη στη θανατική ποινή μειώνεται

21:05

Θεοδωρικάκος: Η προσπάθεια για να τιθασευθεί το κόστος ζωής πρέπει να είναι συνεχής

20:54

Μερτς: 5 προϋποθέσεις για ενδεχόμενης συμφωνίας για Ουκρανία - Νέο μήνυμα Ζελένσκι

20:43

Δημοσκόπηση Alco: Το 78% θεωρεί δικαιολογημένες τις αγροτικές κινητοποιήσεις - Πρώτη η ΝΔ

20:32

Χάνει και το ορόσημο των 86.000 δολαρίων το Bitcoin με πτώση 3%

20:29

ΚΕΔΕ: Συμβολικό «λουκέτο» την Τρίτη στους δήμους όλης της χώρας

20:20

Αγρότες: Ευρωπαϊκό μέτωπο κατά των εισαγωγών από Λατινική Αμερική

20:12

Κάλας: Όλοι γνωρίζουμε ότι το Ντονμπάς δεν είναι το τέλος του παιχνιδιού για τον Πούτιν

20:01

Γεράρδος (Πρόεδρος ΣΕΛΠΕ): Στην Ευρώπη χτίζεται παράλληλο εμπόριο χωρίς κανόνες

20:01

ΕΣΑ: Το τέλος των τριών ευρώ δεν σταματά τη λαίλαπα των ασιατικών πλατφορμών

19:52

Δ. Τσιόδρας: Η εκλογή Πιερρακάκη είναι νίκη σε τρία επίπεδα - της Ελλάδας, της Ευρώπης, του ΕΛΚ

19:50

Η Ικτίνος ολοκληρώνει τη συμφωνία για το ακίνητό της στη Σητεία, ενισχύοντας σημαντικά το τουριστικό αποτύπωμα της Κρήτης

19:47

Άνοδος στις ευρωαγορές - Πιέσεις σε φαρμακευτικό και αμυντικό κλάδο

19:40

Ομόλογο Aktor: Υπερκάλυψη κατά 3,15 φορές - Στο 4,7% η τελική απόδοση

19:28

Το FBI απέτρεψε βομβιστική επίθεση στο Λος Άντζελες

19:15

Θεοδωρικάκος: Aσφαλής, παραγωγική και ισχυρή χώρα το όραμά μας για την Ελλάδα του 2030

19:14

Αποφασίζουν τις επόμενες κινήσεις τους οι αγρότες μετά τις δηλώσεις Τσιάρα - Τι εξετάζεται

19:08

ΗΠΑ: Το 90% των ζητημάτων Ρωσίας - Ουκρανίας έχει επιλυθεί

19:02

Δήμας: Ένταξη του τμήματος Κίσσαμος - Χανιά στη σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ

18:58

Προς ιστορικό ρεκόρ η μετοχή της Tesla μετά από 12 μήνες