Βίκος: Επενδύσεις 28 εκατ. ευρώ στη διετία - Τα μερίδια αγοράς του pink grapefruit και το μη αποσπώμενο καπάκι

Μαρίνα Φούντα
Μοιράσου το
Βίκος: Επενδύσεις 28 εκατ. ευρώ στη διετία - Τα μερίδια αγοράς του pink grapefruit και το μη αποσπώμενο καπάκι
Συνεχίζεται η αναπτυξιακή πορεία της ηπειρώτικης βιομηχανίας εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών, κόντρα στη δύσκολη συγκυρία. Όλο το επενδυτικό πλάνο. Πώς κινούνται τα μερίδια αγοράς του νέου προϊόντος και ποια η εικόνα στην αγορά νερού και αναψυκτικών.

Επενδύσεις συνολικού ύψους 28 εκατ. ευρώ έχει δρομολογήσει το διάστημα 2021-2023 η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων Βίκος, συνεχίζοντας απρόσκοπτα την αναπτυξιακή της στρατηγική.

Κόντρα στη δύσκολη συγκυρία, η εταιρεία συνεχίζει δυναμικά την επέκταση του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου, επενδύοντας ταυτόχρονα στην αναβάθμιση των γραμμών παραγωγής της.

Κερδίζει το... στοίχημα της αγοράς το Βίκος Pink Grapefruit

Ήταν πριν από έναν χρόνο όταν η Βίκος κυκλοφόρησε στην αγορά ένα νέο προϊόν, διευρύνοντας τις προϊοντικές επιλογές των καταναλωτών. Ο λόγος για το Βίκος Pink Grapefruit που ήρθε να εμπλουτίσει την κατηγορία των mixers και ως εναλλακτικό αναψυκτικό να καλύψει το κενό που υπήρχε στην αγορά. Το εν λόγω προϊόν μπορεί να καταναλωθεί είτε αυτόνομα, είτε να αξιοποιηθεί ως mixer σε αλκοολούχα ποτά, ενώ ακολουθεί τις επιταγές των νέων τάσεων που έχουν κάνει την εμφάνισή τους στην αγορά των αναψυκτικών.

«Η αποδοχή του Βίκος Pink Grapefruit είναι μεγάλη ακόμη κι αν μετρά μόλις μερικούς μήνες στα ράφια», δήλωσε το μεσημέρι της Δευτέρας μιλώντας στους δημοσιογράφους ο chief marketing officer της εταιρείας, Κωνσταντίνος Σεπετάς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Nielsen, το 2022 το μερίδιο αγοράς του προϊόντος σε όλη την αγορά των pink grapefruit (σούπερ μάρκετ, convenience stores και kiosks) έτρεξε με διψήφιο ποσοστό 13,4%, όταν συνολικά στην αναπτυσσόμενη αγορά των pink grapefruit σημειώθηκε καταγράφηκε αύξηση όγκου κατά 42,2%.

Το Βίκος Pink Grapefruit καταγράφει συνεχώς ανοδική πορεία, αγγίζοντας διψήφια ποσοστά ήδη από τον τρίτο μήνα της κυκλοφορίας του, ενώ τον Ιανουάριο του 2023 κατόρθωσε να περάσει στη δεύτερη θέση της αγοράς με μερίδιο 18,6% πίσω από τα προϊόντα Tuborg.

Όπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία, μόνο στην αγορά των σούπερ μάρκετ, το Βίκος Pink Grapefruit κερδίζει μερίδιο της τάξης του 12,3%. Στην οργανωμένη λιανική η συνολική αγορά του pink grapefruit αναπτύσσεται με ρυθμό 46,6%. Μόνο τον Ιανουάριο του 2023, το προϊόν πέρασε και εδώ στη δεύτερη θέση με μερίδιο 18,7%.

Αλλά και στην αγορά της μικρής λιανικής (convenience stores και kiosks), όπου πραγματοποιείται το 30,7% του συνολικού όγκου της αγοράς των pink grapefruit, το προϊόν της Βίκος βρίσκεται στη δεύτερη θέση με ποσοστό 15,7%. Η εν λόγω αγορά αναπτύσσεται με ρυθμό 33,2%.

