Γιατί «ξεχείλωσε» το χρονοδιάγραμμα για τον αστικό περίπατο στην Αθηναϊκή Ριβιέρα

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Γιατί «ξεχείλωσε» το χρονοδιάγραμμα για τον αστικό περίπατο στην Αθηναϊκή Ριβιέρα
Ποια είναι, και γιατί, τα νέα δεδομένα για την υλοποίηση του αστικού πεζόδρομου – ποδηλατόδρομου στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, για το τμήμα από Δήμο Καλλιθέας έως Δ. Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, μήκους 12 χλμ.. Το 2026 έτοιμο το project του Ταμείου Ανάκαμψης.

Με καθυστερήσεις, παρατάσεις και σε απόσταση από το αρχικό χρονοδιάγραμμα που είχε θέσει η Περιφέρεια Αττικής προχωρά το έργο κατασκευής του αστικού πεζόδρομου – ποδηλατόδρομου στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, για το οποίο ανάδοχος έχει οριστεί η εταιρεία ZITAKAT, και ειδικότερα για το τμήμα από Δήμο Καλλιθέας έως Δ. Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, σχεδόν 12 -13 χλμ..

«Ξεχείλωσε» το χρονοδιάγραμμα

Αρχικά, βάσει της σύμβασης, συμβατικού αντικειμένου 16.834.398,92 ευρώ (πλέον Φ.Π.Α.), που είχε υπογραφεί στα μέσα Ιουλίου 2024 μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και της αναδόχου εργοληπτικής επιχείρησης, τέθηκε προθεσμία αποπεράτωσης του έργου τις διακόσιες ενενήντα (290) ημερολογιακές ημέρες, από την υπογραφή της σύμβασης, ήτοι κάτι λιγότερο από 10 μήνες, με προβλεπόμενη ημερομηνία περαίωσης των εργασιών του έργου την 01η-05-2025. Στην πορεία, υπήρξαν αιτήματα για μικρές παρατάσεις, αρχικά έως τις αρχές Ιουνίου 2025 ή και για τις αρχές Ιουλίου, ενώ προ ημερών υπεβλήθη από τον ανάδοχο αίτημα για πρόσθετη χορήγηση χρόνου, που έγινε αποδεκτό από την Περιφέρεια Αττικής. Πλέον, το χρονοδιάγραμμα μεταφέρεται κατά 230 ημέρες, ήτοι έως 15-02-2026.

Όπως και άλλες φορές έχουμε αναφέρει το αντικείμενο του έργου αφορά στη μελέτη και την κατασκευή ποδηλατόδρομου – πεζόδρομου, στο τμήμα της ακτογραμμής της Αθηναϊκής Ριβιέρας, από τον Δήμο Καλλιθέας έως το Δημαρχείο του Δήμου Βάρης - Βούλας – Βουλιαγμένης, διασχίζοντας έξι Δήμους. Το εκτιμώμενο συνολικό μήκος είναι περίπου 12 χιλιόμετρα. Το Έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0». Το έργο, σύμφωνα με την αναθέτουσα αρχή, θα δώσει νέα πνοή σε όλο το παράκτιο μέτωπο της Αθήνας, αναβαθμίζοντας ουσιαστικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών του. Το έργο δεν περιλαμβάνει, προφανώς, την περιοχή του Ελληνικού και της μαρίνας Αλίμου (επένδυση της Lamda). Αποτελεί μέρος του Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας, ενώ έχουν εκδοθεί σχετικές ΚΥΑ που αφορούν την απρόσκοπτη υλοποίηση του έργου. Επίσης αποτελεί συνέχεια της επέμβασης που ήδη υλοποιείται στον Φαληρικό όρμο προκειμένου να δημιουργηθεί έργο μιας ενιαίας, υψηλής 7 αισθητικής, ποιοτικά και περιβαλλοντικά αναβαθμισμένης, ξεχωριστής και αναγνωρίσιμης διαδρομής στον κοινόχρηστο χώρο.

