Σε αναδιαμόρφωση και αναβάθμιση της κουλτούρας συναλλαγών της πελατειακής της βάσης, προχωρά η Τράπεζα Κύπρου μέσω του νέου δικτύου καταστημάτων της. Ο σχεδιασμός της τράπεζας ξεκινά και υλοποιείται από την εξειδίκευση των υπηρεσιών με βάση τις διαφορετικές ανάγκες των πελατών ενσωματώνοντας έτσι νέα κανάλια εξυπηρέτησης. Το νέο μοντέλο της Κύπρου αποτελείται από τέσσερα διαφορετικού τύπου καταστήματα, τα οποία οδηγούν σε ένα άθροισμα συνόλου 60 καταστημάτων στη Μεγαλόνησο.
Τα 40 εξ αυτών είναι παραδοσιακού χαρακτήρα (branch) που καλύπτουν όλο το φάσμα τραπεζικών υπηρεσιών, ταμειακών συναλλαγών και χρηματοδοτήσεων του ευρύ κοινού. Ωστόσο, στη βάση της αποφόρτισης των συγκεκριμένων καταστημάτων, η Κύπρου δημιούργησε τρία διαφορετικά συμπληρωματικά «κανάλια» που συνδυαστικά με το app, οδηγούν σε ταχύτερη εξυπηρέτηση και εξατομικευμένη προσέγγιση. Ενδεικτικό πως ο μέγιστος χρόνος μεταξύ της αίτησης για ένα ραντεβού σε κατάστημα και της έλευσης σε αυτό δε ξεπερνά τις πέντες μέρες (αρκετά χαμηλότερα κατά μέσο όρο).
Όπως αναφέρει στο insider.gr ο Θεοδόσης Θεοδοσίου, Διευθυντής Διεύθυνσης Λιανικής Τραπεζικής της Τράπεζας Κύπρου, «ο τραπεζικός τομέας διανύει μια περίοδο ριζικής μεταμόρφωσης, επηρεασμένης από την τεχνολογική ανάπτυξη, τις ρυθμιστικές αλλαγές και τις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συμπεριφορές. Σε αυτό το πλαίσιο, η Τράπεζα Κύπρου, διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στις πρωτοβουλίες για ψηφιοποίηση και τεχνολογική αναβάθμιση όχι μόνο της ίδιας αλλά και της κυπριακής οικονομίας και του επιχειρείν και αυτό φαίνεται μέσα από τη στρατηγική της πορεία τα τελευταία χρόνια».
«Οι στρατηγικές μας ισορροπούν μεταξύ της καινοτομίας και της παράδοσης, προσφέροντας σύγχρονες λύσεις, αλλά και διατηρώντας την ανθρώπινη επαφή που παραμένει θεμελιώδης για τη σχέση εμπιστοσύνης της Τράπεζας και των πελατών μας. Μέσα σε αυτήν την αλλαγή, ο ρόλος των φυσικών καταστημάτων δεν αλλοιώνεται, ούτε χάνεται αλλά επαναπροσδιορίζεται. Δεν είναι απλά χώροι συναλλαγών, αλλά χώροι παροχής αναβαθμισμένων υπηρεσιών και εμπειριών, όπου η προσωπική εξυπηρέτηση δημιουργεί αξία για τον πελάτη. Τα καταστήματα δεν εξαφανίζονται, μετασχηματίζονται. Με νέες τεχνολογίες, πιο ευέλικτα και στοχευμένα μοντέλα εξυπηρέτησης και διασύνδεση με τα ψηφιακά κανάλια - λύσεις, εξελίσσονται ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της νέας εποχής. Η στρατηγική μας επικεντρώνεται στη δημιουργία ενός υβριδικού λειτουργικού μοντέλου, όπου η τεχνολογία και η ανθρώπινη επαφή συνυπάρχουν αρμονικά».

Η τράπεζα δημιούργησε επτά μονάδες χρηματοδοτήσεων (lending unit) για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ιδιωτών και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (χορηγήσεις λιανικής), προσφέροντας και την γκάμα ασφαλιστικών προϊοντων της τράπεζας. Μέσω αυτών δίνεται περίπου το 40% των μικρομεσαίων χρηματοδοτήσεων. Επιπλέον, τα lending units δεν εξυπηρετούν ταμειακές συναλλαγές και δεν διαθέτουν ATMs οδηγώντας, την πελατειακή βάση που αναζητά αυτές τις υπηρεσίες, στα καταστήματα συναλλαγών.
Αντίστοιχα, τα επτά καταστήματα συναλλαγών (transaction unit) υποστηρίζουν αποκλειστικά εργασίες ταμειακών συναλλαγών (καταθέσεις, αναλήψεις, μεταφορές, συνάλλαγμα), προσφέροντας έτσι μια γενική εξυπηρέτηση για άνοιγμα και διαχείριση λογαριασμών - καρτών και άλλων εντολών. Τα συγκεκριμένα καταστήματα δεν εξυπηρετούν αιτήματα χρηματοδοτήσεων, ενώ διαθέτουν ΑΤΜ & μηχανές αυτόνομης εξυπηρέτησης για επιχειρήσεις.
Παράλληλα, υπάρχουν επτά ακόμη ψηφιακά καταστήματα (digital branch) που παρέχουν αποκλειστικά υπηρεσίες αυτοεξυπηρέτησης μέσω ATMs και μηχανών καταθέσεων για την εξυπηρέτηση νομικών προσώπων. Σε συνολικά 18 καταστήματα υπάρχει επίσης διευρυμένο ωράριο λειτουργίας, καθημερινά μέχρι τις 10:00 μμ. Τα σημεία αυτά παρέχουν, μέσω ελεγχόμενης πρόσβασης με χρήση ενεργοποιημένης πιστωτικής - χρεωστικής κάρτας της Τράπεζας Κύπρου, την αδιάλειπτη και διακριτική εξυπηρέτηση των πελατών.
Τα εξειδικευμένα μηχανήματα στα σημεία αυτά είναι:
- ΑΤΜs: Καταθέσεις, αναλήψεις, μεταφορές, υπόλοιπο λογαριασμού, εκτύπωση κατάστασης λογαριασμού
- Καταθέσεις Επιχειρήσεων: Καταθέσεις χαρτονομισμάτων, κερμάτων, επιταγών με χρήση ειδικών φάκελων ασφαλείας.
- Αυτόματες Καταθέσεις Επιχειρήσεων / 360 Νotes: Καταθέσεις χαρτονομισμάτων από επιχειρήσεις με την χρήση ειδικού κωδικού ο οποίος καταχωρείται στη μηχανή.
- Αυτόματες Καταθέσεις Επιχειρήσεων / 360 Coins: Καταθέσεις κερμάτων από επιχειρήσεις με την χρήση ειδικού κωδικού ο οποίος καταχωρείται στη μηχανή.
- Καταθέσεις Κερμάτων: Καταμέτρηση της αξίας των κερμάτων και έκδοση ειδική απόδειξης κατάθεσης και ακολούθως αυτόματη κατάθεση σε λογαριασμό που θα καταχωρήσει ο πελάτης στη μηχανή. Μέχρι 35 ευρώ δεν υπάρχει κάποια χρέωση. Πέραν αυτού, υπάρχει χρέωση 1% επί του ποσού κατάθεσης σε κέρματα.
- Αναλήψεις Κερμάτων: Ειδική μηχανή για αυτόματη ανάληψη κερμάτων σύμφωνα με τις προτιμήσεις του πελάτη. Μέχρι 100 ευρώ, προκύπτει χρέωση 5 ευρώ ανά συναλλαγή. Aπό 101 μέχρι 500 ευρώ, το κόστος ανεβαίνει στα 15 ευρώ ανά συναλλαγή.