Coffee Island: Μεγάλη επένδυση στην βιώσιμη ανάπτυξη το 2023 - Απορρόφησε το 100% των ανατιμήσεων στον καφέ

Χρήστος Δοντάς
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Coffee Island: Μεγάλη επένδυση στην βιώσιμη ανάπτυξη το 2023 - Απορρόφησε το 100% των ανατιμήσεων στον καφέ
Η Coffee Island σε εκδήλωση με θέμα τη Στρατηγική Βιώσιμης Ανάπτυξης που έχει υιοθετήσει, ανακοίνωσε μία νέα, καινοτόμο, επιχειρηματική επένδυση.

Νέα «πράσινη» πνοή επιχειρεί να δώσει η Coffee Island, καθώς σκοπεύει να επενδύσει ποσοστό 3-5% του μη συστημικού της τζίρου στη βιώσιμη ανάπτυξη, όπως αποκάλυψε η διοίκηση της εταιρείας σε εκδήλωση με θέμα τη Στρατηγική Βιώσιμης Ανάπτυξης, ενώ ενώνει τις δυνάμεις της και με την εταιρία Coffe-Eco.

O CEO της Coffee Island, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος εκτίμησε πως το πρώτο τετράμηνο του 2023 υπήρξε αρκετά καλό σε επίπεδο αγορών και η προσπάθεια που καταβλήθηκε από την επιχείρηση «αγκαλιάστηκε» από τον κόσμο. Υπογράμμισε πως η Coffee Island επέδειξε σοβαρότητα και ανθεκτικότητα, η οποία έχει αναγνωριστεί και υπολογίζει πως ο μη συστημικός τζίρος της επιχείρησης θα αγγίξει τα 36 εκατ. ευρώ, με το 3%-5% να επενδύεται στη βιώσιμη ανάπτυξη. Αναφερόμενος στο κομμάτι του οργανωμένου λιανεμπορίου, ανέφερε πως το 2023 θα αγγίξει το 7% του τζίρου της εταιρείας με την προοπτική να αυξηθεί σταδιακά τα επόμενα χρόνια.

«Για εμάς η βιώσιμη ανάπτυξη συνδέεται με την ολιστική αντιμετώπιση του τρόπου που επιχειρούμε. Στόχος μας είναι να γίνουμε πυλώνας ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών» εξήγησε, συμπληρώνοντας πως το χάσμα μεταξύ των χωρών που παράγουν και εκείνων που καταναλώνουν το ρόφημα του καφέ είναι τεράστιο.

Tο 35% της παγκόσμιας αγοράς του καφέ σε 10 «χέρια»

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο κ. Κωνσταντινόπουλος σημείωσε πως υπάρχουν πράγματα που συμβάλουν στην βιώσιμη ανάπτυξη «αλλά χωρίς πλάνο». «Δεν μπορέσαμε ποτέ στα πρώτα χρόνια της προσπάθειας να αξιολογήσουμε αν το κάνουμε σωστά» διαπίστωσε και πρόσθεσε πως στα μέσα του 2019 «είπαμε ότι αυτό πρέπει να σταματήσει και να αναγάγουμε τη βιώσιμη ανάπτυξη σαν βασική προτεραιότητα της στρατηγικής μας με μετρήσιμους δείκτες».

«Βασικοί πυλώνες της στρατηγικής μας για τη βιώσιμη ανάπτυξη είναι οι άνθρωποι, ο πλανήτης και το ίδιο το προϊόν. Είδαμε βέλτιστες πρακτικές, επηρεαστήκαμε πάρα πολύ από τις καταναλωτικές τάσεις που έχουν αλλάξει σημαντικά και έχουν να κάνουν τόσο με τη φιλοσοφία τρόπου ζωής, όσο και με την τεχνολογία. Έχει αλλάξει σημαντικά το πώς αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι την έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης» διευκρίνισε και αποκάλυψε πως το 35% της παγκόσμιας αγοράς του καφέ, το διαχειρίζονται 10 εταιρείες στον κόσμο. «Είναι μια πάρα πολύ συγκεντρωμένη βιομηχανία σε μεγάλους και κυρίαρχους παίκτες στην παγκόσμια αγορά και όλοι οι υπόλοιποι παίκτες έχουν μικρή δυνατότητα να αλλάξουν το γίγνεσθαι. Είμαστε υποχρεωμένοι να αλλάξουμε τον τρόπο που λειτουργούμε, διαφορετικά κάνουμε μια τρύπα στο νερό» εξήγησε.

