Η παγκόσμια έλλειψη τσιπ κοστίζει στην αυτοκινητοβιομηχανία 110 δισ. δολάρια

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η παγκόσμια έλλειψη τσιπ κοστίζει στην αυτοκινητοβιομηχανία 110 δισ. δολάρια
semi conductors
Kαθώς η έλλειψη ημιαγωγών που πλήττει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία επιδεινώνεται, το κόστος της στις πωλήσεις έχει σχεδόν διπλασιαστεί, στα 110 δισ. δολάρια.

Kαθώς η έλλειψη ημιαγωγών που πλήττει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία επιδεινώνεται, το κόστος της στις πωλήσεις έχει σχεδόν διπλασιαστεί, στα 110 δισ. δολάρια, πάνω από προηγούμενες εκτιμήσεις για 61 δισ. δολάρια, σύμφωνα με το Bloomberg.

Αυτή είναι μια τελευταία αποτίμηση της κατάστασης από την AlixPartners, μια συμβουλευτική εταιρεία που παρακολουθεί την κρίση. Προβλέπει πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μειώσουν κατά 3,9 εκατ. οχήματα την ετήσια παραγωγή τους, περισσότερο από την αρχική εκτίμηση για 2,2 εκατ. οχήματα. Αυτό αντιστοιχεί στο 4,6% των 84,6 εκατ. οχημάτων που η εταιρεία προέβλεπε για την συνολική παραγωγή του 2021.

Oι αυτοκινητοπαραγωγοί εξέδωσαν προειδοποιήσεις στις ανακοινώσεις των αποτελεσμάτων τους τις τελευταίες εβδομάδες, πως η έλλειψη των τσιπ θα επιδεινωθεί κι άλλο προτού τελικά εξομαλυνθεί. Η Ford και η General Motors προέβλεψαν πως το β’ τρίμηνο θα είναι και το χειρότερο, καθώς αναγκάζονται να αναστείλουν την λειτουργία εργοστασίων τους εξαιτίας των βασικών αυτών εξαρτημάτων. Αλλά η βιομηχανία δεν προβλέπεται να δει σημάδια ανάκαμψης πριν το τέλος του έτους, σύμφωνα με την AlixPartners.

«Θα επηρεάσει βαθιά και το γ’ τρίμηνο», προειδοποιεί ο Mark Wakefield της AlixPartners, σε συνέντευξη του. «Δεν πιστεύω πως πραγματικά θα μπούμε σε φάση ανάκαμψης πριν το δ’ τρίμηνο».
Η στιγμή έχει ακόμη μεγαλύτερη σημασία καθώς η έλλειψη των ημιαγωγών οδηγεί τις τιμές ψηλότερα για τα νέα και τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, συμβάλλοντας ακόμα περισσότερο στην άνοδο του πληθωρισμού. Η LMC Automotive, προβλέπει η παγκόσμια παραγωγή θα μειωθεί κατά 3 εκατ. οχήματα μόνο στο πρώτο μισό του έτους.
Ο Jim Farley της Ford δήλωσε την Πέμπτη πως η εταιρεία ξανασχεδιάζει τα οχήματα έτσι ώστε να χρησιμοποιούν μόνο τα πιο κοινά και προσβάσιμα τσιπ. Σχεδιάζει, επίσης, να ενισχύσει τα αποθέματα ημιαγωγών υπογράφοντας συμβόλαια απευθείας με παραγωγούς, αντί να «περνάει» μέσα από ενδιάμεσους προμηθευτές.

«Πραγματικά βλέπουμε στο δεύτερο μισό να υπάρχει βελτίωση» δήλωσε ο Farley σε μια ετήσια συνάντηση μετόχων. «Αρχίζουμε να νοιώθουμε περισσότερη σιγουριά με την προσφορά των ημιαγωγών».
Η κρίση που προέκυψε μέσα από την πανδημία, επιδεινώθηκε περαιτέρω από μια πυρκαγιά σε ένα εργοστάσιο ημιαγωγών στην Ιαπωνία και την ιστορική κακοκαιρία φέτος στο Τέξας.
«Υπάρχουν περί τα 1.400 τσιπ σε ένα τυπικό όχημα σήμερα, και αυτό το νούμερο πρόκειται να αυξηθεί», σύμφωνα με τον Dan Hearsch, της AlixPartners. “H πρώτη προτεραιότητα για τις εταιρείες τώρα είναι να αμβλύνουν όσο μπορούν περισσότερο τις βραχυπρόθεσμες επιπτώσεις αυτής της διαταραχής, το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει τα πάντα, από επαναδιαπραγμάτευση συμβολαίων μέχρι την διαχείριση των προσδοκιών δανειστών κι επενδυτών».

Εφοδιαστική αλυσίδα

Η AlixPartners, η οποία καθοδήγησε την GM κατά την χρεοκοπία της πάνω από μια δεκαετία πριν, εκτίμησε τον Ιανουάριο πως η έλλειψη τσιπ θα κόστιζε στην αυτοκινητοβιομηχανία 61 δισ. δολάρια σε έσοδα. Καθώς η κρίση επιδεινώθηκε, η εταιρεία ξεκίνησε να δουλεύει με τους κατασκευαστές για την αναδιαμόρφωση των εφοδιαστικών αλυσίδων έτσι ώστε κάτι τέτοιο να μην ξανασυμβεί.
Το πρώτο μάθημα που μαθαίνουν οι κατασκευαστές, λέει ο Wakefield, είναι πως δεν είναι πια «ο γορίλας των 800 κιλών» στις εμπορικές τους σχέσεις, ειδικά με τους παραγωγούς τσιπ οι οποίοι εξυπηρετούν επίσης του γίγαντες της τεχνολογίας που πληρώνουν μεγαλύτερα ποσά για μια εξελιγμένους ημιαγωγούς για κινητά, λάπτοπ και video games. Έτσι οι κατασκευαστές, δεν μπορούν να εξαναγκαστούν να χορέψουν στον ρυθμό του Detroit.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων βρίσκονται τώρα σε μια κατάσταση «όπου ανταγωνίζονται χωρίς να είναι ο μεγαλύτερος σκύλος στον δρόμο», τονίζει ο Wakefield. «Η μείωση του κόστους ήταν πάντα προτεραιότητα για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Είναι σπουδαίο να εξοικονομείς χρήματα, όχι όμως όταν δεν μπορείς να φτιάξεις αυτοκίνητα».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider