Συγκίνηση Μυτιληναίου
Σταθερά στο «τιμόνι» της Metlen παραμένει ο Ευάγγελος Μυτιληναίος, στη «νέα σελίδα» της εταιρείας μετά τον τρίτο στρατηγικό μετασχηματισμό, όπως ξεκαθάρισε χθες ο ίδιος, εμφανώς συγκινημένος. «Κάποιοι είχαν αγωνία για το ποια θα είναι η δική μου θέση στη νέα τάξη πραγμάτων. Ήταν δυνατόν να λείψω; Δεν ήταν. Ζητώ την υπομονή σας για μερικά χρόνια ακόμη, να με βλέπετε, να με ακούτε», σημείωσε, κλείνοντας την εκδήλωση για τη «The Third Era» της Metlen.
Η Εθνική είπε λίγα έδωσε πολλά
H Εθνική Τράπεζα εν τέλει είναι αυτή που θα πραγματοποιήσει, όπως όλα δείχνουν, την υψηλότερη διανομή μερίσματος ύψους 60% για το 2025 από τις συστημικές τράπεζες. Χθες εξάλλου η τράπεζα ανακοίνωσε στους μετόχους πως θα διανεμηθεί σε μετρητά συνολικό ποσό 200.000.000 ευρώ ή 0,2186 ευρώ ανά μετοχή.
Ομως ακόμη η διοίκηση της Εθνικής δεν δίνει κανένα tip για εξαγορές και συγχωνεύσεις όπως δεν δίνει και καμια πληροφορία για το τι συμβαίνει με τις συζητήσεις της ως προς την αντικατάσταση του banc assurance της Εθνικής Ασφαλιστικής.
Δοκιμασία οι 2.000 μονάδες
Δοκιμάστηκε και ξανα δοκιμάστηκε το επίπεδο των 2000 μονάδων στο Χρηματιστήριο και έσπασε προς τα κάτω. Για να δούμε την περαιτέρω εξέλιξη. Είναι πολύ πιθανόν το χρηματιστήριο να δοκιμάσει και το επόμενο επίπεδο στήριξης προς τα κάτω δηλαδή τις 1950 μονάδες ή εν τέλει να αντιδράσει και να ανακτήσει την κορυφή των 2000 μονάδων.
Σήμερα τα αποτελέσματα της Alpha Bank
Σήμερα ανακοινώνει η τελευταία εκ των συστημικών τραπεζών τα αποτελέσματά της, δηλαδή η Alpha Bank για το 9μηνο του 2025.
Η τράπεζα αναμένεται να μιλήσει για τη δραστηριότητα στην Κύπρο ενώ είναι σίγουρο πως θα ερωτηθεί για τις πρόσφατες εξελίξεις σε σχέση με την Unicredit
Η αισιοδοξία της Τιτάν
Πολύ αισιόδοξοι είναι στην Τιτάν για το 2026 καθώς βλέπουν ανάπτυξη λόγω ισχυρού ισολογισμού και εξαγορών. Βέβαια καλό είναι να περιμένουμε και τους στόχους που θα ανακοινώσει η εταιρία την ερχόμενη Τρίτη όπως έχει υποσχεθεί στο Investors Day το οποίο έχει αργήσει σημαντικά και αν τι άλλο προκάλεσε έναν εκνευρισμό στους επενδυτές. Πάντως ο καθαρός δανεισμός των 300 εκ ευρώ και οι ταμειακές ροές του ομίλου δίνουν μια προοπτική πράγμα που φάνηκε και στη χθεσινή συνεδρίαση του ΧΑ όπου το αγοραστικό ενδιαφέρον ήταν ισχυρό.
Κινητικότητα και track record
Ισχυρό όμως ενδιαφέρον υπήρχε και για τη μετοχή της Βιοχάλκο που ξύπνησε στα καλά καθούμενα μαζό με την μετοχή της Cenergy. Βέβαια το track record του ομίλου από πλευράς μετοχικής συμπεριφοράς δεν είναι και το καλύτερο οπότε εμείς κρατάμε μικρό καλάθι. Τα μεγέθη πάντως δείχνουν ότι ο όμιλος βρίσκεται σε τροχιά έντονης ανόδου μεγεθών ειδικά μετά την υποχώρηση των επιτοκίων που μειώνουν το κόστος δανεισμού.
Η επιστροφή και τα ράσα του παπά
Βλέπω εκεί στην Κυριακούλης να επιστρέφουν οι παλαιοί γνώριμοι της αγοράς που έχουν αφήσει και αποτύπωμα. Μόνο που το αποτύπωμα που άφησαν δεν ήταν και αυτό που λέμε ικανοποιητικό και είναι λογικό να υπάρχει μια επιφυλακτικότητα. Βέβαια η Κυριακούλης παύει να υφίσταται και θα ονομάζεται Y/KNOT Invest αλλά ως γνωστόν τα ράσα δεν κάνουν τον παπά. Οπότε αναμένουμε να δούμε στην πράξη πόσο οι υποσχέσεις δεν είναι φρούδες.
