Η κινέζικη Cosco, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς και η Shanghai International Port Group, ένωσαν τις δυνάμεις τους με δυο μνημόνια συνεργασίας, με στόχο να μετατρέψουν το λιμάνι του Πειραιά σε κόμβο μεταφορικών διαδρομών, ως ένα από τα βασικότερα σημεία εμπορικής διασύνδεσης της Ασίας με την Ευρώπη. 

Οι υπογραφές μπήκαν στις εγκαταστάσεις του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.

Οι δυο συμφωνίες

H Shanghai International Port Group που διαχειρίζεται το 25,7% του διεθνούς όγκου συναλλαγών στην Κίνα, διακινώντας περίπου 35 εκατ. εμπορευματοκιβώτια ετησίως με 2.700 προσεγγίσεις πλοίων μηναίως, υπέγραψε ξεχωριστά μνημόνια συνεργασίας με την COSCO και τον ΟΛΠ.

Η πρώτη συμφωνία αφορά τη συνεργασία μεταξύ του ΟΛΠ και του λιμανιού της Σαγκάης, για τη διακίνηση και αύξηση των εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα σε ΕΕ, αλλά και τη μεταφορά τεχνογνωσίας και εκπαίδευσης προσωπικού στην Ελλάδα. Το MOY υπέγραψαν από ελληνικής πλευράς, ο Αθανάσιος Λιάγκος, σύμβουλος διοίκησης και μέλος του ΔΣ του ΟΛΠ και από κινεζικής πλευράς ο πρόεδρος της Shanghai International Port Group Chen Xuyuan.

Η δεύτερη συμφωνία μεταξύ της COSCO και της Shanghai International Port Group αφορά σε θέματα διεθνούς συνεργασίας και την υπέγραψαν ε ο πρόεδρος της China Cosco Shipping Corporation Limited, Hu Lirong, και ο πρόεδρος της SIPG, Chen Xuyuan.

Ξενάγηση με σκάφος στις εγκαταστάσεις

Το πρωί τα στελέχη του λιμανιού της Σαγκάης συνοδευόμενα από στελέχη του ΟΛΠ αλλά και της COSCO ξεναγήθηκαν με ιδιωτικό σκάφος στις εγκαταστάσεις του λιμανιού του Πειραιά όπου ενημερώθηκαν για όλες τις λειτουργίες του και το επενδυτικό του πρόγραμμα αναφορικά με την ανάπτυξη των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων αλλά και της κρουαζιέρας.

Πιτσιόρλας: Η επένδυση ανοίγει τεράστιους δρόμους

Ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιος Πιτσιόρλας, σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τόνισε ότι το λιμάνι του Πειραιά αναπτύσσεται με ραγδαίο τρόπο σε ένα πολύ μεγάλο λιμάνι και αυτή είναι η προοπτική για την οποία μιλούσαμε όλο το προηγούμενο διάστημα.

«Πραγματικά, η επένδυση της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά είναι κάτι που ανοίγει τεράστιους δρόμους όχι μόνο για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου λιμανιού αλλά και της Ελλάδας που μετατρέπεται πλέον σε κομβικό σημείο στο σύστημα των διεθνών συνδυασμένων μεταφορών», προσέθεσε και τόνισε ότι η σημερινή υπογραφή των μνημονίων δείχνει ακριβώς τις τεράστιες δυνατότητες που ανοίγονται για τη χώρα μας.

«Η συνεργασία που αναφέρεται στο μνημόνιο συνεργασίας των δύο πλευρών δεν είναι μόνο στο επίπεδο βελτίωσης των εμπορευματικών συναλλαγών και των επιχειρηματικών ευκαιριών μεταξύ των δύο λιμένων, αλλά και σε επίπεδο εκπαίδευσης προσωπικού ανταλλαγής πληροφοριών, μελέτες έργων, και τεχνολογική βοήθεια», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ανώτερος σύμβουλος διοίκησης στην εισηγμένη ΟΛΠ Αθανάσιος Λιάγκος.

Τα οφέλη της συμφωνίας

Επιχειρηματικοί κύκλοι εκτιμούν ότι η υπογραφή των δύο αυτών μνημονίων μπορεί να φέρει σημαντικά οφέλη για τη χώρα, καθώς υπάρχει πιθανότητα άμεσα να εγκατασταθούν παραρτήματα κινεζικών επιχειρήσεων μεταποίησης και ηλεκτρονικού εμπορίου.

Εκτιμάται ότι ο Πειραιάς και η ευρύτερη περιοχή εκτός από τις συμφωνημένες επενδύσεις των 350 εκατ. ευρώ της COSCO, στην επόμενη δεκαετία θα πλαισιωθεί και από επενδύσεις συγγενών επιχειρήσεων που θα παρέχουν υποστήριξη στις δραστηριότητες της SIPC