Επενδύσεις σε 4 άξονες δρομολογεί ο όμιλος Mantis – Η εικόνα των πωλήσεων

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Επενδύσεις σε 4 άξονες δρομολογεί ο όμιλος Mantis – Η εικόνα των πωλήσεων
Σε μηχανολογικό εξοπλισμό, κτηριακές βελτιώσεις, ανθρώπινο δυναμικό οι επενδύσεις του ομίλου για το 2023. Η πορεία των πωλήσεων στα πιο γνωστά brands, η αύξηση της ζήτησης το 2022 και οι προβλέψεις για το 2023. Τι έδειξαν οι τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις.

Μπαράζ νέων επενδύσεων στις εταιρείες που τον απαρτίζουν δρομολογεί από τις αρχές του 2023 ο όμιλος Mantis, ένας από τους κορυφαίους διανομείς αναψυκτικών, αλκοολούχων ποτών και καταναλωτικών προϊόντων στη χώρας μας κι ενώ ετοιμάζεται να γιορτάσει μισό αιώνα παρουσίας στην ελληνική αγορά.

Ειδικότερα, για το τρέχον έτος υλοποιούνται συγκεκριμένες ενέργειες, όπως:

  • Επενδύσεις σε νέο μηχανολογικό και πάγιο εξοπλισμό τόσο στα οινοποιία όσο και στη γραμμή εμφιάλωσης στην Οινοποιία Μαλαματίνα.
  • Εργασίες και κτηριακές παρεμβάσεις / βελτιώσεις στις εγκαταστάσεις στα Χέλια Μόρνου ΑΕΒΕ στο Καστράκι Ναυπάκτου, προκειμένου το κτήριο να προετοιμαστεί κατάλληλα για την εγκατάσταση του ανάλογου μηχανολογικού εξοπλισμού.
  • Επένδυση σε έμπειρο ανθρώπινο δυναμικό που θα συμβάλει στην περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων αλλά και στη βελτιστοποίηση των διαδικασιών του ομίλου.
  • Έναρξη ενεργειών για επέκταση των εγκαταστάσεων σε αποθηκευτικούς χώρους, ώστε να καλυφθούν οι αυξανόμενες ανάγκες των εταιρειών του ομίλου.

Σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών το 2022

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του Mantis Group που καταχωρήθηκαν στο ΓΕΜΗ πριν από μερικά 24ωρα, το 2022 αποτέλεσε μία χρονιά που παρατηρήθηκε αύξηση της κατανάλωσης τόσο λόγω της εγχώριας ζήτησης για προϊόντα όσο και λόγω της υψηλής τουριστικής κίνησης. Η άρση των περιορισμών που ίσχυαν κατά την περίοδο του covid-19 συνετέλεσε σε αυτήν την αύξηση της κατανάλωσης.

Σε αυτό το περιβάλλον, στη χρήση 2022 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας αυξήθηκε κατά 30,3% στα 25,98 εκατ. ευρώ (έναντι 19,94 εκατ. ευρώ το 2021), λόγω της μεγέθυνσης του κλάδου του ενεργειακού ποτού Red Bull και της ενίσχυσης του μεριδίου αγοράς. Σε επίπεδο ομίλου, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 11,93% κυρίως λόγω της αύξησης των πωλήσεων νερού, των κρασιών και των προϊόντων της MARS. Συγκεκριμένα ανήλθε στα 54,65 εκατ. ευρώ από 48,83 εκατ. ευρώ που είχε διαμορφωθεί στη χρήση 2021.

Το κόστος πωληθέντων το 2022 ακολούθησε αυξητική πορεία (7,79% σε σχέση με το 2021) σε επίπεδο ομίλου, αλλά με χαμηλότερο ρυθμό συγκριτικά με τις πωλήσεις. Αυτό οφείλεται σε διαφοροποιήσεις στο προϊοντικό μείγμα πωλήσεων και κατηγοριών πελατών (λιανική, χονδρική κλπ), οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση των μικτών κερδών του ομίλου. Ειδικότερα, τα μικτά κέρδη του ομίλου αυξήθηκαν στα 15,58 εκατ. ευρώ το 2022 έναντι 12,58 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ σε επίπεδο εταιρείας διαμορφώθηκαν στα επίπεδα των 6,20 εκατ. ευρώ από 5,13 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση.

