Boeing: Η αεροπορική βιομηχανία θα χρειαστεί 43.600 νέα αεροσκάφη τα επόμενα 20 χρόνια

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Boeing: Η αεροπορική βιομηχανία θα χρειαστεί 43.600 νέα αεροσκάφη τα επόμενα 20 χρόνια
Πάντως υπάρχει χάσμα ανάμεσα στην προσφορά και τη ζήτηση, καθώς τόσο η Boeing, όσο και η Airbus βρίσκονται πίσω στον αριθμό των αεροσκαφών νέας γενιάς που έχουν κατασκευάσει.

Η Boeing προέβλεψε ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα χρειαστούν 43.600 νέα αεροσκάφη τα επόμενα 20 χρόνια, με αγορές όπως η Κίνα και η Νοτιοανατολική Ασία να ηγούνται της ώθησης, καθώς η μεγαλύτερη ευημερία δίνει σε περισσότερους ανθρώπους τα μέσα να ταξιδέψουν.

Ωστόσο, όπως αναφέρει το Bloomeberg, η αμερικανική εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών είναι ελαφρώς λιγότερο αισιόδοξη από ό,τι πριν από ένα χρόνο, καθώς τότε εκτιμούσε ότι 43.975 αεροσκάφη θα εισέλθουν στον παγκόσμιο στόλο - μια υποβάθμιση που αντανακλά μια επιδείνωση των προβλέψεων για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη.

Ενώ οι εμπορικοί πόλεμοι και οι δασμοί που ξεκίνησε ο Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ταλανίζουν την παγκόσμια οικονομία, η αεροπορική βιομηχανία έχει ξεπεράσει άλλες κρίσεις και γεωπολιτικές αναταραχές κατά τη διάρκεια των δεκαετιών, κυρίως την πανδημία του κορονοϊού που καθήλωσε στόλους σε όλο τον κόσμο πριν από λίγα χρόνια. Τα τελευταία 25 χρόνια, τα αεροπορικά ταξίδια τριπλασιάστηκαν, ενώ ο παγκόσμιος στόλος διπλασιάστηκε, δήλωσε ο Ντάρεν Χουλστ, αντιπρόεδρος εμπορικής αγοράς της Boeing.

«Στο τέλος της ημέρας, η αγορά μας έχει αποδειχθεί ανθεκτική και αναπτυσσόμενη βιομηχανία», δήλωσε ο Χουλστ.

Η Boeing αναμένει ότι ο παγκόσμιος στόλος εμπορικών αεροσκαφών θα διπλασιαστεί σε 49.600 αεροπλάνα έως το 2044, σύμφωνα με τις προβλέψεις της αγοράς που παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες η Airbus, η ευρωπαϊκή ανταγωνίστριά της. Οι αεροπορικές εταιρείες στις αναδυόμενες αγορές θα λειτουργούν περισσότερα από τα μισά αεροσκάφη παγκοσμίως μέχρι τότε, από σχεδόν 40% το 2024, σύμφωνα με την Boeing.

Τα αεροσκάφη μονού διαδρόμου θα επεκτείνουν τη θέση τους στις αεροπορικές μεταφορές, αντιπροσωπεύοντας το 72% του παγκόσμιου στόλου τις επόμενες δύο δεκαετίες, σύμφωνα με προβλέψεις της Boeing. Αυτό είναι αυξημένο από το 66% του τρέχοντος στόλου.

Για τις αεροπορικές εταιρείες που χαράσσουν την πορεία ανάπτυξής τους, η παραγωγή των μοντέλων στενής ατράκτου όπως η οικογένεια A320neo της Airbus και το 737 Max της Boeing είναι απογοητευτικά αργή για να ευθυγραμμιστεί με τις ανάγκες τους. Αυτό συμβαίνει επειδή τα αεροπορικά ταξίδια έχουν αυξηθεί απότομα ύστερα από την πανδημία Covid, ενώ η Boeing και η Airbus κινούνται με ρυθμούς παραγωγής παρόμοιους με αυτούς που παρήγαγαν πριν από μια δεκαετία.

Το αποτέλεσμα είναι η έλλειψη αεριωθούμενων αεροσκαφών τρέχουσας γενιάς. Οι δύο χώρες έχουν κατασκευάσει περίπου 1.500 λιγότερα αεριωθούμενα από ό,τι είχαν αρχικά σχεδιάσει - και το έλλειμμα θα συνεχίσει να αυξάνεται καθώς οι χρόνοι αναμονής θα μεγαλώσουν, δήλωσε ο Χουλστ.

Η γεφύρωση του χάσματος μεταξύ προσφοράς και ζήτησης θα εξαρτηθεί από την ικανότητα των κατασκευαστών αεροσκαφών να επιστρέψουν στα επίπεδα παράδοσης πριν από την πανδημία, «και στη συνέχεια να τα ξεπεράσουν μεσοπρόθεσμα», δήλωσε ο Χουλστ. «Και αυτό πιθανότατα θα διαρκέσει τουλάχιστον μέχρι το τέλος της δεκαετίας».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider