Θετική ήταν η επίπτωση της πανδημίας  στα αποτελέσματα της ΑΒ Βασιλόπουλος καθώς αυξήθηκαν οι πωλήσεις και βελτιώθηκε ακόμη περισσότερο η κερδοφορία της κατά τους πρώτους μήνες του έτους, με βάση όσα αναφέρει η έκθεση διοίκησης που συνοδεύει τον ισολογισμό χρήσης 2019.

Η συνολική επίπτωση της πανδημίας ωστόσο από την ενδεχόμενη ύφεση της ελληνικής οικονομίας, την απώλεια του διαθέσιμου εισοδήματος του καταναλωτή αλλά και την ανεργία, θα αποτιμηθεί για την εταιρεία, συνολικά, στο τέλος της χρονιάς, όπως επισημαίνεται.

Για το τρέχον έτος, η εταιρεία σχεδιάζει την επιτάχυνση της ανάπτυξής της με την προσθήκη νέων καταστημάτων στο δίκτυό της, τόσο καταστημάτων του δικτύου δικαιόχρησης (franchising) όσο και καταστημάτων χονδρικής και λιανικής. 

Κατά τη διάρκεια του 2019 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε 1,947 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση κατά 1,93% σε σχέση με το 2018.

Τα μικτά αποτελέσματα μειώθηκαν κατά 0,76%, ανερχόμενα σε 508,7 εκατ. ευρώ, από 512,6 εκατ. ευρώ, το 2018, ενώ οι λειτουργικές δαπάνες μειώθηκαν κατά σχεδόν 4%, στα 424,8 εκατ. από 442,3 εκατ. το 2018.Τα EBITDA ανήλθαν σε 170,4 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 30,88% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν κατά 47,22% στα 28,5 εκατ. ευρώ. Μέρος της μείωσης των κερδών οφείλεται κατά 14,9 εκατ. ευρώ στην αλλαγή του λογιστικού χειρισμού ΔΠΧΑ 16. Σε ότι αφορά τα κέρδη αυτά διαμορφώθηκαν στα 20 εκατ. ευρώ από 34,6 εκατ. ευρώ το 2018, παρουσιάζοντας μείωση κατά 42,20%.

Επενδύσεις 62,2 εκατ. ευρώ το 2019

Η αλυσίδα του 2019 υλοποίησε επενδύσεις 62,2 εκατ. ευρώ για την επέκταση, αναβάθμιση και ανακαίνιση του δικτύου πωλήσεων. 

Συγκεκριμένα, τέθηκαν σε λειτουργία 8 νέα καταστήματα σούπερ-μάρκετ και 45 καταστήματα με το σύστημα της δικαιόχρησης.  Ο αριθμός των εργαζομένων στο τέλος του 2019 ανήλθε στα 14.550 άτομα.

Τέλος με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% των μετοχών των εταιριών «THIRA FOODS Μ.Α.Ε.» και «K.A.S.T FOODS Μ.Α.Ε.» η ΑΒ Βασιλόπουλος εγκαινίασε, στις αρχές της φετινής χρονιάς, τρία εταιρικά καταστήματα σε Σαντορίνη, Κυπαρισσία και Ακράτα.

Διαβάστε επίσης:

Η επόμενη μέρα για τα σούπερ μάρκετ