Έρχονται και νέα προϊόντα στην κατηγορία των mixers

Όπως αποκάλυψε, μάλιστα, ο κ. Σεπετάς, το Pink Grapefruit δεν θα είναι το μόνο προϊόν της εταιρείας στην κατηγορία των mixers. «Ο ανταγωνισμός στην αγορά είναι έντονος κι εμείς πρέπει να προσφέρουμε συνεχώς καινοτόμες και σύγχρονες λύσεις στον καταναλωτή. Ο ανταγωνισμός έχει κι άλλους κωδικούς κι εμείς πρέπει να ανταποκριθούμε», σημείωσε, εκτιμώντας πως τα νέα προϊόντα στην κατηγορία των mixers δεν αποκλείεται να κυκλοφορήσουν ακόμη και μέσα στο τρέχον έτος.

Ο κ. Σεπετάς απέκλεισε ωστόσο την είσοδο της Βίκος στην κατηγορία των έτοιμων προς κατανάλωση ποτών (ready to drink - rtd).

Επένδυση 6 εκατ. ευρώ στα μη αποσπώμενα καπάκια

Παράλληλα, ανακοίνωσε την επένδυση της Βίκος στα μη αποσπώμενα καπάκια, συνολικού ύψους 6 εκατ. ευρώ, με στόχο τη μείωση του πλαστικού και την προστασία του περιβάλλοντος. Τα νέα αποσπώμενα καπάκια διαθέτουν όλα τα αναψυκτικά της εταιρείας, ενώ τον επόμενο χρόνο αναμένεται να προστεθούν και στο εμφιαλωμένο νερό.

Η επένδυση για την εφαρμογή του μη αποσπώμενου καπακιού περιλαμβάνει τη νέα state – of –the – art γραμμή παραγωγής στην Petcom Plastics στη Bιομηχανική Περιοχή Ιωαννίνων καθώς και την αναβάθμιση δύο γραμμών στο εργοστάσιο παραγωγής αναψυκτικών KRONES στο Καλπάκι Ιωαννίνων.

Η νέα γραμμή παραγωγής φέρει την υπογραφή της εξειδικευμένης εταιρείας Husky, ενώ με αυτή την προσθήκη η Petcom Plastics διαθέτει πλέον 18 γραμμές παραγωγής. Από τις 18 γραμμές παραγωγής, οι δέκα αφορούν στα καπάκια.

Με την εν λόγω επένδυση η Βίκος γίνεται η πρώτη εταιρεία που χρησιμοποιεί το τελευταίας τεχνολογίας μη αποσπώμενο καπάκι, το οποίο προέκυψε μετά από έρευνα και ανάπτυξη ενός έτους, ενώ μπορεί να εγγυηθεί καλύτερο performance – μπορεί να ανοιγοκλείσει έως και 100 φορές χωρίς να υποστεί αλλοίωση – αλλά και λιγότερο πλαστικό – 35% μείωση πλαστικού, από 2,85 γρ. σε 1,85 γρ.

Υπενθυμίζεται εδώ πως με βάση την ισχύουσα νομοθεσία η καταληκτική ημερομηνία για την υιοθέτηση μη αποσπώμενου καπακιού είναι ο Ιούνιος του 2024.

«Είμαστε μια εταιρεία που δεν σταματά να επενδύει», τόνισε ο κ. Σεπετάς.

«Τέλος» οι ανατιμήσεις της Βίκος για το 2023

Σύμφωνα με τον ίδιο, μέσα σε ένα εξαιρετικά δύσκολο περιβάλλον, όπου τα κόστη -ιδίως τα μεταφορικά- δεν έχουν αποκλιμακωθεί, η Βίκος δίνει μάχη για να συγκρατήσει όσο είναι εφικτό τις τιμές στις οποίες πουλά τα προϊόντα της.

«Είμαστε μια οικογενειακή επιχείρηση και μπορούμε να κρίνουμε διαφορετικά τις τιμές μας έναντι των τιμών των πολυεθνικών», σημείωσε, χαρακτηρίζοντας «διαστημικές» τις ανατιμήσεις στις οποίες έχουν προχωρήσει οι πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.

Για το 2022, η Βίκος προχώρησε σε ανατιμήσεις της τάξης του 8%, ενώ δεν σχεδιάζει νέες αυξήσεις τιμών για το 2023.

