Λύση σε ένα ακόμα σύγχρονο «γεφύρι της Άρτας» στον χώρο τον έργων δίνει ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής. Πρόκειται για το περίφημο έργο για την κατασκευή του φράγματος Πείρου – Παραπείρου, η… εκκίνηση του οποίου τέθηκε πριν από 15 χρόνια, δίχως όμως αποτέλεσμα. Ωστόσο, όπως ο ίδιος τόνισε σε πρόσφατη συνέντευξή του σε ραδιοφωνικό σταθμό, «έχει βρεθεί λύση, μετά από τόσα χρόνια που ταλαιπωρείται η περιοχή με το θέμα της ύδρευσης».

Μάλιστα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι έχουν ήδη δεσμευθεί 24,3 εκατ. ευρώ από τα οποία τα 8,7 εκατ. ευρώ τα χρηματοδοτεί το Υπουργείο για τη λειτουργία και συντήρηση του έργου. Στο πρώτο εξάμηνο του 2021 αναμένεται να έχει υπογραφεί η σύμβαση και να έχει δοθεί λύση και στο θέμα λειτουργίας και συντήρησης του έργου για 5 χρόνια. Το έργο θα αναλάβει ιδιωτικός φορέας, αλλά όπως επισήμανε ο κ. Καραμανλής την τιμολογιακή πολιτική δεν θα την ασκεί ο ιδιώτης.

«Η σύσταση φορέα διαχείρισης και λειτουργίας είναι απαραίτητη για να έχουμε ύδρευση στην Πάτρα και απορώ πως είναι δυνατόν επί πολλά χρόνια, να τσακώνονται οι τοπικοί φορείς αν θα είναι κρατικός φορέας, αν θα είναι διαδημοτικός ή ιδιωτικός», είπε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. 

Τόνισε ότι «ιδιωτικός φορέας στη λειτουργία δεν είναι ιδιωτικοποίηση» και πρόσθεσε: «Ας ανοίξουμε τα μάτια μας σε αυτή τη χώρα και ας δούμε πως λειτουργούν τα φράγματα σε όλη την Ευρώπη και καλό θα είναι να  ξεφύγουμε από αυτές τις ιδεοληψίες και αντιπαραθέσεις χωρίς νόημα που καθυστερούν τα έργα και βάζουν σε κίνδυνο τη χρηματοδότηση». 

Για την ιστορία, ο διαγωνισμός αυτός έρχεται από το μακρινό… 2005, δημοπρατήθηκε με αρχικό προϋπολογισμό 130 εκατομμυρίων ευρώ και το σχέδιο ήταν η εκμετάλλευση των νερών του ποταμού Πείρου και του παραπόταμου του Παραπείρου, τα οποία θα διοχετεύονται στο φράγμα, να λύσει το πρόβλημα ύδρευσης περιοχών της Πάτρας και μέρους Αχαΐας.

Στην πορεία είχαμε προβλήματα με μελέτες και με τον σχεδιασμό, αλλά και οικονομικής-τεχνικής φύσης ζητήματα, οπότε το έργο έμεινε στάσιμο. Για να φτάσουμε πλέον στο 2021, με τον υπουργό Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, να επιχειρεί να διασώσει το project.