Intrakat: Αναπτυξιακή «τροχιά» με εξαγορές, ΑΠΕ, σταθερές ροές – Πώς θα «μπει» στον διαγωνισμό για Αττική Οδό

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Intrakat: Αναπτυξιακή «τροχιά» με εξαγορές, ΑΠΕ, σταθερές ροές – Πώς θα «μπει» στον διαγωνισμό για Αττική Οδό
Πώς σχεδιάζει η διοίκηση Εξάρχου να «γυρίσει σελίδα» στην κατασκευαστική εταιρεία. «Κοιτάζει» στόχους εντός κι εκτός Ελλάδας. Ανακοστολόγηση έργων, joint ventures στις ΑΠΕ. Τα νέα σχέδια για την Αττική Οδό. «Βλέπει» μελλοντικά εξελίξεις στον κλάδο.

Εξαγορές που έχουν κερδοφόρο πρόσημο εντός κι εκτός Ελλάδας, αναπτυξιακά σχέδια στις ΑΠΕ μέσω συνεργασιών (joint ventures) με άλλα σχήματα, στόχευση σε κατασκευαστικά έργα με περιθώρια κέρδους όπως και σε τομείς με σταθερές ροές (ΣΔΙΤ, Παραχωρήσεις), μετοχική συμμετοχή (σε κοινοπραξία) στον διαγωνισμό της Αττική Οδού, περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, η «παλέτα» των ενεργειών που προωθεί η διοίκηση της Intrakat με «μοχλό» τη σχεδιαζόμενη ΑΜΚ.

Να σημειωθεί ότι η εταιρεία προκειμένου να «στρεσάρει» εργολαβίες και κόστη, προχώρησε το προηγούμενο χρονικό διάστημα και σε ανακοστολόγηση όλων των έργων που έχει στο χαρτοφυλάκιο της, ενώ μαζί με τη γαλλική Bouygues, εταίρο της για τον «Riviera Tower», θα διεκδικήσει τον διαγωνισμό για το «Vouliagmenis Mall Complex» στο Ελληνικό.

Πρέπει οι κατασκευαστικές να είναι ισχυρά κεφαλαιοποιημένες

Όπως ανέφερε χτες ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Αλέξανδρος Εξάρχου, στο περιθώριο της αναβληθείσας (για την 1η Δεκεμβρίου) έκτακτης Γ.Σ. της Intrakat, «πρέπει οι κατασκευαστικές να είναι ισχυρά κεφαλαιοποιημένες. Για να αλλάξει σελίδα η εταιρεία δεν μπορεί να το κάνει χωρίς να διασφαλίσει τα απαραίτητα κεφάλαια. Είναι αναγκαίο να μη χάσουμε ούτε μία μέρα σε ένα περιβάλλον πληθωριστικό κι ενώ υπάρχουν ευκαιρίες έξι μήνες πριν τα εκλογές. Θα αργήσουμε κατά 20 μέρες το αναπτυξιακό μας πρόγραμμα, θα το αντέξουμε. Η ΑΜΚ των 100 εκατ. ευρώ έχει σκοπό έχει να αλλάξει σελίδα στην εισηγμένη. Αυτά θα γίνουν, η συντριπτική πλειοψηφία των μετόχων έχει πειστεί». Κατά τον κ. Εξάρχου, η προγραμματισμένη ΑΜΚ αποτελεί επένδυση στο μέλλον και λύση στα προβλήματα του παρελθόντος.

Εξαγορές σε Ελλάδα και εξωτερικό

Ο CEO του γκρουπ «φωτογράφισε» κινήσεις τόσο εντός της Ελλάδας όσο και στο εξωτερικό, άλλωστε, σημαντικό μέρος της ΑΜΚ (σχεδόν 50 εκατ. ευρώ) θα κατευθυνθούν σε κινήσεις όπως εξαγορές με γνώμονα την ύπαρξη κερδοφορίας. Όπως ανέφερε, ήδη υπάρχουν επαφές και διαπραγματεύσεις αλλά το βασικό ζήτημα είναι οι νέες κινήσεις να φέρνουν κέρδος, προς όφελος και των μετόχων καθώς η Intrakat είναι και εισηγμένη. Για το εξωτερικό σημείωσε ότι είναι βασικό να υπάρχει «βάση» στις τοπικές αγορές.

Σημείωσε ότι η εταιρεία έχει ήδη δραστηριότητα στη Ρουμανία, ενώ έλυσε τα προβλήματα στη Β. Μακεδονία με έργο που αφορούσε σε νοσοκομείο. «Αυτά τα προβλήματα και η ταμειακή δυσχέρεια του παρελθόντος είναι αυτά που θέλουμε να αποφύγουμε. Δεν έχουμε λάβει τελικές αποφάσεις. Υπάρχουν συζητήσεις. Για να αναπτύξεις δραστηριότητα στο εξωτερικό πρέπει να έχεις βάση έτοιμη. Θα ανοιχτούμε σε αγορές εξωτερικού όταν διασφαλίσουμε υγιή κερδοφόρα βάση, ενώ κοιτάμε περισσότερες της μίας αγοράς. Προσεγγίζουμε σοβαρά το ενδεχόμενο για ενέργειες εξωτερικό, για μία ή δύο δυνατότητες. Σκοπός είναι η διασφάλιση κερδοφόρων χρήσεων. Αυτή έχουμε την πεποίθηση ότι θα διασφαλίσουμε», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Επανέλαβε ότι για να «βγει» το μεγάλο ανεκτέλεστο που έχει πλέον το γκρουπ (1,2 δισ. ευρώ) και τα αναπτυξιακά πλάνα χρειάζονταν η ΑΜΚ, ώστε να δοθεί η δυνατότητα να γίνουν τα έργα. Συμπλήρωσε επίσης με νόημα ότι οι εξαγορές μπορεί να σημαίνουν εταιρείες, πάγια – μηχανήματα, έργα, προσωπικό κ.α. Προσδοκία της εταιρείας είναι μέχρι τις εκλογές να ενισχυθεί περαιτέρω το ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων, με την Intrakat να θεωρεί επίσης ως «στήριγμα» τις ΣΔΙΤ και τις Παραχωρήσεις που προσφέρουν σταθερές ροές.

Να σημειωθεί ότι ο ίδιος, αναγνωρίζοντας ότι η κατασκευή έχει κύκλους (πάνω και κάτω) και προφανώς επηρεάζεται από συγκυρίες και καταστάσεις, δεν απέκλεισε στο μέλλον να υπάρξουν νέες εξαγορές και συγχωνεύεις στον κλάδο, καθώς οι ανάγκες για κεφαλαιακή ενίσχυση των ομίλων ίσως οδηγήσει σε νέο κύκλο ενδυνάμωσης και συγκέντρωσης.

Μετοχική σχέση για την Αττική Οδό

Ο κ. Εξάρχου σημείωσε επίσης ότι η εταιρεία προσεχώς, ίσως και εντός του 2022 και βέβαια πάντα πριν την υποβολή προσφορών, θα έχει «κλείσει» και τη συμμετοχή της σε κοινοπραξία που ήδη διεκδικεί τη νέα 25ετή σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού (διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ). Ωστόσο, όπως δήλωσε, «θα συμμετέχουμε αλλά δεν συμπορευόμαστε με τα προηγούμενα σχέδια. Θεωρώ ότι σε τέτοια έργα η συμμετοχή πρέπει να είναι μετοχική. Είμαστε σε συζητήσεις, οι οποίες είναι σε προχωρημένο στάδιο».

Ξεχωριστή και ιδιαίτερη περίπτωση οι ΑΠΕ

Σε σχέση με τις ΑΠΕ, που αποτελούν βασικό μοχλό ανάπτυξης, η εταιρεία είναι κοντά στη λήψη ομολογιακού δανείου 120 εκατ. ευρώ (απομένουν υπογραφές) με στόχο ανάπτυξη έργων 100MW. H δε ΑΜΚ θα διασφαλίσει και τις καλές σχέσεις με τράπεζες και funds για την ανάπτυξη των επενδύσεων καθώς απαιτείται μία εταιρεία να έχει εύρωστα οικονομικά στοιχεία.

Η εταιρεία προωθεί σημαντικό «πακέτο» έργων, ενώ είναι σε επαφές με σχήματα με στόχο τη συνεργασία στον τομέα αυτόν (joint ventures), για κοινή ανάπτυξη πάρκων ή ομάδων πάρκων (συνεργασία ανά περίσταση) και όχι ανάπτυξη για την πώληση assets. Μάλιστα, αναμένονται σημαντικές κινήσεις και110 Μεγαβάτ εγκατεστημένη ισχύς το πρώτο τρίμηνο του έτους. Ο κ. Εξάρχου προσέθεσε ότι λογικά θα προχωρήσει και η συνεργασία με ξένο όμιλο για υπεράκτια πάρκα, τομέας που έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον. «Ο τομέας ΑΠΕ είναι ξεχωριστός και σημαντικός για εμάς», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ανακοστολόγηση έργων, δεν παρατάει εργολαβίες

Να σημειωθεί ότι η Intrakat πραγματοποίησε διαδικασία ανακοστολόγησης του 100% των έργων που έχει στο χαρτοφυλάκιό της (παλιά, πρόσφατα και τα προς υπογραφή) τόσο τεχνικά όσο και οικονομικά. «Δεν λάβαμε υπόψη μας διεκδικήσεις κ.α. Είδαμε πόσα λεφτά δαπανήσαμε, τι απομένει να εκτελεστεί τι έχουμε να εισπράξουμε και κάνουμε ανακοστολογήσεις και μάλιστα στη βάση του worst case σεναρίου», σημείωσε ο ίδιος αναφορικά με τις επιπτώσεις από την άνοδο του κόστους υλικών. Διαβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει κίνδυνος για τα νέα έργα (ή του τελευταίου διαστήματος), όπως και ότι η Intrakat δεν θα αποχωρήσει από εργολαβίες, ακόμα και του οδικού έργου στην Κύπρου (Αυτοκινητόδρομος Πάφου) που εξαρχής κρίθηκε ζημιογόνο (με την άνοδο του κόστους η κατάσταση επιδεινώθηκε), καθώς θα εκτελεστεί και αυτό κανονικά. Πάντως, η όλη κατάσταση σε έργα εξωτερικού δεν θα επιτρέψει να έρθει άμεσα (εντός 2022) το break even.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Intrakat: Σύμβαση 60,7 εκατ. ευρώ για τη διευθέτηση οριοθέτηση του ρέματος Ραφήνας

Δύσκολα για την Αττικής - Αιχμές Εξάρχου για Κούτρα - Τα μυστήρια του Πόρτο Καρράς - Η μάχη για το Vouliagmenis Mall Complex

gazzetta
gazzetta reader insider insider