Τα δύσκολα «ραντεβού» για την πάταξη της ακρίβειας - Ξεκίνησε ο γύρος επαφών κυβέρνησης – φορέων της αγοράς

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τα δύσκολα «ραντεβού» για την πάταξη της ακρίβειας - Ξεκίνησε ο γύρος επαφών κυβέρνησης – φορέων της αγοράς
Εντείνονται οι προσπάθειες της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και τη μείωση των τιμών στο ράφι. Οι στόχοι του ΥΠΑΝ και τα «καυτά» ραντεβού με τους εκπροσώπους της αγοράς

Κορυφώνονται το αμέσως επόμενο διάστημα οι διαβουλεύσεις για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και τη μείωση των τιμών, με σκοπό την ουσιαστική ελάφρυνση των νοικοκυριών, σε συνέχεια των προτεραιοτήτων της κυβερνητικής ατζέντας που έθεσε ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Ανάπτυξης την περασμένη Τετάρτη.

Προς αυτή την κατεύθυνση ο νέος υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος ξεκίνησε τα τελευταία 24ωρα τα «καυτά» ραντεβού με φορείς της αγοράς, τα οποία είχε προαναγγείλει, προκειμένου να μεταφέρει το μήνυμα για «συστράτευση δυνάμεων στη μάχη κατά της ακρίβειας», ώστε να πέσουν οι τιμές στα ράφια.

Σύμφωνα με πληροφορίες, κορυφαίοι εκπρόσωποι του οργανωμένου λιανεμπορίου, όπως η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος και στελέχη των μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ της χώρας πέρασαν ήδη το κατώφλι του υπουργείου Ανάπτυξης, ενώ οι συναντήσεις αναμένεται να συνεχιστούν και τις επόμενες ημέρες.

Οι δύο πλευρές αναζήτησαν τρόπους επιτάχυνσης της αποκλιμάκωσης του πληθωρισμού, ώστε οι μειώσεις τιμών να γίνουν άμεσα ορατές στο ράφι, με τον υπουργό να επαναλαμβάνει πως πρέπει να διατηρηθούν τα έκτακτα μέτρα που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, παρά το γεγονός ότι ορισμένα από αυτά συνιστούν «βαριές» και «δύσκολες» παρεμβάσεις. Οι εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ έθεσαν από την πλευρά τους ενώπιον του κ. Θεοδωρικάκου τα «εμπόδια» που δημιουργούν στην αγορά ορισμένα από τα μέτρα αυτά, αναφερόμενοι στα μεγάλα λειτουργικά κόστη και την κατακόρυφη της γραφειοκρατίας – ζητήματα τα οποία υπονομεύουν έτι περαιτέρω την ομαλή λειτουργία της αγοράς.

Οι πρώτες συναντήσεις του υπουργού με τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ ήταν αναγνωριστικές, ενώ ο δίαυλος επικοινωνίας θα παραμείνει ανοιχτός.

Τις επόμενες ημέρες οι επαφές με τη βιομηχανία τροφίμων

Οι επαφές του κ. Θεοδωρικάκου αναμένεται να συνεχιστούν και τις επόμενες μέρες, με τα νέα «καυτά» ραντεβού να επικεντρώνονται με τη βιομηχανία τροφίμων. «Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων είναι πάντα ανοιχτός και διαθέσιμος για συζητήσεις», σχολίαζαν πηγές του ΣΕΒΤ στο insider.gr με αφορμή τις επικείμενες επαφές. Επαφές που δεν προμηνύονται εύκολες, δεδομένου ότι ο υπουργός αναμένεται να ζητήσει από την άλλη πλευρά «να βάλει πλάτη για να πέσουν οι τιμές».

«Η μείωση των τιμών μας αφορά όλους. Χρειάζεται συνεργασία από όλους. Το κράτος είναι εδώ και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί το ίδιο. Πρέπει όμως να βάλει πλάτη και η υγιής επιχειρηματικότητα. Βασικοί παίκτες της αγοράς πρέπει να βάλουν πλάτη. Οι εταιρείες πρέπει να μειώσουν τις τιμές σε αρκετά είδη. Πρέπει επίσης να μειώσουν και το μεσοσταθμικό τους κέρδος. Εμένα με ενδιαφέρει η οικογένεια που ζορίζεται και σε αυτά τα νοικοκυριά θα επικεντρωθώ», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Θεοδωρικάκος, μιλώντας στους δημοσιογράφους στα μέσα της εβδομάδας, απευθύνοντας ανοιχτό κάλεσμα προς τις εταιρείες τροφίμων να συμβάλλουν τα μέγιστα στην προσπάθεια μείωσης των τιμών.

Η βιομηχανία τροφίμων έχει διαμηνύσει ωστόσο από καιρό πως έχει ήδη βάλει πλάτη στις προσπάθειες να μπει «φρένο» στην άνοδο των τιμών, υποστηρίζοντας πως παρά τα υπέρογκα κόστη με τα οποία βάλλεται, έχει απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος των ανατιμήσεων ώστε αυτές να μην περάσουν στους καταναλωτές. Οι εταιρείες τροφίμων επισημαίνουν πως δεν ευθύνονται εκείνες για την άνοδο του πληθωρισμού και κατ’ επέκταση την άνοδο των τιμών, ενώ προτάσσουν τα μειωμένα κέρδη στους ισολογισμούς τους για να επιβεβαιώσουν πως δεν έχουν εμπλακεί σε κανένα παιχνίδι κερδοσκοπίας.

Το αμέσως επόμενο διάστημα ο υπουργός Ανάπτυξης αναμένεται να έχει γύρο επαφών και με τις καταναλωτικές ενώσεις, την Επιτροπή Ανταγωνισμού και τον Συνήγορο του Καταναλωτή.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Φορολογία: Τα τρία «πρέπει» της Κομισιόν για την ενίσχυση των εσόδων και της ανταγωνιστικότητας

Εκκρεμείς φορο-υποθέσεις: Πώς κλείνουν με «κούρεμα» φόρων και προστίμων έως και 75%

Oι παράγοντες που χαρακτηρίζουν τον ιδανικό εργοδότη - Ποιες εταιρείες ξεχώρισαν το 2024

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider