Η ελληνική γεωργία σε ελεύθερη πτώση… και εμείς «κλείνουμε τα μάτια» μας

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Η ελληνική γεωργία σε ελεύθερη πτώση… και εμείς «κλείνουμε τα μάτια» μας
Η ελληνική γεωργία βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση, με τις πολιτικές ηγεσίες να παρακολουθούν αμέτοχες ή απρόθυμες να αναλάβουν δράση. Αντί να επικεντρωθούμε σε ουσιαστικές λύσεις, χανόμαστε σε επικοινωνιακά παιχνίδια και πολιτικές σκοπιμότητες, αφήνοντας τους παραγωγούς να παλεύουν μόνοι τους με τα προβλήματά τους.

Η ελληνική γεωργία βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση, με τις πολιτικές ηγεσίες να παρακολουθούν αμέτοχες ή απρόθυμες να αναλάβουν δράση. Αντί να επικεντρωθούμε σε ουσιαστικές λύσεις, χανόμαστε σε επικοινωνιακά παιχνίδια και πολιτικές σκοπιμότητες, αφήνοντας τους παραγωγούς να παλεύουν μόνοι τους με τα προβλήματά τους. Δυστυχώς στην Ελλάδα σπάνια προλαμβάνουμε ένα πρόβλημα και συνεχώς καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε καταστάσεις, σε πολλές περιπτώσεις εξαιρετικά δυσμενείς, αφού αυτές έχουν προκαλέσει καταστροφές (βλέπε πλημμύρες)...

Η διαχρονική αδιαφορία των κυβερνήσεων έχει οδηγήσει τον αγροτικό τομέα σε μαρασμό. Οι παραγωγοί στις ακριτικές περιοχές, που εκτός από τη γη τους φυλάσσουν και τα σύνορα της χώρας, έχουν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους, χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη. Η στήριξη των αγροτών σε όλη τη χώρα αλλά ιδιαιτέρως εκεί είναι επιτακτική για λόγους εθνικής ασφάλειας.

Τα τελευταία χρόνια, ο πρωτογενής τομέας, αντί να αποτελεί προτεραιότητα, φαίνεται πως πλέον αντιμετωπίζεται ως βάρος. Τα δεδομένα είναι απλά και η ανάγνωση αυτών, μας αποδεικνύουν καθημερινά πως η παραγωγή μειώνεται, οι εισαγωγές αυξάνονται, και οι αγρότες μετατρέπονται σε επαίτες επιδοτήσεων, χωρίς κανένα βιώσιμο αναπτυξιακό πλάνο.

Τα στοιχεία της απογραφής του 2021 είναι αμείλικτα: η μέση αγροτική εκμετάλλευση μόλις που φτάνει τα 53,8 στρέμματα, ενώ η γεωργική γη έχει μειωθεί κατά 18,8% από το 2009. Οι ενεργοί γεωργοί και κτηνοτρόφοι έχουν μειωθεί κατά 26,6% μέσα σε μια δεκαετία. Η ύπαιθρος ερημώνει, η γη μένει ακαλλιέργητη, και οι νέοι στρέφονται αλλού, βλέποντας την αδιαφορία του κράτους.

Η γη μας είναι ο μεγαλύτερος πλούτος μας, αλλά την αφήνουμε να ρημάζει. Το κόστος παραγωγής αυξάνεται, η φορολογία πνίγει τους αγρότες, και οι υποδομές είναι ανύπαρκτες.

Χρειαζόμαστε άμεσα μέτρα: μείωση του κόστους παραγωγής, φορολογικές ελαφρύνσεις, διαφανή διαχείριση επιδοτήσεων και εκσυγχρονισμό των υποδομών. Από την πλευρά τους οι αγρότες πρέπει επιτέλους να ενωθούν, επιτέλους, σε συνεργατικά σχήματα για να αποκτήσουν δύναμη και να μειώσουν τα κόστη τους. Τα συνεργατικά αυτά σχήματα θα πρέπει να είναι μοντέρνα απαγκιστρωμένα από τα μοντέλα του παρελθόντος, μακριά από πολιτικές παρεμβάσεις, με σύγχρονο τρόπο λειτουργείας, αυτόν που απαιτεί πλέον κάθε αγορά στην εποχή μας.

Η αγροτική πολιτική δεν μπορεί να περιορίζεται σε καθυστερημένες και λανθασμένες πληρωμές αγροτικών επιδοτήσεων. Οι αγρότες δεν ζητούν ελεημοσύνη, αλλά τα μέσα για να συνεχίσουν να παράγουν. Η εγκατάλειψη της υπαίθρου και η μείωση της παραγωγής δεν είναι αναπόφευκτες· είναι το αποτέλεσμα πολιτικών που αγνόησαν και συνεχίζουν να αγνοούν τον πρωτογενή τομέα.

Αν συνεχίσουμε έτσι, η εξάρτησή μας από τις εισαγωγές θα αυξάνεται, και όποια συζήτηση κάνουμε για διατροφική αυτάρκεια στη χώρα μας, μάλλον θα είναι άτοπη. Η οικονομία μας θα πληγεί ανεπανόρθωτα από την κατάρρευση του αγροτικού τομέα.

Ήρθε η ώρα να ξυπνήσουμε και να στηρίξουμε τη γη μας, πριν να είναι πολύ αργά...

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Η ΕΕ σχεδιάζει νέους περιορισμούς στις εισαγωγές τροφίμων

Προς την πολεμική βιομηχανία και την πολιτική προστασία στρέφεται η βιομηχανία παραγωγής τρακτέρ

Όλες οι ειδήσεις

19:30

Κατασκοπικό θρίλερ στην Αλεξανδρούπολη: Συνελήφθη 59χρονος που φωτογράφιζε στρατιωτικό υλικό

19:22

Yalco: Έπεσαν οι υπογραφές για τη συμφωνία εξυγίανσης - Στις 20/5 η ΕΓΣ

19:22

Ο Τραμπ «εξετάζει προσεκτικά» δικαστική προσφυγή σε βάρος των New York Times

19:11

Ελλάκτωρ: Έκλεισε η πώληση της Άκτωρ Παραχωρήσεις στην Aktor

19:04

Noval Property: Απέκτησε οικόπεδο 241,67 τ.μ. στο Μαρούσι

18:50

Η Hellenic Cables στη λίστα «EU Climate Leaders 2025» των Financial Times

18:50

Πρόγραμμα «ΑΙΓΙΣ»: Προμήθεια 8 νέων πυροσβεστικών ελικοπτέρων

18:47

Αφοι Κορδέλλου: Πτώση πωλήσεων 19% στα 44,28 εκατ. ευρώ το 2024

18:46

ΑΑΔΕ: Υπογράφηκε η σύμβαση για το νέο ΚΕΦ - Σύγχρονες υπηρεσίες για πολίτες και επιχειρήσεις

18:43

Fais Group: Ισχυρή ανάπτυξη το 2024 - Άνοδος κατά 170% στα καθαρά κέρδη - Μέρισμα €0,04395 ανά μετοχή

18:39

Alpha Real Estate Services: Υπερδιπλασιασμός καθαρών κερδών το 2024 - Πρόταση για μικτό μέρισμα 0,50 ευρώ ανά μετοχή

18:34

AVE: Επέστρεψε σε κέρδη το 2024 - Αύξηση κατά 48,58% στον τζίρο

18:33

Εκτέρ: Αυξημένα μεγέθη το 2024 - Στα 86,24 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών

18:32

Άνοδος 118% για τον τζίρο της Μπλε Κέδρος το 2024 - Στα 9 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη

18:30

Κλωστοϋφαντουργία Ναυπάκτου: Μείωση 13,95% στις πωλήσεις το 2024

18:24

Ίλυδα: Άλμα 233% στα καθαρά κέρδη το 2024 - Στα 3,82 εκατ. ευρώ

18:16

Κυριακούλης: Ζημιές 2,13 εκατ. ευρώ το 2024 - Oριακή αύξηση τζίρου

18:13

Galaxy Cosmos Mezz: Ζημιές 4,5 εκατ. ευρώ το 2024

18:12

Centric: Αύξηση 10,9% στον κύκλο εργασιών το 2024

18:09

Στα 60,9 εκατ. ευρώ τα EBITDA της Cairo Mezz το 2024

18:06

Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο: Θετική αξιολόγηση για το Μεσοπρόθεσμο

18:00

Minerva: Αύξηση 1,2% στον κύκλο εργασιών του Ομίλου το 2024

17:53

Μεσοπρόθεσμο: Άνοδος 2,3% του ΑΕΠ και 4,5% των δαπανών το 2025 - Εστάλη το ελληνικό σχέδιο στις Βρυξέλλες

17:51

Συνεταιριστική Τρ. Ηπείρου: Εγκρίθηκε ομόφωνα από τη ΓΣ η συμφωνία με την Capstone Capital

17:46

Κυλινδρόμυλοι Σαραντόπουλος: Αύξηση 85,5% στο EBITDA του 2024

17:44

Αναβολή έκδοσης guidance β' τριμήνου από Snap - Kατρακύλα 16,5% για τη μετοχή

17:42

Ερντογάν: «Τίποτε παραπάνω από ένα όνειρο» η επιδίωξη των Σύρων Κούρδων

17:34

Κομισιόν: Επενδύει 910 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής άμυνας

17:25

Χρηματιστήριο: Πιέσεις στις τράπεζες - Άμυνα από Coca Cola και βαριά χαρτιά

17:21

Hellenic Train: Ακινητοποιήθηκε η αμαξοστοιχία IC53 Θεσσαλονίκη – Αθήνα, με 190 επιβάτες, λόγω βλάβης

gazzetta
gazzetta reader insider insider