Ερυθρά Θάλασσα: Οι επιθέσεις έχουν προκαλέσει την εκτροπή φορτίου άνω των 30 δισ. δολαρίων

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ερυθρά Θάλασσα: Οι επιθέσεις έχουν προκαλέσει την εκτροπή φορτίου άνω των 30 δισ. δολαρίων
Φορτίο αξίας περίπου 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων έχουν εκτρέψει μέχρι στιγμής οι ναυτιλιακές εταιρείες μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα καθώς αντιμετωπίζουν την απειλή επιθέσεων από μαχητές Χούτι στην Υεμένη.

Φορτίο αξίας άνω των 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων έχουν εκτρέψει μέχρι στιγμής οι ναυτιλιακές εταιρείες μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα καθώς αντιμετωπίζουν την απειλή επιθέσεων από μαχητές Χούθι στην Υεμένη. Οι εταιρείες επαναδρομολογούν τα πλοία ως άμεσο αποτέλεσμα 15 χτυπημάτων στην θαλάσσια περιοχή από το ξεκίνημα του πολέμου μεταξύ Ισραήλ - Χαμάς τον Οκτώβριο. Η αναταραχή οδήγησε τις ΗΠΑ να ξεκινήσουν πολυεθνική στρατιωτική επιχειρήση με κωδική ονομασία «Operation Prosperity Guardian» για να προστατέψει τα πλοία που διαπλέουν την Ερυθρά Θάλασσα. Ο υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ Lloyd Austin πραγματοποίησε τηλεδιάσκεψη με υπουργούς από περισσότερες από 40 χώρες την Τρίτη και κάλεσε περισσότερα έθνη να συμβάλουν στις προσπάθειες για την ασφάλεια.

Ο κύριος αναλυτής για την περιοχή της Μέσης Ανατολής για την εταιρεία Ambrey είπε ότι συνεχίζουν να συμβουλεύουν τους πελάτες να συνεχίσουν τις Βέλτιστες Πρακτικές Διαχείρισης ελέγχοντας διεξοδικά τις τρέχουσες και προηγούμενες συνεργασίες του στόλου τους, την Εκτίμηση Κινδύνου Διέλευσης του πλοίου, προετοιμάζοντας το πλήρωμα για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης και άλλα μέτρα ασφαλείας. Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν 57 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που πραγματοποιούν τη μεγάλη διαδρομή γύρω από την Αφρική αντί να διασχίζουν την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ, σύμφωνα με τον Paolo Montrone, ανώτερο αντιπρόεδρο και παγκόσμιο επικεφαλής θαλάσσιων μεταφορών στην Kuehne+Nagel.

«Αυτός ο αριθμός θα αυξηθεί καθώς όλο και περισσότεροι θα ακολουθήσουν αυτή τη διαδρομή», είπε ο Montrone στο CNBC. «Η συνολική χωρητικότητα εμπορευματοκιβωτίων αυτών των πλοίων είναι 700.000 TEU». Η κατά προσέγγιση αξία αυτών των εμπορευματοκιβωτίων είναι 50.000 δολάρια, σύμφωνα με την Antonella Teodoro, ανώτερη σύμβουλο της MDS Transmodal. Το ποσό που προκύπτει ανέρχεται σε περίπου 35 δισ. δολάρια, το συνολικό φορτίο των ναυτιλιακών που εκτρέπεται από την διαδρομή του.

Οι ναυτιλιακές κάνουν αγώνα δρόμου για να εξηγήσουν στους αμερικανούς ναυλωτές τις καθυστερήσεις που θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν ως αποτέλεσμα της απειλής των Χούθι. Οι Χούθι, μια ομάδα μαχητών που υποστηρίζεται από το Ιράν, έχουν εκφράσει την αλληλεγγύη τους στην παλαιστινιακή εξτρεμιστική οργάνωση Χαμάς στον πόλεμό της εναντίον του Ισραήλ. Οι μεταφορείς θα μπορούσαν να δρομολογήσουν επιπλέον πλοία, καθώς η χωρητικότητα του στόλου έχει αυξηθεί κατά περισσότερο από 20% τους τελευταίους 12 μήνες, σύμφωνα με την Antonella Teodoro.

«Η ζήτηση αναμένεται να παραμείνει σταθερή, οπότε υπάρχει διαθέσιμη χωρητικότητα για να γίνονται έγκαιρα οι μεταφορές και να παραλαμβάνονται τα εμπορευματοκιβώτια που παραδίδονται σε αυτά τα πλοία που εκτρέπονται», δήλωσε ο Teodoro στο CNBC.

«Οι θαλάσσιοι μεταφορείς θα μπορούσαν επίσης να αρχίσουν να κάνουν προσαρμογές στα δίκτυά τους εκτός από τις εκτροπές», είπε ο Teodoro. «Αλλά όπως είναι κατανοητό, οι εκτροπές/προσαρμογές θα απαιτήσουν χρόνο και δεν θα είναι δωρεάν. Το καλύτερο που μπορεί να ελπίζει κανείς είναι ότι δεν θα δούμε τα υψηλά ποσοστά που παρατηρήθηκαν στο πρόσφατο παρελθόν».

Ο Teodoro τόνισε ότι οι διακοπές στα κανάλια του Σουέζ και του Παναμά υπογραμμίζουν τη σημασία μιας διεθνούς αρχής που θα παρακολουθεί με ποιο τρόπο και σε ποια τιμή προσφέρεται η χωρητικότητα, εάν θέλουμε μια πιο ανθεκτική παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού. Η Διώρυγα του Παναμά παλεύει με τα χαμηλά επίπεδα νερού εδώ και μήνες.

«Η κατάσταση είναι πολύ ασταθής και η αναδιαμόρφωση αυτών των δικτύων είναι πολύ περίπλοκη, επομένως μπορούμε να περιμένουμε ένα ορισμένο επίπεδο disruption» δήλωσε ο Montrone στο CNBC.

«Στην Ασία, η έλλειψη κοντέινερ θα γίνει ένα πιθανό ζήτημα, καθώς η επανατοποθέτηση των κενών εμπορευματοκιβωτίων στις περιοχές ζήτησης θα διαρκέσει 10-20 ημέρες περισσότερο». Η Maersk, ένας από τους ναυλωτές που διέκοψε τις εργασίες στην Ερυθρά Θάλασσα, αναμένει δύο έως τέσσερις εβδομάδες καθυστερήσεων, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Vincent Clerc. «Η Ευρώπη εξαρτάται περισσότερο από το Σουέζ», είπε ο Clerc στο «Market Movers» του CNBC. «Οι καθυστερήσεις θα είναι πιο έντονες στην Ευρώπη».

Για τους αμερικανούς ναυλωτές, υπάρχουν διάφοροι τρόποι μετακίνησης του εμπορίου, είτε από την Ασία στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής είτε μέσω της διώρυγας του Παναμά στα λιμάνια του Κόλπου και της Ανατολικής Ακτής. Οι καθυστερήσεις από τη Διώρυγα του Παναμά οδήγησαν τους φορτωτές να επιλέξουν να κάνουν κράτηση για πλοία χρησιμοποιώντας τη Διώρυγα του Σουέζ ως ένα τρόπο για να φτάσουν στην Ανατολική Ακτή.

Η SEKO Logistics ανέφερε στο CNBC ότι ενημερώνει τους πελάτες της στις ΗΠΑ πως πρέπει να αναμένουν καθυστερήσεις περίπου 10-14 ημερών για φορτία που φτάνουν στην Ανατολική Ακτή, με πιθανότητα να υπάρξουν καθυστερήσεις στα λιμάνια εάν πολλά πλοία φτάσουν σε παρόμοιες ώρες εκτός του προγραμματισμένου ελλιμενισμού τους.

Μια εκτροπή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στο νοτιότερο σημείο της Αφρικής προσθέτει περίπου 3.400 ναυτικά μίλια ή περίπου 14 επιπλέον ημέρες, ανάλογα με την ταχύτητα, σύμφωνα με τον Matthew Burgess, Αντιπρόεδρο των παγκόσμιων ωκεανικών υπηρεσιών στην εταιρεία C.H. Robinson.

«Λάβετε υπόψη ότι η παύση της διέλευσης και η επιμήκυνσή της θα μπορούσε να επιβαρύνει τη χωρητικότητα παγκοσμίως, όχι μόνο στην Ερυθρά Θάλασσα, και στη συνέχεια θα οδηγήσει σε αυξήσεις των επιτοκίων και ασφαλιστικές επιβαρύνσεις κινδύνων πολέμου», είπε ο Burgess.

«Η ομάδα μας βρίσκεται σε συνεχή επαφή με θαλάσσιους μεταφορείς και πελάτες των οποίων το φορτίο επηρεάζεται ή μπορεί να επηρεαστεί. Τα σχέδια έκτακτης ανάγκης είναι ζωτικής σημασίας κατά τη διάρκεια αυτών των διαταραχών. Δεν σκεφτόμαστε πως πρόκειται απλώς για μετατοπισμένες ή καθυστερημένες θαλάσσιες μεταφορές, αλλά σχεδιάζουμε επίσης τη στρατηγική για το τι σημαίνει αυτό για την εσωτερική μετακίνηση, τα αποθέματα και τις ανάγκες κατασκευής».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα: Ανησυχία για άνοδο των τιμών πετρελαίου

Πετρέλαιο: Back-to-back κέρδη μετά την παύση διέλευσης πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα

«Έκρηξη» επενδύσεων σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο παρά τη «στροφή» προς τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας

gazzetta
gazzetta reader insider insider