Τα λειτουργικά έξοδα του ομίλου αυξήθηκαν κατά 44,85% και της εταιρείας κατά 22,46%, κυρίως λόγω της αυξημένης διαφημιστικής δαπάνης για τα νέα προϊόντα, του αυξημένου κόστους μεταφορικών ως απόρροια της αύξησης του όγκου πωλήσεων, του αυξημένου κόστους ενέργειας και των καυσίμων, του αυξημένου μισθοδοτικού κόστους, του αυξημένου κόστους αποθήκευσης και Logistics, καθώς και λόγω λοιπών εξόδων που είναι απαραίτητα στην ανάπτυξη της λειτουργίας των τμημάτων.

Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση του ομίλου Mantis, κατά 42,9% αυξήθηκαν τα αποθέματα λόγω της αύξησης του όγκου πωλήσεων και των αυξημένων παραγγελιών αγοράς εμπορευμάτων στο τέλος του έτους, ενώ η αύξηση του κύκλου εργασιών οδήγησε σε αύξηση των προκαταβολών για αγορές αποθεμάτων κατά 26,3%.

Παράλληλα, τα ταμειακά διαθέσιμα του ομίλου αυξήθηκαν κατά 120,4% κυρίως λόγω αύξησης της κερδοφορίας και εκταμίευσης νέου δανεισμού τον Δεκέμβριο. Όπως προβλέπει η διοίκηση, για τη χρήση 2023 αναμένεται αύξηση του κύκλου εργασιών στο κλάδο του ενεργειακού ποτού, των προϊόντων της MARS, του κρασιού, του τσίπουρου και του νερού, καθώς και σταθεροποίηση του κύκλου εργασιών στα υπόλοιπα brands με μικρές διακυμάνσεις.

Η απόκτηση της Μαλαματίνα

Ήταν στις 22 Δεκεμβρίου 2021, όταν, με απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης, η ιστορική οινοποιία Μαλαματίνα, που πλέον μετρά 128 χρόνια επιχειρηματικής διαδρομής, πέρασε στον όμιλο Mantis. Με την απόφαση του πρωτοδικείου επικυρώθηκε το σχέδιο εξυγίανσης και δημιουργήθηκε μια νέα εταιρεία, η Οινοποιία Μαλαματίνα ΑΕΒΕ, με έδρα τη Θεσσαλονίκη στην οποία μεταβιβάστηκε μέρος του ενεργητικού και του παθητικού της παλαιάς εταιρείας.

Όπως έχει ήδη γράψει το insider.gr, το στρατηγικό πλάνο του ομίλου Mantis για την ιστορική οινοποιία προβλέπει επενδύσεις συνολικού ύψους 12 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα δεκαετίας, τόσο σε μηχανολογικό εξοπλισμό, όσο και σε πάγια στοιχεία, με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας της ιστορικής εταιρείας στον εγχώριο οινικό «χάρτη».

Με παρουσία στην ελληνική αγορά από το 1974

Με σημαντική παρουσία στην ελληνική αγορά από το 1974, ο όμιλος Mantis, με τις εταιρείες του Mantis Trading SA, Fortis Trading SA και Attraction SA, ηγείται του κλάδου των καταναλωτικών αγαθών ταχείας κυκλοφορίας (Fast Moving Consumer Goods-FMCGs). Για περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες, ο όμιλος διατηρεί ισχυρές συνεργασίες με παγκόσμιους προμηθευτές, ενώ συνεχώς εξελίσσεται με επενδύσεις και συνεργασίες σε διάφορους τομείς και κλάδους της οικονομίας.

Στο χαρτοφυλάκιό του υπάρχουν διεθνώς αναγνωρισμένα brands όπως: Red Bull, Μαλαματίνα, AQUA Carpatica, Energizer, Wilkinson, Hawaiian Tropic, M&Ms, Twix, Snickers, Mars, Bounty, Uncle Ben΄s, Pedigree, Whiskas κ.α.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Στην τελική ευθεία για την Ημέρα των Ευχαριστιών - Πόσα θα ξοδέψουν οι Αμερικανοί για το παραδοσιακό τραπέζι 

Kafea Terra: «Βλέπει» αύξηση του κύκλου εργασιών το 2023 – Η αναπτυξιακή στρατηγική

Mars Hellas: Έσπασαν το φράγμα των 50 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις παρά τις προκλήσεις – Πού ποντάρει για το 2023

gazzetta
gazzetta reader insider insider