«Δεν έχουμε κανένα περιθώριο για ημίμετρα, πρέπει να μεγιστοποιήσουμε και να ξεπεράσουμε τους εαυτούς μας. Δεν θέλουμε να υποσχόμαστε κάτι που δεν μπορούμε να υλοποιήσουμε» εξήγησε, συμπληρώνοντας πως η κατάσταση με το περιβάλλον είναι κρίσιμη και χρειάζονται σοβαρές και ριζοσπαστικές αλλαγές για να ανατραπεί το δύσκολο τοπίο που έχει σχηματιστεί.

Με ειδική μνεία στην ενότητα «Δημιουργώντας Αξία στην Ελληνική Οικονομία», παρουσίασε μερικά ενδιαφέροντα νούμερα:

  • Ο εκτιμώμενος συστημικός κύκλος εργασιών (Τζίρος εταιρείας + καταστήματα) για το 2022 ανήλθε σε 155 εκατ. ευρώ
  • 11,1 εκατ. ευρώ συστημικές επενδύσεις από το 2021 -2024 συστημικές
  • 432 μικρές επιχειρήσεις (franchise) (+55 καταστήματα στο εξωτερικό)
  • 235 καταστήματα καταστήματα στην ελληνική περιφέρεια (55%) – 102 πόλεις
  • Στήριξη σε 4.000 οικογένειες (άμεσα και έμμεσα, όπως barista, delivery, μητρική)
  • 817 ελληνικές προμηθεύτριες εταιρίες

Παράλληλα, χαρακτήρισε ως νευρικό έτος το 2022, με το οκτάμηνο να μην είναι ιδιαιτέρως δυνατό, όμως στην συνέχεια, με πολλές ενέργειες και δουλειά «κλείσαμε τη χρόνια στα νούμερα περίπου του 2021. Το 2022, σε επίπεδο και κατανάλωσης και τζίρου ήταν στα επίπεδα 2021» δήλωσε.

Ελέω πανδημίας και πληθωρισμού, η εταιρία στις 17 Νοεμβρίου 2021 έκανε μια πρώτη αύξηση στις τιμές του καφέ με την επόμενη άνοδο να πραγματοποιείται μετά το Πάσχα. «Όλο το 2022 με ενιαίο τιμοκατάλογο, αν εξαιρέσουμε τα τρόφιμα, απορροφήσαμε το 100% των ανατιμήσεων στον καφέ» όπως οι κραδασμοί στην ισοτιμία ευρώ – δολαρίου, τα προβλήματα κατά τη διαδικασία παραγωγής – συγκομιδής, η αυξομείωση της χρηματιστηριακής αξίας του προϊόντος, αλλά και τα κόστη μεταφοράς. «Σε γενικό επίπεδο, μαζί με τα τρόφιμα, απορροφήσαμε το 80% των ανατιμήσεων. Το 2022 είχαμε περίπου 3.427 ανατιμήσεις στα προϊόντα από τους προμηθευτές» τόνισε με έμφαση ο κ. Κωνσταντινόπουλος.