Θα συνεχιστεί η κινητικότητα στον κλάδο του εμφιαλωμένου νερού

Με τις εξελίξεις στον κλάδο του εμφιαλωμένου νερού να… μην στερεύουν, ο κ. Σεπετάς εκτίμησε, μάλιστα, πως θα έρθουν ακόμη περισσότερες.

«Θα υπάρξει κι άλλη κινητικότητα στον κλάδο του εμφιαλωμένου νερού, δεδομένου ότι όλα τα εμφιαλωτήρια της χώρας είναι ζημιογόνα και δρουν σε ένα δύσκολο περιβάλλον. Στο νερό δεν μπορείς να ανεβάσεις πολύ την τιμή, οπότε γίνεται αντιληπτό πως οι ανατιμήσεις στα εμφιαλωμένα νερά δεν έγιναν όπως έπρεπε…», εξήγησε με νόημα.

Ταυτόχρονα ο κ. Σεπετάς απέκλεισε το ενδεχόμενο μέσα σε αυτή την κινητικότητα η Βίκος να εμπλακεί σε κάποιο deal. «Μας ενδιαφέρουν οι επενδύσεις στο δικό μας brand», ξεκαθάρισε.

Η δυναμική αγορά της Κρήτης

Σε ό,τι αφορά την πολλά υποσχόμενη κρητική αγορά, η δραστηριοποίηση της Βίκος ολοένα και ενισχύεται, με τα προϊόντα της εταιρείας αυτή τη στιγμή να βρίσκονται σε 400 διαφορετικά σημεία.

Υπενθυμίζεται εδώ πως η Βίκος έκλεισε το 2022 με κύκλο εργασιών της τάξης των 100 εκατ. ευρώ, έναντι κύκλου εργασιών ύψους 91,405 εκατ. ευρώ το 2021. Οι εξαγωγές της εταιρείας αντιστοιχούν κοντά στο 5% επί του τζίρου της, ενώ η εταιρεία συνεχίζει να διερευνά τις διεθνείς αγορές.

Η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων Βίκος είναι μία οικογενειακή επιχείρηση, η οποία ιδρύθηκε το 1990 και ξεκίνησε την παραγωγική της δραστηριότητα με την εμφιάλωση, από την ομώνυμη πηγή, του φυσικού μεταλλικού νερού «Βίκος», το οποίο διαθέτει από το 1992 στην ελληνική αλλά και ξένη αγορά. Η εταιρεία λειτουργεί πέντε υπερσύγχρονα εργοστάσια με καθετοποιημένη παραγωγή. Τέσσερα εργοστάσια εμφιαλώνουν νερό και παράγουν αναψυκτικά, ενώ το πέμπτο εργοστάσιο, η PETCOM Plastics, παράγει πλαστικά προπλάσματα (preforms) από PET και πώματα. Στις εγκαταστάσεις της, που καλύπτουν 87.800m2, σε συνολική έκταση 260 στρεμμάτων, η εταιρεία αξιοποιεί επτά πηγές νερού, λειτουργεί 33 γραμμές και η παραγωγική της δυναμικότητα είναι 492.200 φιάλες/ώρα

Το 2014 η εταιρεία εισήλθε στην αγορά των αναψυκτικών με την κυκλοφορία οκτώ διαφορετικών γεύσεων, δημιουργώντας μια εντελώς νέα κατηγορία προϊόντων, τα «Βίκος» φυσικά μεταλλικά αναψυκτικά. Το 2017 η εταιρεία εμπλούτισε την γκάμα των αναψυκτικών με τρεος νέες γεύσεις, με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και γλυκαντικό από το φυτό στέβια, ενώ το 2021 λάνσαρε τη Βίκος Cola Zero Sugar, τη μόνη Cola Zero Sugar με φυσικό μεταλλικό νερό και αποκλειστική συνταγή. Το 2022 εμπλουτίζεται η κατηγορία των mixers με το λανσάρισμα του Βίκος Pink Grapefruit Soda.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Αντίστροφη μέτρηση για το «καλάθι των νονών» - Πώς θα λειτουργήσει

Αλλάζει ταχύτατα η παγκόσμια αγορά μπύρας - Οι κινήσεις των «ισχυρών» απέναντι στις νέες καταναλωτικές συνήθειες

«Πάτησε» Κρήτη η τουρκική αλυσίδα μόδας LC Waikiki – Στο Ηράκλειο το νέο κατάστημα

gazzetta
gazzetta readerinsiderinsider