Για συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια το Πολυνομοσχέδιο - Αντιδράσεις από την αντιπολίτευση

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Για συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια το Πολυνομοσχέδιο - Αντιδράσεις από την αντιπολίτευση
Τις προηγούμενες ημέρες, κατά το στάδιο της επεξεργασίας του νομοσχεδίου στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, μεγάλο μέρος της συζήτησης απασχόλησε εάν έπρεπε να έρθει ένα νομοσχέδιο αυτής της μορφής, με πληθώρα και πανσπερμία διατάξεων, ασύνδετων μεταξύ τους.

Με κύριο άξονα το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Καταπολέμησης της Διαφθοράς, εισάγεται σήμερα, για συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια, νομοσχέδιο συναρμοδιότητας πολλών υπουργείων.

Τις προηγούμενες ημέρες, κατά το στάδιο της επεξεργασίας του νομοσχεδίου στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, μεγάλο μέρος της συζήτησης απασχόλησε εάν έπρεπε να έρθει ένα νομοσχέδιο αυτής της μορφής, με πληθώρα και πανσπερμία διατάξεων, ασύνδετων μεταξύ τους.

Η κυβέρνηση χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «ερανιστικό», που έδωσε τη δυνατότητα ευχερούς συζήτησης, καθώς δεν ακολουθήθηκε η «πεπατημένη» της εισαγωγής διατάξεων και ρυθμίσεων με τη μορφή τροπολογιών. «Νομοσχέδιο-σκούπα», «δείγμα κακής νομοθέτησης» και «εξυπηρέτησης συμφερόντων», χαρακτήρισε η αντιπολίτευση την πανσπερμία διατάξεων, που περιόρισε τη δυνατότητα διαβούλευσης και δεν εναρμονίζεται με την καλή νομοθέτηση που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση, γιατί «στοιβάζονται μέσα σε αυτό το νομοσχέδιο και τις 1.100 σελίδες του τα πάντα όλα».

Αρμοδιότητας του υπουργείου Εσωτερικών είναι οι ρυθµίσεις για την κατάρτιση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Καταπολέµησης της Διαφθοράς, η πρόβλεψη για σύσταση Κεντρικής Επιτροπής Συντονισµού, για τον συντονισµό της διαδικασίας εκπόνησης και επικαιροποίησης του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου, στο οποίο περιλαµβάνονται και δράσεις για το Εθνικό Σύστηµα Ακεραιότητας που στοχεύει στην ενίσχυση της δηµόσιας ακεραιότητας.

Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Καταπολέμησης της Διαφθοράς εμπλέκει το σύνολο της κυβέρνησης στην εφαρμογή του και υπό την Εθνική Αρχή Διαφάνειας, που είναι αρμόδια για την εποπτεία, τον απολογισμό και την επικαιροποίησή του, περιλαμβάνει πλαίσιο δράσεων για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της διαφθοράς, καθώς και την ευαισθητοποίηση των πολιτών απέναντι σε τέτοια φαινόμενα.

Για τον καλύτερο συντονισμό του συστήνεται Κεντρική Επιτροπή Συντονισμού, ενώ για τη διασφάλιση της συνοχής του κυβερνητικού έργου ο ίδιος ο πρωθυπουργός ή ο αρμόδιος υπουργός εισηγείται την έγκρισή του στο υπουργικό συμβούλιο, το οποίο παρακολουθεί και την πορεία υλοποίησής του σε ετήσια βάση.

