Σε τροχιά αξιοποίησης κινούνται ορισμένες από τις σημαντικότερες μαρίνες της χώρας, με στόχο να πραγματοποιηθούν βελτιωτικά έργα τα οποία θα οδηγήσουν στον εκσυγχρονισμό τους αλλά και σε συνολική ποιοτική αναβάθμιση των περιοχών στις οποίες βρίσκονται.

Την ώρα που τρέχουν οι εξελίξεις για την αξιοποίηση και ανάπτυξη της Μαρίνας Αλίμου – της μεγαλύτερης μαρίνας της χώρας – δρομολογούνται οι διαδικασίες για σημαντικές επενδύσεις, σε άλλες μαρίνες της Ελλάδας.

«Κλείδωσε» χρηματοδότηση 88,5 εκατ. ευρώ για τη Μαρίνα Αλίμου

marina-alimou.jpg

 Όπως έχει ήδη γράψει το insider.gr, προχωρούν οι διαδικασίες για την ανάπτυξη της νέας Μαρίνας Αλίμου από την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, θυγατρική του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, «κλείδωσε» και τυπικά η χρηματοδότηση του έργου, καθώς έχει ήδη υπογραφεί η σχετική σύμβαση για τη σύναψη προγράμματος και κάλυψης ομολογιακού δανείου ύψους 88,5 εκατ. ευρώ από την Alpha Bank.

Οι εκταμιεύσεις του δανείου αναμένεται να πραγματοποιηθούν σταδιακά, με την πρώτη εξ αυτών να αναμένεται σε διάστημα 4 μηνών, ενώ οι πόροι του θα διατεθούν για την χρηματοδότηση μέρους των υποχρεώσεων που θα αναλάβει η Παραχωρησιούχος «Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου», εταιρεία του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

Οι υπογραφές έπεσαν αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ των αρμοδίων υπουργών - εκπροσώπων του ελληνικού Δημοσίου, της ΕΤΑΔ, του ΤΑΙΠΕΔ, της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και της Παραχωρησιούχου Εταιρείας «Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου», στις 13 Μαΐου, ημέρα κατά την οποία σήμανε τη μετάβαση της Μαρίνας Αλίμου σε μια νέα εποχή.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι η συμφωνία προβλέπει την παραχώρηση για περίοδο 40 ετών - με δικαίωμα αμοιβαίας παράτασης για άλλα 10 χρόνια - του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης της Μαρίνας Αλίμου, αντιπροσωπεύοντας μία συνολική επένδυση της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ με πολλαπλάσια προστιθέμενη αξία.

Τι προβλέπει το πλάνο ανάπτυξης

Το πλάνο ανάπτυξης προβλέπει τη δημιουργία μιας Μαρίνας που θα αποτελεί ένα σύγχρονο και ελκυστικό πόλο αναψυχής και επιχειρηματικής δραστηριότητας με αναβαθμισμένους, λειτουργικούς και υπαίθριους χώρους. Μέσα σε αυτό το νέο, πολυμορφικό και προστατευόμενο περιβάλλον, θα αναπτύσσονται μια σειρά επαγγελματικών και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων, με ένα σύνολο προσφερόμενων επιλογών και υπηρεσιών που θα καταστήσουν τη Μαρίνα Αλίμου ως ένα σημείο αναφοράς για την «Αθηναϊκή Ριβιέρα», αλλά και για ολόκληρη τη λεκάνη της Μεσογείου.

Στη χερσαία ζώνη της μαρίνας, έκτασης περίπου 210 στρεμμάτων, προβλέπεται η ανάπτυξη περίπου 18.000 τ.μ. σύγχρονης σχεδίασης, μοντέρνων ισόγειων ή έως δύο ορόφων κτιριακών εγκαταστάσεων που θα στεγάσουν χρήσεις εστίασης και αναψυχής, ξενοδοχειακών υπηρεσιών, γραφείων, αποθήκευσης και επισκευών σκαφών, καθώς και εμπορικές χρήσεις. Ο περιβάλλων χώρος του χερσαίου τμήματος της μαρίνας θα είναι διαμορφωμένος με τέτοιο τρόπο ώστε να εντάσσονται δρόμοι, πεζόδρομοι, ποδηλατόδρομοι, χώροι στάθμευσης, αλλά και επιμελημένοι χώροι πρασίνου που θα φιλοξενούν υπαίθριες εκδηλώσεις πολιτισμού για τους επισκέπτες. Επιπλέον, τόσο οι γραφειακοί χώροι που θα κατασκευαστούν όσο και οι αποθήκες, τα συνεργεία επισκευών και τα εμπορικά καταστήματα, θα εξυπηρετούν τις πλέον σημαντικές εταιρείες ναύλωσης επαγγελματικών σκαφών αναψυχής, αλλά και άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο των σκαφών, του τουρισμού και της ευρύτερης επιχειρηματικότητας.

