HIG: «Ανοίγει βήμα» η Streem για το logistics center των 300 εκατ. στον Ασπρόπυργο – Το timing των εργασιών

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
HIG: «Ανοίγει βήμα» η Streem για το logistics center των 300 εκατ. στον Ασπρόπυργο – Το timing των εργασιών
Επιταχύνει τον ρυθμό στο μέτωπο των αδειοδοτήσεων και στο operation «κομμάτι» το αμερικανικό fund HIG για την προώθηση της μεγάλης επένδυσης. Από φθινόπωρο και μετά οι κατασκευαστικές εργασίες. Βούληση της Streem Global Development να «τρέξει» το project. Η επένδυση και τα οφέλη.

Επιταχύνει, ολοένα και περισσότερο, τον ρυθμό στο μέτωπο των αδειοδοτήσεων και στο operation «κομμάτι» το αμερικανικό fund HIG για την προώθηση της μεγάλης επένδυσης, άνω των 300 εκατ. ευρώ, για τη δημιουργία mega logistics center στον Ασπρόπυργο, μέσω του εν Ελλάδι βραχίονα της Streem Global Development, υπό τον Κ. Μπήτρο.

Προ ημερών μόλις, αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας Αττικής (ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ, ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΤΜΗΜΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΑΔΕΙΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ), αποφάσισε την χορήγηση έγκρισης εγκατάστασης «Κέντρου Αποθήκευσης και Διανομής (Κ.Α.Δ.) τυποποιημένων και συσκευασμένων προϊόντων και μόνο ξηρού φορτίου χωρίς ψύξη ή κατάψυξη (δεν περιλαμβάνονται εύφλεκτα, εκρηκτικά, διαβρωτικά, οξειδωτικά ή τοξικές ουσίες), χρονικής διάρκειας πέντε (5) ετών, της εταιρείας “ΣΤΡΙΜ ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΕΙΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε” με ανέγερση νέων κτιριακών εγκαταστάσεων με παρέκκλιση α) ως προς το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος από 11 μ. (+στέγη) σε 18 μ. (+στέγη) και β) ως προς τον επιτρεπόμενο κατ’ όγκο εκμετάλλευσης από 5 σε 7,5». Είχαν προηγηθεί, μεταξύ άλλων, και σχετικές αιτήσεις (στις 13-3-2024 και 29-3-2024) του φορέα ανάπτυξης περί χορηγήσεως έγκρισης εγκατάστασης Κέντρου Αποθήκευσης και Διανομής (Κ.Α.Δ.).

Επιταχύνει τις διαδικασίες

Επί της ουσίας, η εταιρεία προωθεί με γρήγορους ρυθμούς μια σειρά από απαραίτητα αδειοδοτικά και λειτουργικής φύσεως ζητήματα, ώστε να είναι έτοιμη προσεχώς για την εκκίνηση των εργασιών, δείχνοντας τη θέλησή της για να προχωρήσει το συντομότερο δυνατόν η επένδυση και να μην «είναι στα χαρτιά», όπως άλλες που… εκκρεμούν. Κατά πληροφορίες, και εφόσον όλα πάνε καλά, και προσεχώς κυλήσουν περαιτέρω οι διαδικασίες (μελέτες, τυχόν άλλες αδειοδοτήσεις, προκήρυξη διαγωνισμού κ.α.), οι κατασκευαστικές εργασίες αναμένεται να εκκινήσουν από το φθινόπωρο του 2024, με τον κ. Κωνσταντίνο Μπήτρο, επί της ουσίας ισχυρό εκπρόσωπο του fund στην Ελλάδα, να έχει οριοθετήσει το τέλος του 2026 (δηλαδή ορίζοντας 2 ετών) ως ένα αρχικό εκτιμώμενο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της επένδυσης. Η οποία ενδέχεται και να ξεπεράσει τελικά τα 300 εκατ. ευρώ, δίχως σε αυτό το ποσό να υπολογίζεται ο εξοπλισμός (π.χ. τεχνολογικός, μηχανολογικός κ.α.) των αποθηκών που θα παραδοθούν έτοιμες στους μισθωτές. Για την ώρα, συνεργεία «καθαρίζουν» την έκταση των 290 στρεμμάτων (αποξηλώσεις κ.α.).

Όπως προ περίπου διμήνου είχε αποκαλύψει το insider.gr, ολοκληρώθηκε, με βάση τη διαδικασία εξυγίανσης της Ελληνική Χαλυβουργία Α.Ε., η μεταβίβαση του οικοπέδου άνω των 290 στρεμμάτων στον Ασπρόπυργο στην Streem Development A.E., καθιστώντας την κύριο του οικοπέδου.