«Θεσπίζουμε μία διάταξη-πλαίσιο που κάνει κάτι το οποίο δεν έχει γίνει ποτέ στο πολιτικό παρελθόν της χώρας», ανέφερε ο υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης, στο στάδιο της επεξεργασίας του νομοσχεδίου, στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή. Ο κ. Βορίδης είπε ότι «προδιορίζεται η ύπαρξη ενός εθνικού σχεδίου δράσης για την καταπολέμηση της διαφθοράς, τμήμα αυτού του σχεδίου είναι η ύπαρξη Εθνικού Συστήματος Ακεραιότητας και στο εξής δεν είναι στη διακριτική ευχέρεια ενός εκάστου υπουργού να νομοθετήσει ή να μη νομοθετήσει τα όσα προβλέπονται στο εθνικό σχέδιο, αλλά υπάρχει μία ισχυρή πολιτική δέσμευση στο ανώτερο δυνατό πολιτικό επίπεδο, στο επίπεδο του υπουργικού συμβουλίου, συμπεριλαμβανομένου και του πρωθυπουργού, προκειμένου να εφαρμοστεί το εθνικό σχέδιο για την καταπολέμηση της διαφθοράς».

Ο εισηγητής της ΝΔ, Γιώργος Κοτρωνιάς, έχει σημειώσει ότι «η εφαρμογή του Εθνικού Σχεδίου Καταπολέμησης της Διαφθοράς (Ε.Σ.Σ.ΚΑ.ΔΙ.) αποτελεί εθνική δέσμευση. Διασφαλίζει, αφενός τη συνέχεια των μεταρρυθμίσεων που έχει αναλάβει η Ελλάδα σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο αφετέρου την υλοποίηση προτεραιοτήτων που αναδεικνύουν οι ετήσιες εκθέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τόσο στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού εξαμήνου και του μηχανισμού ανάκαμψης και ανθεκτικότητας όσο και στο πλαίσιο της διερεύνησης της κατάστασης του κράτους δικαίου μέσα από τις συναφείς συστάσεις των ευρωπαϊκών και διεθνών οργανισμών, που έχουν αρμοδιότητες στον τομέα της καταπολέμησης της διαφθοράς».

«Το νομοσχέδιο δεν εισάγει ρυθμίσεις που προωθούν την καταπολέμηση της διαφθοράς στη χώρα» έχει δηλώσει ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Διονύσης Καλαματιανός, και έχει τονίσει ότι σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο καταπολέμησης της διαφθοράς καταρτίζεται από την Εθνική Αρχή Διαφάνειας, η οποία, όμως, θα στελεχώνεται από μέλη της επιλογής της κυβέρνησης. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, εξάλλου, έχει επισημάνει ότι συστήνεται ακόμα μία Επιτροπή, η Κεντρική Επιτροπή Συντονισμού, η οποία έχει μέλη γενικούς γραμματείς που είναι επιλογή της κυβέρνησης, έχει μέλος τον πρόεδρο της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας -επίσης επιλογή της κυβέρνησης- έχει ακόμα έναν εκπρόσωπο απευθείας επιλογής του πρωθυπουργού. Παράλληλα, έχει υπογραμμίσει ότι το Εθνικό Σύστημα Ακεραιότητας θα σχεδιάζεται με απόφαση του υπουργού Εσωτερικών και ότι οι μεταβολές στον σχεδιασμό του θα αποφασίζονται από το υπουργικό συμβούλιο.

«Η κυβέρνηση άλλα λέει και άλλα κάνει», σχολίασε η ειδική αγορήτρια του Κινήματος Αλλαγής, Ευαγγελία Λιακούλη, η οποία κατήγγειλε ότι η Βουλή καλείται να τοποθετηθεί επί ενός «νομοσχεδίου-αχταρμά», που δεν έχει καμία σχέση με τις εξαγγελίες που είχαν γίνει περί της λειτουργίας του επιτελικού κράτους, της καλής νομοθέτησης, της πιστής τήρησης των προβλεπόμενων στα νέα εγχειρίδια νομοπαρασκευαστικής μεθοδολογίας. «Εργαλοποιείτε το νομοθετικό έργο στη φαρέτρα των επικοινωνιακών σας τεχνασμάτων», είπε η κ. Λιακούλη που απέρριψε ότι εισάγεται μεταρρύθμιση με αυτό το νομοσχέδιο για τη διαφθορά.

