Ο Μάρτιος ήταν ένας εξαιρετικά κακός μήνας τόσο για την παγκόσμια αγορά, όσο και -ακόμα περισσότερο- για την ευρωπαϊκή. Η πανδημία του κορονοϊού επέβαλλε lockdown εβδομάδων στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές χώρες, οι εκθέσεις αυτοκινήτων έκλεισαν όπως και τα εργοστάσια και η αγορά γνώρισε τη μεγαλύτερη μείωση στην ιστορία της εδώ και 40 χρόνια.

Ταυτόχρονα με τις μεγάλες απώλειες που βίωσε κάθε μάρκα σε επίπεδο ταξινομήσεων, αναδείχτηκαν και κάποια νέα, εξαιρετικά “ανθεκτικά” μοντέλα στον κορονοϊό. Το πιο εντυπωσιακό ήταν σίγουρα το Tesla 3, το μικρότερο μοντέλο της αμερικανικής μάρκας κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Tesla 3
Tesla 3

Δεύτερη έκπληξη σε τέσσερις μήνες

Το Δεκέμβριο του 2019 το Tesla 3 είχε και πάλι δημιουργήσει την έκπληξη στην ευρωπαϊκή αγορά, καθώς είχε βρεθεί στην τρίτη θέση των πωλήσεων με βάση τα μοντέλα της ευρωπαϊκής αγοράς.

Είναι η πρώτη φορά που ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο διακρίνεται με τόσο μεγάλο όγκο πωλήσεων σε επίπεδο μήνα στην Ευρώπη, γεγονός που καταδεικνύει και τη σταδιακή αλλαγή της σύνθεσης της αγοράς. Η άνοδος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεκινά και δεν πρόκειται να σταματήσει πλέον.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία των ταξινομήσεων της ευρωπαϊκής αγοράς και φαίνεται ξεκάθαρα στον παρακάτω πίνακα, τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου χάνουν σημαντικό μερίδιο, 5 και 4% αντίστοιχα το Μάρτιο του 2020 σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019, ενώ τα ηλεκτρικά κερδίζουν ένα ποσοστό 7%, από 7 σε 17%.

Sales chart
Απώλειες για τα συμβατικά, αλλά σημαντικό κέρδος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ευρωπαϊκή αγορά το Μάρτιο του 2020.

Ειδικότερα το Tesla 3 είναι ένα μοντέλο που είχε δημιουργήσει τεράστιες προσδοκίες, τόσο με τη μεγάλη αυτονομία του, την ισχύ του και την άριστη απόδοσή του στις αξιολογήσεις ασφάλειας. Στις δοκιμές του ανεξάρτητου φορέα αξιολόγησης EuroNCAP, πέτυχε τη μέγιστη διάκριση των 5 αστέρων και ταυτόχρονα αυτή του κορυφαίου μοντέλου στην κατηγορία των οικογενειακών αυτοκινήτων.

Καθώς στις αρχές του 2019 η παραγωγή δεν επαρκούσε για να καλύψει τη ζήτηση, μεγάλος αριθμός παραγγελιών για το Tesla 3 συσσωρεύτηκε στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, με αποτέλεσμα, όταν η παραγωγή το επέτρεψε, οι ταξινομήσεις να εκτοξευτούν. Βρέθηκε έτσι το Tesla 3 στη δεύτερη θέση των πωλήσεων της ευρωπαϊκής αγοράς νέων αυτοκινήτων το Μάρτιο, ανάμεσα σε “μεγαθήρια” όπως το Volkswagen Golf που επί δεκαετίες κρατά τα σκήπτρα, και το Ford Focus.

Sales Chart 2
To Tesla 3 κατέκτησε τη δεύτερη θέση των ταξινομήσεων στην Ευρώπη το Μάρτιο (1η στήλη αριστέρα) και την πρώτη με διαφορά ανάμεσα στα ηλεκτρικά (τελευταία στήλη δεξιά).

To Tesla 3 διατίθεται σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, πάντα ως αμιγώς ηλεκτρικό, με ισχύ από 253 έως και 450 ίππους. Αναφορικά με την αυτονομία του, διατίθενται εκδόσεις Standard, Mid και Long Range που ξεκινούν από τα 380 και φτάνουν έως και τα 600 χιλιόμετρα.

Tesla 3
Tesla 3.

Με μήκος 4,69 μέτρα και πλάτος 1,85, το Tesla 3 είναι ένα ευρύχωρο αυτοκίνητο για πέντε άτομα και έχει κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή 0,23. Οι τιμές του στην Ευρώπη ξεκινούν από τις 44.000 δολάρια περίπου, γεγονός που καθιστά το μοντέλο άμεσα ανταγωνιστικό με τις μεσαίες προτάσεις των Audi (A4), BMW (σειρά 3) και Mercedes (C class).

Tesla 3
Tesla 3.

Αξίζει μάλιστα να σημειώσουμε ότι σε συγκριτικές δοκιμές μεγάλων ειδικών περιοδικών αυτοκινήτου στην Ευρώπη, καθώς στην Ελλάδα δεν εισάγεται το μοντέλο, το Tesla 3 έχει πετύχει εξαιρετικά αποτελέσματα.