Τα οφέλη

Όπως έχει αναφέρει ο κ. Μπήτρος «η σύγχρονη αυτή μονάδα εφοδιαστικής αλυσίδας και συνδυασμένων μεταφορών, κόστους 300 εκατ., εντάσσεται στην εθνική στρατηγική να γίνει η Ελλάδα ένας διεθνής διαμετακομιστικός κόμβος», ενώ σημείωσε ότι «ανοίγει το δρόμο για να έρθουν στη χώρα μας εταιρείες που θέλουν να δημιουργήσουν εδώ τα κέντρα διανομής για τις ευρωπαϊκές τους λειτουργίες, με λιμάνι εισόδου τον Πειραιά». Σύμφωνα με τον ίδιο, πρόκειται για μια πράσινη επένδυση σε μια περιοχή ιδιαίτερα επιβαρυμένη που θα δώσει προοπτική ανάπτυξης καθώς θα δημιουργήσει πάνω από 1.200 θέσεις εργασίας ενώ αναμένεται να έχει καθαρό ετήσιο οικονομικό αποτύπωμα για τη χώρα άνω των 100 εκατ. ευρώ καθώς και σημαντικά ανταποδοτικά οφέλη προς την τοπική κοινωνία. Το έργο πρόσφατα επισκέφτηκε ο πρωθυπουργός της χώρας, Κ. Μητσοτάκης.

Η επένδυση

Όπως έχει αναφέρει παλιότερα το insider.gr, αντικείμενο του επενδυτικού σχεδίου είναι η κατασκευή και λειτουργία ενιαίας πρότυπης υπερσύγχρονης μονάδας εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) και συνδυασμένων μεταφορών, χερσαίων-θαλάσσιων-σιδηροδρομικών (tri-modal), στην περιοχή Ασπρόπυργου στη Δυτική Αττική.

Βάσει όσων αναφέρονταν σε παλιότερα διαβούλευση, η περιοχή επέμβασης έχει επιφάνεια 291 στρέμματα και βρίσκεται εντός της ΒΙ.ΠΕ. Διυλιστηρίων, στο 17ο χλμ. της Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου. Η έκταση διαχωρίζεται από την Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου σε δύο τμήματα, τμήμα Α (238 στρέμματα) και τμήμα Β, παραλιακό (53 στρέμματα). Στο τμήμα Α προβλέπονται κτήριο πολλαπλών χρήσεων (εμπορικά, γραφεία, ξενοδοχείο, εστιατόριο κ.α.), αποθήκες, χώρος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, parking. Στο τμήμα Β ανήκει ο λιμένας, χώρος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, σταθμός διακίνησης φορτηγών, αποθήκη σταθμός διακίνησης Ι.Χ.

Ειδικότερα, στους κύριους χώρους (Α+Β τμήμα) προβλέπονται 4 αποθήκες εμβαδού 122,7 χιλ. τ.μ., εμπορικά γραφεία επιφάνειας 14.000 τ.μ., 4 γραφεία αποθηκών έκτασης 10.700 τ.μ., χώροι φιλοξενίας οδηγών (1.400 τ.μ.), χώρος εστιατορίου (1.000 τ.μ.), 2.416 θέσεις στάθμευσης σε έκταση 60,4 χιλ. τ.μ., η εγκατάσταση Φ/Β μονάδων στις οροφές των αποθηκών συνολικής ισχύος 175.200 Mwh και βέβαια ο λιμένας πρόσδεσης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Τα δύο τμήματα θα συνδέονται μεταξύ τους με γέφυρα, που θα κατασκευαστεί. Η έκταση έχει μέτωπο στον κόλπο της Ελευσίνας, όπου θα κατασκευαστεί προβλήτας πρόσδεσης πλοίων, με τα αντίστοιχα λιμενικά έργα και τις απαραίτητες υποδομές για την φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων μέσω θαλάσσης. Επίσης, στα βόρεια, η έκταση συνορεύει με τη σιδηροδρομική γραμμή Θριάσιο-Νέο Ικόνιο, ήτοι με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, μέσω του οποίου θα είναι δυνατή η άμεση μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων σε χώρες της Ευρώπης.

Ο συνδυασμός αυτός, που δίνει στο προτεινόμενο Πάρκο τη δυνατότητα να ενώσει και να εκμεταλλευτεί τα τρία βασικά δίκτυα μεταφορών και περαιτέρω με το αεροδρόμιο, καθιστά εφικτή τη δημιουργία σημαντικών οικονομιών κλίμακας για τις εταιρείες που θα εδράσουν σε αυτό, καθώς και περιβαλλοντικά οφέλη (μείωση εκπομπών CO2, ηχορύπανσης, κατανάλωσης μη-ΑΠΕ, κ.λπ.).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΕΥΔΑΠ: «Πράσινο φως» σε νέο μεγάλο έργο - επέκταση ΚΕΛ στο μέτωπο του Σαρωνικού

Ακίνητα: Νέα «στέγη» ψάχνουν ΑΣΕΠ, ΣΔΟΕ, Αρχές Οικονομικού Εγκλήματος στην Αθήνα – Πόσο ενοίκιο δίνουν

gazzetta
gazzetta reader insider insider