«Πίσω από τις χιλιοειπωμένες, καμουφλαρισμένες διατυπώσεις περί διαφάνειας και εφαρμογής των κανόνων δικαίου κρύβεται η αντιλαϊκότητα του επιτελικού αστικού κράτους», έχει δηλώσει ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης, ο οποίος ανέγερε πως δεν είναι τυχαίο ότι στην αιτιολογική έκθεση γίνεται λόγος για τις μνημονιακές προτεραιότητες, τόσο στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού εξαμήνου και του μηχανισμού ανάκαμψης και ανθεκτικότητας όσο και των επικίνδυνων άκρως αντιλαϊκών συστάσεων ευρωπαϊκών και διεθνών οργανισμών.

«Ο νομοθέτης δεν έχει ένα δομημένο σχέδιο καταπολέμησης της διαφθοράς. Συνεχίζει να συστήνει αχρείαστες αρχές, αχρείαστες επιτροπές, με αλληλοκαλυπτόμενες δραστηριότητες και, ουσιαστικά, επιβαρύνουμε κι άλλο τον κρατικό προϋπολογισμό», ανέφερε ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης, Κωνσταντίνος Χήτας, ο οποίος σημείωσε ότι για την καταπολέμηση της διαφθοράς απαιτείται αξιοκρατία στο Δημόσιο και χρηστή διοίκηση. «Η έλλειψη αξιοκρατίας είναι ο πρώτος και βασικός λόγος που οι νέοι μας φεύγουν στο εξωτερικό», είπε ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης.

«Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο-σκούπα που δεν διέπεται από ενιαία αρχή εκτός και αν ενιαία αρχή είναι η κομματοκρατία. Είναι ανέκδοτο να μιλάει για διαφάνεια μια κυβέρνηση που έχει ευνοήσει τη διαφθορά», τόνισε η ειδική αγορήτρια του ΜέΡΑ25, Μαρία Απατζίδη, η οποία αναρωτήθηκε αν η κυβέρνηση τρέχει και τακτοποιεί ενόψει εκλογών. Κατήγγειλε, επίσης, χαριστικές ρυθμίσεις σε κάθε λογής ολιγάρχες.

Αντιπαράθεση για τη μοριοδότηση της δομημένης συνέντευξης προς επιλογή προϊσταμένων στο Δημόσιο

Οι ρυθμίσεις για τη µοριοδότηση της δοµηµένης συνέντευξης προς επιλογή προϊσταµένων στο Δηµόσιο, του πολυνομοσχεδίου που συζητείται στην Ολομέλεια, απασχολούν μέρος της κοινοβουλευτικής αντιπαράθεσης.

«Πρέπει τις θέσεις ευθύνης μέσα στο Δημόσιο να τις καταλαμβάνουν στελέχη, τα οποία, πέραν των τυπικών προσόντων που εμφανίζουν, πτυχία και μεταπτυχιακά, θα πρέπει να αποδεικνύουν και επικοινωνιακή ικανότητα, δεξιότητες, να διαχειρίζονται σωστά τον χρόνο, να παρουσιάζουν τα χαρακτηριστικά της ηγεσίας ιδίως υπό συνθήκες πίεσης και την ικανότητα να συντονίζουν τις ομάδες εργασίας», ανέφερε ο εισηγητής της ΝΔ, Γιώργος Κοτρωνιάς, και εξήγησε ότι, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, «ο υποψήφιος βαθμολογείται με τον μέσο όρο των βαθμών των μελών της Επιτροπής, με μέγιστο βαθμό ενός εκάστου των μελών το 1.000 και αν ο μέσος όρος είναι κάτω από 500 αποκλείεται από την περαιτέρω διαδικασία, ανεξάρτητα από τον συνολικό αριθμό μορίων».

