Aegean: Οι πυλώνες ανάπτυξης και οι εκτιμήσεις για το 2024

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Aegean: Οι πυλώνες ανάπτυξης και οι εκτιμήσεις για το 2024
1,1 εκατ. επιπλέον προγραμματισμένες θέσεις - Προχωρά η επένδυση στο κέντρο προσομοιωτών και εκπαίδευσης - Σειρά ενεργειών για το πρόβλημα με τους κινητήρες της Pratt & Whitney.

Αύξηση του επιβατικού προγράμματος, συνέχιση της επένδυσης στο νέο κέντρο προσομοίωσης και εκπαίδευσης πληρωμάτων και σειρά ενεργειών, μεταξύ των οποίων και συμφωνία αποζημίωσης, για την αντιμετώπιση του ζητήματος με τους κινητήρες της Pratt & Whitney περιλαμβάνουν τα επιχειρηματικά σχέδια της Aegean για το 2024. Στόχος να διατηρηθούν οι θετικές επιδόσεις του 2023, μιας χρονιάς που έκλεισε τον κύκλο της πανδημίας με την ολοκλήρωση της επαναγοράς των Warrants από το ελληνικό Δημόσιο και ο αερομεταφορέας παρουσίασε αξιοσημείωτες επιδόσεις τόσο σε όρους επιβατικής κίνησης όσο και σε όρους κερδοφορίας.

1,1 εκατ. επιπλέον προγραμματισμένες θέσεις για το 2024

Για το νέο έτος, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο επικεφαλής του αερομεταφορέα, Ευτύχης Βασιλάκης, κατά την χθεσινή τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές, η εταιρεία έχει προγραμματίσει 1,1 εκατ. περισσότερες θέσεις, παρά την επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης του κλάδου η οποία έχει οδηγήσει τους αερομεταφορείς να είναι συγκρατημένοι κυρίως για το πρώτο εξάμηνο του έτους. Από αυτές 800 χιλ. θέσεις θα αφορούν δρομολόγια εξωτερικού και περίπου 400 χιλ. θέσεις θα αντιστοιχούν σε πτήσεις εσωτερικού. Η έμφαση την τρέχουσα χρονιά θα δοθεί στη βάση της Αθήνας, όπου θα προσφερθεί 7% μεγαλύτερη χωρητικότητα σε υφιστάμενα δρομολόγια ενώ θα ενισχυθεί και η συχνότητα των πτήσεων από και προς Θεσσαλονίκη.

Άλλωστε το 2024 παίρνει τη σκυτάλη από μια χρονιά που, σύμφωνα με τον ίδιο, έθεσε τη βάση για μια ισχυρή κερδοφορία καθιστώντας την Aegean τον μοναδικό, μη low cost αερομεταφορέας που το 2023 έφτασε σε χωρητικότητα το 110% των επιπέδων του 2019. Να θυμίσουμε ότι η επιβατική κίνηση του περασμένου έτους κινήθηκε κατά 26% υψηλότερα από το 2022 όταν ο ρυθμός της εγχώριας αγοράς έφτασε μόλις το 14% και διακίνησε 15,69 επιβάτες, εκ των οποίων 9,5 εκατ. ήταν εξωτερικού.

Επιβράβευση μετόχων και εργαζομένων

Η ισχυρή κερδοφορία του προηγούμενου έτους είχε ως αποτέλεσμα την παραγωγή υψηλών λειτουργικών ταμειακών ροών, ύψους 334,8 εκατ. ευρώ, μετά και την πληρωμή των μισθωμάτων αεροσκαφών - ο όμιλος παρέλαβε εννέα νέα αεροσκάφη από την Airbus, έχοντας φτάσει συνολικά τα 28. Χάρη στις προαναφερθείσες επιδόσεις μάλιστα η Aegean αναμένεται να ανταμείψει για πρώτη φορά μετά από 4 χρόνια τους μετόχους της, μέσω μερίσματος 0,75 ευρώ ανά μετοχή αλλά και τους εργαζόμενούς της.

