Ώθηση στα έσοδα της United έδωσε η εξαγορά της Wind

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ώθηση στα έσοδα της United έδωσε η εξαγορά της Wind
Αύξηση εσόδων 40% στο α’ τρίμηνο κατέγραψε ο Όμιλος.

Ενισχυμένα μεγέθη εμφάνισε το πρώτο τρίμηνο του 2022 ο όμιλος τηλεπικοινωνιών και δημιουργίας οπτικοακουστικού περιεχομένου United Group, με την αύξηση να τροφοδοτείται τόσο από την οργανική ανάπτυξη όσο κι από την εξαγορά της Wind Hellas και άλλων εταιρειών στις βαλκανικές χώρες.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα δημοσιοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου το πρώτο τρίμηνο του έτους η United σημείωσε αύξηση εσόδων της τάξης του 40% (616,8 εκατ. ευρώ από 439,4 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2021) ενώ τα λειτουργικά της κέρδη για την ίδια περίοδο μετά τις μισθώσεις (EBITDAal) διαμορφώθηκαν σε 215,3 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 34%.

Τα αποτελέσματα μετά από φόρους ωστόσο, διαμορφώθηκαν σε ζημίες 45,2 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 7,2 εκατ. ευρώ, την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Η μείωση της κερδοφορίας (προ φόρων) αποδίδεται στην αύξηση κατά 70% των χρηματο-οικονομικών δαπανών - έφτασαν τα 64 εκατ. ευρώ - καθώς και στα κόστη εξαγορών και συγχωνεύσεων. Αυξημένες, ήταν και οι συνολικές οφειλές του Ομίλου, οι οποίες στο τέλος Μαρτίου έφταναν τα 5,3 δισ. ευρώ από 4,0 δισ. ευρώ που ήταν πριν ένα χρόνο, γεγονός που εδράζεται σε νέο δανεισμό, στον οποίο και προχώρησε η εταιρεία τόσο για την εξαγορά την Wind όσο και για την εξαγορά της Optima Telekom στην Κροατία.

Παράλληλα ο όμιλος αύξησε σημαντικά τις κεφαλαιουχικές δαπάνες (Capex) κατά 83% φτάνοντας τα 152 εκατ. ευρώ, με την μεγαλύτερη αύξηση κεφαλαιουχικών δαπανών να εμφανίζει η Nova (+208%).

Η ανάπτυξη των εσόδων και των λειτουργικών κερδών ωστόσο, όπως αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας, αποδίδεται και στην οργανική ανάπτυξη της. Καθοριστικό ρόλο βέβαια έπαιξαν και οι εξαγορές, με κυρίαρχη αυτήν της Wind Hellas.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι η Wind Hellas συνεισέφερε στον όμιλο το α΄τρίμηνο του έτους 139 εκατ. ευρώ, ήτοι το 23% των εσόδων. Δεύτερη πιο σημαντική συνεισφορά συνιστά εκείνη της Vivacom Βουλγαρίας με έσοδα 138 εκατ. ευρώ. Μαζί με την Nova δε, η οποία εισέφερε το πρώτο τρίμηνο του έτους το 10% των εσόδων του Ομίλου (έσοδα ύψους 59,2 εκατ. ευρώ), η χώρα μας μετατρέπεται σε μια από τις βασικότερες αγορές της United Group.

Από πλευράς EBITDAal την πιο σημαντική συνεισφορά στον Όμιλο έχει η αγορά της Βουλγαρίας, με την Vivacon να εισφέρει το 28% των συνολικών EBITDAal του ομίλου για το α’ τρίμηνο 2022, (60,6 εκατ. ευρώ). Η Wind από άποψη λειτουργικών κερδών καθίσταται η δεύτερη πιο σημαντική θυγατρική της United, συνεισφέροντας 39,2 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 18% των συνολικών κερδών EBITDAal, ενώ η Nova το 8% των συνολικών λειτουργικών κερδών του Ομίλου (16,6 εκατ. ευρώ). Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι αν τα ποσοστά διατηρηθούν, μετά την συγχώνευσή των δύο εταιρειών που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο έτος, η συνεισφορά της Ελλάδας και στα λειτουργικά κέρδη του Ομίλου καθίσταται ιδιαιτέρως σημαντική αφού θα προσεγγίσει κατά πολύ τα επίπεδα της Βουλγαρίας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

EON TV: Η πιο επιτυχημένη πλατφόρμα συνδρομητικής τηλεόρασης στην ΝΑ Ευρώπη έρχεται και στη Wind

Nova και Wind στο πλευρό των ανθρώπων της Ουκρανίας

Στο κόκκινο η μάχη στη συνδρομητική τηλεόραση

gazzetta
gazzetta readerinsiderinsider