Καραγιάννης: Με σύγχρονες υποδομές ενισχύουμε τη γεωστρατηγική θέση Θεσσαλονίκης και Β. Ελλάδας

Newsroom
Μοιράσου το
Καραγιάννης: Με σύγχρονες υποδομές ενισχύουμε τη γεωστρατηγική θέση Θεσσαλονίκης και Β. Ελλάδας
Ο κ. Καραγιάννης έκανε λόγο για «εξωτερικές κρίσεις που, δυστυχώς, τείνουν να γίνουν μία νέα κανονικότητα και ωθούν στην αναζήτηση νέων ισορροπιών».

Στις προϋποθέσεις που διαμορφώνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου οι ελληνικές επιχειρήσεις να γίνουν εξωστρεφείς, ανταγωνιστικές και να συμμετάσχουν ενεργά στις νέες ισορροπίες που σχηματίζονται παγκοσμίως, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας σε εκδήλωση του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ).

Περιγράφοντας το πλαίσιο μέσα στο οποίο καλούνται να λειτουργήσουν οι ελληνικές επιχειρήσεις ο κ. Καραγιάννης έκανε λόγο για «εξωτερικές κρίσεις που, δυστυχώς, τείνουν να γίνουν μία νέα κανονικότητα και ωθούν στην αναζήτηση νέων ισορροπιών».

Ο Υφυπουργός Υποδομών εξήρε τον ρόλο των εξαγωγών την δύσκολη περίοδο των αυστηρών περιορισμών λόγω της πανδημίας, όπου έπαιξαν πρωταγωνιστικό ρόλο στη διατήρηση της δυναμικής της οικονομίας. Μάλιστα, εκτίμησε ότι θα πρέπει κανείς να αναμένει μία εκρηκτική συνέχεια για το 2022, για την οποία προϊδεάζει, άλλωστε, το ρεκόρ αύξησης στις ελληνικές εξαγωγές που τους πρώτους μήνες του έτους υπερβαίνει το 30%.

Αφού υπογράμμισε την πρωταγωνιστική θέση του ΣΕΒΕ στην εθνική προσπάθεια ανάταξης της οικονομίας, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι «ο στόχος της τόνωσης της απασχόλησης καθώς και η ανάπτυξη καινοτόμων δράσεων προς όφελος της τοπικής αγοράς εργασίας και της αποτροπής του brain drain, που είναι διακηρυγμένες αρχές του, καθιστούν τον Σύνδεσμο έναν φυσικό σύμμαχο της κυβέρνησης».

Από την πλευρά της «η κυβέρνηση μέσω του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στηρίζει τις προσπάθειές σας, δημιουργώντας τις τεχνικές προϋποθέσεις, δημιουργώντας σύγχρονες και βιώσιμες υποδομές. Το εξαγωγικό προϊόν χρειάζεται γρήγορους δρόμους, συνδυασμένες μεταφορές, για να αξιοποιήσει τη γεωστρατηγική θέση και δυναμική της Θεσσαλονίκης, και της Βόρειας Ελλάδας» τόνισε ο κ. Καραγιάννης.

Στη συνέχεια, ο Υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στο πρόγραμμα έργων που υλοποιείται και έχει κάνει και πάλι την Ελλάδα «ένα μεγάλο εργοταξιακό σκάμμα», ενώ πρόσθεσε ότι ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου και η αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας είναι τα μέσα που οδήγησαν στην επίτευξη των διαδικασιών δημοπράτησης και εκτέλεσης των έργων.

Δίνοντας το περίγραμμα των έργων στη Βόρεια Ελλάδα και ειδικότερα στη Θεσσαλονίκη ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε: «ο ριζικός εκσυγχρονισμός του αεροδρομίου “Μακεδονία”, η αναβάθμιση των σιδηροδρομικών συνδέσεων του λιμανιού, τα έργα βιώσιμης κινητικότητας εντός της πόλης όπως το Μετρό και το Flyover και οι δεκάδες νέοι οδικοί άξονες και τα σιδηροδρομικά έργα στην περιφέρεια που ευνοούν την κινητικότητα προσώπων και εμπορευμάτων, συντείνουν όλα μαζί στη θωράκιση της οικονομίας και της κοινωνίας, στην περιβαλλοντική συνοχή, στην εξωστρεφή αναδίπλωση της Θεσσαλονίκης και της Βορείου Ελλάδας».

