Έρχονται τοπογραφικές μελέτες για τον λιμένα Μυκόνου – Ο διαγωνισμός αξιοποίησης, οι χρήσεις, τα ισχυρά συμφέροντα

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Έρχονται τοπογραφικές μελέτες για τον λιμένα Μυκόνου – Ο διαγωνισμός αξιοποίησης, οι χρήσεις, τα ισχυρά συμφέροντα
Το ΤΑΙΠΕΔ προωθεί την εκπόνηση τοπογραφικής μελέτης για τη χερσαία και βυθομετρική αποτύπωση της περιοχής του Λιμένα Τούρλου. Η κατάρτιση master plan, οι χρήσεις ακτοπλοΐας, κρουαζιέρας και μαρίνας, το αναμενόμενο επενδυτικό ενδιαφέρον.

Κινητικότητα καταγράφεται σε έναν διαγωνισμό που έχει αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ και είχε «μείνει πίσω» σε σχέση με άλλα projects, έστω και αν πρόκειται για… μερικό στάδιο ωρίμανσης. Ωστόσο, επειδή σχετίζεται με το πλέον ισχυρό τουριστικό brand name της χώρας, έχει το ενδιαφέρον της. Ο λόγος για την αξιοποίηση του λιμένα Μυκόνου μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας για την προσέλκυση επενδυτών στους οποίους θα κατακυρωθεί το project μέσω σύμβασης παραχώρησης.

Προς την κατεύθυνση αυτή, στο πλαίσιο της σχεδιαζόμενης αξιοποίησης του λιμένα Μυκόνου, το ΤΑΙΠΕΔ επιθυμεί να συνεργαστεί και να λάβει υπηρεσίες από εξειδικευμένο τοπογράφο μηχανικό ή μελετητική εταιρεία για την εκπόνηση τοπογραφικής μελέτης. Στο πλαίσιο αυτό, οι ενδιαφερόμενοι μηχανικοί ή/και μελετητικές εταιρείες προσκαλούνται να υποβάλλουν την προσφορά τους μέχρι και τις 27 Οκτωβρίου 2022. Η διάρκεια της σύμβασης θα ανέλθει σε δέκα οκτώ (18) μήνες από την υπογραφή της.

Αντικείμενο της πρόσκλησης – Έργο προς ανάθεση

Αντικείμενο της πρόσκλησης αποτελεί:

  1. η εκπόνηση και παράδοση στο ΤΑΙΠΕΔ τοπογραφικής μελέτης στην οποία θα προσδιορίζεται η χερσαία και βυθομετρική αποτύπωση της περιοχής του Λιμένα Τούρλου Μυκόνου
  2. η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών αναφορικά με τα τοπογραφικά ευρήματα της ως άνω μελέτης.

Ο λιμένας Μυκόνου

Ο νέος λιμένας Μυκόνου χωροθετείται στις βορειοδυτικές ακτές της Νήσου στην θέση Τούρλος και σε απόσταση περίπου 2 χλμ. από τον υφιστάμενο παραδοσιακό λιμένα έμπροσθεν της Χώρας. Υποδομή του Εμπορικού λιμένα συνίσταται από επιμήκη τεχνητή νησίδια μήκους περί τα 640m και επιφάνειας περίπου 48 στρεμμάτων, η οποία συνδέεται με την ακτή μέσω γέφυρας πρόσβασης, καθώς και από χερσαίους χώρους στην παράκτια ζώνη συνολικής επιφάνειας περί τα 54 στρέμματα. Η χωροθετηση του Λιμένα της Μυκόνου προβλέπει χρήσεις ακτοπλοΐας, κρουαζιέρας και μαρίνας.

Το σύνολο των λιμενικών εγκαταστάσεων στη θέση Τούρλος έχουν περιέλθει στο ΤΑΙΠΕΔ. Όπως σημειώνονταν σε παλιότερο Asset Development Plan του ΤΑΙΠΕΔ (προ 6μήνου), αναμένονταν η προετοιμασία και εκπόνηση master plan και η προώθηση περαιτέρω διαδικασιών από το 2023. Πρόκειται για τρεις διακριτές δραστηριότητες (επιβατική ναυτιλία, κρουαζιέρα και μαρίνα) με το ΤΑΙΠΕΔ να προετοιμάζει το νέο master πlan για το σύνολο του λιμανιού και αξιολογεί τον βέλτιστο τρόπο παραχώρησης. Να σημειωθεί ότι προ ετών είχαν γίνει κινήσεις για εξεύρεση συμβούλων που θα «τρέξουν» τη διαδικασία.

Αναμένεται ισχυρό ενδιαφέρον

Προφανώς βέβαια, πρόκειται για ένα από τα «φιλέτα» του ΤΑΙΠΕΔ που όταν οριστικοποιηθούν οι όροι αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον εγχώριων και ξένων ομίλων, από τον χώρου του τουρισμού, των υποδομών, της εκμετάλλευσης θαλάσσιων assets, του yachting κ.α., όπως ήδη έχει καταγραφεί σε κάποιες περιπτώσεις όπως στον διαγωνισμό για τη μαρίνα mega yacht Κέρκυρας (με συμμετοχή, μεταξύ άλλων, των ΑΒΑΞ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, CVC, Lamda). Η περίπτωση του λιμένα Μυκόνου βέβαια είναι ιδιαίτερη και ξεχωριστή καθώς σχετίζεται με υποδομές σε ένα νησί που αποτελεί το πλέον ισχυρό brand name του εγχώριου τουρισμού διεθνώς. Η αναβάθμιση των σχετικών υποδομών και υπηρεσιών είναι αναγκαία αλλά εκτιμάται ότι ισχυρά επιχειρηματικά συμφέροντα θα «κονταροχτυπηθούν» για να «πιάσουν θέση» στις πάσης φύσεως χρήσεις του νέου λιμένα, όταν πλέον η διαγωνιστική διαδικασία ωριμάσει.

Τι θα κάνει ο μελετητής

Όπως αναφέρεται, η χερσαία αποτύπωση θα περιλαμβάνει το σύνολο της χερσαίας ζώνης του λιμένα, όπως αυτή οριοθετήθηκε με το άρθρο 28 του Ν. 4688/2020, συμπεριλαμβανομένης της νησίδας και του γεφυρώματος πρόσβασης σε αυτή. Η αποτύπωση θα εκτείνεται τοπικά και επί του παρακείμενου παραλιακού δρόμου (Επαρχιακή Οδός Όρμου Αγίου Ιωάννη – Αγίου Στεφάνου), έτσι ώστε να προσφέρεται επαρκής ένδειξη της στάθμης κυκλοφορίας αυτού. Στη χερσαία αποτύπωση θα περιλαμβάνεται το σύνολο των διαμορφώσεων εντός της χερσαίας ζώνης (πεζοδρόμια, καθιστικά, περιοχές στίχων αναμονής, χώρων στάθμευσης, κτίρια, στέγαστρα, περιφράξεις, κλπ.), το σύνολο των λιμενικών έργων και των όπισθεν χερσαίων χώρων που συνδέονται άρρηκτα με τις λιμενικές εγκαταστάσεις. Επίσης, απαιτείται η τοπογραφική αποτύπωση των στεγασμένων χώρων (επί υποστυλωμάτων) που βρίσκονται στο χαμηλότερο επίπεδο της χερσαίας ζώνης του λιμένα και η σαφής οριοθέτησή τους. Η αποτύπωση θα είναι πλήρης και θα περιλαμβάνει όλα τα χαρακτηριστικά σημεία που είναι απαραίτητα για την πληρέστερη οριζοντιογραφική και υψομετρική απεικόνιση της υφιστάμενης κατάστασης. Στα διαγράμματα επίσης θα απεικονίζονται οι οριογραμμές αιγιαλού, παραλίας και χερσαίας ζώνης λιμένα σύμφωνα με τα διαθέσιμα ΦΕΚ, καθώς και η περιοχή ISPS.

Η βυθομετρική αποτύπωση θα περιλαμβάνει τη θαλάσσια περιοχή εξωτερικά του περιγράμματος των υφιστάμενων έργων, τις λιμενολεκάνες στην υπήνεμη πλευρά της νησίδας του λιμένα και τα πρόσγεια σε αυτές, καθώς και τη θαλάσσια περιοχή στα ανοιχτά της νησίδας και σε απόσταση τουλάχιστον 200μ από αυτή προς τα νοτιοδυτικά και προς τα δυτικά-βορειοδυτικά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σε διαβούλευση το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων – Οι μονάδες ανακύκλωσης, τα 600 εκατ. ευρώ και η ενεργειακή αξιοποίηση

ΔΕΗ: Παίρνει μπροστά εντός 2022 η πρώτη «πράσινη» επένδυση με τη γερμανική RWE

Πάει 5 μήνες πίσω η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS

gazzetta
gazzetta reader insider insider