Tip of the Day

Πώς να ξεχωρίσετε το πράσινο marketing από το Greenwashing

30-08-2022 | 08:11
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πώς να ξεχωρίσετε το πράσινο marketing από το Greenwashing
Οι επιχειρήσεις που επιδίδονται Greenwashing λατρεύουν τη χρήση ορολογίας (η οποίες τα πάνε καλά και με το SEO) όπως οικολογικό, βιώσιμο, δίκαιο εμπόριο, ανακύκλωση, χωρίς πλαστικά.

Η κλιματική αλλαγή απειλεί την ανθρωπότητα περισσότερο από κάθε άλλη φορά και πολλοί καταναλωτές και επιχειρήσεις προσπαθούν να αποκτήσουν μια πιο φιλοπεριβαλλοντική κουλτούρα προκειμένου να συμβάλλουν στην καταπολέμηση της αύξησης της θερμοκρασίας και την υιοθέτηση πιο βιώσιμων πρακτικών.

Και ενώ ορισμένες επιχειρήσεις υιοθετούν καλύτερες πρακτικές για να είναι πιο βιώσιμες και κοινωνικά ηθικές, άλλες επιλέγουν να επωφεληθούν από τους συνειδητοποιημένους καταναλωτές, τοποθετώντας μια πράσινη ετικέτα η οποία πολλές φορές δεν έχει κανένα ουσιαστικό αντίκρισμα. Πρόκειται για το λεγόμενο Greenwashing, το οποίο διαφοροποιείται ουσιαστικά από το πράσινο marketing. Το τελευταίο ενημερώνει και προωθεί αναφορικά με τις πράσινες πρακτικές και πτυχές μιας επιχείρησης ενώ το Greenwashing παραπληροφορεί αναφορικά με τη βιώσιμη στρατηγική μιας εταιρείας με στόχο στο όνομα της βιώσιμης ανάπτυξης να προσελκύσει πελάτες ή επενδυτές προβάλλοντας ανύπαρκτα χαρακτηριστικά.

Όπως αναφέρθηκε πολλές φορές, οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν πράσινο μάρκετινγκ είναι διαφανείς ως προς τις προσπάθειές τους. Θέλουν να γνωρίζει το κοινό της ενέργειές τους, οι οποίες μπορούν να επαληθευθούν μέσω έρευνας.

Ωστόσο, όταν οι επωνυμίες προσποιούνται ότι είναι πιο πράσινες από ό,τι είναι, κάθε άλλο παρά διαφανές είναι. Δεν προσφέρουν επαρκείς πληροφορίες που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να δείτε εάν υποστηρίζονται οι αξιώσεις τους. Δεν υπάρχουν βίντεο ή φωτογραφίες, τίποτα που να δείχνει πώς παράγουν τα υποτιθέμενα πράσινα και βιώσιμα αντικείμενα, τις συσκευασίες τους ή οτιδήποτε άλλο.

Εάν μια εταιρεία επαινεί τις πράσινες προσπάθειές της χωρίς να παρέχει τρόπους με τους οποίους μπορείτε να δείτε αν είναι πραγματικές, αυτό αποτελεί ένδειξη Greenwashing.

Οι επιχειρήσεις που επιδίδονται Greenwashing λατρεύουν τη χρήση ορολογίας (η οποίες τα πάνε καλά και με το SEO) όπως οικολογικό, βιώσιμο, δίκαιο εμπόριο, ανακύκλωση, χωρίς πλαστικά κ.λπ. και θεωρούν ότι η βιωσιμότητα μπορεί να περιοριστεί στην απλή χρήση του σωστού όρου.

Ένα απλό παράδειγμα διφορούμενων τσιτάτων θα ήταν μια επιχείρηση που δηλώνει ότι προσπαθεί να είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον χωρίς να αναφέρει ξεκάθαρους στόχους. Ή λέγοντας ότι εστιάζει περισσότερο στη βιωσιμότητα, αλλά δεν παρέχει πώς ακριβώς προσπαθεί να δημιουργήσει ένα βιώσιμο προϊόν ή υπηρεσία.

Ένα άλλο σημάδι του greenwashing είναι η λάθος κατεύθυνση. Για παράδειγμα, ας πούμε ότι μια εταιρεία δηλώνει ότι χρησιμοποιεί συσκευασίες χωρίς πλαστικό για τα προϊόντα της.

Ωστόσο, αυτή η ίδια εταιρεία που επιδεικνύει περήφανα μια καλή πρακτική μπορεί να σιωπά και για ένα άλλο, όπως το γεγονός ότι τα προϊόντα της παράγονται σε ένα κατάστημα σούπερ μάρκετ από κακοπληρωμένους και κυρίως ανήλικους εργάτες.

Για τους καταναλωτές, δεν είναι συχνά εύκολο να διακρίνουν την πράσινη προώθηση από το Greenwashing.Δυστυχώς, ζούμε σε έναν κόσμο που κυβερνάται από τον καπιταλισμό, επομένως οι εταιρείες κάνουν ό,τι μπορούν για να αποκομίσουν χρήματα από τα πάντα, συμπεριλαμβανομένης της επιθυμίας των καταναλωτών να σώσουν τον πλανήτη. Μερικοί προσπαθούν να βελτιώσουν και να μειώσουν τις επιβλαβείς επιπτώσεις τους στο περιβάλλον. Άλλοι επιλέγουν τον εύκολο τρόπο και πετούν τις σωστές λέξεις χωρίς να τις μετατρέπουν σε πράξη.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

13:54

«Θησαυροφυλάκιο» η Καρέλιας με ταμείο που ξεπερνά τα 690 εκατ. ευρώ

13:51

Αυγενάκης: Ζωτικής σημασίας για τους αγρότες οι ελληνικές προτάσεις για την ΚΑΠ

13:38

ΕΕ: Εγκρίθηκαν οι «οδηγίες για το πρωινό» - Μεγαλύτερη διαφάνεια για μέλι, γάλα, χυμούς και μαρμελάδες

13:36

Γερμανία: Αρχίζει η δίκη των «Πολιτών του Ράιχ»

13:24

ΟΠΕΚΑ: Αύριο η καταβολή επιδομάτων άνω των 187 εκατ. σε 679.652 δικαιούχους

13:17

Βουλή: Αντιδράσεις για την τροπολογία που εισάγει ιδιώτες γιατρούς στα δημόσια νοσοκομεία

13:09

Μπόνους παραγωγικότητας στο Δημόσιο: Πώς θα δίνεται το πριμ 15% - Πότε μπαίνει σε ισχύ

13:08

Όμιλος Fourlis: Επεκτείνεται με νέα καταστήματα ΙΚΕΑ, INTERSPORT και Holland & Barrett

13:03

Κασσελάκης: Προεκλογικό πριμ το μπόνους Μητσοτάκη - Επαναχορήγηση 13ου και 14ου μισθού στο Δημόσιο

12:46

Μπλίνκεν: «Μετρήσιμη πρόοδος» τις τελευταίες εβδομάδες στην ανθρωπιστική κατάσταση στη Γάζα

12:44

ΟΣΕ: Συστήνεται για πρώτη φορά Επιτροπή Ελέγχου

12:44

Sato: Αυξημένος κατά 6,67% ο κύκλος εργασιών το 2023

12:42

Αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος: Στο 80% η πρόοδος εργασιών μέχρι το τέλος του 2024

12:31

Ισπανία: Δεν παραιτείται ο Σάντσεθ

12:28

Ο Κινέζος Πρόεδρος Σι θα επισκεφτεί για πρώτη φορά την ΕΕ από το 2019 - Τα καυτά ζητήματα

12:19

ΡΑΑΕΥ: Λειτουργεί από σήμερα το Εργαλείο Σύγκρισης Τιμών Ηλεκτροκίνησης

12:18

«Πράσινο φως σε νέα θεραπευτική επιλογή για την αιμορροφιλία Α

12:11

AΣΕΠ: Προκήρυξη 1.137 θέσεων σε νοσοκομεία του ΕΣΥ και το ΕΚΑΒ

12:00

Νέα εφαρμογή ΜyCoast για τις παραλίες και πρόστιμα έως 60.000 για τυχόν παραβιάσεις 

11:56

Philips: Διακανονισμός 1 δισ. δολ. για την ανάκληση συσκευών υπνικής άπνοιας - Εκτόξευση 45% της μετοχής

11:53

Βορίδης: Αναντίστοιχη η ποινή με το μέγεθος της τραγωδίας στο Μάτι

11:50

Τροποποιούνται τα δρομολόγια των τρένων τη Μ. Τετάρτη λόγω Εργατικής Πρωτομαγιάς

11:47

Μητσοτάκης: Ειδικός μπόνους στους δημοσίους υπαλλήλους που πιάνουν τους στόχους

11:46

Αιμοδοσία στην Κυψέλη: Έλα να Σώσεις Ζωές με την ομάδα του Bloode!

11:40

Πρόεδρος WEF: Έχουμε να δούμε τέτοιου είδους χρέος από τους Ναπολεόντειους Πολέμους

11:29

Αποεπενδύει από την ΕΨΑ η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων - Έπεσαν οι υπογραφές για το 25%

11:02

Επιταχύνθηκε ο πληθωρισμός της Ισπανίας τον Απρίλιο

10:55

ΕΦΕΤ: Συμβουλές για την εορταστική περίοδο του Πάσχα – Τι να προσέχουν οι καταναλωτές

10:50

Σε θετικό έδαφος οι ευρωαγορές - Εκτόξευση 45% της Philips, στο +17% η Atos

10:34

Ξεκινά το νυχτερινό οικιακό τιμολόγιο θερινής περιόδου