Oι Γερμανοί δεν αστειεύονται με την πρόληψη
Η Ομοσπονδιακή Αρχή Χρηματοπιστωτικής Εποπτείας της Γερμανίας (BaFin) επέβαλε πρόστιμο-ρεκόρ ύψους 45 εκατομμυρίων ευρώ στην JPMorgan Chase, λόγω ανεπαρκών συστημάτων για την πρόληψη της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της BaFin την Πέμπτη, η θυγατρική της JPMorgan στη Φρανκφούρτη –που αποτελεί το κέντρο συντονισμού του ευρωπαϊκού δικτύου της τράπεζας– διαπιστώθηκε πως μεταξύ Οκτωβρίου 2021 και Σεπτεμβρίου 2022 «συστηματικά» δεν υπέβαλε εμπρόθεσμα αναφορές για ύποπτες συναλλαγές.
Αγώνας δρόμου για το κλεισμένο γεωτρύπανο
Σε αγώνα δρόμου θα αποδυθεί η κοινοπραξία των ExxonMobil, Energean και Helleniq Energy, ώστε η ερευνητική γεώτρηση στο μπλοκ 2 στο βορειοδυτικό Ιόνιο να συγχρονιστεί με της γεωτρήσεις που θα πραγματοποιήσει η Energean στο Ισραήλ. Υπενθυμίζεται ότι ο δρόμος για την ερευνητική γεώτρηση άνοιξε με την είσοδο της ExxonMobil στο κοινοπρακτικό σχήμα, η οποία ανακοινώθηκε χθες στην P-TEC.
Η διενέργειά της προγραμματίζεται για το τέλος του 2026 με αρχές του 2027, με στόχο να αξιοποιηθεί το γεωτρύπανο της Saipem, το οποίο έχει δεσμευθεί εκείνη την περίοδο για τη διενέργεια δύο παραγωγικών γεωτρήσεων στο κοίτασμα Katlan, για λογαριασμό της Energean. Καθώς το σχετικό συμβόλαιο έχει option για τη διενέργεια δύο ακόμη γεωτρήσεων, σκοπός είναι να αξιοποιηθεί αυτή η option για την ερευνητική γεώτρηση στο μπλοκ 2.
«Προσκλητήριο» στον ΟΣΕ
Πρόσκληση προς την εταιρεία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας» απέστειλε το ΥΠΟΙΚ προκειμένου ο φορέας να προχωρήσει στην υποβολή προτάσεων έργων (πράξεων), προκειμένου να ενταχθούν και χρηματοδοτηθούν στο πλαίσιο του Προγράμματος «Μεταφορές». Ειδικότερα, αφορά στην «Εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης, τηλεπικοινωνιών, διαχείρισης στο κεντρικό σιδηροδρομικό ΔΕΔ-Μ», ύψους 60 εκατ. ευρώ (συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη). Η παρούσα πρόσκληση αφορά στην υποβολή τμηματοποιημένων έργων, που πληρούν σχετικές απαιτήσεις και συμβάλλουν στην ολοκλήρωση του κεντρικού σιδηροδρομικού δικτύου, με την εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης, τηλεπικοινωνιών, διαχείρισης στο πλαίσιο του πεδίου παρέμβασης 105: Ευρωπαϊκό Σύστημα της Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας. Περιλαμβάνονται, ενδεικτικά, η εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης και ETCS – Level 1 στη μονή σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη μέσω της νέας παραλλαγής στο τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη), αλλά και η ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση και ETCS L1 της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα. Να θυμίσουμε ότι πρόσφατα μάλιστα η Κομισιόν παρουσίασε σχέδια για την επιτάχυνση του δικτύου σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας στην Ευρώπη, στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), με ταχύτητες 200 χλμ./ώρα και άνω, όπου, για παράδειγμα, οι επιβάτες θα ταξιδεύουν από τη Σόφια στην Αθήνα σε 6 ώρες, αντί για 13 ώρες και 40 λεπτά.
Στην Δομική Κρήτης σύμβαση για φράγμα στη Λακωνία
Στην εταιρεία Δομική Κρήτης, του πολύπειρου στελέχους του τεχνικού κλάδου, Δ. Κούτρα, κατακυρώθηκε και ανατέθηκε επισήμως η σύμβασης κατασκευής του έργου «Κατασκευή Φράγματος Κελεφίνας Ν. Λακωνίας», με προσφορά 20,2 εκατ. ευρώ (έκπτωση 21,29%). Η εταιρεία, με πτυχίο έκτης τάξης, έτσι κι αλλιώς είχε οριστεί προσωρινός ανάδοχος μετά και από «δικαστική μάχη» με την (τότε) Intrakat, νυν AKTOR, ενώ μετά και τον έλεγχο των δικαιολογητικών, «κλείδωσε» τη σύμβαση με απόφαση του υπουργού Υποδομών και μεταφορών, Χρ. Δήμα. Κατά συνέπεια, πάμε για υπογραφές της σύμβασης.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.