«Είναι σημαντική η περιφέρεια, θέλουμε να είμαστε και σε μικρές πόλεις και χωριά. Είμαστε η μεγαλύτερη αλυσίδα στην Ελλάδα χωρίς να είμαστε η μεγαλύτερη αλυσίδα σε όλες τις πόλεις. Δεν θα δείτε σημάδια κανιβαλισμού ή υπερσυγκέντρωσεις σημείων, αντιθέτως του μεγέθους» ανέφερε, ενώ επεσήμανε πως «η Cofee Island έχει επιλέξει να έχει την έδρα της στην Ελλάδα και αντιμετωπίζουμε έναν ανταγωνισμό με ξένα brands» που έχουν πιο ευνοϊκό πλαίσιο. Χαρακτήρισε ως συναγωνιστές τις ελληνικές επιχειρήσεις, διαμηνύοντας πως «πρέπει να ξεπεράσεις πολλά προβλήματα» για κοντράρεις τις μεγάλες εταιρίες του εξωτερικού που έχουν κυριαρχήσει στην αγορά. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στον καφέ «δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο» και είναι εντονότατα αντιαναπτυξιακός, με τις ελληνικές εταιρίες που τον έχουν απέναντί τους να βρίσκονται αντιμέτωπες με ένα μεγάλο μειονέκτημα.

Το deal με την Coffe-Eco

H «πράσινη» συνεργασία της Coffee Island με την Coffe-Eco θα οδηγήσει στη δημιουργία της πρώτης βιομηχανικής μονάδας στη Ν. Ευρώπη που επεξεργάζεται και επαναχρησιμοποιεί υπολείμματα καφέ espresso, για την παρασκευή νέων προϊόντων. Η Coffe-Eco προσβλέπει στην ολοκλήρωση της επεξεργασίας 50 τόνων υπολειμμάτων καφέ από τα καφεκοπτεία Coffee Island, τα οποία προορίζονται για την παραγωγή πρώτων υλών για καλλυντικά, βιοπλαστικά και όχι μόνο, κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της (τα υπολείμματα καφέ στην Ελλάδα ετησίως αγγίζουν τους 40.000 τόνους). Στον προγραμματισμό, είναι να πάρει «μπρος» και η νέα βιομηχανική μονάδα επεξεργασίας και χρησιμοποίησης υπολειμμάτων καφέ στη ΒΙ.ΠΕ Πατρών. Επίσης, στους σχεδιασμούς των 2 εταιριών, συμπεριλαμβάνεται η ένταξη νέων επιστημόνων στο δυναμικό της Coffe–Eco και η ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων με ταυτόχρονο «άνοιγμα» του δικτύου πωλήσεων των νέων προϊόντων.

«Η κυκλική οικονομία είναι ένα μοντέλο που εκτιμούμε ότι θα υιοθετηθεί από όλες τις εταιρείες παραγωγής καφέ τα επόμενα χρόνια» υπογράμμισε Αλέξης Παντζιάρος, Managing Director της Coffeeco. Η Coffe-Eco το 2016 ξεκίνησε έρευνα στα υπολείμματα καφέ σε συνεργασία με τη σχολή χημικών μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών, ενώ 3 χρόνια αργότερα οριστικοποίησε το πρώτο της προϊόν για την αγορά καλλυντικών. Το 2022 αναδείχθηκε στον διεθνή διαγωνισμό V-Label και φέτος αναπτύσσει προϊόντα με τις μεγαλύτερες ελληνικές εταιρίες καλλυντικών, όπως οι Apivita, KORRES, Dust and Cream, ενώ λανσάρει και το δικό της brand «auraskin.gr». Στόχοι της είναι η αύξηση της οικονομικής αξίας ανά κιλό πρώτης ύλης, ο μηδενισμός του οργανικού υπολείμματος του καφέ στην αλυσίδα παραγωγής αξίας και η μείωση του αποτυπώματος CO2 σε όλη την αλυσίδα παραγωγής αξίας καφέ espresso. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως η Coffee Island ανακοίνωσε πως έλαβε την πιστοποίηση Bio Organic EUROCERT για την παραγωγή οργανικού καφέ στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις επεξεργασίας καφέ και αποθήκευσης που διατηρεί στην Πάτρα.

