Πώς προχωρά η... αναβάθμιση ασφαλείας στην «καρμανιόλα» του αυτοκινητόδρομου «Πάτρα – Πύργος»

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Μοιράσου το
Πώς προχωρά η... αναβάθμιση ασφαλείας στην «καρμανιόλα» του αυτοκινητόδρομου «Πάτρα – Πύργος»
Έργα
Οι βασικές παρεμβάσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για να μη χάνονται δεκάδες ζωές ετησίως στο οδικό άξονα της δυτικής Πελοποννήσου. 

Περίπου 15 με 20 ζωές «χάνονται» ετησίως τα τελευταία χρόνια στον οδικό άξονα – «καρμανιόλα» της δυτικής Πελοποννήσου, δηλαδή το τμήμα «Πάτρα – Πύργος», καθώς μόνο την περίοδο 2009-2019 έχουν καταγραφεί πάνω από 130 θανατηφόρα δυστυχήματα στον εν λόγω αυτοκινητόδρομο.

Για αυτό και το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αφενός κατάφερε να «ξεκλειδώσει» την προώθηση της κατασκευής του νέου τμήματος «Πάτρα – Πύργος», που ως γνωστόν έχει «κουμπώσει» εκ νέου στην Ολυμπία Οδό (την κοινοπραξία που έχει κατασκευάσεις και λειτουργεί- διαχειρίζεται το οδικό τμήμα Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα), αφετέρου, έχει προωθήσει σχετικό διαγωνισμό (ύψους 30 εκατ. ευρώ, υπενθυμίζεται ότι το insider είχε αποκαλύψει την επικράτηση της ΑΚΤΩΡ στον σχετικό διαγωνισμό) που σχετίζεται με τις παρεμβάσεις στο μέτωπο της ασφάλειας στο εν λόγω τμήμα, πριν καν ξεκινήσει η βασική υλοποίησή του. Πάντως, γενικότερα στο υπουργείο προωθούν πρόγραμμα αναβάσιμής της οδικής ασφάλειας σε 7.000 σημεία ανά την χώρα, ιδίως στο δευτερεύων και επαρχιακό οδικό δίκτυο, ενώ τέτοιο project έχει ενταχθεί προς χρηματοδότηση στο ταμείο Ανάκαμψης.

Αυτά ανέφερε εκ νέου ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, σε σύντομο χαιρετισμό του σε σχετικό συνέδριο στο Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς». Όπως έχει αναφέρει το insider, η χρηματοδότηση για την «Κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος» στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020», δηλαδή, το χρηματοδοτικό σκέλος της υλοποίησης του τμήματος Πάτρα – Πύργος, έχει «κλειδώσει» από τα τέλη Φεβρουαρίου, με τις ελληνικές εταιρείες της κοινοπραξίας (ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) να αναλαμβάνουν και το τεχνικό αντικείμενο, όπως έχει αποκαλύψει το insider. Το project θα ολοκληρωθεί σε ορίζοντα 3ετίας.

Η Πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής. Η συνολική δημόσια δαπάνη που προτείνεται για εγγραφή στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ανέρχεται σε 252,14 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ γίνεται αναφορά για ιδιωτική συμμετοχή ύψους σχεδόν 93,8 εκατ. ευρώ και ότι η επιλέξιμη δημόσια δαπάνη για τον υπολογισμό της στήριξης της Ένωσης ανέρχεται σε 95.159.016,47 ευρώ. Στο σχετικό έγγραφο γίνεται και αναφορά για την κατασκευή μετωπικών σταθμών διοδίων σε δύο θέσεις, μεταξύ των Α/Κ ΒΙ.ΠΕ και Α/Κ Κάτω Αχαΐας καθώς και μεταξύ των Α/Κ Αμαλιάδας και Α/Κ Πύργος, όπως και για την τοποθέτηση πλευρικών σταθμών διοδίων στους Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας & Αμαλιάδας.

Το τμήμα Πάτρα-Πύργος, του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος, είναι συνολικού μήκους 74,8 χλμ., με τα συνοδά του έργα. Όπως αναφέρονταν και στο σχετικό έγγραφο:

Η Πράξη αφορά στην κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος, μήκους 74,8χλμ, που ολοκληρώνει τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος. Το νέο τμήμα αυτοκινητοδρόμου, στα πρώτα 13,0 χλμ. θα κατασκευαστεί με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΕΟ), ενώ στα υπόλοιπα 61,8 χλμ. θα κατασκευασθεί σε νέα χάραξη.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος προβλέπεται με τετράϊχνη διατομή πλάτους 21,30μ (χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις) αποτελούμενη από 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 14μ (4x3,50μ), Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης συνολικού πλάτους 4,60μ (2x2,30μ), λωρίδες ασφαλείας στην κεντρική νησίδα συνολικού πλάτους 2,10μ (2x1,05μ), κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο τύπου New Jersey πλάτους 0,60μ και ύψους 0,80μ.

Σε προκαθορισμένες θέσεις του αυτοκινητοδρόμου θα διαμορφωθούν χώροι στάθμευσης (parking) με τις συνοδές λωρίδες εισόδου–εξόδου.

Το συνολικό Φυσικό Αντικείμενο της Πράξης περιλαμβάνει:

· Την κατασκευή του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα–Πύργος μήκους 74,8 χλμ.

· 8 Ανισόπεδους Κόμβους/Ημικόμβους: Μιντιλογλίου, ΒΙ.ΠΕ., Κ. Αχαΐας, Βάρδας, Κυλλήνης, Γαστούνης, Αμαλιάδας και Πύργου.

· Εργασίες σε Παράπλευρο και Κάθετο Δίκτυο.

· Λοιπά συνοδά έργα, αποχέτευσης ομβρίων-αποστράγγισης, σήμανσης-ασφάλειας-περίφραξης, μεγάλα και μικρά τεχνικά έργα(γέφυρες, Άνω και Κάτω Διαβάσεις, οχετοί, τοίχοι, κλπ.), έργα περιβάλλοντος, Η/Μ εργασίες κ.λπ.

· Την κατασκευή μετωπικών σταθμών διοδίων σε δύο θέσεις, περί τη Χ.Θ. 8+450, μεταξύ των Α/Κ ΒΙ.ΠΕ και Α/Κ Κάτω Αχαΐας καθώς και περί την Χ.Θ. 67+900 μεταξύ των Α/Κ Αμαλιάδας και Α/Κ Πύργος.

· Την τοποθέτηση πλευρικών σταθμών διοδίων στους Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας & Αμαλιάδας.

· Την κατασκευή αμφίπλευρων ΣΕΑ και ΚΕΣ περί τις Χ.Θ. 21+000 και 72+000.

Όσον αφορά στις παρεμβάσεις ασφαλείας, οι οποίες θα γίνουν ανεξάρτητα των έργων κατασκευής του βασικού οδικού άξονα, το insider πέρυσι τον Οκτώβριο είχε αναφερθεί στην ανατροπή και επικράτηση της ΑΚΤΩΡ στον σχετικό διαγωνισμό αρχικού ύψους 30 εκατ. ευρώ. Το αντικείμενο του project, που χαρακτηρίστηκε ως έργο Εθνικού Επιπέδου, αφορά στην εκτέλεση εργασιών για τη βελτίωση του υφιστάμενου οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, συνολικού μήκους 85 χλμ., από το τέλος της παράκαμψης Πατρών μέχρι την αρχή της παράκαμψης Πύργου. Συγκεκριμένα οι εργασίες αφορούν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στο χρονικό διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητοδρόμου, στο οποίο ο υφιστάμενος άξονας θα διατηρήσει τον υπερτοπικό χαρακτήρα του και την ανάγκη επίτευξης υψηλών ταχυτήτων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και το νέο περιβάλλον λόγω Ουκρανίας – Το «side effect» στο λιμάνι της Καβάλας

Πράσινο φως και από Γερμανία για πρόωρη εξόφληση 4,51 δισ. δανείων ΔΝΤ & GLF - Τι λένε οι επιστολές Σταϊκούρα, ΟΔΔΗΧ, ESM και Κομισιόν

Κατώτατος μισθός: Ποια μισθολογικά κλιμάκια θα συμπαρασύρει η αύξησή του την Πρωτομαγιά

gazzetta
gazzetta readerinsiderinsider