ΕΡΓΟΣΕ: Η «ώρα» των υπογραφών για Intrakat, στις «ράγες» το Λάρισα – Βόλος

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΕΡΓΟΣΕ: Η «ώρα» των υπογραφών για Intrakat, στις «ράγες» το Λάρισα – Βόλος
Στις αρχές Μαΐου θα «πέσουν οι υπογραφές» για ένα σιδηροδρομικό έργο αρχικού κόστους περίπου 67 εκατ. ευρώ. Ποια είναι η σημασία του.

Στις αρχές Μαΐου θα «πέσουν οι υπογραφές» για ένα σιδηροδρομικό έργο αρχικού κόστους περίπου 67 εκατ. ευρώ. Η ΕΡΓΟΣΕ «κάλεσε» την εταιρεία Intrakat για την ανάθεση και υπογραφή της συμβάσεως του έργου: «Κατασκευή ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και συστήματος ETCS L1 στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα - Βόλος με αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Σ.Σ. Λατομείου – ΒΙΠΕ – Βόλος». Η εν λόγω σύμβαση θα υπογραφεί στις 4 Μαΐου 2022, στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., κλείνοντας έτσι και μια σχετική εκκρεμότητα… μηνών.

Όπως έχει αποκαλύψει το insider.gr, από τον περασμένο Ιούνιο το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ αποφάσισε την κατακύρωση του σιδηροδρομικού έργου της γραμμής Λάρισας-Βόλου, κόστους περίπου 67 εκατ. ευρώ, στην INTRAKAT που είχε ανακηρυχθεί και μειοδότης, με μέση τεκμαρτή έκπτωση 37,19% και με συνολική προσφορά ύψους 42.391.239,69 ευρώ, στον σχετικό διαγωνισμό (τον Φεβρουάριο, ενώ για το έργο είχαν υποβληθεί προσφορές και από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΑΒΑΞ-ALSTOM). Να σημειωθεί ότι η κατασκευαστική στο project αυτό «συνεργάστηκε» με τις Σιδηροδρομικά Εργα και Siemens (κάθε μία ως άμεση δανειοπάροχος εταιρεία).

Το έργο ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και αναβάθμισης με ETCS θα αναβαθμίσει θεαματικά την σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τις δύο μεγάλες θεσσαλικές πόλεις και σύμφωνα με τις προδιαγραφές θα εγκατασταθεί ηλεκτροκίνηση τύπου τρόλεϊ, για ταχύτητες μέχρι και 120 χλμ./ώρα. Η διαδρομή ανάμεσα στον Βόλο και την Λάρισα, μαζί με τις ενδιάμεσες στάσεις, θα μειωθεί στα 40 λεπτά και παράλληλα θα λειτουργήσει και η προαστιακή σύνδεση μεταξύ Βόλου και Θεσσαλονίκης με συνολικό χρόνο διαδρομής μόλις 1 ώρα και 40 λεπτά.

Στα έργα περιλαμβάνεται η κατασκευή νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού εύρους, από τον Σ.Σ. Λατομείου έως τον Σ.Σ. Βόλου μήκους 10,5χλμ προς αντικατάστασης της παλιάς μετρικής. Επίσης θα κατασκευαστεί και μία νέα στάση για επιβατική χρήση στην περιοχή της ΒΙ.ΠΕ. Η κατασκευαστική περίοδος είναι περίπου 3 χρόνια. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014 – 2020».

Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι η ΕΡΓΟΣΕ χτες κοινοποίησε (στη Διαύγεια) ότι επίκειται η δημοπράτηση του έργου «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΣΤΑΣΗΣ ΣΤΟ ΚΡΥΟΝΕΡΙ ΑΤΤΙΚΗΣ», προϋπολογισμού μελέτης 5.826.497,18€ (7.297.105,07€ συμπεριλαμβανομένων κονδυλίων εκτιμώμενης αναθεώρησης και ΦΠΑ). Για το έργο προγραμματίζεται η υποβολή αίτησης χρηματοδότησης στο Ε.Π. Υ.ΜΕ.ΠΕΡ.Α.Α. 2014-2020. Παράλληλα, προχωρά σε ελέγχους (επανορθωτικά μέτρα) στον φάκελο της «ALSTOM Transport S.A.» η οποία μαζί με την ΑΒΑΞ έχουν «κερδίσει» τον διαγωνισμό ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα, αρχικού ύψους άνω των 72 εκατ. ευρώ.

Πάντως, τα… σπουδαιότερα, όπως έχει αποκαλύψει εδώ και εβδομάδες το insider.gr, είναι ότι εισέρχονται σε επόμενο στάδιο οι διαδικασίες για τα 6 μεγάλα έργα, συνολικού ύψους 4 δις ευρώ, που προχωρούν μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου, και θα ενώνουν βασικά λιμάνια της χώρας με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Όπως έχουμε αναφέρει, την περίοδο του Πάσχα το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ θα έχει στα χέρια του εισηγήσεις και αποφάσεις ώστε να «ανάψει το πράσινο φως» για ποιους ομίλους περνούν στη β φάση των διαγωνισμών, ενώ θα έρθουν και οι προκηρύξεις για τους 6+1 συμβούλους που θα «τρέξουν» παλιούς και νέους διαγωνισμούς.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Lamda – Ελληνικό: Προβάδισμα Intrakat – Bouygues για τον «Marina Tower»

gazzetta
gazzetta reader insider insider