«Είναι ξεκάθαρο ότι εισάγεται κριτήριο αποκλεισμού κατά τη διαδικασία των κρίσεων», σημείωσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Διονύσης Καλαματιανός και κατήγγειλε πως μπαίνει «κόφτης» και παρακάμπτονται πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, τυπικά και ουσιαστικά προσόντα. «Προφανώς είναι μια αποσπασματική διάταξη και απουσιάζει ένα συνολικό σύστημα επιλογής προϊσταμένων», είπε ο κ. Καλαματιανός, ο οποίος τόνισε ότι ο ΕΦΚΑ μένει εκτός των διατάξεων που θεσπίζει σήμερα η κυβέρνηση και συνεπώς θα μπορούσε και αύριο ένας άλλος υπουργός, πλην του κ. Χατζηδάκη, να ζητήσει επίσης εξαίρεση από τις συγκεκριμένες διαδικασίες. Μείζον θέμα, κατά τον εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ, ανακύπτει και από την πρόβλεψη ότι η ρύθμιση θα ισχύσει και σε αποφάσεις που εκκρεμούν.

«Δεν υπάρχει σαφής αιτιολογία για μια τέτοια ρύθμιση», επεσήμανε η ειδική αγορήτρια του Κινήματος Αλλαγής, Ευαγγελία Λιακούλη.

«Η δομημένη συνέντευξη περιλαμβάνει κριτήρια αποκλεισμού κάποιων, δηλαδή, των μη αρεστών. Είναι βαθιά ταξικό μέτρο και έρχεται να θεσμοθετήσει την επιτάχυνση στην πρόσληψη των δικών σας παιδιών», έχει δηλώσει ο βουλευτής του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης, και έχει καταγγείλει ότι η δομημένη συνέντευξη λειτουργεί «φωτογραφικά» ώστε απρόσκοπτα ο κρατικός μηχανισμός να υπηρετεί τις επιδιώξεις της κυρίαρχης, της άρχουσας τάξης και των εκάστοτε αντιλαϊκών κυβερνήσεων.

«Η συνέντευξη πρέπει να αποτελεί πρόσθετο εργαλείο για την επιλογή των προϊσταμένων και όχι παράθυρο αποκλεισμού των μη ημετέρων, των μη δικών μας», έχει υπογραμμίσει ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης Κωνσταντίνος Χήτας, διαπιστώνοντας ότι τελικά «υπερισχύει η συνέντευξη έναντι των τυπικών προσόντων» και αυτό δεν συνιστά μέτρο για την ενίσχυση της αξιοκρατίας.

Για νομοσχέδιο που χτίζει το «γαλάζιο Δημόσιο» και ενισχύει την κομματοκρατία μίλησε η ειδική αγορήτρια του ΜέΡΑ25, Μαρία Απατζίδη.

Η αστική ευθύνη των ιδιοκτητών Τύπου

Στην τροπολογία με την οποία συμπληρώνονται οι διατάξεις αναφορικά με την αστική ευθύνη των ιδιοκτητών τύπου αναφέρθηκε ο υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης, κατά τη συζήτηση του πολυνομοσχεδίου στην Ολομέλεια.

«Η διάταξη που εισάγουμε προς ψήφιση ορίζει ότι, για κάποιον που γράφει κάτι, πρέπει να έχουμε απέναντί μας ένα πρόσωπο, να ξέρουμε ποιος το λέει αυτό το πράγμα και να έχει την ευθύνη αυτού που λέει», είπε ο κ. Βορίδης και εξήγησε: «Η υποχρέωση που τίθεται, λοιπόν, από αυτές τις διατάξεις είναι να ορίζεται διευθυντής και διευθυντής σύνταξης, που να είναι μέλη επαγγελματικού σωματείου δημοσιογράφων. Να ξέρουμε, δηλαδή, ότι απέναντί μας, όταν βγαίνει κάποιος και λέει μια κουβέντα, κάποιος έχει μια ευθύνη γι αυτήν την κουβέντα. Να έχει μια αστική ευθύνη. Να έχει τη δυνατότητα ο όποιος θιγόμενος να μπορεί να προστατευθεί. Και αυτός που τα γράφει, να ξέρουμε ότι είναι υπαρκτό πρόσωπο και επομένως αυτός έχει την ευθύνη των όσων διαλαμβάνονται την εφημερίδα. Αυτή είναι η ρύθμιση και μου φαίνεται απολύτως εύλογη».