Ειδικά για το Μετρό επανέλαβε ότι παραμένει ενεργή η δέσμευση για ολοκλήρωση στο τέλος του 2023, ενώ μέχρι το τέλος του 2022 θα στηθούν εργοτάξια για το FlyOver.

Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο Υφυπουργός Υποδομών σε δύο οδικά έργα ΣΔΙΤ των οποίων εγκρίθηκαν οι διαγωνισμοί από τη Διυπουργική Επιτροπή.

«Στην ενότητα των έργων ΣΔΙΤ περιλαμβάνεται και το οδικό έργο Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, έργο 360 εκατ. ευρώ και συνολικού μήκους 80χλμ., που θα φέρει κοντύτερα τη Θεσσαλονίκη και τις λιμενικές υποδομές με τις αγροτικές περιοχές και τα αστικά κέντρα της Κεντρικής Μακεδονίας και εγκρίθηκε μαζί με το έργο του Δράμα – Αμφίπολη από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ» ανέφερε ο κ. Καραγιάννης.

Επόμενη δέσμευση που υλοποιείται με ταχύτατους ρυθμούς είναι η ανάπτυξη του σιδηροδρόμου που «τις τελευταίες δεκαετίες είχε μείνει πίσω» όπως σχολίασε ο Υφυπουργός Υποδομών και πρόσθεσε ότι «αυτή ήταν η διαπίστωση η οποία μας οδήγησε στο να αναπτύξουμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων στη χώρα, ύψους 4 δισεκατομμυρίων ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων είναι στη Βόρεια Ελλάδα».

Απαριθμώντας τα σημαντικά σιδηροδρομικά έργα ανέφερε ότι το μεγαλύτερο είναι η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Τοξότες συνολικού μήκους 206χλμ, και προϋπολογισμού 1,68 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ προχωρά το κρίσιμο έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

«Στόχος μας είναι να μετατρέψουμε το λιμάνι σε εμπορευματικό κόμβο μεταφορών και logistics στην Βόρεια Ελλάδα με άμεση θετική επίδραση και διείσδυση στις βαλκανικές και ευρωπαϊκές αγορές» εξήγησε ο κ. Καραγιάννης προσθέτοντας ότι «την ίδια στιγμή η κατασκευή της οδικής σύνδεσης του 6ου προβλήματα με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό έχει ήδη ξεκινήσει μετά από δεκαετίες στασιμότητας».

Χαρακτήρισε και τα δύο έργα στρατηγικής σημασίας καθώς θα αυξήσουν σημαντικά τις δυνατότητες των συνδυασμένων μεταφορών αλλά και τη συνολική ανταγωνιστικότητα του λιμανιού της πόλης.

«Για χρόνια, στερεότυπα και ιδεοληψίες ποινικοποιούσαν την επιχειρηματικότητα και έθεταν εμπόδια στη δημιουργική συνεργασία με την Πολιτεία. Αυτό πλέον αποτελεί οριστικά παρελθόν» ξεκαθάρισε ο Υφυπουργός Υποδομών συμπληρώνοντας ότι «προωθούμε τον ανταγωνισμό σε καθεστώς απόλυτης διαφάνειας, δημιουργούμε συνθήκες που ευνοούν και τις επενδύσεις και την επιχειρηματικότητα».

Ταυτόχρονα, κάλεσε τις ελληνικές επιχειρήσεις, σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, να στηρίξουν τις τοπικές κοινωνίες, να αποτελέσουν παράδειγμα σε αυτή την εθνική προσπάθεια να εξέλθει η χώρα όρθια από αυτή τη μεγάλη κρίση.

«Αυτό αποτελεί το εθνικό σας καθήκον, διευρύνει την κοινωνική και ηθική σας αποδοχή και αποτελεί την καλύτερη και πλέον ηχηρή απάντηση σε όσους επί δεκαετίες στοχοποιούν άδικα την ελληνική επιχειρηματικότητα» επισήμανε ο κ. Καραγιάννης κλείνοντας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

20:39

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στο 7,1940% οι ίδιες μετοχές μετά την εξάσκηση δικαιωμάτων

20:32

Δημοσκόπηση: Το 90% των Ουκρανών υπέρ της ένταξης στην ΕΕ, το 73% στο ΝΑΤΟ

20:15

Γ. Καραγιάννης: Σημαντικός κόμβος επικοινωνίας η Διώρυγα Κορίνθου

19:41

Τι ξέχασαν οι επιβάτες μέσα στα οχήματα της Uber

19:34

Τζούλιαν Άσανζ: Υπέβαλε έφεση κατά της βρετανικής απόφασης έκδοσης του στις ΗΠΑ

19:29

ΕΕ: Για πρώτη φόρα στην ιστορία της αγόρασε περισσότερο αέριο από τις ΗΠΑ απ' ότι από την Ρωσία

19:22

Ερντογάν: Οι Έλληνες να καταψηφίσουν την κυβέρνηση - Η απάντηση Οικονόμου

19:18

Μητσοτάκης: Ανοίγει τη Δευτέρα η Διώρυγα της Κορίνθου για 3 μήνες - Το 2023 θα είναι ασφαλής και θωρακισμένη

19:11

Καύσιμα: Ποιοι δικαιούνται την επιδότηση – Πού θα πάνε τα μεγαλύτερα ποσά

19:11

Ευρωαγορές: Δεν κατάφεραν να βρουν κατεύθυνση στον απόηχο ενός αρνητικού τριμήνου

19:07

Lamda Development: Από 6 έως 8 Ιουλίου η δημόσια προσφορά για το «πράσινο» ομόλογο - Η δυνητική αγορά-στόχος

19:00

Η Ρωσία συνέλαβε Ρώσο επιστήμονα για κατασκοπεία υπέρ της Κίνας - Κατηγορία για εσχάτη προδοσία

18:54

ΠΟΥ: Απαιτείται επείγουσα δράση στην Ευρώπη - Ραγδαία αύξηση της ευλογιάς των πιθήκων

18:51

Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Επεκτείνεται το πρόγραμμα Super Fast BroadBand

18:26

Βγαίνουν από το Χρηματιστήριο οι Νίκας και Καραμολέγκος

18:14

Π. Φιλιππίδης: Αποφυλακίζεται υπό όρους μετά από πρόταση της εισαγγελέως Έδρας του ΜΟΔ

18:06

Πούτιν: Η ενσωμάτωση της Λευκορωσίας στη Ρωσία επιταχύνεται χάρη στη Δύση

17:59

ΕΦΕΤ: Ανακαλεί επιδόρπια στα οποία ανιχνεύθηκε υψηλή συγκέντρωση της ουσίας Chlorate

17:52

Χρηματιστήριο: «Αυλαία» εβδομάδας με διεύρυνση απωλειών - Στις 805 μονάδες ο Γενικός Δείκτης

17:33

Τι σηματοδοτεί η δημόσια πρόταση της Ideal για την Byte

17:27

Ξεχάστε τις αυξήσεις επιτοκίων: Αυτοί οι αναλυτές αναμένουν μειώσεις το επόμενο έτος

17:20

Πρώτη η Ελλάδα στις προτιμήσεις των Ιταλών για διακοπές σε ξένους προορισμούς

17:16

Γερμανία: Η ένταξη Σουηδίας-Φινλανδίας θα γίνει γρήγορα και χωρίς προβλήματα, ούτε από την Τουρκία

17:08

Wall Street: Νευρικότητα στην έναρξη β' εξαμήνου μετά από ένα καταστροφικό πρώτο

16:47

ΥΠΕΞ: Διάβημα προς τον Ρώσο πρέσβη για το ζήτημα της απέλασης οκτώ Ελλήνων διπλωματών

16:44

Δένδιας: Τα εθνικά θέματα να μείνουν έξω από το πεδίο του κομματικού ανταγωνισμού

16:39

Οικονόμου: Ο κ. Τσίπρας στηρίζει τον κ. Παπαγγελόπουλο με την ίδια θέρμη που στηρίζει και τον κ. Ν. Παππά;

16:33

Motor Oil: Σε σώμα συγκροτήθηκε το δ.σ.

16:33

Λίντνερ σε ΕΚΤ: Κάνουμε το χρέος μας στην καταπολέμηση του πληθωρισμού

16:23

ΕΜΑ: «Πράσινο φως» σε θεραπεία για την αξονική σπονδυλαρθρίτιδα