Η Meta αποφάσισε να σταματήσει να πουλά χώρο για πολιτικές διαφημίσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, επικαλούμενη νέους κανονισμούς που θεωρεί ότι δημιουργούν ένα «μη βιώσιμο επίπεδο πολυπλοκότητας και νομικής αβεβαιότητας».
Όπως μεταδίδει το Bloomberg, η μητρική εταιρεία των Facebook και Instagram θα καταργήσει τις δραστηριότητές της που σχετίζονται με πολιτικές διαφημίσεις από τις αρχές Οκτωβρίου, σύμφωνα με ανάρτηση στο blog που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι οι νέοι κανόνες για τη διαφάνεια και την στόχευση όσον αφορά τις πολιτικές διαφημίσεις που τίθενται σε εφαρμογή τον Οκτώβριο, περιορίζουν τα δεδομένα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή πολιτικών μηνυμάτων σε άτομα.
Συγκεκριμένα, η Meta έγραψε ότι είχε «εκτεταμένες συζητήσεις» με υπεύθυνους χάραξης πολιτικής σχετικά με το ζήτημα πριν την οριστικοποίηση του κανονισμού, αλλά απεφάνθη ότι οι κανόνες θα «αφαιρέσουν δημοφιλή προϊόντα και υπηρεσίες από την αγορά, μειώνοντας τις επιλογές και τον ανταγωνισμό».
Σημειώνεται ότι στα τέλη του περασμένου έτους και η Google της Alphabet ανακοίνωσε επίσης ότι θα σταματήσει να πουλάει πολιτικές διαφημίσεις στην ΕΕ.
Η απόφαση συνιστά την τελευταία εξέλιξη σε μία σειρά συγκρούσεων μεταξύ της Meta και των ευρωπαϊκών ρυθμιστικών αρχών, οι οποίες προσπαθούν να περιορίσουν τη δύναμη και τη συλλογή δεδομένων από τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες. Οι ρυθμιστικές αρχές, έχουν αμφισβητήσει τα σχέδια της Meta να προσφέρει μία έκδοση των πλατφορμών της χωρίς διαφημίσεις και έχουν επιβάλει πρόστιμο σχεδόν 1 δισ. ευρώ στον αμερικανικό κολοσσό τον τελευταίο χρόνο, σύμφωνα με το δημοσίευμα.