Στη θαλάσσια ζώνη της Μαρίνας, έκτασης σχεδόν 428 στρεμμάτων, θα έχουν τη δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 1.000 σκάφη αναψυχής, μετά και την ανακατασκευή των πλωτών προβλητών οι οποίες στο σύνολό τους θα φέρουν ένα νέο, σύγχρονο σχεδιασμό που θα αξιοποιεί πλήρως τον απαραίτητο χώρο για την καλύτερη εξυπηρέτηση των σκαφών και των χρηστών τους. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στον εκσυγχρονισμό σημαντικών τμημάτων για την εύρυθμη λειτουργία της προβλήτας, όπως σύγχρονες εγκαταστάσεις (πίλαρς) για τον ανεφοδιασμό των σκαφών, λοιπές εγκαταστάσεις ασφαλείας, φωτισμός, ασφάλεια (security) με αυτοματοποιημένα συστήματα παρακολούθησης, κ.α. Τέλος, εξαιρετική μέριμνα θα ληφθεί για την καθαριότητα όλων των χώρων της μαρίνας και κυρίως του θαλάσσιου μετώπου, έτσι ώστε να προστατεύεται απολύτως το περιβάλλον από τις δραστηριότητες της μαρίνας και να τηρείται το υψηλό επίπεδο αυτής στο θέμα της καθαριότητας και της τήρησης των κανόνων για την αποκομιδή και διάθεση των κάθε είδους απορριμμάτων και αποβλήτων (υγρών και στερεών σκαφών και λοιπών χρήσεων).

«Τρέχουν» οι εξελίξεις για τη Μαρίνα Ιτέας

l

Ταυτόχρονα, όμως, δρομολογούνται οι διαδικασίες και για την αποκρατικοποίηση της Μαρίνας Ιτέας, με το ΤΑΙΠΕΔ να πατάει «γκάζι» προς όλες τις κατευθύνσεις, ώστε το φιλόδοξο σχέδιο ιδιωτικοποιήσεων της κυβέρνησης να δώσει την πολυπόθητη «ανάσα» που χρειάζεται η οικονομία μετά το βαρύ πλήγμα της πανδημίας του κορονοϊού.

Το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε στις 2 Ιουνίου στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πρόσληψη ανεξάρτητου αποτιμητή. Βασικό έργο του ανεξάρτητου αποτιμητή θα είναι η αποτίμηση της αξίας παραχώρησης της Μαρίνας Ιτέας, μια διαδικασία που πρέπει να «ολοκληρωθεί και να είναι διαθέσιμη στο ΤΑΙΠΕΔ πριν την αποκρατικοποίηση της Μαρίνας».

Το Ταμείο αναζητά εξειδικευμένη εταιρεία που θα αποτιμήσει την αξία της Μαρίνας, καταθέτοντας το σχετικό Valuation Report και το οποίο θα πρέπει να περιλαμβάνει όλες τις τεχνικές και χρηματοοικονομικές αναλύσεις.

Η διάρκεια της σύμβασης του ανεξάρτητου αποτιμητή με το ΤΑΙΠΕΔ για την εκπλήρωση του έργου ορίζεται στις επτά εβδομάδες, με δυνατότητα παράτασης, αν αυτό καταστεί αναγκαίο.

Ο μέγιστος προβλεπόμενος προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 35.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ).

Υπενθυμίζεται εδώ ότι στον διαγωνισμό για τα δικαιώματα χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης της Μαρίνας Ιτέας, αναδείχθηκε ένας υποψήφιος, ο Όμιλος Εταιρειών Κυριακούλη. Ο Όμιλος Εταιρειών Κυριακούλη δραστηριοποιείται στον κλάδο των σκαφών αναψυχής και του τουρισμού από το 1980.