«Δεν το θεωρώ κανονικό, σε μια χώρα να λέγονται απίστευτες χυδαιότητες και εν συνεχεία όταν ο θιγόμενος θέλει να πάει σε ένα δικαστήριο να μην συναντάει κανέναν απέναντί του», επέμεινε ο υπουργός Εσωτερικών.

Νωρίτερα, ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης, Κωνσταντίνος Χήτας, είχε αναφερθεί στην τροπολογία σχολιάζοντας: «Ο Κιμ θα την ψήφιζε αυτήν την τροπολογία. Πρέπει να μας εξηγήσει η κυβέρνηση, ο κ. Οικονόμου για ποιον λόγο φέρνει αυτήν την τροπολογία και μάλιστα τη φέρνει μόνο για τον έντυπο Τύπο». Ο κ. Χήτας κάλεσε, επίσης, την κυβέρνηση, «επειδή ενδιαφέρεται για τα media» να εξηγήσει τι θα γίνει με το ΕΣΡ και τον «εθνικό κηφήνα που ηγείται εκεί», πότε θα κάνει τη δουλειά του, διότι προς το παρόν μοιράζει πρόστιμα μόνο σε «καναλάκια στην περιφέρεια». Ακόμη, ζήτησε ενημέρωση τι θα γίνει με τον κ. Πλειό και αν θα υπάρξει αντίδραση γιατί «ένα μέλος του ΕΣΡ προέβη σε σεξιστικό σχόλιο» για τις Ουκρανές που θα έρθουν στην Ελλάδα.

Εθνική σύνταξη ομογενών

Ρύθμιση, με την οποία διευκολύνεται η απονοµή πλήρους εθνικής σύνταξης για τους οµογενείς µε αλβανική ιθαγένεια και τους οµογενείς που προέρχονται από την πρώην Σοβιετική Ένωση, εισάγεται στο πολυνομοσχέδιο που συζητείται στην Ολομέλεια.

«Η κυβέρνηση είχε δεσμευτεί προεκλογικά ότι θα ικανοποιήσει το χρόνιο αίτημα των ομογενών από την Αλβανία και την τέως Σοβιετική Ένωση για την εξομάλυνση και απονομή αυξημένης εθνικής σύνταξης», έχει δηλώσει, κατά τη φάση της επεξεργασίας του νομοσχεδίου στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, ο υφυπουργός Εργασίας, αρμόδιος για θέματα Κοινωνικής Ασφάλισης, Παναγιώτης Τσακλόγλου, ο οποίος ανέφερε ότι παρά την κρίση και τους δημοσιονομικούς περιορισμούς, «η κυβέρνηση επέλεξε να ακούσει τους ομογενείς και παλιννοστούντες και με το παρόν νομοσχέδιο να ικανοποιήσει το αίτημά τους και να αποκαταστήσει μία αδικία».

Μέχρι τώρα, η χορήγηση της εθνικής σύνταξης για τους ομογενείς από την Αλβανία και την πρώην Σοβιετική Ένωση είχε ως προϋπόθεση τη διαμονή τους στη χώρα για 40 χρόνια. «Το κριτήριο, όμως, της διαμονής κατέληγε αντικειμενικά στην αδυναμία απονομής πλήρους ποσού της εθνικής σύνταξης στους συμπολίτες μας αυτούς, μιας και τα σύνορα των χωρών διαμονής τους άνοιξαν το 1990, στην καλύτερη των περιπτώσεων», έχει σημειώσει ο κ. Τσακλόγλου, εξηγώντας ότι «με την προτεινόμενη διάταξη, που ισχύει από 1-1-2022, και για μία μεταβατική περίοδο 10 ετών, η οποία λήγει το 2032, τίθεται ως απαίτηση τα 30 αντί για τα 40 χρόνια διαμονής, προκειμένου οι ομογενείς να λάβουν πλήρη εθνική σύνταξη. Κατόπιν, σταδιακά το όριο αυτό αναπροσαρμόζεται ετησίως, ώστε μετά από μία 10ετία οι προϋποθέσεις εξομοιώνονται για όλους δικαιούχους και πλέον απαιτούνται κανονικά 40 έτη διαμονής».

Ο υφυπουργός Εργασίας τόνισε, εξάλλου, ότι με το νομοσχέδιο αυξάνεται σε πραγματικούς όρους η εθνική σύνταξη που ήδη λαμβάνουν οι συνταξιούχοι παλιννοστήσαντες ομογενείς, καθώς αλλάζει από εδώ και στο εξής ο τρόπος υπολογισμού της και ολοκληρώνεται ο επανυπολογισμός της. Μέχρι τώρα, η σύνταξη υπολογιζόταν σε σχέση με το πόσο υπολείπονταν τα χρόνια της διαμονής τους, από τα 40 χρόνια.

Πλήρη εθνική σύνταξη με 20ετή αντί την 30ετή νόμιμη και μόνιμη διαμονή στην Ελλάδα ζήτησαν οι εκπρόσωποι των ομογενών, οι οποίοι τοποθετήθηκαν κατά την ακρόαση των φορέων στην επιτροπή που συζήτησε το νομοσχέδιο.

Η αντιπολίτευση

Καταβολή εθνικής σύνταξης στους ομογενείς από την Αλβανία και την πρώην Σοβιετική Ένωση με 15 έτη διαμονής τους και χορήγηση πλήρους επιδόματος στους υπερήλικες ανασφάλιστους ομογενείς από την Αλβανία και την πρώην Σοβιετική Ένωση έχει ζητήσει ο ΣΥΡΙΖΑ, με δύο τροπολογίες του στο πολυνομοσχέδιο.

«Η κυβέρνηση, παρά τις υποσχέσεις του κ. Μητσοτάκη, με το άρθρο 60 του σχεδίου νόμου του υπουργείου Εσωτερικών προβλέπει ότι θα απαιτούνται 30 έτη διαμονής προκειμένου να λάβουν πλήρη εθνική σύνταξη οι ομογενείς από την Αλβανία και την πρώην Σοβιετική Ένωση. Πρόκειται για μία ανεπαρκή ρύθμιση που ήρθε με μεγάλη καθυστέρηση. Επιπλέον, η κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι υπόλογη επειδή δεν εφαρμόζει επί 32 μήνες τη διάταξη της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ του 2019, με την οποία προβλέπεται η απόδοση του πλήρους επιδόματος στους ανασφάλιστους υπερήλικες ομογενείς από την Αλβανία», δήλωσαν οι βουλευτές Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, Κώστας Ζαχαριάδης και Θεοδώρα Τζάκρη.

«Όσο κι αν αυτό το καλλωπίσετε, όσο και αν το εξωραΐσετε, όσο και αν προσπαθήσετε να πείτε ότι επιτέλους δικαιώνεται ένα αίτημα πολλών χρόνων, οι ίδιοι οι εκπρόσωποι των ομογενών έχουν δώσει την απάντηση», έχει επισημάνει η ειδική αγορήτρια του Κινήματος Αλλαγής, Ευαγγελία Λιακούλη, υπογραμμίζοντας ότι δεν πρέπει να περικόπτεται η εθνική σύνταξη των ομογενών, «αφού είναι προφανές ότι ερχόμενοι στην Ελλάδα μετά το 1992 και αποκτώντας την κάρτα ομογενούς το 1998, δεν είναι δυνατό να συμπληρώνουν 40 χρόνια διαμονής στην Ελλάδα πριν το 2038». Το Κίνημα Αλλαγής έχει καταθέσει, επίσης, τροπολογία για την «κατάργηση της μείωσης της Εθνικής Σύνταξης των ομογενών από την πρώην Σοβιετκή Ένωση και την Αλβανία». Ακόμη, προτείνει βελτιώσεις στη χορήγηση του επιδόματος των ανασφάλιστων υπερηλίκων.

