Μέσω Ταμείου Ανάκαμψης ο «Έξυπνος Φωτισμός» σε 958 χιλ. χλμ. οδικού δικτύου σε όλη την Ελλάδα

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μέσω Ταμείου Ανάκαμψης ο «Έξυπνος Φωτισμός» σε 958 χιλ. χλμ. οδικού δικτύου σε όλη την Ελλάδα
«Κλείδωσε» στο RRF η δράση «Ανάπτυξη Αυτόνομων Έξυπνων Τηλεδιαχειριζόμενων Δικτύων Φωτισμού τεχνολογίας LED στους Οδικούς Άξονες της Χώρας, Αρμοδιότητάς των 13 Περιφερειών για την Βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας, ύψους 132 εκατ. ευρώ. Οι τεχνολογίες IoT, τα «έξυπνα» δίκτυα και η βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης (RRF) και με κονδύλια άνω των 132 εκατ. ευρώ θα προχωρήσει ο «Έξυπνος Φωτισμός» σε 958 χιλ. χλμ. οδικού δικτύου σε όλη την Ελλάδα, με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Μόλις προ ημερών, «κλείδωσε» στο RRF η δράση «Ανάπτυξη Αυτόνομων Έξυπνων Τηλεδιαχειριζόμενων Δικτύων Φωτισμού τεχνολογίας LED στους Οδικούς Άξονες της Χώρας, Αρμοδιότητάς των 13 Περιφερειών για την Βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας, με υπογραφή του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Θ. Σκυλακάκη. Η δράση αφορά στην ανάπτυξη αυτόνομων έξυπνων τηλεδιαχειριζόμενων δικτύων φωτισμού στους οδικούς άξονες αρμοδιότητάς των 13 Περιφερειών της χώρας και έχει προϋπολογισμό 132,495 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι υπουργείο ευθύνης είναι το Ψηφιακής Διακυβέρνησης και φορέας υλοποίησης το ΤΕΕ. Η δράση εντάσσεται - στο πρόγραμμα βελτίωσης οδικής ασφάλειας (συνολικού ύψους 450 εκατ. ευρώ).

Ο «Έξυπνος Φωτισμός» και τα οφέλη

Σύμφωνα με το Τεχνικό Δελτίο, οι τεχνολογίες ΙΟΤ και συγκεκριμένα ο «Έξυπνος Φωτισμός» μέσω των δυνατοτήτων τηλεδιαχείρισης, τηλε-ελέγχου και ασύρματης επικοινωνίας με τα «έξυπνα» Φωτιστικά σώματα/αισθητήρες, δίνουν τη δυνατότητα τηλεπροσαρμογής του φωτισμού με βάση τις κατά περίπτωση ανάγκες (καιρικές συνθήκες, ώρες λειτουργίας, κατάσταση που συμβαίνει στην περιοχή φωτισμού κ.α.), με αποτέλεσμα:

• Την οδική ασφάλεια.

• Την σημαντική εξοικονόμηση κόστους διαχείρισης και κατανάλωσης ενέργειας.

• Την Αισθητική, λειτουργική και περιβαλλοντική αναβάθμιση του οδικού δικτύου.

Ποιο είναι το αντικείμενο της δράσης

Αντικείμενο του έργου είναι η ανάπτυξη αυτόνομων έξυπνων τηλεδιαχειριζόμενων δικτύων φωτισμού στους οδικούς άξονες αρμοδιότητάς των 13 Περιφερειών της χώρας για την βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας, την μείωση του κόστους διαχείρισης και του ενεργειακού κόστους αλλά και την αισθητική αναβάθμιση αυτών, με έμφαση σε τμήματα του οδικού δικτύου τα οποία δεν φωτίζονται καθόλου και υπάρχει σε αυτά έλλειψη -απουσία υποδομής (υπογείου δικτύου και ιστών οδικού φωτισμού).

Ειδικότερα με το έργο οι Περιφέρειες θα έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν 958.140 χιλιόμετρα φωτιζόμενου οδικού δικτύου σε δίκτυο, το οποίο σήμερα δεν φωτίζεται καθόλου, μέσω της προμήθειάς και εγκατάστασης 31.938 νεών αυτόνομων έξυπνων τηλεδιαχειριζόμενων ιστών φωτισμού (υπολογίζεται ότι η μέση απόσταση μεταξύ των ιστών θα είναι 30 μ.).

Μέσω της ανάπτυξης των αυτόνομων έξυπνων τηλεδιαχειριζόμενων δικτύων φωτισμού τεχνολογίας led, η κάθε Περιφέρεια θα διασφαλίσει την άνετη και ασφαλή διέλευση οχημάτων και πεζών στα μέχρι πρότινος σκοτεινά τμήματα του οδικού δικτύου αρμοδιότητάς της. Ειδικότερα, κάθε αυτόνομος, έξυπνος, τηλεδιαχειριζόμενος στύλος φωτισμού θα διαθέτει κατάλληλο φωτοβολταϊκό πάνελ και μπαταρία λιθίου που θα φορτίζει την ημέρα και θα ρευματοδοτεί το φωτιστικό led τις νυχτερινές ώρες με απόλυτη επάρκεια ισχύος. Επίσης, το σύστημα αυτονόμου φωτισμού θα διαθέτει και ένα έξυπνο ελεγκτή MPP ο οποίος θα έχει τη δυνατότητα να ρυθμίζει δυναμικά και σε πραγματικό χρόνο την ένταση του φωτισμού που παρέχεται από το φωτιστικό, ο οποίος θα επικοινωνεί μέσω sim κάρτας με το κεντρικό λογισμικό τηλεδιαχείρισης.

Έτσι, τμήματα του οδικού δικτύου των Περιφερειών της χώρας, τα οποία μέχρι σήμερα είναι στο απόλυτο σκοτάδι και αποτελούν σημεία παγίδες για τους οδηγούς και τους πεζούς και λόγω έλλειψης υποδομής παραμένουν αφώτιστα, θα αποκτήσουν με εύκολο και οικονομικό τρόπο επαρκή φωτισμό για την ασφαλή διέλευσή οχημάτων και πεζών.

Στο Έργο προβλέπεται και η παροχή υπηρεσιών εγγύησης του εξοπλισμού και τεχνικής υποστήριξης για δύο (2) έτη μετά την οριστική παραλαβή του χωρίς πρόσθετο κόστος.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

«Κλείδωσαν» επιπλέον έργα ύψους 161 εκατ. ευρώ για την οδική ασφάλεια στους αυτοκινητόδρομους – Σε ποιος Δήμους πάνε τα κεφάλαια

Υποδομές: Τα κόστη αποτελούν «νάρκη» για τους κτηριακούς διαγωνισμούς – Χωρίς προσφορές το «ιατρικό» ΣΔΙΤ

ΣΔΙΤ: Ποιοι διεκδικούν την κατασκευή μονάδας αποβλήτων 200 εκατ. ευρώ στη Β. Ελλάδα

gazzetta
gazzetta reader insider insider