Η Μαρίνα Ιτέας βρίσκεται στην Ιτέα Φωκίδος, στη θέση «Μαρίνα» του κόλπου της Ιτέας, εντός των ορίων του τέως Δήμου Ιτέας. Η θαλάσσια ζώνη της καταλαμβάνει επιφάνεια της τάξεως των 26.000 τ.μ. και έχει δυνατότητες ελλιμενισμού 146 σκαφών μικρού και μεσαίου μεγέθους. Προβλέπονται επίσης εξήντα (60) θέσεις σκαφών στη χερσαία ζώνη.

Η εγκατάσταση είναι ολοκληρωμένη ως προς τα λιμενικά έργα, αλλά δεν έχουν ολοκληρωθεί όλες οι χερσαίες υποδομές. Η χερσαία επιφάνεια της Μαρίνας Ιτέας καλύπτει έκταση της τάξεως των 24.700 τ.μ. Σήμερα, η Μαρίνα Ιτέας είναι λειτουργική και φιλοξενεί μικρό αριθμό σκαφών αναψυχής.

Ξεκινά νέος σχεδιασμός για τη Μαρίνα Καλαμαριάς

marina_thessalonikis_aretsou_kalamarias_-_photo_corporate_taiped.jpg

Νέος γενικός σχεδιασμός ξεκινάει και για τη Μαρίνα της Καλαμαριάς προκειμένου να αναβαθμιστεί η περιοχή και να εκσυγχρονιστούν οι υποδομές του τουριστικού λιμανιού, ώστε αυτό να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις του θαλάσσιου τουρισμού με σκάφη αναψυχής.

Κατά τις πληροφορίες, η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης γνωμοδότησε θετικά επί της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που αφορά στον σχεδιασμό αυτό, ενώ η περιοχή που περιγράφεται στη μελέτη είναι το Μικρό Έμβολο, στο παράκτιο μέτωπο της Καλαμαριάς.

Η συνολική επιφάνεια της θαλάσσιας ζώνης της Μαρίνας ανέρχεται σε 165 στρέμματα περίπου και περιλαμβάνει την υφιστάμενη λιμενολεκάνη. Η χερσαία ζώνη της Μαρίνας, συνολικής επιφάνειας 77 στρεμμάτων, εκτείνεται μεταξύ της παραλιακής οδού Νικολάου Πλαστήρα στα ανατολικά, της πλαζ του ΕΟΤ και του χώρου Ομίλου Ερασιτεχνών Αλιέων Καλαμαριάς «Η Αγία Παρασκευή» στα βορειοδυτικά και αδιαμόρφωτων εκτάσεων και χώρου πρασίνου στα νοτιοανατολικά.

Βασικός στόχος της προτεινόμενης ανάπτυξης της Μαρίνας είναι η δυνατότητα εξυπηρέτησης σκαφών διαφόρων μεγεθών και η παροχή ενός πλήρους φάσματος υπηρεσιών στα σκάφη.

Η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης γνωμοδότησε θετικά για την έγκριση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ζητώντας, ωστόσο -μεταξύ άλλων- στις προτεινόμενες χρήσεις γης της χερσαίας ζώνης της Μαρίνας να μην περιλαμβάνονται ξενοδοχεία, ξενώνες και κατοικίες προς μίσθωση, δεδομένης της μικρής διαθέσιμης έκτασης της Μαρίνας και της άμεσης γειτνίασής της με τον αστικό ιστό του Δήμου Καλαμαριάς. Παράλληλα, τάχθηκε υπέρ της ολοκληρωμένης διαχείρισης όλων των παραγόμενων αποβλήτων από τις δραστηριότητες στη θαλάσσια αλλά και στη χερσαία ζώνη της Μαρίνας και ζήτησε να καταρτιστούν Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης για την αντιμετώπιση θαλάσσιας ρύπανσης και Σχέδιο Παραλαβής και Διαχείρισης Αποβλήτων. Πρότεινε ακόμη ο φορέας διαχείρισης της Μαρίνας να υλοποιεί πρόγραμμα παρακολούθησης της ποιότητας του περιβάλλοντος και να γίνει κατάλληλη επιλογή αυτόχθονων ειδών χλωρίδας που θα φυτευτούν στους νέους ή/και υφιστάμενους χώρους πρασίνου, ώστε να μην επηρεαστεί αρνητικά η βιοποικιλότητα και να μην αλλοιωθεί η εικόνα του τοπίου.