«Δεν θα ωφεληθούν μόνο οι μέτοχοι από τα καλά αποτελέσματα της εταιρείας, αλλά και οι εργαζόμενοι», επισήμανε ο κ. Βασιλάκης, δεδομένης και της συμβολής τους κατά την διάρκεια της πανδημίας. Για το 2023, η εταιρεία κατέβαλε έκτακτες παροχές στους εργαζόμενους ύψους 24 εκατ. ευρώ, ποσό σημαντικά υψηλότερο από τα 18 εκατ. ευρώ που είχε προϋπολογίσει και από τα 12 εκατ. ευρώ του 2022.

Στο πρόγραμμα ανταμοιβών συμμετέχουν περίπου 600 εργαζόμενοι της εταιρείας. Παράλληλα, βέβαια, τόσο το 2022 όσο και το 2023, ακόμη 2.000 εργαζόμενοι, που απασχολούνταν στην Aegean για πάνω από μία διετία, έλαβαν ως bonus έναν επιπλέον μισθό.

Προχωρά η επένδυση στο κέντρο προσομοιωτών και εκπαίδευσης

Πηγή εσόδων για το τρέχον έτος αναμένεται να αποτελέσει και το νέο κέντρο προσομοιωτών και εκπαίδευσης πληρωμάτων που ξεκίνησε να λειτουργεί, σε σύμπραξη με την CAE, τον Δεκέμβριο του 2023 και ήδη έχει ανοίξει τις πόρτες του και σε πληρώματα τρίτων αεροπορικών εταιρειών.

Η επένδυση προχωρά στη δεύτερη φάση, συνολικού ύψους 140 εκατ. ευρώ, που αφορά στη νέα βάση συντήρησης. Στόχος είναι η υφιστάμενη βάση να μεταφερθεί στη νέα μεγαλύτερη και αναβαθμισμένη εγκατάσταση περίπου σε δύο μήνες.

Σειρά ενεργειών για το πρόβλημα με τους κινητήρες της Pratt & Whitney

Σειρά ενεργειών δρομολογεί και για την αντιμετώπιση του προβλήματος που έχει ανακύψει με τους κινητήρες της Pratt & Whitney κι επηρεάζει την έγκαιρη παραλαβή των αεροσκαφών Airbus A320 neo, ώστε να διατηρήσει τους ανοδικούς ρυθμούς ανάπτυξης της χωρητικότητας της.

Για τα 10 αεροσκάφη που θα μείνουν το 2024 εκτός προγράμματος ο αερομεταφορέας αναγκάστηκε να διατηρήσει τη συμφωνία leasing για πέντε αεροσκάφη A320ceo που έληγε το πρώτο εξάμηνο του 2024 και αποεπένδυσε από την αγορά της Ρουμανίας, όπου δραστηριοποιούνταν μέσω της Anima Winds με στόχο τον «επαναπατρισμό» δύο αεροσκαφών. Επιπλέον επανέφερε στο πτητικό της πρόγραμμα τέσσερα αεροσκάφη που μέχρι πρότινος εκτελούσαν πτήσεις τσάρτερ, περιορίζοντας τη συγκεκριμένη δραστηριότητα κατά 250 χιλ. τις θέσεις.

Τέλος κατέληξε και σε συμφωνία με την Pratt and Whitney για την λήψη αποζημίωσης που αφορά όμως μόνον την μερική κάλυψη του έκτακτου κόστους που έχει επωμιστεί η αεροπορική. Το κόστος όπως εξήγησε ο κ. Βασιλάκης περιλαμβάνει τόσο επιπρόσθετες δαπάνες συντήρησης λόγω επέκτασης των συμφωνιών μίσθωσης παλαιότερων αεροσκαφών όσο και αύξηση του κόστους αεροπορικού καυσίμου, δεδομένου ότι τα A320neo έχουν μικρότερη κατανάλωση καυσίμου.

Σύμφωνα με τον ίδιο μάλιστα το πρόβλημα αναμένεται να διαρκέσει 2 με 2,5 χρόνια, και θα κορυφωθεί από τον Νοέμβριο του 2024 ως το καλοκαίρι του 2025 στερώντας δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης από την αεροπορική.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Aegean: Εκτοξεύτηκαν κατά 46% τα EBITDA το 2023 - Πρόταση για μέρισμα €0,75/μετοχή

Aegean: Την ακύρωση 625 ιδίων ομολογιών αποφάσισε το ΔΣ

Aegean: Τι ισχύει για την απεργία της Τετάρτης

gazzetta
gazzetta reader insider insider