Google: Νέοι όροι απορρήτου - Οι αντίστοιχοι της Apple «κόστισαν» στη Meta 230 δισ. δολάρια

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Google: Νέοι όροι απορρήτου - Οι αντίστοιχοι της Apple «κόστισαν» στη Meta 230 δισ. δολάρια
Η Meta ανακοίνωσε νωρίτερα αυτόν τον μήνα πως οι αλλαγές απορρήτου της Apple θα μειώσουν τις πωλήσεις της φέτος κατά περίπου 10 δισ. δολάρια. 

Η Google ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι υιοθετεί νέους περιορισμούς απορρήτου που θα σταματήσουν την ανίχνευση μέσω εφαρμογών στις συσκευές Android, μετά από μια παρόμοια κίνηση που έκανε η Apple πέρυσι και ανέτρεψε τις διαφημιστικές πρακτικές πολλών εταιρειών.

Η Google είπε ότι αναπτύσσει νέες αντικαταστάσεις για το διαφημιστικό της ID με επίκεντρο το απόρρητο, με μια μοναδική σειρά χαρακτήρων που προσδιορίζει τη συσκευή του χρήστη. Τα ψηφιακά ID στα smartphone συχνά βοηθούν τις εταιρείες διαφήμισης να παρακολουθούν και να μοιράζονται πληροφορίες σχετικά με τους καταναλωτές.

Οι αλλαγές θα μπορούσαν να επηρεάσουν μεγάλες εταιρείες που βασίζονται στην παρακολούθηση χρηστών μέσα εφαρμογές, όπως η μητρική Meta του Facebook. Οι προσαρμογές της Apple έπληξαν ιδιαίτερα την Meta, σύμφωνα με το CNBC.

Η Meta ανακοίνωσε νωρίτερα αυτόν τον μήνα πως οι αλλαγές απορρήτου της Apple θα μειώσουν τις πωλήσεις της φέτος κατά περίπου 10 δισ. δολάρια.

Αυτές οι ειδήσεις συνέβαλαν στην απώλεια 232 δισ. δολαρίων από την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας σε μία μόνο μέρα, ωθώντας την τελικά σαν σύνολο κάτω από τα 600 δισ. δολάρια. Τον περασμένο Ιούνιο, η Meta είχε αξία πάνω από 1 τρισ. δολάρια.

Ωστόσο, ενώ η Meta αγωνίστηκε ενάντια στις αλλαγές της Apple, εξέφρασε την υποστήριξή της για τον τρόπο με τον οποίο η Google σχεδιάζει να εφαρμόσει τις ρυθμίσεις απορρήτου της.

«Είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε από την Google αυτήν τη μακροπρόθεσμη, συλλογική προσέγγιση για την εξατομικευμένη διαφήμιση που προστατεύει το απόρρητο», δήλωσε στο Twitter ο Γκράχαμ Μαντ, αντιπρόεδρος στο μάρκετινγκ προϊόντων, διαφημίσεων και επιχειρήσεων στο Facebook. «Ανυπομονούμε να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε μαζί τους και με την βιομηχανία για μια τεχνολογία που βελτιώνει το απόρρητο μέσα από ομάδες του κλάδου».

Η Google είπε ότι θα συνεχίσει να υποστηρίζει τα τρέχοντα ID για τα επόμενα δύο χρόνια, πράγμα που σημαίνει ότι άλλες εταιρείες έχουν χρόνο να αναπτύξουν αλλαγές.

Η Apple επικρίθηκε από το Facebook και άλλες εταιρείες για την κυκλοφορία της λειτουργίας διαφάνειας του App Tracking, η οποία μειώνει τις δυνατότητες στόχευσης περιορίζοντας την πρόσβαση των διαφημιζόμενων στο ID των χρηστών iPhone. Με αυτήν την αλλαγή, στους χρήστες δόθηκε ένα αναδυόμενο παράθυρο που τους επέτρεπε να αποκλείουν τις εφαρμογές από την παρακολούθηση των δεδομένων τους για διαφημιστικούς σκοπούς.

Η Google επέκρινε την προσέγγιση της Apple σε ανάρτησή της χωρίς να κατονομάσει την εταιρεία.

«Συνειδητοποιούμε ότι άλλες πλατφόρμες έχουν υιοθετήσει μια διαφορετική προσέγγιση στο απόρρητο των διαφημίσεων, περιορίζοντας ωμά τις υπάρχουσες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται από προγραμματιστές και διαφημιστές», έγραψε σε ανάρτηση του ο αντιπρόεδρος διαχείρισης προϊόντων, ασφάλειας και απορρήτου του Google Android, Άντονι Τσάβες.

«Πιστεύουμε ότι, χωρίς προηγουμένως να παρέχουμε μια εναλλακτική διαδρομή για τη διατήρηση του απορρήτου, τέτοιες προσεγγίσεις μπορεί να είναι αναποτελεσματικές και να οδηγήσουν σε χειρότερα αποτελέσματα για το απόρρητο των χρηστών και τις επιχειρήσεις προγραμματιστών».

Η εστίαση στις πρακτικές απορρήτου θα μπορούσε να βοηθήσει τον τεχνολογικό γίγαντα να ξεπεράσει τα νομικά ζητήματα, καθώς οι αρχές και οι καταναλωτές αποκτούν μεγαλύτερη επίγνωση και ανησυχία για τα προσωπικά τους δεδομένα. Η εταιρεία είπε ότι θα συνεργαστεί στενά με τις ρυθμιστικές αρχές.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider