Τα «ασημικά» και τα «χρυσαφικά» των κατασκευαστικών ομίλων

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα «ασημικά» και τα «χρυσαφικά» των κατασκευαστικών ομίλων
Συμμετοχές, δραστηριότητες, θυγατρικές και assets ομίλων του χώρου των υποδομών που πραγματικά ή θεωρητικά (βάσει σεναρίων/φημών) έχουν τεθεί προς πώληση. Τι συμβαίνει σε ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΤΕΡΝΑ ενεργειακή, ΑΒΑΞ. Πώς κινούνται Intrakat, Mytilineos, τι παίζει στους μικτούς.

Χτες, ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ, εμμέσως επιβεβαίωσε αυτό που «υποψιάζεται» σχεδόν από την πρώτη στιγμή η αγορά, δηλαδή ότι είναι ανοιχτό (δεδομένο για κάποιους) το ενδεχόμενο της πώλησης του ποσοστού 25% που ακόμα διατηρεί στην ενεργειακή εταιρεία ANEMOS στην πλευρά της MORE (Motor Oil, όμιλος Βαρδινογιάννη), η οποία ήδη από καιρό έχει αποκτήσει το 75% του βραχίονα των ΑΠΕ στο πλαίσιο ενός ευρύτερου deal, μέσω του οποίου εισήλθε και στο μετοχικό κεφάλαιο του κατασκευαστικού γκρουπ.

Βέβαια, όπως ανέφερε η στήλη BackStory, επί της ουσίας δεν υπάρχει «τώρα» συμφωνία για την πώληση της συμμετοχής αυτής ενώ είναι ανοιχτό επίσης και το όποιο σχετικό timing. «Όπως έχει και στο παρελθόν επισημανθεί, η Εταιρεία παραμένει σταθερά προσανατολισμένη στην ενεργή και αποτελεσματική διαχείριση των συμμετοχών της, με σκοπό τη μεγιστοποίηση της αξίας για τους μετόχους. Στο πλαίσιο αυτό, διεθνής εξειδικευμένος Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος έχει αναλάβει την αξιολόγηση επί των στρατηγικών επιλογών για την συμμετοχή στην ANEMOS RES, μεταξύ των οποίων και την ενδεχόμενη πώλησή της», σημείωσε η ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

Οι συμμετοχές της Ελλάκτωρ

Το θέμα αυτό, υπό μια ευρύτερη έννοια, επαναφέρει στο προσκήνιο την «ουρά από deals» που θεωρείται από την αγορά ότι υπάρχει στον κλάδο. Μάλιστα, πολλά τέτοια σενάρια συνδέουν και πάλι την ΕΛΛΑΚΤΩΡ με πώληση συμμετοχών, ή αλλιώς «ασημικών» που λένε στη «γλώσσα της αγοράς». Αλλωστε, πολλά έχουν ακουστεί κατά καιρούς για την «τύχη» της ΗΛΕΚΤΩΡ (τομέας περιβάλλοντος του ομίλου), πάλι με την πλευρά Βαρδινογιάννη να θεωρείται ως πιθανός αγοραστής, ακόμα και για τον τομέα Παραχωρήσεων (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις) για τον οποίον μάλιστα κυκλοφορούσαν και φήμες τόσο για υποψήφιους «μνηστήρες» όσο και για… αποτιμήσεις που ζητήθηκαν (500 εκατ. ευρώ και άνω), με την εισηγμένη όμως να αναφέρει ότι έχει σε περίοπτη θέση αυτές τις μπίζνες.

Όλα αυτά τα σενάρια, έχουν διαψευστεί από την πλευρά της ΕΛΛΑΚΤΩΡ με την αγορά να κρατάει για την ώρα ως δεδομένη αυτή τη θέση, έχοντας όμως κατά νου ότι ενίοτε πολλά αλλάζουν στις μπίζνες, και ιδίως καθώς εκτυλίσσεται ο επιχειρηματικός και στρατηγικός σχεδιασμός και η μετεξέλιξη του γκρουπ. Αυτό που είναι δεδομένο είναι η πώληση της κατασκευαστικής ΑΚΤΩΡ που έχει «κλειδώσει» προς την πλευρά της Intrakat, με τα δύο μέρη της συναλλαγής να αναμένουν εξελίξεις από φθινόπωρο και τον χρησμό της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ώστε να κλείσει μια συμφωνία αξίας άνω των 200 εκατ. ευρώ (τα 100 εκατ. μετρητά συν 114 δάνεια, που όμως κατά βάση θα εξυπηρετηθούν από ροές της ΑΚΤΩΡ, όπως εκτιμούν στην Intrakat). Πώς θα πορευθεί προσεχώς η ΕΛΛΑΚΤΩΡ, θα φανεί στην πορεία.

Η Τέρνα Ενεργειακή

Βέβαια, ανάμεσα σε «ασημικά», ή μάλλον στα… «χρυσαφικά» των κατασκευαστικών ομίλων που έχουν μπει στο τραπέζι προς πώληση είναι ο τομέας ΑΠΕ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Βέβαια, εδώ μιλάμε για πιθανό deal μεγάλου μεγέθους καθώς η αποτίμηση της ενεργειακής ξεπερνά τα 2,1 δισ. ευρώ. Ως γνωστόν, πολλά σενάρια έχουν κυκλοφορήσει για τιμήματα, ποσοστά, δημόσια πρόταση κ.λπ., το θέμα «τραβάει καιρό, με την ίδια τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όμως αφενός να έχει δηλώσει ότι υπάρχει ενδιαφέρον από ξένους (First Sentier και όχι μόνο, κατά δήλωση και Γ. Περιστέρη) αλλά το timing δεν είναι δεδομένο, αφετέρου η εισηγμένη «θα είναι μια χαρά και με την Τέρνα Ενεργειακή και χωρίς αυτήν» (επίσης κατά δήλωση του επικεφαλής του ομίλου). Κατά συνέπεια, η αγορά περιμένει αλλά προφανώς απαιτούνταν χρόνος ωρίμανσης για να φανεί η κατάληξη.

Η ΑΒΑΞ και η «μισή» Volterra

Σημειώστε ότι «πωλητήριο» σε ενεργειακή υπάρχει και από την ΑΒΑΞ. Ο λόγος για τη Volterra, της οποίας το κομμάτι ΑΠΕ έχει ήδη μεταβιβαστεί στη ΔΕΗ (τομέας Ανανεώσιμων). Η εισηγμένη «κρατάει ζεστό» πάντα το θέμα πώλησης του τομέα εμπορίας αν και κατά καιρούς η διοίκησή της φρόντιζε να βάζει stop στα σενάρια. Κάποιοι στην αγορά δεν αποκλείουν να έχουμε μεταβίβαση του τομέα σε συγκεκριμένο υποψήφιο μέσα στο καλοκαίρι. Και για αυτό το θέμα, ο χρόνος θα δείξει τι θα συμβεί, όπως και για το αν ο όμιλος αποφασίσει να «ανακατέψει την τράπουλα» πάλι σε συμμετοχές του σε κάποια projects.

Η κινητικότητα στον κλάδο

Από την πλευρά τους Intrakat και Mytilineos δεν φαντάζουν για την ώρα ως «πωλητές», τουλάχιστον σε ότι αφορά στον στενό τομέα των υποδομών, αντιθέτως, κάμποσες φορές έχουν βρεθεί στη θέση του «αγοραστή», είτε πραγματικά είτε σε επίπεδο φημών. Πάντως, στην αγορά εκτιμούν ότι εφόσον βρεθεί κάτι που θεωρείται ως καλή περίπτωση, ουδόλως αποκλείεται να σκεφτούν μια επιθετική κίνηση, αν και ήδη έχει πέσει «πάγος» σε σχετικές φημολογίες.

Να σημειωθεί κάτι ακόμα, με αφορμή το deal ανάμεσα σε Δομική Κρήτης και Δ. Κούτρα. Παρατηρείται κινητικότητα σε μικρότερα κατασκευαστικά σχήματα που φέρονται να επιθυμούν την διεκδίκηση έργων μεγάλου προϋπολογισμού και κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση. Αν επιτευχθεί ο στόχος και με ποιο μοντέλο, μάλλον θα φανεί (ή μάλλον θα αρχίσει να φαίνεται) εντός του καλοκαιριού.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Χρ. Σταϊκούρας: Ρίχνει «βάρος» (και) στο χαρτοφυλάκιο των Μεταφορών – Ποιες είναι οι προτεραιότητες 

Μονάδες Αποβλήτων: Στις 22 Σεπτεμβρίου προσφορές για τη ΣΔΙΤ στη Β. Ελλάδα αξίας 200 εκατ. ευρώ – Οι ισχυροί «παίκτες»  

Οδικές Παραχωρήσεις/ΣΔΙΤ: Το «πετράδι του στέμματος» για τους ομίλους υποδομών

gazzetta
gazzetta reader insider insider