«Για το ΚΚΕ δεν πρέπει να υπάρχει καμία απολύτως διάκριση και πρέπει να υπάρξουν ενιαίες ασφαλιστικές ρυθμίσεις για όλους χωρίς αποκλεισμούς», έχει δηλώσει ο βουλευτής του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης, ο οποίος ανέφερε: «Όλοι αυτοί οι άνθρωποι, παλιννοστούντες ομογενείς από την τέως Σοβιετική Ένωση με ελληνική ιθαγένεια, που ζουν στην Ελλάδα έχουν οικογένειες, δίνουν εισφορές, πληρώνουν φόρους, χαράτσια, ζουν "στο πετσί" τους την ακρίβεια, τη φτώχεια, δουλεύουν. Δεν πρέπει να υπάρχει καμία μορφή άνισης μεταχείρισης. Θεωρούμε σωστές και ρεαλιστικές τις προτάσεις που έχει καταθέσει το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ποντιακού Ελληνισμού. Τα 30 χρόνια που προβλέπει το νομοσχέδιο θα μπορούσαν να γίνουν 20 για να εξυπηρετηθεί η συντριπτική πλειοψηφία των παλιννοστούντων συνταξιούχων. Άλλωστε, αυτή η πρόταση για τα 20 χρόνια είναι πιο κοντά στις γενικές ασφαλιστικές ρυθμίσεις απ' ότι με τον νόμο Κατρούγκαλου, τον οποίο εμείς το είχαμε καταψηφίσει και έχουμε δώσει και μάχες ενάντια σε αυτό τον νόμο-"λαιμητόμο"».

«Είναι απαραίτητο να στηρίζουμε τους ομογενείς, τον απανταχού Ελληνισμό, που διατηρεί ζωντανό το ελληνικό στοιχείο, ειδικά σε χώρες που δεν είναι και τόσο φιλικές απέναντί μας», σημείωσε ότι ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης, Κωνσταντίνος Χήτας, τονίζοντας ότι «δεν πρέπει η πολιτεία, το κράτος, η κυβέρνηση να τους θυμάται μόνο σε προεκλογικές περιόδους. Η έμπρακτη υποστήριξη πρέπει να είναι συνεχής χωρίς κενά. Είναι ένα θέμα, το οποίο το ζητάμε από την πρώτη μέρα που μπήκαμε στο ελληνικό Κοινοβούλιο, είχε δεσμευτεί ο πρωθυπουργός στον πρόεδρό μας σε συζήτηση στην Ολομέλεια, όταν το ζήτησε επιτακτικά ο Κυριάκος Βερόπουλος πριν από δυόμισι χρόνια», επεσήμανε ο κ. Χήτας.

«Η διάταξη για την εθνική σύνταξη των ομογενών είναι ανεπαρκής», υπογράμμισε η ειδική αγορήτρια του ΜέΡΑ25, Μαρία Απατζίδη, και το ίδιο, όπως είπε, συμβαίνει με το επίδομα για τους ανασφάλιστους υπερήλικες.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Στη Βουλή η τροπολογία του υπουργείου Εσωτερικών για την παράταση συμβάσεων στους ΟΤΑ

Βουλή: Ξεκινά η συζήτηση για τη μετατροπή του ΟΑΕΠ σε Ανώνυμη Εταιρεία

gazzetta
gazzetta reader insider insider