Η συνεργασία με την Νήσος και το «πάντρεμα» της μπύρας και του καφέ

Όπως έχει ήδη γράψει το insider.gr, τον Ιούλιο του 2022 οι εταιρείες Νήσος και Coffee Island προχώρησαν σε συνεργασία και κυκλοφόρησαν στην αγορά το καινοτόμο προϊόν Coffee Cold Brew Beer. Πρόκειται για ένα προϊόν που «παντρεύει» περίτεχνα τις γεύσεις της μπύρας και του παγωμένου καφέ και αποτελεί μια εναλλακτική επιλογή «για την παρέα» τις απογευματινές ώρες, με στόχο την «αλλαγή της γευστικής παλέτας» των καταναλωτών.

Από τον Ιούλιο που κυκλοφόρησε μέχρι και σήμερα, το προϊόν διατίθεται αποκλειστικά μέσω των καταστημάτων της Coffee Island, ωστόσο στόχος είναι στο άμεσο μέλλον να τοποθετηθεί σε περισσότερα σημεία πώλησης. Η Coffee Cold Brew Beer συνδυάζει τα χαρακτηριστικά ενός αρωματικού παγωμένου καφέ και μιας artisanal, μαύρης μπύρας τύπου porter. Το νέο προϊόν «κουβαλά» αρώματα καφέ, σοκολάτας και φρούτων, έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε καφεΐνη και χαμηλή πικράδα, διαθέτοντας ωστόσο πλούσιο αφρό, φυσικό ανθρακικό και 5% αλκοόλ από τη ζύμωση.

Μια «ανάσα» από τα 500 καταστήματα

Αξίζει να σημειωθεί πως η Coffee Island που πρωταγωνιστεί στον κλάδο καφεστίασης στην Ελλάδα και τη Νότια Ευρώπη, ξεκίνησε το 1999 από την Πάτρα, όπου διατηρεί την έδρα της μέχρι και σήμερα. Το δίκτυο της αριθμεί περισσότερα από 489 καφεκοπτεία με 432 να εδράζονται στην Ελλάδα. Ωστόσο, διαθέτει καταστήματα υπό την επωνυμία της και στο εξωτερικό, με 49 καφεκοπτεία της να βρίσκονται στην Κύπρο, ενώ έχει επεκταθεί επίσης και σε Ηνωμένο Βασίλειο, Καναδά, Ελβετία, Ρουμανία, Ντουμπάι, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Αίγυπτο. Το 2018 κατατάχθηκε ως η 6η μεγαλύτερη αλυσίδα καφέ στην Ευρώπη, ενώ ένα έτος μετά, οι Financial Times την συμπεριέλαβαν ανάμεσα στις 1.000 ταχύτερα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις της «Γηραιάς Ηπείρου».

Διαθέτει ιδιόκτητες εγκαταστάσεις επεξεργασίας καφέ και αποθήκευσης στην Πάτρα, όπου επεξεργάζονται και καβουρδίζονται 1.400 τόνοι καφέ τον χρόνο για να καλύπτει αποκλειστικά τις ανάγκες του δικτύου της. Υποστηρίζει την άμεση συνεργασία με μεμονωμένους παραγωγούς, ή συνεταιρισμούς, στις χώρες παραγωγής καφέ, θέτοντας ως πυλώνα της εταιρικής κουλτούρας και δράσης της το direct trade, με το 90% του καφέ, να εισάγεται απευθείας από τις φάρμες. Με βάση τα στοιχεία του 2022, η Coffee Island απασχολεί 215 εργαζόμενους, συνεργάζεται με 513 επιχειρηματίες μέσω συστήματος δικαιόχρησης, ενώ στο δίκτυό της εργάζονται πάνω από 3.500 εκπαιδευμένοι barista και διανομείς. Η εταιρεία διανύει την τρίτη δεκαετία επιτυχημένης πορείας της.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σούπερ μάρκετ: Κερδίζει έδαφος αλλά γίνεται πιο ακριβή η ιδιωτική ετικέτα

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Νέα επένδυση 1,2 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιο της Πάτρας

Αναψυκτικά: Αλλάζει το τοπίο η επένδυση του N. Καραμούζη στην ΕΨΑ

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider