Ελλάδα
08-04-2021 | 10:15

Γιατί «πήγε πίσω» ο διαγωνισμός αξιοποίησης του λιμένα Βόλου – Το ΤΑΙΠΕΔ και το… Πολεμικό Ναυτικό

Γιατί «πήγε πίσω» ο διαγωνισμός αξιοποίησης του λιμένα Βόλου – Το ΤΑΙΠΕΔ και το… Πολεμικό Ναυτικό
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Πριν από λίγες ημέρες το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε την έναρξη διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού για την αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου (διάθεση τουλάχιστον του 67% των μετοχών), στο πλαίσιο της στρατηγικής του για την ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών της χώρας που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιό του, ενώ λίγες μέρες νωρίτερα είχε προηγηθεί η προεπιλογή των επενδυτών που διεκδικούν τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας. Αυτά, λίγο ως πολύ τα περίμενε η αγορά καθώς, όπως έχει αναδείξει το insider με συνεχή σχετική θεματολογία, η περίοδος που διανύουμε θεωρούνταν από παράγοντες της αγοράς ως κρίσιμη για την προώθηση σχετικών ενεργειών. Ωστόσο, από το τελευταίο «πακέτο» απουσίαζε η περίπτωση του λιμανιού του Βόλου, που επίσης θεωρούνταν ως μια «ώριμη» αξιοποίηση περιφερειακού λιμένα. Με τον… δικό του διαγωνισμό να πηγαίνει πίσω για κάποιους μήνες, τόσο για λόγους ανταγωνισμού, όσο και για λόγους που σχετίζονται με το… Πολεμικό Ναυτικό που θέλει να αναπτύξει μικρό ναύσταθμο στην έκταση.

Ως προς τον «πάγο» που φέρεται να βάζει το ΤΑΙΠΕΔ από τη δική του πλευρά, πηγές από ομίλους που παρακολουθούν τη διαδικασία, αναφέρουν ότι ήδη το Ταμείο, ως γνωστόν έχει προχωρήσει τους διαγωνισμούς για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας αλλά και της Ηγουμενίτσας. Το ενδιαφέρον των επενδυτών, από τον ΟΛΘ και τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέχρι τους Αμερικάνους και άλλα γκρουπ, είναι σαφές και δεδομένο. Πλην όμως, έχουν «πέσει μαζεμένοι πολλοί διαγωνισμοί και ίσως κάποιοι ενδιαφερόμενοι να μην ήταν σε θέση να παρακολουθήσουν ταυτόχρονα 2,3 ή και 4 περιπτώσεις», σημειώνουν κύκλοι της αγοράς. Κατά άλλους βέβαια, ίσως το ΤΑΙΠΕΔ να θέλει να αποφύγει συγκέντρωση των ίδιων και ίδιων επιχειρηματικών πόλων σε όλους τους διαγωνισμούς. Ως εκ τούτου, το ΤΑΙΠΕΔ φέρεται να μην είχε πρόβλημα να «παγώσει» λίγο τη διαδικασία (και για άλλα λιμάνια άραγε;), ίσως για μερικούς μήνες, μέχρι να προχωρήσουν οι εξελίξεις στα άλλα «μέτωπα» (Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Ηγουμενίτσα, πλέον μπήκε στην εξίσωση και το Ηράκλειο).

Ωστόσο, φαίνεται να υπάρχει και άλλη μια σημαντική παράμετρος που σχετίζεται με θέματα Εθνικής Άμυνας και προκαλεί ανατροπή στο χρονοδιάγραμμα, άρα και καθυστερήσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, που μάλιστα έχουν καταγραφεί και στον τοπικό Τύπο, το Πολεμικό Ναυτικό εμφανίζεται ότι θέλει να αναπτύξει στον ευρύτερο χώρο του λιμένα Βόλου μικρό ναύσταθμο με σκοπό να εξυπηρετήσει επιχειρησιακά την Ταξιαρχία Πεζοναυτών. Μάλιστα, κατά τις ίδιες πληροφορίες, ακόμα το Πολεμικό Ναυτικό φαίνεται να μην έχει καταλήξει στο θέμα της χωροταξίας, δηλαδή την έκταση που θέλει στο λιμάνι του Βόλου προκειμένου να αναπτυχθεί ο ναύσταθμος, μέρος της οποίας βρίσκεται στην υπό παραχώρηση από το ΤΑΙΠΕΔ συνολική έκταση.

Κατά συνέπεια, το Ταμείο υποχρεωτικά πρέπει να περιμένει να λήξει αυτή η σημαντική εκκρεμότητα για να προχωρήσει τον διαγωνισμό. Πάντως, από δημοσιεύματα στον τοπικό Τύπο, πήγαζε η αίσθηση ότι η πλευρά του ΓΕΕΘΑ γνωρίζει τις διαγωνιστικές διαδικασίες και οι ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού δεν θα εμποδίσουν την αξιοποίηση του λιμένα Βόλου. Ωστόσο, για ευνόητους λόγους, προηγείται η τελική απόφαση του Π.Ν. και έπεται η διαγωνιστική διαδικασία από το ΤΑΙΠΕΔ.

Πέραν της περίπτωσης του Βόλου, να σημειωθεί ότι υπάρχει και η εκκρεμότητα της Ηγουμενίτσας, με εμπλεκόμενους ομίλους να σημειώνουν ότι η ενημέρωση από το ΤΑΙΠΕΔ «δείχνει» εξελίξεις για τα τέλη του μήνα. Σημειώνεται ότι μέσα στον Απρίλιο, αλλιώς αρχές Μαΐου, κανονικά θα πρέπει να προκύψουν εξελίξεις και στο θέμα της αναμόρφωσης του Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ, αν και αυτή είναι μια διαδικασία την οποία «τρέχει» ο βασικός μέτοχος, δηλαδή η ΕΕΣΥΠ.

Μέσα στον Μάιο, πιθανότατα το ΤΑΙΠΕΔ να αρχίσει και τη διαδικασία «ωρίμανσης» μιας σειράς ενεργειών που σχετίζονται με τον Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας. Μόνο που δεν έχουν να κάνουμε με την αξιοποίηση του λιμανιού, αλλά με την αξιοποίηση των Μαρίνων που έχει υπό την ιδιοκτησία του ο ΟΛΚ. Πηγές από το νησί του Ιονίου σημειώνουν ότι ακόμα έχουμε να κάνουμε με πολύ πρώιμο στάδιο όπου, κατά τις ίδιες, «οι αρμόδιοι θα ελέγξουν αν υπάρχει ενδιαφέρον για τις μαρίνες και ακολούθως θα πράξουν αναλόγως τι θα προκύψει».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.