Γιατί δόθηκε η νέα παράταση

Όπως αναφέρεται σε σχετικό έγγραφο, για την καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των εργασιών δεν υπάρχει αποκλειστική υπαιτιότητα του αναδόχου. Σύμφωνα με την τεχνική έκθεση αξιολόγησης που συνόδευσε το αίτημα του αναδόχου, «οι δύο πρώτες παρατάσεις δόθηκαν προκειμένου να μπορέσουν να συνταχθούν οι μελέτες εφαρμογής, για την ολοκλήρωση των οποίων ήταν αναγκαίο να περιληφθούν σε αυτές και οι κατασκευές των απαραίτητων τεχνικών, τα οποία δεν είχαν προβλεφθεί από την οριστική μελέτη. Όμως όπως διαπιστώθηκε έπρεπε να αυξηθεί ο αριθμός των τεχνικών προκειμένου να μπορέσει να υλοποιηθεί ο αρχικός σχεδιασμός ενός συνεχούς πεζόδρομου- ποδηλατόδρομου. Προκειμένου να μελετηθεί ο τρόπος κατασκευής των τεχνικών απαιτήθηκαν εκτεταμένες γεωτρήσεις στις θέσεις κατασκευής αυτών και σύνταξη αντίστοιχων γεωτεχνικών μελετών. Παράλληλα εμφανίσθηκαν και άλλα προβλήματα νέας προσαρμογής των μελετών στις ανάγκες των Δήμων αλλά και άλλων παραγόντων. Πιο αναλυτικά ανά περιοχή:

Ζώνη Α (Χ.Θ. 1+470 έως Χ.Θ. 5+630), Μαρίνα Φλοίσβου, Παλαιό Φάληρο στην οποία ο ποδηλατόδρομος διατρέχει τους Δήμους Καλλιθέας και Παλαιού Φαλήρου: Συνολικά απαιτείται η κατασκευή 13 νέων τεχνικών συνολικού μήκους ~620m και μέσου ύψους 3.00m, για το σχεδιασμό των οποίων απαιτήθηκαν επιτόπου έρευνα με γεωτρήσεις στις θέσεις των τεχνικών, σύνταξη Γεωτεχνικής μελέτης για το τρόπο κατασκευής της θεμελίωσης αυτών και τελική σύνταξη των νέων Στατικών μελετών για την κατασκευή τους. Σε συνέχεια της από 18.03.2025 σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στο Δήμο Π. Φαλήρου, σχετικά με τη χάραξη του Ποδηλατοδρόμου/Πεζοδρόμου που διασχίζει τον εν λόγω Δήμο με την Διευθύνουσα Υπηρεσία και τον ανάδοχο και όσον αφορά ορισμένες τροποποιήσεις της υποβληθείσας μελέτης που ζητήθηκαν από τον Δ. Π. Φαλήρου, δόθηκε στις 29/05/2025 εντολή από την Διευθύνουσα Υπηρεσία να προσαρμοσθεί - τροποποιηθεί η υποβληθείσα μελέτη, σύμφωνα με τα αιτήματα του Δήμου και τα τροποποιημένα σχέδια και να παραδοθούν εκ νέου προς έγκριση. Επίσης εξετάζεται από τον Δ. Π. Φαλήρου η κατασκευή του Πάρκου Ναυτικής Παράδοσης στην περιοχή του Φλοίσβου, με την επωνυμία: «ΟΔΥΣΣΕΑΣ: Οι Έλληνες και η θάλασσα», το οποίο επηρεάζει την χάραξη του έργου. Για τον λόγο αυτό, μετά από εντολή της Υπηρεσίας έχει συνταχθεί και υποβληθεί από τον ανάδοχο εναλλακτική χάραξη του πεζόδρομου – ποδηλατόδρομου, η οποία βρίσκεται σε διαβούλευση μεταξύ των εμπλεκομένων και δεν έχει υπάρξει μέχρι και σήμερα κάποια απόφαση για την τροποποίηση ή μη της αρχικής χάραξης.

Ζώνη Β (Χ.Θ. 6+630 έως Χ.Θ. 9+200): Παραλία Αλίμου, στην οποία ο ποδηλατόδρομος αναπτύσσεται εντός του Δήμου Αλίμου. Συνολικά απαιτείται η κατασκευή 7 νέων τεχνικών συνολικού μήκους ~400m και μέσου ύψους 3.70m, για το σχεδιασμό των οποίων απαιτήθηκαν επιτόπου έρευνα με γεωτρήσεις στις θέσεις των τεχνικών, σύνταξη Γεωτεχνικής μελέτης για το τρόπο κατασκευής της θεμελίωσης αυτών και τελική σύνταξη των νέων Στατικών μελετών για την κατασκευή τους. Σε συνάντηση με τον Δ. Αλίμου στις 15/04/2025 έχουν διατυπωθεί προτάσεις για ορισμένες τροποποιήσεις, η υλοποίηση των οποίων θα επιφέρει αλλαγές στην χάραξη του έργου για τις οποίες δεν υπάρχει κάποια οριστική απόφαση.

Ζώνη Γ (Χ.Θ. 10+050 έως Χ.Θ. 11+970), Ελληνικό, στην οποία ο ποδηλατόδρομος αναπτύσσεται εντός του Δήμου Ελληνικού- Αργυρούπολης. Στο ρέμα Τραχώνων η υπό υλοποίηση επένδυση του Ελληνικού της LAMDA DELEVOPEMENTS έχει αλλάξει τις επί τόπου συνθήκες βάσει των οποίων μελετήθηκε και υποβλήθηκε η μελέτη εφαρμογής με την διαπλάτυνση της εκβολής αυτού, με αποτέλεσμα να απαιτείται τροποποίηση της μελέτη με κατασκευή νέου τεχνικού γέφυρας. Το συγκεκριμένο πρόβλημα βρίσκεται επίσης στο στάδιο των διαβουλεύσεων μεταξύ Διευθύνουσας Υπηρεσίας και επενδυτή στο έργο του Ελληνικού. Εξακολουθεί να είναι σε ισχύ η (γ) σχετική απόφαση του ΔΣ του Δ. Ελληνικού -Αργυρούπολης για την ανάκληση της δωρεάν παραχώρησης για αόριστο χρονικό διάστημα δύο τμημάτων ακινήτων του δήμου για την υλοποίηση του έργου. Επίσης από την επένδυση του Ελληνικού υπάρχει πρόβλεψη κατασκευής “flyover” για την σύνδεση της Λ. Ποσειδώνος με το Casino. Η κατασκευή αυτή επηρεάζει τμήμα του πεζόδρομου – ποδηλατόδρομου του έργου και θα πρέπει να τροποποιηθεί η υποβληθείσα μελέτη.

Ζώνη Δ Ζώνη Δ (Χ.Θ. 14+240 έως Χ.Θ. 17+556): Γλυφάδα Β - Βούλα στην οποία ο ποδηλατόδρομος αναπτύσσεται εντός του Δήμου Γλυφάδας και του Δήμου Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης. Συνολικά απαιτείται η κατασκευή 5 νέων τεχνικών συνολικού μήκους ~270m και μέσου ύψους 4.50m, για το σχεδιασμό των οποίων απαιτήθηκαν επιτόπου έρευνα με γεωτρήσεις στις θέσεις των τεχνικών, σύνταξη Γεωτεχνικής μελέτης για το τρόπο κατασκευής της θεμελίωσης αυτών και τελική σύνταξη των νέων Στατικών μελετών για την κατασκευή τους.

Η υπέρβαση

«Τα παραπάνω νέα τεχνικά θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι βρίσκονται εντός περιοχής με ιδιαίτερα μεγάλη τουριστική δραστηριότητα, ιδιαίτερα τους μήνες από Μάιο μέχρι και Σεπτέμβριο, δραστηριοποιούνται εντός αυτής αρκετές επιχειρήσεις, οι οποίες θα μπορούν να παραχωρήσουν τον απαραίτητο εργοταξιακό χώρο για την κατασκευή των τεχνικών από τον Οκτώβριο του 2025 μέχρι και τον Απρίλιο του 2026. Για την έγκριση της απαιτούμενης δαπάνης για την κατασκευή των παραπάνω αναφερθέντων νέων τεχνικών έχει συνταχθεί η 1η Συμπληρωματική Σύμβαση του έργου δαπάνης προ ΦΠΑ 2.500.000 ευρώ με υπέρβαση κατά 14,98% από την αρχική σύμβαση για την έγκριση εκτέλεσης νέων τιμών εργασιών, η οποία θα πρέπει να εγκριθεί προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή των τεχνικών», αναφέρεται.

Το σκεπτικό για την παράταση

«Προκειμένου να αποσαφηνιστούν τα σημεία που χρίζουν τροποποιήσεων και να επιλυθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα τεχνικά έργα που περιγράφονται παραπάνω, τα οποία απαιτούνται στο έργο και δεν είχαν συμπεριληφθεί στην αρχική μελέτη, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η συνέχεια του έργου και η ολοκλήρωσή του, συμφωνούμε με την εκτίμηση του αναδόχου ότι θα απαιτηθεί επιπλέον χρονικό διάστημα 230 ημερών», αναφέρει η Περιφέρεια Αττικής.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Hydra Rock: Πώς θα είναι το τουριστικό project 475 εκατ. ευρώ του Γ. Βαρδινογιάννη στην Ερμιονίδα

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider